Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Combustibil, Pareri despre motorina/benzina

bogatu
post 30 Oct 2011, 09:51
Post #1


Got Rhythm


Group: Members
Posts: 122
Joined: 10 October 11




Salut!

Incep prin a povesti intamplarea care m-a impins sa deschid topicul asta.
Eu am un Renault Clio III din 2008, pe care l-am achizitionat de curand. Masina este adusa din Franta. Inca de cand am luat masina, am alimentat numai de la Petrom. Alimentarea am facut-o numai si numai cu Top Euro Diesel 5... pana intr-o zi, cand, fiind intr-o perioada putin deficitara cu banii si fiind nevoit sa merg mult cu masina, am alimentat Euro Diesel 5 (simplu) in ideea ca arde, poate, mai greu si bag si putin mai multa. Ma asteptam la ceva performante cat de cat scazute, dar nu ma asteptam sub nici o forma la ce surprize am avut dupa...
Performantele nu erau aceleasi in mod evident, dar si zgomotul masinii s-a schimbat. Motorul, in general, toarce foarte frumos. In momentul alimentarii cu motorina normala zgomotul a inceput sa fie foarte foarte mare. Daca lumea ma intreba inainte daca nu cumva e pe benzina masina, pentru ca e f silentioasa, acum se vedea clar ca era un diesel obosit si satul de viata. Am bagat, la momentul respectiv cca 35 de litrii.
Consumul, mi s-a parut maricel cu noul combustibil, contrar asteptarilor. Crescuse cu intre 0,3 si 0,7 l/100km.
Din cate stiu eu, motorina Top Euro Diesel 5 este, practic, aceeasi motorina doar ca aditivata cu vreo 3 agenti de aditivare, sau doar unul cu 3 proprietati.
Am revenit la combustibilul Top si s-au remediat problemele sesizate.
Mi se pare incredibil cum o motorina care te astepti sa arda mai greu, arde repede si prost si iti omoara si motorul... dardaie din toate incheieturile. Ca bani, am constatat ca e tot una, in special la drum lung.
Voi de unde si cu ce alimentati?
Intrebarea este valabila si pentru cei cu motoare pe benzina. Oare sa fie chiar atat de mari diferentele?

O zi placuta in continuare!
Stefan Bogatu


--------------------
Renault Clio III 2008, 1.5 DCi, 70 cp - CL 88 BGT
Stefan Bogatu
e-mail: stefan.bogatu@gmail.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 30 Oct 2011, 10:57
Post #2


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Eu alimentez in 90% din cazuri cu Efix de la Rompetrol, si ocazional cu OMV sau Agip. Am alimentat si cu motorina Alto sau MaxxMotion, dar nu pot sa zic ca am simtit o mare diferenta in comportament, poate urca mai usor in ture, desi s0ar putea sa fie doar placebo, am folosit-o cand aveam de parcurs distante mari in extraurban. De la Petrom am alimentat doar de 2 ori, si de fiecare data masina a mers foarte prost, cel putin prima data tremura la relanti si tragea foarte greu. De atunci m-am lecuit de Petrom, nu merita pentru diferenta de bani sa chinui masina. Nu stiu, poate am nimerit motorina contaminata (o data am pus din Pitesti si o data din Bucuresti), sau poate motorul meu nu se intelege asa bine cu ea, cu Rompetrol nu am avut nicio problema, motorul mi se pare ca merge cel mai bine, mai bine decat cu OMV.


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 30 Oct 2011, 11:08
Post #3


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Eu bag pe Megane numai de la OMV motorina standard iar pe Clio III aceasi poveste, nu am sesizat niciodata diferente intre motorina standard si cea "premium", la zgomot si vibratii nu se deosebeau in schimb la consum parea putin mai mare cu cea "premium" dar cred ca era mai mult indus de mine.
In schimb iarna cand temperaturile scad bine sub 0 grade noaptea, bag Alpin Diesel si pot spune ca vibratiile si zgomotul generat de motor cand ruleaza la temperaturi scazute (la rece) sunt reduse, parca merge mult mai bine masina. La capitolul consum Alpin Diesel se descurca la fel de bine ca motorina standard, nu am sesizat diferente si am facut un drum de aproape 1400km cu un singur plin.
Eu am ales sa bag aditivata doar iarna, in conditii speciale, in rest evit sa bag cine stie ce cocktailuri dubioase. Cand fac revizia la masina intotdeauna acord atentie suplimentara filtrului si din aceasta cauza am ramas pe OMV, sunt multumit de calitatea combustibilului. Nu am prins apa, mizerie sau cine stie ce pana acum iar motorul nu a facut figuri niciodata.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 30 Oct 2011, 12:10
Post #4


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Eu pentru diesel recomand Rompetrol, in special Alto efix 55 sau cum ii zice iarna, si nu recomand motorina de la LukOil. Imi face urat regulatorul de presiune cu motorina de la ei.
La benzina recomand 95ul de la LukOil.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cyp_FCC
post 30 Oct 2011, 19:02
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 26 July 11
From: Bucuresti




La benzina eu recomand cu incredere orice sortiment de la MOL, toate masinile mele au mers cu carburanti MOL(pe cit posibil) si nu am avut niciodata probleme cu ele. Iar carburantul aditivat de la MOL chiar se simte, in special sortimentul EVO.


