Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Megane 2 lovit, Intrebare

rerecroS
post 19 Jul 2006, 10:53
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 28 April 06




Salutare

Tatal meu a lovit de curand masina (un Megane2 1.5dCI, 80CP, model 2005) frontal.

M-am uitat atent la masina printre grila de la radiator si am vazut bara aceea de tosiune ca s-a indoit complet si a intrat intr-un radiator.

La randul ei, bara de plastic a apasat pe claxon, care a lovit celelalte 2 radiatoare.

Sunt 3 radiatoare suprapuse - imi poate spune cineva fiecare ce rol are? Banuiesc ca cel mai mare este pt. motor, iar celelalte 2 pt. AC si intercooler (corect?). Sunt 2 mici - unul jos si unul sus (care ce rol are ?)

Radiatorul cel mai de jos este cel mai rau lovit (cred ca si spart, cu toate ca nu curge nimic din el) - ACESTA ESTE CUMVA DE LA AC? fiindca nu mai functioneaza aerul conditionat - cand il pornesc, se simte cum porneste compresorul, apoi imediat se opreste .. apoi iar porneste, si tot asa. Imediat dupa accident a fost la un service Renault sa verifice aia daca poate sa continue drumul cu ea asa, si i-au spus, intr-adevar, ca ii curge freon, si s-ar putea sa se opreasca compresorul. Din cate am inteles, taica-miu a facut aprox. 200km cu AC-ul pornit (dupa accident) si inca mergea ... este posibil sa i se fi intamplat ceva cu compresorului daca a mers cu el pornit si intre timp s-a scurs tot freonul ?

Celelalte 2 radiatoare (cel mare si cel mai mic, din partea de sus) sunt doar infundate (de catre claxon) ... sper sa nu aiba nimic daca merge cu ele asa (?)

PS: cele 2 radiatoare care sunt doar indoite cam 2-3cm fiecare, are rost sa le schimbe? Mentionez ca are CASCO.

Aaa, si inca ceva! Capota are 3 indoituri ff. mici in partea de jos (vizibile doar daca te uiti din lateral) - ce recomandati? reparatie sau inlocuirea capotei cu totul? (la inlocuire parca nu stiu daca or s-o mai vopseasca astia cum au facut aia in fabrica ... si am vazut ca sub capota sunt niste armaturi, iar pe sub alea chiar ca n-au cum sa vopseasca si o sa se vada ca a fost schimbata. Voi ce parere aveti?)

This post has been edited by rerecroS: 19 Jul 2006, 13:47


--------------------
Renault Megane 2.1 2005, 1.5 dci 80CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 19 Jul 2006, 11:41
Post #2


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




pic234nf.jpg

Dinspre fata spre spatele masinii:
- intercooler
- radiatorul de AC
- radiatorul de racire a motorului.
Nu trebuie sa le tii minte. Te uiti ce fel de furtune/tevi vin la radiatoare si unde duce fiecare.

Daca intercoolerul nu "fâsâie" pe undeva cand motorul e turat, probabil ca mai este inca intreg.
Pierderea de freon arata ca sistemul e fisurat pe undeva. Nu-i obligatoriu sa fie radiatorul, poate fi o conducta sau o imbinare. Sa nu mai insisti sa folosesti aerul conditionat in continuare. Compresorul nu cred sa fi avut de suferit.

De schimbat iti recomand sa schimbi tot ceea ce este atins. Inclusiv radiatoarele. Chiar daca acum nu sunt fisurate nu poti sti ce se va intampla cu trecerea timpului. Se pot fisura ulterior in jurul locurilor atinse sau in jurul prinderilor.

