Frane Laguna II, Frane Laguna II
![]() ![]() ![]() |
Frane Laguna II, Frane Laguna II
Bas|cX |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
none
ex Lag 2
- none
1.9dci Brasov
|
|||
andu911 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(leonardg @ 14 Apr 2008, 11:21) Multi au avut Dacie acum un nr. de ani in urma. Aceeasi problema era legata de garniturile din pompa sau de garniturile de la cilindrii (mai ales pe spate) pe unde curgea lichidul. Comparatia Dacia-Laguna nu este foarte potrivita dar sistemul de franare este acelasi la 99% din masinile de pe piata care au sistem hidraulic. Exceptie fac noile prototipuri cu franare electrica (brake-by-wire). Asa ca pt. "cunoscatori" : daca pedala ajunge la podea = defect !!! Daca nu se scurge lichid defectul este la garniturile din pompa. Tocmai asta inseamna "too much linkage to the master cylinder". Garniturile nu mai pot sustine presiunea si lichidul trece pe langa garnituri inapoi in rezervor. andu911 : acea "linkage" - legatura nu trebuie inteleasa mot-a-mot. Se refera la legatura dintre cilindru si rezervorul de lichid in conditii de presiune aplicata pistonului din pompa. Too much linkage = scurgere pe langa garnituri conform principiului "ce-i prea mult nu-i sanatos" :-) Bine, atunci explica-mi te rog de ce cu motorul oprit nu coboara nici macar 1mm. Nu-mi spune ca daca motorul este oprit, atunci nu functioneaza servo si de-aia nu pot, ca stim cu totii cat ajuta servofrana... Iar diferenta dintre Dacie si Laguna este ca Laguna mai are in plus un sistem ABS compus dintr-o alta pompa antrenata de un motor, electrovane, acumulator de lichid...etc. Chiar daca principiul franarii este acelasi, la Laguna se schimba datele problemei. Presiunea din sistem este influentata de mai multi factori. Iar daca tie nu-ti face asa cu motorul pornit, mi-e ca ai tu ceva la ABS. This post has been edited by andu911: 14 Apr 2008, 16:50 |
--------------------
-
-
-
|
|
leonardg |
![]()
Post
#33
|
Member Group: Members Posts: 111 Joined: 20 April 07 From: Sibiu ![]() |
andu911 vezi ca situatia data era cu motorul oprit. Clar ca diferente de ordin tehnic exista intre Laguna si exemplul cu Dacia care am spus ca nu este cel mai potrivit insa ABS-ul nu are nici o legatura cu asta. Situatia data - repet - este cu motorul oprit si deci fara ABS. Mai citeste...
|
--------------------
Renault
Laguna II
- SB
2003 / Expression / 1,9 DCI 88KW I'm not driving fast... I'm just flying low !
|
|
andu911 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(andu911 @ 11 Apr 2008, 18:01) Tu crezi ca eu opresc motorul la semafor ? ![]() Evident ca vorbeam despre cazul cu motorul pornit. De ce ? Tu vorbeai despre cazul cu motorul oprit ? QUOTE(leonardg @ 12 Apr 2008, 16:06) Si daca esti in panta ? Tragi frana de mana? Se pare ca la unii coboara pedala la altii nu. Sa conteze oare echiparea masinii? :-) Sa inteleg ca in panta opresti motorul ? Edit: discutia incepe sa nu mai fie constructiva. Pana la urma - motor pornit, pedala coboara incet pana jos, cand masina nu e in miscare. - motor oprit, pedala nu coboara deloc. De acord ? In alta ordine de idei, vad ca n-a specificat nimeni....pedala se duce in jos doar daca o apesi tare, nu daca stai cu piciorul pe ea. This post has been edited by andu911: 14 Apr 2008, 23:57 |
--------------------
-
-
-
|
|
tzavalau |
![]() ![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 9 February 08 From: Petrosani ![]() |
eu unul nu am observat fenomenul dar o sa urmaresc mai atent ;la mine pina a porni motorul frina este beton(nu coboara nici de frica,faci febra musculara asteptind)iar in trafic nu sunt probleme ,la semafoe (au bagat astia afisaj cu timpul de asteptare
![]() ![]() |
--------------------
KGM
Korando
- HD 55 BXL
1.5Tgdi Black/2024 /C300 Cugetare: "Românul e un fel de om care se supără dacă nu îl inviți, și dacă îl inviți nu vine".
Sursa: "Moftul Român",10 iunie 1901 |
|
Joky |
![]()
Post
#36
|
![]() GPS Cracker-MIO&IGO Group: Members Posts: 83 Joined: 24 November 06 From: Zalau ![]() |
Mda cred ca este ceva problema la cei care se lasa pedala pana in podea cu motorul oprit normal ar trebui sa se intareasca mai ales daca apesi de mai multe ori ca doar se creeza presiune in sistem...
|
--------------------
BMW
E60 525d
- SJ--AZT
2004, 2.5d, 177cp Ex. Laguna 2 1,9 dci 2001 Grandtour 107cp
Ma grabesc, dar conduc incet si preventiv! |
|
andu911 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Si eu zic ca e problema daca se apasa cu motorul oprit.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Byțu |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 26 March 08 ![]() |
Cu motorul oprit nici la mine nu se lasa la podea , din contra se intareste cu draci, problema e ca daca tii apasat cu forta cand e motorul pornit, simti cum se lasa in jos cate un pic, cate un pic.
In trafic nu sunt probleme, tine beton, ABS functioneaza. Nu mai stiu ce sa zic. ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
- IS 10 PMB
2002/1.9/dci Laguna II Tunning !!!
|
|
bau33 |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 15 November 06 ![]() |
stai linistit ca asa-i la toate (sau cel putin asa ar trebui) - daca esti cu motorul pornit la semafor si apesi mai tare pedala de acceleratie se va duce pina jos dar oricum masina va fi frinata! (nici vorba sa se miste). Cum bine a precizat un forumist, este o masura de protectie pentru a nu distruge garniturile si discurile inutil (am impresia ca a fost introdusa odata cu AFU). Ideea ii ca pentru a tine masina nemiscata la semafor ai nevoie de x forta de frinare tot ce-i peste x uzeaza prematur sistemul de frinare. De aia, tu apasind frina, cind treci peste momentul x , sistemul nu mai mareste forta de frinare, iar feedbackul catre tine este inmuierea pedalei
|
--------------------
Nissan
Qashqai
- TMXXXXX
2017
|
|
andu911 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Iar daca masina o ia la vale se detecteaza miscarile rotilor si se schimba comportamentul electrovanelor.
|
--------------------
-
-
-
|
|
andrew98 |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 20 April 07 From: Cluj Napoca ![]() |
Legat de franare, patesc ceva de o vreme incoace:
la viteze mai mari de 50 km/h, daca franez mai puternic, pentru o perioada volanul incepe sa vibreze usor, dar suficient cat sa-mi dea de gandit ca ceva nu e in regula. Rotile sunt echilibrate, cauciucurile sunt noi de 2 luni, nu stiu ce ar putea fi. Ati patit vre unii asa ceva? daca da, am nevoie de un sfat. Mersi |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 Dci
- CJ - 98 - LAM
10.2003
|
|
AndreiPavel |
![]()
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 10 December 05 ![]() |
Banuiesc ca sunt discurile de frana ovalizate si in momentul franarii dau acea vibratie. Mergi de le verifica si daca sunt ovalizate trebuie sa le schimbi.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1.9 dci Ex: Renaul Laguna 1.9 dci
2xRenault Clio Bicorp 1.5 dci BMW X5 E53 3.0d BMW E90 320d |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 00:50 |