Incalzirea excesiva a rotilor/jantelor, fata/spate
![]() ![]() ![]() |
Incalzirea excesiva a rotilor/jantelor, fata/spate
Mtz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 26 April 05 ![]() |
|
||
-------------------- Clio Symbol dCi 80CP 2005
|
|||
venom |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Banned Posts: 186 Joined: 28 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Depinde...la drum lung , nu ar trebui sa se incalzeasca.In oras, daca mai sunt si 50grade la nivelul asfaltului, aglomeratie si folosesti des frana atunci discurile nu au timp sa se raceasca si rotile se incalzesc.Depinde de asemenea si de modul in care folosesti frana.Daca ai un stil mai "agresiv" care implica si franari mai bruste atunci e explicabil.
|
-------------------- >>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004 |
|
volhov |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 May 05 From: Sf.Gheorghe ![]() |
Stilul agresiv ar trebui sa afecteze si rotile din spate. Probabil o verificare la service te-ar lamuri in acest sens.
|
--------------------
Renault Clio
Symbol
2005 Clio Symbol dCi/65
|
|
venom |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Banned Posts: 186 Joined: 28 January 05 From: Bucuresti ![]() |
e o diferenta mare intre franarea rotilor din fata si a celor din spate.Rotile din fata sunt cele care duc "greul" intr-o franare.IN plus pe fata sunt discuri, iar pe spate tamburi.
![]() ![]() |
-------------------- >>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004 |
|
dorin00 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 ![]() |
Franele din spate nu se incalzesc pentru ca nu sunt folosite (exista un "robinet" pe conducta de frana care reduce franarea pe rotile spate, atunci cand spatele masinii este mai putin incarcat.) Cred ca o franare serioasa cu masina goala se face 80% pe rotile din fata. Daca mai adaugam faptul ca botul e semnificativ mai greu, e normal sa se incalzeasca rotile din fata. Singurul remediu sunt jantele din aliaj (preiau caldura mai bine si au si gauri de aerisire mult mai mari.
Ca observatie, franele pe tambur sunt mai eficiente decat discurile (vezi camioanele din batrani si pana mai ieri) dar se racesc muuult mai greu si se blocheaza foarte usor. |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
volhov |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 May 05 From: Sf.Gheorghe ![]() |
venom
Nu te contrazic cu privire la faptul ca franele fata duc "greul". Tocmai de aceea discurile de frana sunt ventilate. Din experienta proprie spun doar ca incalzirea rotilor nu trebuie sa fie prea mare la un stil de conducere normal (adica nu accelerezi puternic si apoi calci frana puternic pentru ca ai ajuns la semafor si asta din 50 in 50 m). Oricum, cred ca nu ar trebui sa fie diferente prea mari de temperatura intre rotile din fata si cele din spate. Dupa cum spune @Mtz "rotile din fata se incing destul de tare" , ceea ce nu este normal. @Mtz - poti verifica daca nu ai cumva probleme cu frana (putin probabil avand in vedere ca masina este noua). Acest lucru poti sa-l faci si singur suspendand pe rand rotile din fata si invatindu-le usor cu mana. Astfel poti sa-ti dai seama daca se invart usor, fara zgomot de frecare. Ar fi bine sa verifici rotirea libera a rotilor si dupa calcarea/eliberarea franei. Daca totul "este in regula" , adica nu sesizezi frecare la roti, atunci iti recomand un drum de proba, 15-20km undeva in afara localitatii dupa care sa verifici din nou incalzirea rotilor. Daca sunt tot firebinti atunci e cazul sa mergi cu ea la service. This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 12:06 |
--------------------
Renault Clio
Symbol
2005 Clio Symbol dCi/65
|
|
bogdano |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 6 May 05 ![]() |
E posibil ca rotile fata sa fie putin blocate .... mai ales daca se misca putin mai fortat ... da si tu o fuga la baietii veselei si vezi ce se intampla. Bafta Multa
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2004 dCi Symbol dec. 2004 1.5 dCi
|
|
andreib |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
@dorin00
1. Acel ,,robinet'' se numeste repartitor si este sensibil la sarcina masinii (daca este incarcata se reprtizeaza mai multa forta de franare la puntea spate). 2. Franele pe tambur au o suprafat de contact mai mare, de aici si o forta de frecare mai mare. Problema intervine din faptul ca inmagazineaza caldura si se incing foarte tare, sabotii neavand posibilitati de ventilare(spre deosebire de placute care sunt expuse curentilor de aer generati de masina in miscare). De aici rezulta o eficienta mai scazuta a franelor pe tambur, fiind mult mai sensibile la franare intensiva (apare efect de fadding datorita temperaturilor foarte ridicate la care se ajunge--peste 800 de grade celsius). In concluzie este normal ca rotile fata sa se incalzeasca mai tare, atata timp cat ele suporta peste 75-80% din forta de franare (la gol). Daca incalzirea franelor o constati si la un drum lung, fara franari intensive, atunci ai o problema, dar daca se incalzesc numai in traficul infernal din oras e normal. This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 12:07 |
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
ess1902 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Rezolvarea mi se pare foarte simpla...ia si ridica un pic masina pe cric ,scoasa din viteza si invarte un pic cu mana rotile din fata..(ele trebuie sa mearga un pic mai greu decit cele din spate ...dar trebuie sa poate fi invirtite totusi cu usurinta cu mana)..daca vezi ca merg fff greu sau deloc ,e o problema ,daca nu mergi linistit..
