Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

22 Pages « < 10 11 12 13 14 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Informatii utile pentru calatoriile in afara tarii

eugeniuz2004
post 11 Aug 2007, 22:04
Post #331


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




La Unguri ai vigneta (cel putin 4 zile) si ideal e sa platesti cu forinti luati de la o casa de schimb de pe langa vama sau cu un card acceptat afara.
pret
http://www.motorway.hu/engine.aspx?page=fees2005
La Austrieci vigneta pe cel putin 10 zile (asta e 7,6E si nu te grabi sa o iei de la prima ghereta dupa punctul de control al actelor de la Nickelsdorf ca acolo e al ungurilor punctul si costa 10 vigneta)
Mai departe la italieni stiu din auzite ca e scumpa autostrada si se plateste pe segmente (cu mare grija la banda pe care te incadrezi ca poti nimeri pe banda cu plata prin dispozitiv electronic aflat pe masina si sigur nu ai asa ceva). Posibil prin Alpi sa mai ai si tunele ce trebuie platite.


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_VS
post 18 Oct 2007, 11:01
Post #332


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 22 January 07




Dragilor, de Germania ce stiti? Eu n-am mai fost din '99 si nu mai tin minte... parca se platea si la ei o vigneta, dar nu mai stiu sigur. Deci, ce faci cum intri in Germania?
Opresti in prima benzinaria si intrebi de vigneta, la fel ca la austrieci?
Multumesc


--------------------
Ford Focus 2010 - xx 07 yyy
"... ex-Megane Bicorp 2004, diesel, sorry!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 18 Oct 2007, 11:06
Post #333


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ajungi la semnul cu Germania ... si te tot duci ... cat te tin puterile smile.gif {respectand regulile de circulatie ... clar}


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 18 Oct 2007, 11:52
Post #334


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Sunt si la ei discutii serioase sa renunte la Mineralölsteuer care e un impozit inclus in pretul combustibililor si sa il inlocuiasca cu o vigneta (cam prin jurul a 100 de neuroni +/- pe an), dar exista inca adversari seriosi ai proiectului, inclusiv ADAC-ul... La nivel de land mai ales Bavaria se gandeste la asa ceva, dar si daca se va introduce, probabil cel mai devreme in 2009...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_VS
post 18 Oct 2007, 12:06
Post #335


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 22 January 07




Multumesc Vio si cmandrei! Acuma ca mi-ati spus voi, mi-am amintit si eu de chestia asta. blush.gif
Confuzia cu Austria a fost din cauza ca atunci, in 99, a trebuit sa fac in Munchen TUV-ul pentru masina cu care am venit acasa. La sediul TUV se vindeau vignete pentru Austria, si eu mi-am luat ca sa evit emotiile soferului aflat pentru prima data in locuri civilizate. wacko.gif
Normal ca, odata pornit la drum, am vazut ca se pot lua vignete pt. Austria f. usor, din cam toate benzinariile de pe autobahn, pana si dupa intrarea in Austria. cool.gif
Mersi inca o data! Si daca mai aveti ceva important de spus referitor la Germania (stiu eu? noutati, chestii... dac-ati fost recent!) va rog nu ezitati, Eu trebuie sa plec duminica (in interes de serviciu - deci nu se pune problema popasurilor lungi si dese) - si va astept cu orice comentariu.
Salve


--------------------
Ford Focus 2010 - xx 07 yyy
"... ex-Megane Bicorp 2004, diesel, sorry!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 18 Oct 2007, 16:14
Post #336


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




eu am plecat pe 1oct din tara si inca sunt in germania .. ca sfat ce sa iti zic.. fa plinul din tara maxim (inclusiv in rezervabaga si la iesire din tara daca iesi pe la bors vezi ca este un petrom chiar in vama cu aceleasi preturi ca si in cj cel putin... in rest viteza maxima. Eu am avut navigatie si am lasat speed cameras warning si in austria cu toate ca e ilegal... in austria du-te incet prin tunele in rest du-te cam cum se duce majoritatea o sa vezi ca cam toti sunt pe la 140 150 ... altceva mare atentie la depasiri si nu depasi anemic cand intri pe banda de viteza sa depasesti calca acceleratia sa nu ii deranjezi pe cei care vin din spate. Nu te baga aiurea in depasire daca il vezi pe unu ca vine tare din spate. Eu tot asa duminica am venit in germania si a fost foarte liber.


