Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

consum ulei dCI

sod
post 18 Nov 2005, 16:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




am cautat un thread similar dar nu am gasit. Mai pe scurt, am doar o saptamana jumate si 2000Km de cand am luat megane-ul (1.5 dCI, 100cp) nou nout. Din cate vad, deja a inceput sa manance ulei, in sensul ca din cele 6 liniute indicate electronic au mai ramas doar 5. Sunt ... putin spus dezamagit, pana acum am avut pe mana sdi-uri, tdi-uri (1.9 90 cai, 2.5 V6 160 cai) crdi-uri (2.5) si nu exista sa consume ulei. Pana si la o solenza nu exista nici pe departe asa ceva si vedea des de tot >5500 ture. Mentionez ca fiind in rodaj motorul nu a vazut decat rar de tot 3000 ture, si dupa primii 1500 rar de tot 4000. E normal asa ceva? La joja inca nu pare sa se vada, dar in ritmul asta pana la 15000 sigur scade sub nivel-ul minim. Sa ma astept sa umblu cu bidonasul de ulei in portbagaj ca odinioara la dacia berlina?


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 18 Nov 2005, 16:05
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Primul dCI care haleste ulei... smile.gif
Eu unul n-am mai auzit pana acum asa ceva...de TDi stiu sigur ca manaca ulei de rupe dar de dCI nimic...


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 18 Nov 2005, 16:07
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




buna treaba sad.gif

asta impreuna cu trancanelile si trosniturile din bord cam pun capac. Cred ca il vand.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apachectl
post 18 Nov 2005, 16:07
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 27 June 05




eu zic ca nu este nimic grav, si la mine s-a intamplat la fel, si pana in prima revizie am ramas doar cu 2 liniute. trebui sa recunosc ca am cam alergat-o. eu zic sa stai cu ochi pe ulei si daca mai scade mult sa te duci in service cu ea


--------------------
megane sedan 2005
Megane II Sedan 1.5 DCI 80 CP Confort Expresion + clima + scaune incalzite
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 18 Nov 2005, 16:13
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




ai avut cumva curiozitatea sa vezi pe joja cam cat era cand mai aveai doua liniute?


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apachectl
post 18 Nov 2005, 16:23
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 27 June 05




da, era undeva pe la jumate, nu era la minim


--------------------
megane sedan 2005
Megane II Sedan 1.5 DCI 80 CP Confort Expresion + clima + scaune incalzite
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 18 Nov 2005, 16:24
Post #7


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




am cautat si eu si nu este nici un topic asa ca asta de aici ... dar sod ... daca ai fi avut rabdare mai multa (nu ca ar fi trebuit dar no' zic si io') ai fi gasit alte topic-uri despre ulei la dci si la benzina unde unii membrii spun ca e normal in rodaj sa consume "putin" ulei (unii spun ca scrie si in carte masinii) ... mai ales la diesel ... daca aceasta problema persista si dupa 10.000 - 15.000 km sau se "injumatateste" nivelul [acum rapid in 5000 km] atunci probabil ca e destul de grav ... bafta


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
another_brick_in_the_wall
post 18 Nov 2005, 16:26
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 30 August 05




Salut,
iau in calcul ideea ca masina era perfect orizontala, asa ca mai ramin variantele:
- sonda care traduce nivelul de ulei (poti sa verifici cu ajutorul jojei de ulei)
- sa nu fi avut ulei cit trebuie inca din fabrica... (eu am verificat nivelul uleiului inainte sa pornesc masina in curtea dealer-ului)
- varianta cea mai rea: intr-adevar, sa-ti consume ulei...

Anyway, in manualele puse la dispozitie de un coleg de forum (gasesti topicul la categoria "Modificari si imbunatatiri"/"Manuale...") si gasesti acolo cum se verifica consumul de ulei si cit este normal sa consume...