--------------------
Renault Clio Symbol 2008 1.4 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogatu
post 2 Nov 2011, 12:02
Post #6


Got Rhythm


Group: Members
Posts: 122
Joined: 10 October 11




Buna ziua!

Am asteptat sa mi se goleasca rezervorul (adica sa mi se aprinda becul) si am alimentat cu Diesel TECH de la Agip. Masina merge exceptional. Arderea motorinei asteia e extraordinar de buna, iar consumul este mai mic in comparatie cu motorina de la PETROM...
Ce mi se pare curios, legat de Petrom, este ca, alimentand tinand cont de bani cu de cantitate, la aceeasi bani, sonda rezervorului s-a ridicat mai mult (sesizabil) la Agip. Oare Petrom fura?! Tind sa cred ca da...
Diferenta, in bani, intre sortimentul de motorina cu care alimentam inainte de la Petrom si sortimentul cu care voi alimenta de acum de la Agip, este foarte mica. Sortimentul de motorina aditivata de la Petrom este cu 10 bani mai ieftin fata de sortimentul aditivat de la Agip, iar performantele dovedesc ca diferenta de bani este, totusi, mica.
Cum altii spun "NU" drogurilor, eu spun acelasi lucru Petrom-ului...
Si ne mai miram de ce sunt probleme cu injectoarele...


--------------------
Renault Clio III 2008, 1.5 DCi, 70 cp - CL 88 BGT
Stefan Bogatu
e-mail: stefan.bogatu@gmail.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danromania2002
post 2 Nov 2011, 22:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 323
Joined: 12 June 06




Sunt deja la al doilea Renault , la prima luata de noua am bagat 90% doar de la MOL si masina are acum 120000 km si nu are nici o problema la motor , intentionez sa raman fidel MOL si la masina actuala


--------------------
Renault Clio 1.5 DCI , Clio 3 2004 Symbol, 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Croocodillul
post 3 Nov 2011, 17:50
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19 August 10
From: București




50k, motorină MOL, în ultimul timp bag doar EVO. Totul OK.

În orice caz, cea mai performantă rafinărie e cea de la Petromidia, adică combustibili Rompetrol. OMV/Petrom știu că aduc de la Petrobrazi iar conținutul de sulf e ceva mai mare, lucru care nu prea ar fi pe placul injectoarelor. Bine, informațiile legate de OMV cu privire la calitatea combustibililor nu sunt literă de lege, în schimb la Rompetrol am surse "în interior" smile.gif.

De ce bag de la MOL? Am card la ei smile.gif.

This post has been edited by Croocodillul: 3 Nov 2011, 17:51


--------------------
Renault Clio III 2010 // 1.5 dci 70 iepe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian tutuianu
post 4 Nov 2011, 09:44
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 29 August 09
From: Iasi




124k km cu masina si a vazut in proportie de 95% doar benzina de la Rompetrol.
Cand am pus de la Petrom, de nevoie, mirosea a sulf cand stateam pe langa masina cu motorul pornit.
Nu am avut si nici nu am probleme cu motorul si inclin sa cred ca e cea mai buna benzina de pe piata.

Adi


--------------------
Renault Clio 3 2006/1.4, 16V, 98CP, Euro 3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pepelutza
post 4 Nov 2011, 18:26
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 463
Joined: 17 November 10
From: brasov




Eu bag Rompetrol si OMV , cred ca au cea mai buna benzina. Sesizez ceva mai multa putere la motor cand alimentez la OMV. Oricum motorul se simte perfect deocamdata si nu voi schimba ``benzinariile`` , ca sa zic asa.


--------------------
Renault Clio 3 2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP - BV-10---S
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogatu
post 5 Jan 2012, 10:12
Post #11


Got Rhythm


Group: Members
Posts: 122
Joined: 10 October 11




Mda.. dupa rulat cateva mii de km cu motorina de la aproape fiecare distribuitor, pot spune cu mana pe inima ca MOL este cel mai bun.
Motorul trage cel mai bine cu motorina de la ei (ma refer la cea simpla, nu la cea aditivata) si sunetul motorului este cu totul altul...
Motorina neaditivata de la MOL, mi s-a parut mai buna ca cea aditivata de la Petrom.