Si la mine se incalzesc mai tare (inclusiv la drum lung)..dar nu excesiv..+ ca de la placutele originale (pe care nu le-am schimbat inca la 35ooo km),iese un continuu funingina...dar asta e.. ![]() |
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
razz |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 21 June 05 ![]() |
salut,
am/am avut "problema" cu incalzirea jentilor. m-am apucat sa pipai jentile dupa ce am constat ca in anumite pante de la stop masina statea nemiscata in timp ce toti in jurul meu aveau frana apasata. drumurile in oras erau destul de scurte (6km) si jentile mi s-au parut cam calde. am facut un drum in afara de vreo 900 de km si la intoarcere masina nu a mai ramas "infipta" in pante. jentile nu mai par atat de calde ca inainte. am presupus ca cele doua evenimente sunt corelate intr-un fel, iar disparitia unei ar trebui sa duca la disparitia celeilate. masina are vreo 3 saptamani. Mtz: si la tine sta masina in pante mici? |
--------------------
renault
clio symbol
1.5 dci 80 2005 Symbol dCi 80 CP 2005
|
|
horgarban |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 05 From: Bucharest ![]() |
Pai pana se rodeaza placutele pe discuri nu prea ai frana foarte buna, dar ca sa stea masina in panta singura nu am mai auzit pana acum. Dar in Ro orice e posibil. Dar daca zici ca dupa un drum lung s-a "rezolvat" poate au fost prea stranse placutele pe discuri, sau au fost un pic mai groase decat normal (si 0.5 mm conteaza al naibii de mult la frana), sau poate pompa de frana, pana si-a dat drumul si la cursa de revenire, sau poate chiar etrierele (de fapt pistonasele din etriere au fost un pic mai feste si nu permiteau cursa inapoi). Oricum nu prea e normal.
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi
2003 Classic
|
|
razz |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 21 June 05 ![]() |
in primul rand imi cer scuze pentru dezacordurile din ultima parte a mesajului de mai sus.
in al doilea rand, nu era vorba de pante abrupte, ci destul line. de exemplu de la Universitate la Unirii, cand prindeam coloana la stopul de la Unirii, nu aveam nevoie sa tin pe frana. cum incalzirea jentilor nu era alarmanta si nici nu am avut timp, nu am ajuns la service. iar acum ca a disparut, presupun ca ma duc degeaba. |
--------------------
renault
clio symbol
1.5 dci 80 2005 Symbol dCi 80 CP 2005
|
|
ady_san |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 15 March 06 ![]() |
Salut!
am un clip bicorp 1.4 16 V si am constatat zilele trecute ca jentile fata se incalzesc ceva mai mult zic eu decat de obicei si cred ca asta se datoreaza mecanismului de franare (ex: saboti care si ei se incalzesc). Poti sa tii mana pe jenti, nu ard insa nu mi se pare normal. Pe de alta parte daca stau si ma gandesc ca pe langa caldura de afara se mai adauga si cea rezultata din frecarea sabotilor de frana pe disc. a 2-a problema: cand pornesc motorul se aude in plafoniera centrala (cea cu lumina de interior si lumina de lectura) un zgomot ca de releu (un bazait) si nu stiu de la ce ar putea proveni. Multumesc anticipat pentru lamuriri! |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2003 1.4 16V Expression Renault Clio Bicorp 2003 1.4 16V
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#14
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Auzi zgomot de frecare in mers (daca nu franezi ?), ti se pare ca pedala este foarte tare si frana nu tine bine ? daca nu ... eu nu cred ca ai probleme cu franele ... dupa un drum mai lung eu nu pot tine mana pe rotile din fata (sunt prea calde - oi fi eu mai sensibil).
Cat despre bazait ... incearca aici http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40613 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
ady_san |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 15 March 06 ![]() |
Merci de raspuns!
Nu exista zgomot la mers si cursa pedalei de frana e foarte ok. Nu e deloc tare, e exact cum trebuie. Probabil ca e ceva normal asa cum am zis, din cauza caldurii de afara + caldura emanata de frecarea placutelor de frana de disc. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2003 1.4 16V Expression Renault Clio Bicorp 2003 1.4 16V
|
|
Chrome |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 October 05 ![]() |
Am citit un test de franare cu ceva vreme in urma. Dupa franari consecutive (10)de la 100 la 0 temperatura in discurile de franare/respectiv tamburi era in functie de masina intre 100 si 400 grade Celsius cu "performanta" lui freelander care cam arsese jentile. Tamburii spate parca aveau 600. Era poza cu jentile din aliaj inegrite. In cazul tau daca janta trece de 45 de grade deja o simti fierbinte, la 60 nu poti tine mana pe ea. Eu zic ca e ok.
|
-------------------- Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007 |
|
CT-84-LEU |
![]()
Post
#17
|
![]() Sofer agresiv pe BMW = sofer antrenat pe Renault Group: Members Posts: 136 Joined: 27 July 05 From: BUCURESTI ![]() |
Jentile din aluminiu nu se incalzesc la fel de tare ca cele de otel/tabla .Totusi dupa 80 de km de mers am verificat si sunt destul de calde...poti tine mana pe ele dar asta este subiectiv...potrivit...40-45 de grade.e vorba si de frecarea pneului cu solul in timpul miscarii de rotatie si a cresterii temperaturii aerului in interiorul pneului. Incearca sa umflii rotile cu azot.
![]() ![]() Cu respect! |
--------------------
Renault
Megane 3 - 1.5 110hp
140hp, by Dimsport :) BMW 3xxi 24v - vanos - 2xxHp by Dimsport :)
Renault Koleos - 2.5 - 170Hp - DAUNA TOTALA |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 21:41 |