Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Filtru motorina, aer pe iesire

Dan73
post 18 Jan 2008, 20:10
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Hai ca se fac doua ore de cand caut pe forum si nu am gasit ceva.
Deci:
Am fost acum o saptamana cu masina la Augsburg sa schimb distributia. Baiatul ala a considerat necesar sa scoata si filtrul de motorina de la locul lui ca sa aiba acces mai usor. Dupa operatiune am observat bule de aer pe furtunele si de intrare (ma gandesc acum ca poate mi s-a parut) si de iesire. I-am atras atentia lu' nea ala si a zis ca e normal. Eu nu prea am crezut asa ca azi am ridicat iar plasticul ala de pe motor si am bagat o lanterna cumva pe sub furtunase si am cascat ochii bine. Ei bine pe furtunul de intrare in filtru nu se vedea nimic insa pe cel de iesire din filtru se vedeau bule de aer mici dar destul de multe. Daca miscam de filtru apareau si bule mai mari. Motorul merge rotund, nici un semn. Raman la parerea ca nu e normal si va cer consilierea. As putea sa rezolv singur? Poate sa strang ceva pe la filtrul ala..nu stiu...am incercat sa strang surubul ala de pe capac (imbus) dar era strans..nu prea s-a clintit.
Maine as avea un drum mai lung de facut asa ca v-as ramane recunoscator daca as rezolva urmare a sfaturilor voastre. Ce efecte nedorite ar putea aparea daca totusi fac drumul fara sa rezolv problema?
Multumesc.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Jan 2008, 20:26
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ce tip de filtru ai? Cu câte conducte?

Sunt 2 tipuri de filtre. La unul dintre ele există "o diuză" prin care se face "aerisirea" circuitului, de exemplu la înlocuirea filtrului.

Mai exact, dacă nu ai acea pompă manuală de amorsare pe contra-aripa dreapta, aerisirea se face din acea diuză, punând de mai multe ori contactul, pentru a lucra pompa electrică de joasă presiune...

Detalii în atașament.

Din câte știu, nu e normal, și total contraindicat să ajungă aer în pompa de înaltă presiune...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 18 Jan 2008, 20:34

Attached thumbnail(s)
Clipboard01.jpg ( Size: 204.2k ) Number of downloads: 1175


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 18 Jan 2008, 21:13
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Am pompita aia manuala iar filtrul de aer e ca cel din imaginea atasata la care se schimba doar elementul filtrant. Eu am mai postat ceva in alt topic dar era putin off si acolo spuneam ce mi s-a parut ca vad in service adica aer si pe furtunul de intrare si pe cel de iesire. Azi m-am uitat cu mare atentie, cu lanterna pusa pe dedesupt si am vazut clar: bule de aer pe furtunul de iesire din filtru spre pompa si deloc pe cel de intrare in filtru. Cand am miscat de filtru am aparut bule mai mari. Sper inca intr-o rezolvare simpla.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 18 Jan 2008, 21:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Incearca sa strangi carcasa filtrului si ai grija la furtunele alea care intra in el sa fie bine fixate si sa nu aiba crapaturi.
Chiar azi scria cineva pe aici ca i s-a spart conducta de motorina.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 18 Jan 2008, 21:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Nu reusesc sa atasez jpg-ul...ce naiba? Am incercat sa strang imbus-ul de deasupra dar pare strans. Am incercat si am vazut ca furtunul care iese se rasuceste destul de usor usor (in ambele sensuri acolo unde am pus semnul ala rosu) insa m-am tot uitat la el si nu imi dau seama cum s-ar putea strange.

PS: am reusit pana la urma sa atasez poza.

18 Jan 2008, 22:23:
Ma gandesc ca poate careva dintre voi care aveti filtru similar sa incercati daca se rasuceste asa usor furtunul la iesirea din filtru inainte de cotul ala, poate acolo e buba. Stati asa, nu alergati afara acum... maine dimineata. ...Cred ca e mai bine sa aman si sa nu mai plec...fir-ar sa fie.

This post has been edited by dan73205: 18 Jan 2008, 22:23

Attached thumbnail(s)
buleaer.jpg ( Size: 490.77k ) Number of downloads: 1337


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheAlphonso
post 18 Jan 2008, 22:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 11 March 06
From: Bucuresti




Stai linistit asa se roteste si la mine. Eu am schimbat filtrul de motorina de mai multe ori si nu am avut nici o problema daca au mai ramas cateva bule de aer ratacite pe furtunase. In timp au disparut.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW 2002 Privilege - B-XX-LIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 18 Jan 2008, 23:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Problema e ca eu nu am schimbat filtrul propriuzus ci mecanicul care mi-a schimbat distributia a scos tot ansamblul ce filtreaza motorina si l-a tras in sus astfel incat sa aiba acces mai usor la distributie. Nu a decuplat furtunasele alea, nici pe ala care aduce motorina in filtru nici pe cel pe care iese. Bulele de aer apar dupa filtru deci concluzia mea e ca pe undeva trage aer.