--------------------
Renault Megane II 2005/Dynamique
Megane II Bicorp
1,5dCi - Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 18 Nov 2005, 16:31
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




stiu cum se verifica, am citit si oricum nu sunt la prima masina. Problema nu e ca nu ar fi fost ulei, am verificat acest lucru chiar la dealer, ci ca in 2000 de km a scazut deja. Anyway, sorry ca nu am gasit topicurile in care era discutat acest aspect. La cat de bine functioneaza search-ul de la invision, mai bine cautam direct in baza de date.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
another_brick_in_the_wall
post 18 Nov 2005, 16:38
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 30 August 05




Deep shit, man.... parca "vad" raspunsul oficial....: "daca nu ati facut rodajul asa cum trebuie..... e utilizare neconforma cu manualul, ne pare rau, nu se face pe garantie...."

Sper sa n-ai problema asta cu motorul tau, si nici eu sa n-am dreptate....


--------------------
Renault Megane II 2005/Dynamique
Megane II Bicorp
1,5dCi - Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 18 Nov 2005, 16:41
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Nu... raspunsul oficial este " cred ca ii cam dati in goarna... si oricum, in carte scrie ca e normal sa consume 1 l la mie" Iti spun din experienta...


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apachectl
post 18 Nov 2005, 16:43
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 27 June 05




eu nu zic ca este de la rodaj, eu nu l-am facut ca in carte, am mers cu ea in rodaj si cu 3500 de ture, dupa cum am mai spus eu nu cred ca, consuma ulei.


--------------------
megane sedan 2005
Megane II Sedan 1.5 DCI 80 CP Confort Expresion + clima + scaune incalzite
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 18 Nov 2005, 16:52
Post #13


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




Eu zic sa nu iti faci nici o problema,exact acelasi lucru l-am experimentat si eu la 1.9 dCI,undeva in jurul a 3000 km a scazut o liniuta si apoi nu am mai avut problema asta.Acuma am 35k km.
_________
1.9 dCI


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 18 Nov 2005, 17:05
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Mie la TDi PD (nu common rail) 100 cp de pe passat imi consuma in mod constant ulei, cadou de la dealer a fost un bidon de ulei.
1 litru pana la 7000 de km, inca 0.6 pana la 15000 de km, cand a fost schimbat uleiul, 0.5 litri la 19500 de km, la 23000 de km inca 0.5 litri, si acum cateva zile inca 0.3 litri la 28000 de km (trebuiau sa fie 0.5 da vine revizia si nu se merita sa fie pe full). Se pare ca e normal. Turatia maxima este la 4750 rpm iar eu schimb vitezele la 3000-3200 rpm (altfel e subturat), consumul in afara e in jur de 5.6-5.8 % la mers cu 140 in afara si 80 in localitate (Galati-Bucuresti cu putina foiala prin Buc si in afara pe A2 prin Slobozia, drum pe care l-am facut des in ultimul timp).
Asa ca sa nu te mire consumul de ulei, nu e de la rodaj, rodajul nu are prea mare importanta, nimeni nu face rodajul perfect la masina, fiecare ii da mai tare uneori.
Cand mi-am luat bidonul de ulei (l-am luat de la service skoda, deci stiau cei ce mi-au vandut uleiul ce motor am, cu talonul in fata mi-au cautat motorul; service-ul pentru posesorii VW din Galati este la... Focsani mad.gif ) mi-au zis ca e nou motorul, ca "asa face toate", doar era interesul lor sa ma cheme la service, pentru "probleme", nu? Ca doar daca ma duceam la ei plateam, nu aveau cum sa-mi faca lucrari in garantie.
Eu m-am obisnuit cu consumul, si ai face bine sa te obisnuiesti si tu, n-ai alta solutie daca ti-ai luat diesel, mai degraba bucura-te de consumul scazut, altii dau cu tunul dupa un motor diesel pe masina lor.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vbutnariu
post 18 Nov 2005, 17:46
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 July 05
From: Brasov




Apropo asa am patit si eu am testat nivelul de ulei dupa ce in ziua respectiva deja prinsem masina de vreo 2 3 ori si nivelul arata 5 liniute

Dar incearca sa verifici uleilul la prima pornire dimineata sa vezi cat arata..

Ca daca ai avut masina pornita la scurt timp fata de cand masori nivelul se poate sa mai ramana ulei prin motor sa nu ajunga tot in baia de ulei.
si cum a mai fost un post mai sus sa nu fie masina in panta sau pe un teren inclinat..