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 18 Oct 2007, 16:31
Post #337


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




QUOTE
Si daca mai aveti ceva important de spus referitor la Germania (stiu eu? noutati, chestii... dac-ati fost recent!) va rog nu ezitati,

Si io is acuma aci (de vreo 3 anisori si ceva smile.gif ), asa ca daca mai vrei sa intrebi ceva fata de ce ti-a spus Viper deja, te rog io sa nu eziti... smile.gif
A, inca un pont: atentie la restrictiile de viteza din zonele cu lucrari pe autostrada (Baustellen), sunt sanse adesea sa fie radare (Blitz), majoritatea automate. In rest, unde nu sunt marcate restrictii, vant din pupa, ca e voie cat poate majina si sofeurul... asta si calitatea autostrazilor e unul din motivele pentru care IUBESC tara asta! wub.gif
Pe autostrada mergi pe cat posibil pe cea mai din dreapta banda libera, ca asa se practica pe aici... daca nu o sa iti iei flash-uri de la bajetii cu masini puternice... la multe is nemtii toleranti, da la asta nu...
...Benzina daca poti ia din tarile limitrofe, in toate cele de la est e benzina mai ieftina... aici nu m-am mai uitat atent zilele astea, dar dupa pretul petrolului banuiesc ca iara se duce super-ul spre 1,40. Eu am noroc ca Cehia e la o ora de mers, si mai iau de pe acolo cand am treaba in zona, desi a alora mie personal mi s-a parut intotdeauna mai proasta... in fine, cum tu vii probabil prin Austria, acolo nu-s probleme cu calitatea...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 18 Oct 2007, 16:48
Post #338


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Ma bag si eu in discutie... smile.gif
Sa inteleg ca atat in Austria cat si in Germania este interzis sa ai activata functia de "speed cameras warning"a gps-ului? In Franta si Ungaria stiti ceva de aceasta interdictie ? (stiu de detectoare ca e vai si amar daca te prind in Franta)
Referitor la dotarea autovehiculului pt. sezonul rece, exista ceva obligatii, gen incaltarea masinii cu anvelope de iarna ? (auzisem asta pt. Germania).
Plec si eu "prin" Europa peste o luna si nu as vrea sa dau (pre multe) motive de sanctiune... blush.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 18 Oct 2007, 21:08
Post #339


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Ma bag numai la ce stiu: echiparea masinii de iarna in Germania:
anul trecut au schimbat legislatie, care pana atunci nu prevedea obligativitatea cauciucurilor de iarna; nici acum nu o spune explicit, ci ceva de genul: soferii trebuie sa se asigure ca masina lor este echipata specific sezonului... Deci, la un control de rutina e putin probabil sa te agate din cauza tipului cauciucurilor (mai degraba daca au uzura peste limita de 1,6 mm minim admisa); insa daca din cauza faptului ca nu esti echipat ca lumea stanjenesti circulatia, sau si mai nasol daca esti implicat in accident si se dovedeste ca una din cauza neechiparea masinii tale cu cauciucuri potrivite, esti bun de plata: 30 in primul caz si 40 in al doilea (plus 1 punct in registrul central de circulatie Flensburg).
Insa ai grija la austrieci, din cate stiu sunt mai pretentiosi ca politia germana la echiparea cu cauciucuri de iarna, mai ales la masinile din Osteuropa... si au si amenzi muult mai dureroase ca in Deutschland... eu in locul tau m-as echipa cum trebuie; dealtfel am si facut-o din prima iarna a sederii in Germania...
...Am observat dealtfel ca in Romania inca se intelege de multe ori fals functionalitatea cauciucurilor de iarna, multi spun: "a, nu imi pun gumele de iarna ca inca n-o nins..." Oameni buni, cauciucul de iarna (datorita compozitiei lui) e mai eficient nu numai pe zapada si gheata; el devine mai eficient decat cel de vara cam de la +7 grade celsius in jos, chiar si pe asfalt uscat...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 18 Oct 2007, 21:58
Post #340