<span class='edit'>19 Jan 2008, 10:10:</span>
Am fost de dimineata la Cobalcescu de pe Valea Oltului. A iesit un mecanic sa se uite si a zis ca el nu vede bule de aer. Sa fi visat eu urat? biggrin.gif . Nu cred, eu am vazut cu siguranta cum trec bulele pe furtunul ala striat si transparent spre pompa de injectie iar cand miscam de el apareau bule si mai mari si mai multe.
A mai zis ca daca era ceva motorul se putea opri, ca nu mergea rotund.
Nu am mai insistat ca riscam sa ma ia de tampit.
Acuma nu vreau sa para ca o caut cu lumanarea dar astept si alte opinii.

This post has been edited by dan73205: 19 Jan 2008, 10:10


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 1 Apr 2008, 20:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Reinvii topicul asta pentru ca bulele alea nu imi dau pace.... sad.gif ..offf.
Deci de ceva vreme (aprox 10-15 zile), uneori, si am senzatia ca atunci cand o calc mai tarisor, in treapta 1 sau a doua masina imi da un pic in nas cum s-ar spune.... se poticneste un pic. Azi am stat cu o lanterna pe sub furtunele alea de la filtrul de motorina pana m-am lamurit fara nicvi un dubiu. Trage aer inainte de filtru pentru ca se vad bule foarte mici si dese si inainte de pompita aia de cauciuc si dupa, pana la filtru iar dupa filtru trec din cand in cand, rar, ceva bule mult mai mari. Probabil ca aerul se acumuleaza sub capacul filtrului si scapa spre pompa de injectie cand e prea mult. Am scos capacul filtrului si m-am uitat pe acolo...filtrul era destul de curat. Treaba e ca a curs ceva motorina de pe furtune astfel incat, atunci cand am pornit masina motorul a avut o mica sincopa asemanatoare cu ce aud in mers. Sa fie de la aerul ala problema??
Eu nu stiu ce sa cred, pentru ca bulele alea de aer le-am vazut mai demult dar pana acum nu s-a poticnit. Intr-a doua manifestarea e ciudata....se poticneste de doua ori scurt. In sfarsit, ca sa intelegeti mai bine, nu se zgaltie tare masina dar o simt totusi.
LE: Enervat de chestiune si fiindu-mi teama de belele la injectoare, am iesit la o proba pe autostrada A2. Cum traficul era ca si inexistent am calcat-o pe coada si masina merge foarte bine...la 180 aveam 3200 de ture, 10-11.5 consum instantaneu, urca bine in viteza. Un alt amanunt ar fi ca pompa de joasa presiune e in rezervor probabil ca eu nu am vazut-o...pe loc relantiul e constant...nu stiu ce sa mai zic....voi ce ziceti?

This post has been edited by dan73205: 2 Apr 2008, 08:33


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheAlphonso
post 18 Apr 2008, 07:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 11 March 06
From: Bucuresti




Poticnitul se manifesta prin scurte pierderi de putere cand accelerezi undeva intre 1800 si 2500 de turatii? Daca da atunci s-ar putea sa fie din turbo, vezi ca s-a mai discutat.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW 2002 Privilege - B-XX-LIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 18 Apr 2008, 08:12
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Sper ca nu. Se manifesta numai uneori, rar si se simt numai in treapta 1 sau, mai rar, a doua. Nu se manifesta la turatii asa mari, mai jos, pe la 1400-1600 de ture si impresia e ca atunci cand bruschez un pic acceleratia. In treptele superioare nu se simte nimic.

This post has been edited by dan73205: 18 Apr 2008, 08:14


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 18 Apr 2008, 08:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




...controleaza sa nu fie conducta roasa fin pe sub autovehicul...


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
altius
post 18 Apr 2008, 09:00
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 29 May 07




aceiasi problema o am si eu demult (cca 6 luni) dar nu i-am dat de capat; bulele nu apar tot timpul; numai ca eu am patit-o si mai rau pt ca s-a oprit motorul si nu mai puteam porni, am tractat-o pana intr-un service oarecare (nu Renault) dar "meseriasii"de acolo nu au reusit sa ma lamureasca desi dupa multe incercari masina a pornit fara a putea identifica problema; uneori am simtit si eu ca "da in nas" la schimbarea vitezelor; am o banuiala ca ar fi de vina aparatoaqrea de pe motor care la mine atingea putin furtunasele si la vibratii poate prinde aer pe la mufe dar nu sunt convins si de aceea am scos temporar acea aparatoare; eu am un scenic si nu stiu daca ai si tu acea aparatoare si nu stiu daca te ajuta cu ceva banuiala mea; daca rezolvi problema te rog sa ne anunti

Apropo, stie cineva cum se scoate apa din filtru prin mufa 6 din poza cu filtrul de motorina postat mai sus?