This post has been edited by vbutnariu: 18 Nov 2005, 17:47


--------------------
Renault Megane 2005 Influence
Megane II Sedane Iul 2005 1.5 DCI 80 CP Influence
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 Nov 2005, 18:26
Post #16


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




E normal sa-ti consume ulei mai mult in primii 3000 km. Dar depinde cum ai facut acesti 3000. Prin oras, autostrada cap-coada. Un parametru mai real ar fi fost numarul de rotatii ale motorului, dar n-avem un asa contor.
De aceea se pune ulei mai mult la masina noua. Sa ai de unde consuma in primele mii de km.
Poate ca, atunci cand ai luat masina, gradatia pe sonda electronica corespundea cu un nivel de 5.51 liniute (si se aprindeau 6) iar acum ai ajuns la 5.49 (si se aprind 5).
Urmareste pe joja si mai verifica din 1000 in 1000 de km si pe sonda electronica.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 19 Nov 2005, 23:36
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Oricum joja e cel mai bun indicator, iti dai seama si la mai putin de 50 ml consumati, cel din bord e orientativ, ca sa nu stai toata ziua sa salti capota si sa verifici nivelul, si mi se pare normal ca sa arate "gol" atunci cand nivelul pe joja e la jumatate. Nu e bine sa se mearga cu nivelul minim la ulei la orice masina, uleiul din baie e in miscare in mers, mai ales la viraje, dumuri cu denivelari etc si se poate ca la un nivel foarte scazut pompa sa traga aer in loc de ulei, nu cred ca e cazul la cele mai multe masini, dar e bine sa nu verificam asa ceva.
Eu nu as putea de exemplu sa ma impac cu in indicator de benzina cu 5-6 linii, il prefer pe cel clasic, cu ac, cu cat mai multe diviziuni, cel de Solenza ar fi bun pentru mine smile.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spd
post 19 Nov 2005, 23:57
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 3 November 05




QUOTE(SorinN @ Nov 18 2005, 04:41 PM)
Nu... raspunsul oficial este " cred ca ii cam dati in goarna... si oricum, in carte scrie ca e normal sa consume 1 l la mie" Iti spun din experienta...

1 l la 1000 km asta e total gresit pentru ca in 15.000km ar trebuii completat 15 l.


--------------------
renault megane estate 2005 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 20 Nov 2005, 02:14
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




La inceput, in 2000 km dupa cumparare, mi-a consumat aprox 300-400g ulei, adica vreo 3-4 mm pe joja si una-doua liniute pe bord. Era sa fac infarct cand am vazut ca-mi scade nivelul de ulei la o masina noua. Acum am apropae 7000 si consumul e normal, adica aproape nimic, deci e clar ca tine de rodaj (confirmat si la service). Daca se stabilizeaza, nici o problema; trebuie sa urmaresti daca mai "mananca " ulei dupa 3-4 mii de km si abia dupa aceea poti sa-ti faci griji.


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raszvan
post 20 Nov 2005, 08:48
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 2 September 05




chiar daca nu este o comparatie pre buna, cand aveam dacie, i-am facut motorul nou. Primii 3000-4000 km scotea fum si manca destul de mult ulei. Dupa aproximativ 5000 km masina mergea excelent, fara aceste simptome.


--------------------
ex clio symbol 1.5 dci 2005
megan dci, 2003.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R-NOS
post 17 Jan 2006, 19:44
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 23 December 05




ppl... asta-seara am ramas blink.gif cand am vazut scris pe comp de bord " top up oil level" si becul de service aprins. masina are 6363 km....

ma gandeam sa pun niste ulei sa completez.... e bine sau tre sa merg cu ea la reprezentanta?


--------------------
renău laguna d'aia inițială... :P 2007
butelcă de 2 litri dizăl si 150 ponei nărăvași
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 Jan 2006, 21:00
Post #22


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Inainte sa completezi cu ulei sau sa te duci la reprezentanta, verifica nivelul uleiului pe joja! S-ar putea sa descoperi ca nivelul e bun. Odata cu inghetul asta de afara, s-au plans mai multi proprietari de aprinderea martorului service si cel de ulei.
Am vazut ieri chiar si un Pathfinder "vechi" de vreo saptamana cu becul de ulei aprins, iar nivelul la ulei era la maxim.