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Multumesc de raspuns!
Si eu sunt adeptul utilizari anvelopelor de iarna in sezonul rece; Solnita mea se "mandreste" cu patru bucati de toata frumusetea care si-au dovedit eficacitatea pana acum (vara am altele specifice) insa prin Europa "ma voi da" cu Clio, care am impresia ca are niste goodyear-uri allseazon; sigur voi lua si lanturi (cele de la Solenza nu se potrivesc) insa prea as vrea sa investesc in 4 anvelope+4 jante pt. sezonul rece (mai ales ca nu eu sunt utilizatorul principal al masinii blush.gif ), iar din pacate cele pe care le am nu se potrivesc...


P.S. maine plec in Turcia asa ca nu (cred ca) voi putea sa citesc in urmatoarea saptamana mesajele postate, insa recuperez eu cand ma intorc wink.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_VS
post 19 Oct 2007, 08:28
Post #341


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 22 January 07




Draga Vio si ViperRS, va multumesc pentru sfaturile voastre in cauza.
Masina cu care o sa calatoresc e un fordfocus 1.8 tdci (de firma). Deci, ma gandesc ca plec cu plinul de la Petromul din Bors (iesire din tara) si de alimentat ulterior o sa pun in Austria (in nici un caz in Ungaria, am auzit ca e cea mai scumpa) si in Germania, ca n-am cum sa evit chestia asta - fiind o bussines trip, trebuie sa mergem la sediile mai multor firme din Nurnberg, Koln si, bineinteles, la magnificul K2007 (care se tine in Dusseldorf o data la trei ani si este cel mai mare targ din Europa de mase plastice).
Imi amintesc de prima mea iesire pe autostrada in Germania: aveam un neamt in dreapta care-mi toraia regulile scrise, dar mai mult pe cele nescrise - si mai importante, ale autostrazii. M-a dirijat spre o autostrada dintre Munchen si Ulm - una din cele mai busy din Germania - din cate imi spunea el! Ce sa va spun, dupa ce mi-a trecut senzatia de pumn in plex, bumbac uscat in gura si noduri de caca de pisica in gat (ei, ei, nu toate deodata, era ora de varf asa ca senzatiile veneau pe rand, dar fara pauze intre ele) am inceput sa-nteleg mersul lucrurilor. Cel mai nasol lucru pe care poti sa-l faci este sa enervezi lumea prin miscari repezite, nesemnalizate, sau sa pui frana din minut in minut. O alta faza pe care am vazut-o atunci, la cele cateva(putine) masini romanesti pe care le-am intalnit, era: semnalizau ca depasesc, incepeau manevra de ocolire a vehicolului din fata lor, apoi ramaneau "incremeniti" intre cele doua benzi, cu ochii lipiti de retrovizoare, incercand parca marea cu degetul, ceva de genul "oare ma lasa sau nu pe banda a doua?". Sa te tii de flash-uri atunci, nene.
Oricum, mi-a prins bine sa citesc post-urile voastre - e mult din 99, si omul mai uita!
Multumesc inca o data! biggrin.gif


--------------------
Ford Focus 2010 - xx 07 yyy
"... ex-Megane Bicorp 2004, diesel, sorry!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 19 Oct 2007, 11:10
Post #342


