Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Termostat defect?

paco
post 16 Jul 2006, 12:09
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 June 06




E normal ca lichidul de racire sa se raceasca daca masina e lasata sa mearga la relanti, fara sa traga in sarcina? E un turbo-diesel de 2068, cel din semnatura. Eu banuiesc ca termostatul meu e cam dus...
Inca ceva: sunt doua furtune groase de apa la radiator: unul vine dinspre motor (sus), altul pleaca spre motor (mai jos). Care ar trebui sa se incalzeasca primul si in ce forma?
La mine am observat ca cel de sus se incalzeste liniar, constant, in timp ce cel de jos sta rece mai mult timp (oricum nu frige asa tare, cred ca e mai dur la material), poate pana deschide termostatul (daca deschide, adica daca nu cumva e mereu deschis).
Aveti vreo idee?


--------------------
Renault 25 TDX, 1991 - B 14 VJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 16 Jul 2006, 12:18
Post #2


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




In mod normal nu. Nu stiu cum e la 25, dar la mine la 21 diesel este in felul urmator : furtunul care intra sus in radiator se incalzeste cand se deschide termostatul si apa calda iese din motor spre radiator, cel de jos care merge la pompa de apa fiind mai rece mereu ca este tranzitat de apa racita din radiator.
Daca furtunul care merge spre radiator este mereu cald, inseamna ca termostatul a ramas deschis, nu este un capat de tara, costa maxim 40 RON.


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paco
post 16 Jul 2006, 17:25
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 June 06




Am pornit din nou motorul si am vazut ca furtunul de sus se incalzea progresiv, imediat dupa ce s-a incalzit motorul. E clar ca termostatul meu e deschis permanent! Il schimb...


--------------------
Renault 25 TDX, 1991 - B 14 VJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 16 Jul 2006, 22:43
Post #4


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




cea mai corecta alegere. bafta multa. vezi sa fie acelasi model si cu aceeasi temperatura de deschidere.


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
green
post 17 Jul 2006, 11:56
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 18 December 05
From: Iasi




apopos de sistemul de racire.. cit de tare trebuie strins capacul de la vasul de expansiune? cineva mi-a recomandat sa nu-l tring tare (adica vaporii de apa/antigel sa poata iesi), iar altul mi-a spus sa ma interesez daca nucumva racirea la masina se face mai bine la presiune (iar capacul pare sa aibe o supapa)

tnx


--------------------
Renault 19 Chamade 1991
Renault 19 Chamade, F3NL740, 1721cmc, 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paco
post 17 Jul 2006, 12:28
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 June 06




Din cate stiu, lichidele fierb mai greu la presiune mai mare, prin urmare, e bine ca instalatia sa fie sub presiune. Logic ar fi ca acel capac sa nu fie desfacut. Daca ai observat, multora le fierbe apa (antigelul), tocmai in momentul in care desfac busonul, pentru ca lipsa de presiune face ca lichidul sa fiarba mai usor.

Revenind la problema mea, am pus azi termostat si temperatura a stat constanta la a doua linie a indicatorului (cam la jumatatea cursei). Cand m-am apropiat de casa, fiind f aglomerat traseul si destul de cald, incepuse iar sa treaca de jumate.
Deduc ca nu i-ar strica o elice in plus...


--------------------
Renault 25 TDX, 1991 - B 14 VJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 17 Jul 2006, 12:47
Post #7


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.316
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




La mine capacul de la vasul de expansiune este semidestrans. Il tin asa pt. ca furtunele sunt destul de vechi.
Temperatura la apa sta un pic sub linia de jumatate, iar cand este foarte cald (de la 35 grade in sus) si urc un deal mai serios creste putin (o singura data l-am vazut pana la urmatoarea linie si atunci urcam catre Meteora, iar afara erau peste 40 de grade).

Eu zic sa incerci sa cureti putin radiatorul pt. ca pun pariu ca ai mizerie in el.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paco
post 17 Jul 2006, 13:07
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 June 06




Mi-a mai spus cineva treaba cu radiatorul curatat. Am sa fac si asta, dar si elicea, ca sa nu mai am probleme. In legatura cu pozitia unde sta acul stabil, depinde de temperatura la care deschide termostatul, unele deschid la 81 de grade, altele poate in jur de 90. Nu cred ca e asa important. Important e sa nu creasca mult peste linia mediana...


--------------------
Renault 25 TDX, 1991 - B 14 VJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 17 Jul 2006, 17:26
Post #9


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




capacul original sigur are supapa, iar acesta trebuie strans. apa la presiune atmosferica fierbe la ~100C. La 1.2-1.3 bari cat se fac la tine acolo va fierbe mai sus. Indicat e sa nu se ajunga sa fiarba apa. Deci, tine capacul ala strans! Din experientele mele, masina se incalzeste (daca toate celelalte merg - termostat, termocupla, pompa de apa etc) numai din mizeria adunata in motor.

masina mea...:
(eu inca nu pot sa inteleg cum de se mai racea...in conditii normale nu se inclazea mai mult decat normal, dar in trafic greu era dezastruos)



Attached thumbnail(s)
Image_664_.jpg ( Size: 84.58k ) Number of downloads: 1673
Image_665_.jpg ( Size: 155.27k ) Number of downloads: 1799
Image_666_.jpg ( Size: 203.37k ) Number of downloads: 1734
PICT0617.jpg ( Size: 330.48k ) Number of downloads: 1723
PICT0617.jpg ( Size: 31.79k ) Number of downloads: 1647


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paco
post 17 Jul 2006, 17:38
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 June 06




Cu ce ai curatat rugina aia...?


--------------------
Renault 25 TDX, 1991 - B 14 VJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 17 Jul 2006, 17:49
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Radiatorul l-am trimis in Raiul radiatoarelor - era compromis in totalitate
Cat despre mizeria care se vedea in cealalta poza, in schimbatorul de caldura - e majoritatea porcarie d-aia 2+2 de se baga in sistem ca sa astupe gaurelele pusa de fostul proprietar...mama lui de samsar gun3.gif - a fost destul de usor de curat pentru ca desfacusem tot motorul si am luat fiecare reper in parte si l-am curatat si clatit si curatat din nou...si tot asa pana n-a mai ramas nimic. Foarte mult timp pierdut dar a diferenta a fost semificanta!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paco
post 17 Jul 2006, 20:27
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 June 06




Credeam ca ai folosit solutie speciala pt curatat radiatoare. Am auzit ca exista asa ceva, doar ca e cam scumpa.


--------------------
Renault 25 TDX, 1991 - B 14 VJL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 16:32
Dacia