Nu e atat decizia posesorului de a schimba capota cat a asiguratorului impreuna cu service-ul.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bebeo
post 19 Jul 2006, 11:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 15 March 06




In mod normal pasii care trebuie urmati la un accident sunt: dupa ce ai scos autorizatia de reparatie te duci la asigurari (pentru ca masina are CASCO) sa-ti faca constatarea, apoi te duci in service sa-ti spuna ce piese ai nevoie, faci comanda de piese dupa care repari masina. Avand in vedere ca masina are CASCO se inlocuiesc piesele lovite, deteriorate cu altele noi. Tiganiile de genul meseriasului cu ciocanitul care o scoate "la mana"ca noua nu cred ca sunt recomandate la o masina din 2005 si la valoarea pe care o are. Atunci pentru ce mai platesti CASCO?! Succes!

cipman edit: nu mai cita mesajele cand raspunzi sub ele sau la mica distanta. nu are nici un rost. vezi si regulamentul. foloseste butoanele FASTREPLY sau ADDREPLY de mai jos si nu "REPLY de sub mesaj.


--------------------
Megane II
Renault Symbol Fidji 2005, 30.500 km la 09.05.2012
Renault Fluence Privilege 2011 13.000 km la 09.05.2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rerecroS
post 19 Jul 2006, 12:12
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 28 April 06




cipman - mersi mult pt. poza.

Nu m-am prea putut uita la ce fel de furtune vin fiindca masina nu a ajuns in service inca, si nu prea mi-am dat seama.

Nu stiu sigur daca la masina ta radiatoarele sunt pozitionate la fel ca a lui tata.

In primul rand, claxonul are o singura goarna si e pus pe o tija mai lunga (de aia a si fost impins in radiator)
In al doilea rand, primul radiator care se vede la tine in poza (ala mic, intercoolerul zici tu) la el e pus in partea de jos, si chiar in partea lui superioara e lovitura cea mai mare (l-am recunoscut dupa forma lamelelor ... din ce am vazut eu, uitandu-ma printre grila). PS: SIGUR PRIMUL RADIATOR DIN POZA NU E PT. ac? Eu vad ca intra niste tuburi metalice. Oricum, la tata, 70% sunt sigur ca asta e spart (dar eu totusi cred ca e de la AC).

Am observat (parca) ca masina nu mai trage la fel de bine ... . Ori mi s-a parut, ori s-o fi intamplat ceva pe-acolo. Tata a zis ca a mers cu ea cu 140km/h si se comporta normal.

As we speak, el e pe drum spre casa (300km, nu sta in buc) .... sper totusi sa nu fie intercoolerul cel spart.
In ce priveste AC-ul, nu l-a mai pornit.

Daca mai ai alte poze, din alte unghiuri, te rog sa le postezi sau sa mi le trimiti pe mail: LMerfu@yahoo.com

In legatura cu capota - il cam cunoastem pe seful de la asigurari si am putea, teoretic, sa facem sa schimbe capota cu totul - de asta intrebam cum e mai bine. Este indoita superficial, in 3 locuri, se vede doar din lateral, cand te uiti atent. Daca pune una noua, credeti ca va rezista vopseaua pusa de romanashii nostri la fel de mult ca dea din fabrica? (eu parca nu cred)

This post has been edited by rerecroS: 19 Jul 2006, 12:16


--------------------
Renault Megane 2.1 2005, 1.5 dci 80CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 19 Jul 2006, 12:49
Post #5


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Poza aceea nu e de la masina mea. Masina mea nu are intercooler, am 1.6 16V.
La orice masina intercoolerul se monteaza intotdeauna primul in curentul de aer pt. ca ceea ce circula prin el (tot aer) trebuie sa ajunga la o temperatura cat mai aproape de cea ambianta, spre deosebire de celelalte la care lichidele respective nu trebuie racite la o temp. atat de joasa (relativ) si se pot raci si cu un aer usor incalzit de intercooler.

Poza e orientativa. Alte poze nu mai am. Claxonul e modificat (are unul in plus) si intercoolerul e mai mare.
In intercooler intre cate un furtun de vreo 4-5 cm diametru in ambele capete. In radiatorul de AC intra tevi de aluminiu de grosimea degetului.

Orice reparatie ai face la capota tot trebuie vopsita dupa aceea, macar pe dinafara. Asa ca riscul e acelasi. Daca poti s-o schimbi, schimb-o. Si ce daca se vede ca a fost inlocuita? Fa poze ca sa arati cum a fost lovita masina ca le arati viitorului cumparator (banuiesc ca la asta te gandesti) si sa se vada ca n-a fost cine stie ce.