--------------------
Renault Clio III 2008, 1.5 DCi, 70 cp - CL 88 BGT
Stefan Bogatu
e-mail: stefan.bogatu@gmail.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 30 Jan 2012, 21:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.250
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




acu' ca au venit temp astea mai anormale pt noi ... pana la cat rezista euro4 diesel de la petrom?
la pompa scrie temp de filtrare - 15 grade...adica? mai jos e nasol?
numai ce-am mai bagat vreo 15 l si mi-a picat fisa tarziu, langa era pompa de top nordic si scria temp. de -20


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Jan 2012, 22:08
Post #13


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.317
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




De ani de zile alimentez atat masina de servici cat si ale mele de la Petrom sau OMV doar cu motorina normala si am avut destule cazuri in care a fost chiar si -20 si nu am avut nici o problema cu carburantul .. asa ca eu zic sa nu-ti faci grija ... poti sa mai bagi 10-15 litrii de Top Nordic pt. efect psihologic daca vrei biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 30 Jan 2012, 22:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.250
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




dap, si eu din 2007 cred ca maxim de 5 6 ori am bagat altceva in afara de petrom, si nu am avut nicio surpriza neplacuta pana acum
am mai bagat rompetrol si omv, doar cand nu am gasit petrom pe drum
da' acum ca se anunta si -20 noaptea ma gandeam sa nu raman pe langa


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Modus
post 5 Feb 2012, 16:45
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.485
Joined: 21 August 08




Salut, pe usita de la rezervor imi spune sa alimentez Clio cu benzina de 95 sau 98.
Initial am pus Mol Tempo Plus de 98, o benzina foarte buna cu cajutorul careia masina trage foarte bine.
Din motive personale nu mai alimentez de la Mol ci de la Petrom cu benzina de 95 care este execrabila in comparatie cu cea de 98 de la Mol (masina consuma mai mult si trage mai greu)


--------------------
Renault Clio GTLine 1.5 dCi EDC 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Soro
post 6 Feb 2012, 23:46
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 29 November 11
From: Ploiesti -> Brasov




Salut ,
Am aproximativ 4600 km si am alimentat cu motorina de la urmatoarele:
1) Petrom - vreo 15 litrii cand era noua (nu de alta da era cea mai apropiata benzinarie) - nu ma pot pronunta.
2) OMV - de vreo 2 ori de nevoie : 1 data euro diesel normal si 1 data top euro diesel - rezultatul a fost mai mult decat dezamagitor - parca conduceam un tractor care se incalzea si greu si urca greu in turatii.
3) Rompetrol - 1 singura data tot de nevoie - euro diesel normal - acceptabil
4) MOL - de obicei (cam 95% din timp) : motorul porneste fara probleme la -21 de grade , se incalzeste repede si are si vlaga . (asta pe langa faptul ca toarce si d'abia se aude).

Concluziile le trageti singuri. Personal ,eu nu o sa mai bag niciodata de la OMV.

Sporuri smile.gif


--------------------
Renault Clio III Estate / Sport Tourer 2011 / 1.5dCi dynamique 66kW(88CP)
Renault Kadjar / 2022 / 1.33Tce 102kW(140CP)
"Mare-i gradina Ta Doamne, poarta-i deschisă și proștii sar gardul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogatu
post 7 Feb 2012, 01:01
Post #17


Got Rhythm


Group: Members
Posts: 122
Joined: 10 October 11




Salutare!
Am observat un lucru. Pretul motorinei de la Petrom este egal cu pretul motorinei de la MOL... de ce ar mai vrea cineva sa alimenteze de la Petrom? (bineinteles, daca nu e singura benzinarie din zona)


--------------------
Renault Clio III 2008, 1.5 DCi, 70 cp - CL 88 BGT
Stefan Bogatu
e-mail: stefan.bogatu@gmail.com
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hora
post 12 Feb 2012, 20:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 22 July 06
From: Brasov




De un an de zile alimentez numai de la Rompetrol. Mi-a pornit de fiecare data la prima cheie. Chiar si la -27 de grade. Este adevarat ca am pus contactul de trei ori, ca sa se incalzeasca mai bine bujiile. Masina are acum 139.000 km.


--------------------
Opel Corsa C 1.3 cdti 2006
Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_sever
post 22 May 2012, 13:10
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 28 December 11




Benzina am pus primii 2000 km de la OMV carera 100, apoi petrom top premium 99+ din dorinta de a da benzina de cea mai buna calitate motorului in rodaj. Mare greseala, cifra octanica prea mare pt cea suportata de motorul meu, care vrea doar 98 si 95, in nici un caz 100, dar de asta mi am dat seama mai tarziu. Consum extern cu carera 100, 5,5% cu 100km/h si consum urban 8,9%, bucuresti, iesirea baneasa, dar oricum consumul e foarte mare. Pe la vreo 4000 km, am descoperit eu ca imi stricam motorul si mai si dadeam bani in + si am pus numai benzina de 95, consumul a scazut semnificativ, am 4,6% la 100km/hsi 3,8% la 75km/h, si e si mai ieftina. Am pus de peste tot, mai putin lukoil pt a vedea de unde merge mai bine. OMV mi s a parut cea mai buna cu cel mai mic consum si sunetul motorului extrem de silentios, efix am pus acum vreo 35 litri cu rezervorul aproape gol, merge la fel de bine, dar parca seaude motorul mai puternic si consumul pare si el mai ridicat putin, mol si Agip bune, cu 95 de la petrom mi se pare ca trage motorul mai greu, posibil sa fie doar placebo.


--------------------
Renault Clio 2011,Clio III,benzina,motor 1,2l 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 14:46
Dacia