Cutia de viteze, Tr. I si II
![]() ![]() ![]() |
Cutia de viteze, Tr. I si II
forbs |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2002
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Din 2 in 1 da ... intra greu si trebuie sa mergi foarte incet. Cat despre din 3 in 2 ... ciudat ... intra si la 50km/h numai sa apesi ambreiajul.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Uita-te pe sub masina, sa nu iti piarda ulei pe undeva. Daca nu ai probleme de genul asta, incearca sa schimbi uleiul cu unul mai vascos si mai bun.
Asta in afara de a-ti recomanda sa schimbi sincroanele corespunzatoare la cutie, operatia ce implica manopera scumpa. |
--------------------
.
.
.
|
|
forbs |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 06 ![]() |
Uleiul in cutie exista, l-am verificat si nivelul este la buza busonului. Mai suspectez cablul de ambreiaj care mi se pare cam elastic, insa situatia nu apare decat la schimbul intre aceste trepte, nu si la cele superioare.
|
--------------------
Renault
Clio
2002
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#5
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Stai sa mai intelegem ceva, din treapta 3 in 2 daca nu ai viteza de care spui tu cum se manifesta ? caraie sau pur si simplu nu intra in viteza ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
forbs |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 06 ![]() |
N-am caraituri, doar ca nu intra si nu-mi vine sa trag de levier mai tare sa intre. Daca mai astept putin sa scada viteza aluneca singur in treapta de viteza.
|
--------------------
Renault
Clio
2002
|
|
sandokhan |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Exact problema asta am avut-o pe vechiul Matiz. Am rezolvat-o schimband discul de ambreiaj si placa de presiune. La mine se manifesta oricum mai rau - caraia la schimbat 2-3
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 2002, 1.4 8v
/ Megane hatchback 2007, 1.6 16v / Opel Vectra C Combi 2008, 1.9 8v CDTI / Lada Niva 1.7 4x4 2008
|
|
crn |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
Eu am o alta problema. Imi intra greu in treapta a II-a, simt ca tine ceva si ma cam enerveaza. Aceasta senzatie apare dupa ce plec cu I-a si vreau sa schimb in a II-a, adica nu se schimba uniform cum e de la a II-a in a III-a si asa mai departe, nu stiu cum sa explic dar trebuie sa fortez un pic ca sa intre in viteza.
Poate e o intrebare cam aiurea dar as putea din a I-a sa intru direct in a III-a fara sa mai trec prin treapta a II-a? Din treapta a III-a in a II-a (retrogadare) si mie imi intra foarte greu, trebuie sa fortez putin si sa astept 1-2 secunde pina intra. Eu neavind alta masina pina la Clio nu am stiut daca asa fac toate sau nu... oricum eu m-am obisnuit acumcu ea insa va rog sa-mi spuneti daca este vreo problema sa merg la garantie cu ea ca nu degeaba am dat 14 mil. si pe garantia extinsa. LE: Inca ceva daca schimb imediat ce a pornit de pe loc intra usor, insa daca merg citiva metri si mai creste viteza (pina pe la 20 si ceva) intra greu (parca se agata in ceva). This post has been edited by crn: 23 Jan 2007, 16:18 |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
sandokhan |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
crn - poti sa treci din 1 in 3 daca o turezi putin.. eu de exemplu am pornit tare si am bagat direct in 4 -- am schimbat la 5500
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 2002, 1.4 8v
/ Megane hatchback 2007, 1.6 16v / Opel Vectra C Combi 2008, 1.9 8v CDTI / Lada Niva 1.7 4x4 2008
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#10
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nu deviati va rog de la subiect.
Din 1 in 2 nu ar trebui sa intre greu de nici o culoare si nici din 3 in 2, dar acum mai depinde si de conducatorul auto, de cat de obisnuit e cu masina si asa mai departe. Idei de genul, lasa ca sar peste treapta 2 daca nu merge fiind in garantie mi se par aiurea ... dar no' ... Greu ... ce inseamna intra greu ? adica intra in treapa 2 daca se "forteaza putin" ? ... sa nu uitam ca treapta 2 e destul de in spate la symbol ... si daca nu intra in treapta 2 unde se opreste schimbatorul ? la punctul liber si nu mai vrea nimic ? => defect ... sau cum ... |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
crn |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
Exact cmandrei, de intrat intra in treapta a doua insa daca "se forteaza" putin.