P.S. Mi-am adus aminte ca mai exista o poza pe forum, fix de la M2.1 sedan 1.5 dCi 80CP fara bara din fata. O gasesti la http://www.reno.ro/index.php?showtopic=408...ndpost&p=518557

Iar poza de am pus-o eu e de la un Megane RS.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rerecroS
post 19 Jul 2006, 13:03
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 28 April 06




Poza postata de tine este de la un Megane dCI ? Nu cred. Din poza ta, primul radiator, cel mic (care sunt acum aproape sigur ca e de la AC; dupa cum ai spus si tu, in ala de AC intra tevi de Al subtiri - exact ca cel din poza, pe care l-am recunoscut dupa forma) este montat in partea de jos, iar in partea de sus este montat intercoolerul. Acestea doua (radiator AC+intercooler) sunt lipite de radiatorul mare, al motorului.

Capota - stiu ca trebuie vopsita oricum, dar ma gandesc ca din fabrica este altfel tratata tabla inainte de vopsire, iar daca mi-o repara n-ar insemna decat un pic de chit+un strat de vopsea (macar stiu ca nu rugineste dupa 2ani smile.gif )

Nu, nu se pune problema ca masina sa fie vanduta dupa reparatie! Avaria este totusi mica (spun asta ca are CASCO, presupun ca o sa coste destul 3 radiatoare, bara fata, un far, reparatul capotei + manopera). Masina nici nu arata a fi lovita (in afara de farul spart si lateralele barei - fata, care au iesit un pic in afara nu se vede nimic).

Cea mai adanca lovitura a fost un pic in radiator, bine ca n-a intrat mai mult spre motor ... bara aia de protectie si-a facut treaba.


Later latert: m-am uitat la poza din link si asa e si la tata. Radiatorul din partea de jos este cel mai grav afectat (a intrat bara de protectie un pic in el). CE E ALA ? Intercoolerul sau cel de AC ?

This post has been edited by rerecroS: 19 Jul 2006, 13:13


--------------------
Renault Megane 2.1 2005, 1.5 dci 80CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 19 Jul 2006, 13:25
Post #7


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Poza din link ESTE de la ce am zis ca este. Uita-te la cine a pus-o si cauta in forum sa vezi ce masina spunea autorul ca are. Am vazut-o cu ochii mei cand a venit sa-si ia autocolant.

... si are si AC c-am intrat inauntru sa vad cum arata volanul sau ce altceva isi modificase in interior si era rece inauntru, lasase si motorul mergand.

... si mai uita-te odata la poza ca se vad clar ca sunt 3 radiatoare mari si late.

... si asa arata si in manualul de reparatii, ca m-am uitat sa vad daca nu m-am sclerozat.

... si pana mea ... c-am pierdut destul vremea, numara-le cand esti langa masina, conform listei pe care ti-am dat-o, si vei sti ce face fiecare.




--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 19 Jul 2006, 13:30
Post #8


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




Oricum, daca cel de intercooler ar fi spart, s-ar simti zdravan in comportamentul motorului. Nu stiu daca la astea cu injectie directa e la fel, dar la Tuaregul directorului meu, dupa ce i s-a spart radiatorul de intercooler, masina abia mai tragea si scotea un fum de-l invidiau toti RATB-istii de pe strada....


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rerecroS
post 19 Jul 2006, 13:34
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 28 April 06




cipman - am editat mesajul anterior, am vazut dupa aia ca erau 3. Vroiam sa stiu doar daca cel mic din partea de jos e intercoolerul sau pt. AC rolleyes.gif
Hai ca vad ca te-am stresat destul, mersi pt. ajutor !

S-a facut constatarea la masina:
- condensator AC spart
- intercooler + radiator lovite
- capota va fi reparata

Multumesc pt. ajutor & poze.

This post has been edited by rerecroS: 19 Jul 2006, 22:13


--------------------
Renault Megane 2.1 2005, 1.5 dci 80CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 02:39
Dacia