Ca o paranteza, Megane-ul pe benzina vine din fabrica cam cu 1L de ulei in plus in motor, la pregatirea de vanzare extragandu-se cam 7 - 800 de grame.
A, si diesel-urile de 1.9.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 18 Jan 2006, 08:11
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




QUOTE(R-NOS @ Jan 17 2006, 08:44 PM)
ppl... asta-seara am ramas  blink.gif  cand am vazut scris pe comp de bord " top up oil level" si becul de service aprins. masina are 6363 km....

ma gandeam sa pun niste ulei sa completez.... e bine sau tre sa merg cu ea la reprezentanta?
*




Mesajul tau spune ca ai mai mult ulei decat iti trebuie. Daca a stat masina inclinata e posibil sa iti apara acest mesaj. Am patit-o si eu si a disparut dupa ce am oprit masina si am repornit-o.


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno-ctudose
post 18 Jan 2006, 08:54
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 26 October 05




QUOTE(SorinN @ Nov 18 2005, 04:41 PM)
Nu... raspunsul oficial este " cred ca ii cam dati in goarna... si oricum, in carte scrie ca e normal sa consume 1 l la mie" Iti spun din experienta...
*



1L/1000 km??? imposibil frate


--------------------
renault megane 2005 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 Jan 2006, 10:41
Post #25


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




@flo2800: "top up oil level" inseamna, intr-o traducere bruta, "completati nivelul uleiului (la reperul de) sus", nicidecum ca ai mai mult ulei decat trebuie. Daca ai mai mult decat trebuie, masina nu-ti spune nimic.



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 18 Jan 2006, 21:55
Post #26


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




cum de la mine nu papa? la cei 85k km nu a tipat niciodata dupa ulei si a scazut o singura daca o liniutza dupa ce am parcat pe o bordura inalta rau de tot....
eu cred ca 1 litru la mie este valoarea maxima a consumului de ulei si se presupune ca o atinge un motor uzat si ca se considera simptoma pt segmentare...
este foarte adevarat ca reno admite un consum maxim de un litru la mie inainte de a considera o refacere a motorului


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NUT
post 19 Jan 2006, 19:14
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 16 October 05




am tot motorul dc1 de 100 cp , am amsina de 37 zile si 2500 km, nu s-a aprins nici un bec pana acum, nici nu cred ca o sa verific uleiul daca nu se aprinde vreun bec.

nu stiu despre ce liniute vorbiti .... mie nu imi apare nici o gradatie in liniutze .... cand pornesc motorul zice doar "level oil ok" sau ceva de genul asta ... asa ca de ce sa ma consum fara motiv ????

in rest totul merge ok !!!!

sunt multumit pana acum.

(daca o sa fie cazul, si daca ma dau mai des la ea .... poate o sa ii fac reviziile din 10k in 10k in loc de 15k)

bye.
io


--------------------
M2 Sedan, 100 CP, dci, Black, ESP.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 19 Jan 2006, 19:38
Post #28


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




De liniute s-a tot vorbit pe forum. De ex., vezi aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=39808&#entry26647
Cel mai bine vezi in carte, cap. 4 - Nivel ulei motor (pag 4.04 probabil).

Nu astepta sa se aprinda becuri. Verifica din cand in cand nivelul uleiului asa dupa cum scrie si in carte. Daca se blocheaza sonda electrica pe pozitia coresp. nivelului maxim de ulei, ce faci? Sau nu e masina ta?



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R-NOS
post 19 Jan 2006, 19:56
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 23 December 05




asa si ma mai puteti ajuta cu ceva?

cum se scoate joja de ulei? smile.gif am tras de ea in dreapta, in stg, in sus... ea nimic... tot acolo. blink.gif


--------------------
renău laguna d'aia inițială... :P 2007
butelcă de 2 litri dizăl si 150 ponei nărăvași
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 19 Jan 2006, 20:56
Post #30


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Mai intai incearca s-o invarti un pic in stanga sau in dreapta si apoi sa tragi de ea in sus. Joja are 2 inele de cauciuc care se mai fixeaza pe canal. E bine dupa ce o scoti sa ungi inelele cu o picatura de ulei, ca data urmatoare sa iasa usor.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:43
Dacia