Problema mea e ca nu intra usor ca in treapta a III-a unde pot sa imping cu un deget levierul... de exemplu. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#12
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Daca o luam asa ... cam asa e si la masinuta mea ... intra in treapta 2 "lejer" dar ceva mai "greu" decat in treapta 3.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu as mai adauga ceva: stransul cablului de ambreiaj, dar nu ma prind cum se regleaza asta de nici o culoare.
|
--------------------
.
.
.
|
|
sandokhan |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
buna ideea lui laurentziu. mergi la un service--o pune pe rampa-- 1 min si gata. intrebarea e: cu motorul oprit merge lin sau face la fel? daca merge bine e ceva la ambreiaj(disc/placa/cablu) si cel mai bine e sa faci o constatare la un service renault.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 2002, 1.4 8v
/ Megane hatchback 2007, 1.6 16v / Opel Vectra C Combi 2008, 1.9 8v CDTI / Lada Niva 1.7 4x4 2008
|
|
FlorinG |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
O părere ar fi că trebuie să te duci cu turația peste 2400-2600 rotații și apoi să schimbi treapta; e posibil din cauza unor reglaje mai strânse să facă așa un timp, sincroanele să nu facă ceea ce trebuie (să sincronizeze mișcarea arborelui cu roata dințată aferentă lui). Dacă nu simți lovituri în schimbător ci doar o rezistență la înaintare oarecum elastică; loviturile sau o vibrație puternică ar însemna placă presiune, disc sau reglaj greșit al cursei libere a ambreiajului și ar trebui să se manifeste in toate vitezele. O retrogradare până în viteza I nu cred că e recomandabilă ci mai degrabă un joc din ambreiaj-accelerație in treapta II, acum depinde și de șofer câtă experiență are. Lasă să meargă pe altcineva cu ea, stai în dreapta și observă! Posibil după ceva km să se rodeze. Câți km ai făcut cu ea?
|
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
crn |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
Cu motorul oprit intra bine, dar in mers trebuie sa fortez putin pentru a intra in treapta a 2-a. Tocmai ca daca ajung pe la 2400-2600 in treapta intii intra mai greu in treapta a 2-a simt o rezistenta la inaintare dar nu elastica adica nu are tendinta de a veni inapoi in punctul mort pur si simplu intra mai greu.
Din ce am observat pina acum numai la o anumita viteza intra usor in viteza dar acea viteza este foarte mica si vitezometrul indica ceva sub gradatia de 20 km/h dar nu e foarte precis asa ca nu stiu cit este. Daca viteza creste ceva mai mult (peste 25 km/h) parca intra ceva mai greu in viteza, simt ca atunci cind doua piese trebuie sa petreaca una cu cealalta nu se incadreaza exact (parca nu intra zimtii unul dupa altul) si trebuie sa trag ceva mai tare pentru a le "imperechea"... stiu ca nu e o explicatie tehnica dar nu ma pricep. Chestia e ca daca ar fi facut la fel si intr-a 3-a si asa mai departe as fi zis ca e normal sa faca asa, dar nu face. Chestia cu rodajul nu tine pentru ca are aproximativ 8500 km deci daca nici pina acum nu s-a rodat... Sincer mi-e lehamite sa umblu la service si sa isi bage aia nasul in cutia de viteze pentru ca e o piesa mai sensibila si poate mai rau mi-o strica. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#17
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Inainte de service mai poti face ceva, a spus si FlorinG, compara cu alta, condu alta, sau ceva de genul ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
forbs |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 06 ![]() |
Ups! Uite ca nu-s singur!
