Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Rugina pe coloana de directie, Controlul calitatii care nu exista ...

cciulei
post 7 Jul 2006, 14:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 July 06




Salut,

acum vreo 2 luni aranjand covorasele dupa ce m-am intors de la spalatorie imi atrage atentia o culoare ciudata pe coloana de directie. Ma uit mai bine si - se poate vedea si in attach - piesa exterioara din coloana de directie era ruginita bine !
Masina noua - din dec. 2005 in garantie, tinuta in garaj uscat, intretinuta - asa ca m-a dezamagit destul de mult faptul ca intr-o masina noua poti gasi asemenea "magarii". Totusi am zis ca asta este - probabil ca la asamblare cineva a lucrat "la norma" si nu s-a verificat atent de CTC si iau legatura cu Renault sa imi schimbe piesa - ca doar nu e vina mea ca o am in masina.

Le scriu celor de la Vocea Clientului si imi raspund frumos ca problema se rezolva la orice dealer Renault - sa ma prezint cu masina sa faca o constatare si se inlocuieste fara probleme in cel mai scurt timp.
Ma duc in cateva zile la service - se face constatarea si imi zice acolo ca asa ceva nu s-a mai intalnit si ca trebuie sa astepte un raspuns de la Renault ce anume trebuie sa faca. Si seful de service face o afirmatie care ma surprinde: ca este nu stiu ce otel special care nu poate fi tratat impotriva coroziunii si ca aproape este normal sa fie ruginit si ca poate ca ar merge sa fie putin "slefuit" si "uns" cu ceva pentru protectie dar sa asteptam oricum rezolutia celor de la Renault - vine in 2-3 zile si ma suna sa-mi zica. Dupa vreo saptamana ii sun eu inapoi - sa intreb ce se intampla - imi zic ca inca nu au un raspuns dar ma anunta si tot asa timp de vreo 3 saptamani.
Intr-un final ma anunta ca "Dom'le problema dvs. se poate rezolva - veniti la noi sa va curatim piesa si sa o ungem - o facem ca noua - ca asa zic si cei de la Renault !"
Il intreb atunci pe un ton calm - ce fac daca nu imi convine solutia ? Ca o piesa odata ruginita - rugineste in continuare si tratamente de genul "frectie la picior de lemn" se fac doar pentru a trece de perioada de garantie. Tipul mi-o intoarce repezit: "De aceea exista Vocea Clientului !"

Le scriu iarasi la cei de la Vocea Clientului - ma suna iar dupa 2 zile sa-mi spuna ca piesa se inlocuieste si ca o sa ma caute in cateva zile cineva de la service pentru programare si de atunci au trecut vreo 2 saptamani fara ca sa se mai intample nimic.
La service am intrebat si zic ca nu au primit alte instructiuni, cei de la Vocea Clientului s-au dat la fund si nu mai raspund la intrebari si uite asa raman eu cu o belea pe cap pentru care toti se spala pe maini ...

Asa ca macar de curiozitate - mai are cineva asemenea "frumusete" sub bord ?



Attached thumbnail(s)
HPIM1025_2.jpg ( Size: 83.82k ) Number of downloads: 428


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 DCI 100 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 7 Jul 2006, 14:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




QUOTE
Ma duc in cateva zile la service - se face constatarea si imi zice acolo ca asa ceva nu s-a mai intalnit si ca trebuie sa astepte un raspuns de la Renault ce anume trebuie sa faca.


Nu au mai intalnit pe dracu sa-i ia de dobitoci. Si la mine este la fel. Noroc ca nu se intampla nimic.

Cred ca asa vin din fabrica.


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razu
post 7 Jul 2006, 15:38
Post #3


Eu scriu doar cand beau bere


Group: Members
Posts: 209
Joined: 15 March 06
From: Bucuresti




Si la mine e ruginita, e rugina de suprafata (cosmetica), mama lor de capitalisti!


--------------------
Renault Megane - DB 05 LSJ 2004 hatch
Hatch 1.6/16v /gri boreal/clima/greieri/iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 7 Jul 2006, 15:40
Post #4


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




Capitalisti pe dracu. Comunisti mai mari decat francezii nu am vazut si nu cred ca voi vedea vreodata....