--------------------
Renault Scenic RX4 1.9 dci 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheAlphonso
post 18 Apr 2008, 09:34
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 11 March 06
From: Bucuresti




Rotesti mufa cu mana si lasi sa curga un pic intr-un recipient (apa e mai grea decat motorina si se separeaza de motorina sedimentandu-se).


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW 2002 Privilege - B-XX-LIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
altius
post 18 Apr 2008, 10:58
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 29 May 07




am priceput, merci


--------------------
Renault Scenic RX4 1.9 dci 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 18 Apr 2008, 19:39
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




La mine capacul motorului atingea cablul electric de la filtru (al senzorului de apa in motorina banuiesc). Am decupat demult in zona lui iar de altceva nu atinge.
Poticnirea nu apare la mine la schimbarea treptelor ci un pic dupa, pe acceleratie, si rar nu mereu (numai in treapta 1 si a doua). Azi mi-a facut de vreo doua ori cand am plecat dar apoi pe tot drumul Bucuresti-Otopeni si retur nu.

This post has been edited by dan73205: 18 Apr 2008, 19:40


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rosniper
post 2 Jul 2008, 21:08
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 6 August 07




Dupa cum spuneam in topicul pentru injectoare , masina porneste foarte greu si dupa ce am schimbat 2 injectoare, astazi am dat jos capacul de la filtru si m-am uitat avea circa 2-3 cm ca sa spun asa pe furtun este aer , si masina porneste greu , scot aerul amorsez cu pompita si se face la loc tot o portiune asa mare , pe unde sa ia aer????

This post has been edited by Rosniper: 2 Jul 2008, 21:08


--------------------
Renault Laguna 2002
Renault Laguna 1.9 DCI Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rosniper
post 5 Jul 2008, 23:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 6 August 07




Am observat acum ca pe la mufa de sus ia aer , daca o misc se umple furtunasul de aer, intrebarea e daca gasesc sa cumpar o astfel de mufa, ce ziceti?


--------------------
Renault Laguna 2002
Renault Laguna 1.9 DCI Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s-ervin
post 21 Jul 2008, 10:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 1 April 08
From: Harghita




la filtru de motorina capsat exista un robinet pentru evacuarea apei din filtru,stiti cum functioneaza,ca eu am deschis sa evacuez apa dar nu a iesit ci a intrat aer. blink.gif


--------------------
Renault Megane 2013 1.6 dci Bose Edition - HR-10-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 21 Jul 2008, 14:20
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




nu ai desfacut robinetul care trebuia!Acela e ptr scoaterea aerului din filtru,cel ptr apa e undeva dedesubtul lui,trebuie sa bagi mana bine ca nu se vede cu ochiul liber!
Mult noroc!


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s-ervin
post 22 Jul 2008, 07:42
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 1 April 08
From: Harghita




Mersi,dar dupa cum stiu eu robinetul (nr 6) pe care se vede pe poza, epentru evacuarea apei.

Attached File(s)
Attached File  FILTRU.bmp ( 3.75mb ) Number of downloads: 82


--------------------
Renault Megane 2013 1.6 dci Bose Edition - HR-10-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 22 Jul 2008, 07:53
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




scuzele mele s-ervin ptr intelesul gresit,dar e tare ciudat la tine cum de nu a iesit nimic...Daca motorul nu functiona n-ar fi trebuit sa intre aer,asta insemnand ca ai vid in filtru...Zic si eu asta deoarece nu mi se pare prea normal.Trebuie sa verifici instalatia de alimentare sa nu fie obturata pe undeva,pompa de joasa din rezervor sau unde o ai.
Sau poate asa o fi normal...
Voi ce parere aveti despre acest fapt?Daca are vid automat nu are aer si deci nici pe conducte nu s-ar afla.Asa o fi normal...o fi anormal...
Commenturi ar fi de prisos!!!!


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dominy
post 22 Jul 2008, 09:36
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 608
Joined: 19 July 06




curata si sorbul din rezervor ! la mine avea frunze il el ...
nu are putere sa traga motorina si se produce vid! numai bine


--------------------
renault laguna 2 2002 dci 120 hp - GL 22 DOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 17:45
Dacia