E adevarat, la mine nu se manifesta asa urat ca la "crn" si mai ales nu intotdeauna. Spre exemplu ieri n-a dat nici un semn de ingreunare si chiar am avut un traseu de rush hour. Nu mi s-a manifestat niciodata la "up" ci doar la "down". Nu caraie, nu tremura, doar ca o piedica inainte de intrare, de aceea suspectez sincronul. Am sa verific, totusi si cablul de ambreiaj in week-end si sa-mi pun socrul, mare maistru auto sa-si dea cu parerea. Voi reveni cu detalii. Propun totusi sa mai strangem cazuri in speranta identificarii unei proportii de incidenta a problemei, chiar cu separare pe tip motor. |
--------------------
Renault
Clio
2002
|
|
DrK |
![]()
Post
#19
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
nu stiu daca va ajuta cu ceva dar la megane-ul meu din 2002 1.6 16v am probleme la trecerea din treapta 3 in treapta 2 la viteza mai mare de 20 km...
nu sunt un barbar cu masina dar la viteza 2 chiar trebuie sa trag tare de ea.... in mod normal la viteza mai mare (40-50km/h) trebuie sa actioneze ca frana de motor chiar daca e motor care basculeaza... mentionez ca am avut problema asta de cand am luat masina.. raspuns service: mergeti mai incet. nu intra in treapta 2 pentru ca e viteza prea mare si are protectie .. ![]() ![]() ![]() ![]() aiurea nu? |
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
FlorinG |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Total aiurea! Ocazional am mai mers cu Oltcit club, Lada1200, Trabant, VW Golf 2, D1210, D1310, D1410, Skoda 1100, Solenta1.4MPI și cred că dacă mi-ar fi zis un mecanic așa ceva...
![]() Motoarele au o plajă de turații în care poți să mergi într-o treaptă de viteză fără probleme, nu contează la ce turație schimbi treapta. Singurul impediment e că o să dea în nas sau o să fie supraturată dacă schimbi necorespunzător, în sus sau în jos. Nu există protecții de acest gen. Mecanicul își proteja incompetența Sunt și ei oameni care: dacă au o vârstă nu înțeleg fenomenele noilor mecanisme mecanice iar dacă sunt tineri n-au experiență. PS Mai sunt unii care au auzit că în meseria asta pică, pică din greu. ![]() ![]() Am la activ 20 de ani de condus și peste 230kkm. This post has been edited by FlorinG: 24 Jan 2007, 18:07 |
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
GeT |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 15 August 06 ![]() |
@Drk: Incearca manevra urmatoare la retrogradarea dintr-a 3-a intr-a 2-a:
debreiezi, scoti dintr-a 3-a la punctul mort, lasi pedala de ambreiaj complet, debreiezi din nou, bagi intr-a 2-a. Adica dublu ambreiaj, sau dublu pedalaj. Manevra asta se facea pe vremuri la camioanele fara sincroane in cutie. Daca in felul asta intra intr-a 2-a usor, inseamna ca nu sunt reglate bine sincroanele in cutie. Poti folosi manevra ca workaround pana gasesti pe cineva de incredere sa se uite la cutie. |
--------------------
Renault
Zoe ZE50
2020 Clio III 1.5 dci - erat
|
|
hellcat |
![]()
Post
#22
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
@forbs: Si la cald, adica si dupa un anumit rulaj cu masina, intra la fel din a III-a in a II-a. Din 2002 ai schimbat vreodata uleiul din cutie? Daca da, ce tip s-a folosit?
Si mie imi tine un pic la retrogradarea in a II-a, dar pana cand uleiul din cutie ajunge in anumiti parametri (temperatura - viscozitate). Pana la urma, din ce-am observat eu, e un simptom generic in cazul cutiilor Renault, retrogradarea in treapta a II-a de la o anumita viteza in sus. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
forbs |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 06 ![]() |
Nu i-am schimbat uleiul. Masina o am de doi ani de la un coleg (nici el nu i-a schimbat). Si eu am avut impresia ca nu am ulei in cutie si de aceea apare problema, asa ca l-am verificat si era curat si la buza busonului (chestia am observat-o de la inceput cu neintrarea in viteza) insa cum nu prea folosesc frana de motor si se manifesta ocazional (nu depinde de temperatura, si la rece si la cald se intampa la fel) am lasat-o cum a picat. Tot urmarind forumul mi-am zis ca poate se poate rezolva sau e problema tipic "Reno".
Dupa doar cateva reply-uri tind sa cred ca e inclusa in configuratia de baza. Anyway, poate a rezolvat-o cineva?... |
--------------------
Renault
Clio
2002
|
|
DrK |
![]()
Post
#24
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
deci e boala generala...
@GeT: am incercat chestia asta.. la inceput ma-am speriat si am zis ma ce dracu la masina noua sa se intample asa ceva... |
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 18:28 |