A..si ontopic...si la mine e la fel tongue.gif


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 7 Jul 2006, 16:07
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Este normal sa rugineasca. Un otel bun va rugini intotdeauna superficial. Vedeti discurile de frana dupa 1 ora de stat sau capetele filetate de la amortizoare.
Oricum nu e o piesa care sa aiba probleme de coroziune si mi se pare normal ca nu o schimba.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 7 Jul 2006, 20:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




QUOTE
Un otel bun va rugini intotdeauna superficial


Si asta-i adevarat rolleyes.gif

Ne incingem cam repede uneori.
Chiar atazi am verivicat si rugina a ramas in stadiul in care se afla acum un an cand am descoperit...adica superficial.

Cred ca apare in urma unui condens de la aerul conditionat.

A...si inca o chestie. Coloana de directie difera fata de a mea.



This post has been edited by ncristi: 7 Jul 2006, 20:25

Attached thumbnail(s)
DSC06813.JPG ( Size: 35.49k ) Number of downloads: 341


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombu
post 8 Jul 2006, 12:26
Post #7


FOR SALE


Group: Members
Posts: 586
Joined: 20 August 04
From: Bucuresti




DA, la masinile din oct/nov 2005> este alta coloana de directie. presupun aceeasi de pe facelift! nu stiu daca mai buna, dar e diferita.
eu desi am masina din 2004, mi-a fost schimbata in nov 2005 cu una de tip nou. constatarea este ca "boncanelile" clasice la linia de tramvai sau pe strada cu piatra de rau..nu mai sunt atat de metalice. sunt mai infundate..gen cauciucate. si ce s-a redus complet este pocnitura la capat de cursa, care nu se mai aude absolut deloc!
on topic: nu e normal sa rugineasca, dar nici nu cred ca va rugini pana la perforarea metalului , ca sa puna in pericol siguranta masinii. e probabil putina rugina superficiala, care frecata cu putin jmirghel fin si o "mana" de vaselina se rezolva


--------------------
Renault Megane 2 2004 Confort Dynamique
Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atoma
post 8 Jul 2006, 23:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 3 May 05
From: constanta




cum ai reusit sa-i faci sa-ti schimbe coloana de directie?? vreau si eu smile.gif sti cumva ce anume se schimba..oare gasesc piesele astea sa mi le schimb si eu...pt ca sunt convins ca service-ul nu o sa o faca pe garantie.

This post has been edited by atoma: 9 Jul 2006, 11:37


--------------------
Seat Ibiza 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 9 Jul 2006, 12:49
Post #9


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Daca ne-am lamurit asupra acestui caz, va propun eu unul...
Ieri, sambata, vine o doamna, respectabila de altfel, care a luat un Megane de la noi prin septembrie anul trecut. Masina, un CFE foarte bine intretinut de doamna, functioneaza impecabil, doamna prevazuta cu garaj...
Dar foarte nemultumita de urmatorul aspect descoperit brusc...cand inchide portiera soferului, caroseria prezinta o oscilatie din suspensii. Adica se misca masina cu totul, lucru pe care doamna nu l-a observat si la alte masini "cu pretentii" - Hyundai accent, Logan, ba chiar si la berlina ei pe care a avut-o mai demult.
Acum realitatea: portiera incriminata (care de altfel foarte bine reglata se inchidea foarte usor) era trantita de fiecare data de femeie, probabil reflex mai vechi de la berlina luata in discutie mai sus.
Ca sa-si faca si mai rau, s-a dus si in showroom sa faca o proba de inchidere a portierei la un megane expus. Megane-ul fiind un privilege care are un cheder lipit pe portiera spate si suspensie mai rigida (deh, pachet drumuri grele) nu prezenta "simptomul" descoperit la masina personala.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cciulei
post 11 Jul 2006, 13:45
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 6 July 06




Am citit cu atentie parerile exprimate pe tema "normalitatii" ruginei pe o piesa de "otel de calitate" si am inteles ca este o problema destul de generala la masinile astea.

Dar nu pot sa nu ma intreb: Este normal sa tratam asa usor o problema destul de grava ? Atunci ideea de calitate cu care se lauda RENAULT unde este ? Pentru ca este in primul rand o problema de estetica care denota superficialitatea in procesul de executie si apoi o bataie de joc cand vine vorba de rezolvarea problemei.

Cati dintre voi ar fi ridicat masina de la vanzator daca ar fi vazut piese ruginite in ea de la inceput ? De la o masina SH te astepti la asemenea "surprize" dar la o masina noua eu consider ca este inacceptabil pentru ca de asta exista asa zisul CTC de pe linia de fabricatie. Piesa asta nu a ruginit din cauza de AC sau stat la umezeala ci pur si simplu pentru ca asa a fost montata dar s-a considerat ca "merge si asa" pentru ca nu e la vedere. Si partea proasta este ca la fel ca asta mai pot fi inca multe tocmai din acelasi motiv si sa te trezesti cu ele defecte in 2-3 ani (bineinteles dupa ce trece garantia !).

Daca este o problema oarecum normala - pentru ca este un otel special - nu ar fi fost normal ca piesa se fi fost protejata atunci in vreun alt fel ?

Chiar asta meritam pentu ca traim in Romania ? Oare si in celelalte tari "asa zise Europene" se accepta o asemenea calitate ? Eu personal nu cred ca este asa pentru ca acolo esti aruncat imediat afara pentru "magarii" de acest fel - si acolo exista cel putin respectul pentru client si nu ideea de la noi " ia te uite - inca un fraier !"






--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 DCI 100 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 11 Jul 2006, 15:09
Post #11


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Eu as ruga lumea indignata pe aici sa deosebeasca totusi rugina de coroziune de cea cosmetica, aceasta din urma avand practic numai un usor efect (in)estetic (si unde?... sub volan, intr-un loc unde ajungi sa privesti numai daca intri de-a busilea in masina...) care nu impieteaza cu nimic asupra bunei functionari a piesei respective, nu e vorba de calitate aici... e un amarat de strat de oxid aparut la suprafata piesei...
Fortand un pic comparatia, asta imi aduce aminte de zisa unor turisti japonezi care vizitand superbul oras vechi al Dresdei compatimeau municipalitatea orasului ca n-are bani sa curete palatele si catedralele alea, si le lasa "asa negre si urate", cand de fapt "negreala" respectiva nu era murdarie, ci un strat protector de oxid care se formeaza in mod natural la suprafata gresiei de Saxonia, gresie care are se pare un continut ridicat de fier...
Asa ca, oameni buni, haideti sa nu mai fim carcotasi si sa criticam lucruri reale, nu prostioare irelevante...
Revin: m-am uitat astazi, si si al meu are rugina in locatia respectiva... oare cat mai am pana mi se blocheaza directia?... biggrin.gif

This post has been edited by Vio: 12 Jul 2006, 08:48


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razu
post 12 Jul 2006, 14:43
Post #12


Eu scriu doar cand beau bere


Group: Members
Posts: 209
Joined: 15 March 06
From: Bucuresti




Bine spus Vio, da' stii cum sunt oamenii; ia sa bage ochiu si pe la alte marci sa se mai racoreasca; io am vazut la un A4 din 2003 ,luat de nou si tinut in garaj incalzit, aceeasi problema iarproprietarul - neamt de felul lui- era f. multumit de masinarie si nu prea a dat asemenea importanta petelor de rugina!


p.s. : tipul e inginer chimist, nu blondina de meserie! tongue.gif


--------------------
Renault Megane - DB 05 LSJ 2004 hatch
Hatch 1.6/16v /gri boreal/clima/greieri/iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mulder's
post 12 Jul 2006, 19:01
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 12 July 06




Referitor la "rugina" majoritatea masinilor cam au asa ceva sub bord.
O data am vazut o plansa bord demontata la un ferrari si avea acea coroziune pe metale, l-am intrebat pe cel care lucra acolo si mi-a spus ca aproape toate masinile au asa ceva, singura marca de masini care nu a gasit asa ceva este porsche.


--------------------
renault laguna 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 12 Jul 2006, 19:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Problema esentiala e ca unele AU si altele NU au rugina in zona respectiva.A mea de exemplu nu are.Nu e normal acest lucru,ca numai unii sa iaba,si altii nu,asa ca unii sunt indreptatiti sa-si verse oful...Cei care sunt cu šsi la altiiš sunt din aceeasi categorie cu mine ,se pare!(dpdv al petelor de rugina).


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th August 2025 - 22:40
Dacia