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Frana pe autostrada nu pui decat la extrem atunci cand pe banda imediat urmatoare vine careva tare din spate; in rest, cand te apropii de unul care merge mai incet ca tine schimbi banda (se recomanda aici nu numai privirea in retrovizoare, ci din cauza unghiului mort si privirea peste umar - eu cand am facut scoala aici m-au innebunit instructorul si examinatorul cu privirea peste umar in toate situatiile, si au dreptate, e un factor foarte important de siguranta). Insa atentie, depasirea PRIN DREAPTA impricinatului nu e permisa, desi se practica... si cand ai terminat depasirea nu uita sa revii pe banda initiala, pentru a respecta principiul circulatiei pe banda cea mai din dreapta posibila = "Rechtsfahrgebot"...
Alte greseli frecvente de care mi-am amintit: la iesirea de pe autostrada (Ausfahrt) franezi de incetinire DUPA ce ai trecut pe banda de decelerare si nu INAINTE, caz in care iar ai sanse sa iti furi flash-uri si probabil pomeniri de genul "Scheiss' Rumäne" biggrin.gif . Invers, la intrarea pe autostrada dupa ce ai intrat in linia dreapta a benzii de accelerare da-i in gusa sanatos supraveghind banda 1, de regula pana la intrare ar trebui sa ai o viteza apropiata cu a celorlalti; fara teama, ori iti fac loc prin schimbarea pe banda superioara, ori "ochesti" o gaura intre ei si intri conform "principiului fermoarului".
La parasirea autostrazii e de remarcat ca pentru o vreme ca sofer ai o perceptie deformata a vitezei (dupa ce ai mers ore in sir la 150, la 50-70 ti se pare ca stai pe loc) - nu e de subestimat chestia asta, conform statisticilor astora e un factor important de accident...
Inca ceva: de remarcat ca o "boala tipic germana" e lipsa semnalizatului, atat la schimbarea benzilor, cat si a directiei; sau daca semnalizeaza, unii o fac foarte scurt, manevreaza fulgerator maneta de semnalizare si o si readuc in pozitia initiala, fara a astepta sa revine de la sine: ca rezultat poate semnalizarea ii clipeste odata, dar daca nu te uiti fix la el in momentul ala e posibil sa ratezi faza... marturisesc cu vinovatie ca si eu m-am molipsit de boala asta, desi incerc sa ma dezvat... sad.gif
La statul in blocaj "Stau", o chestie prost vazuta este sa tot schimbi banda in ideea de a fi mereu de partea "castigatorilor" care se misca mai repede; atentie mai ales ca foarte adesea printre benzi se strecoara si motociclisti pe care e posibil sa nu ii vezi in unghiul mort al retrovizoarelor; daca e vorba de Stau complet cu blocarea autostrazii, atentie si la coborarea din masina din punctul asta de vedere...
De asemenea, la vederea unui Stau in formare este obligatorie semnalizarea avarie pentru avertizarea celor din spate; aproape saptamanal vad la tv tragedii provocate de cate un berbec gura casca cu tir sau microbuz care se implanta cu viteza enorma intr-un capat de Stau...
Nu numai franarea, ci si oprirea pe autobahn este de evitat, cu exceptia cauzelor obiective; la o pana cu oprire pe banda de urgenta, este VITAL ca pasagerii sa paraseasca masina si sa se refugieze dincolo de balustrada, pe spatiul verde, pana la sosirea ajutoarelor; ramasul in masina si fatairea pe banda de urgenta sunt actiuni care ar putea avea consecinte MORTALE; am vazut odata o masina de politie spulberata pe banda de urgenta de un tir... si nu era un Smart, ci un BMW 5 Touring...
In rest Germania e o tara cu un grad muult mai mare de civilizatie ca Romania in privinta disciplinei in trafic si a tolerantei la volan; principiul fundamental care se invata in prima ora de teorie la scoala de soferi este cel al "conducerii preventive si deferentei fata de ceilalti participanti la trafic"... mai sunt si pe aici oi negre, ca de exemplu idiotul cu Fabia Combi care ieri dimineata mi-a aratat degetul din mijloc fiindca intr-o intersectie cu vizibilitate proasta iesisem cu 30 cm mai mult ca sa si vad ceva, obligandu-l sa faca o corectura minimala de curs, dar astia sunt exceptii si nu reguli; mult mai des vad semnul de invitare/renuntare la prioritate cand prin aceasta se fluidizeaza circulatia si asa mai departe...
Scuze de lungimea postului, departe de mine gandul sa fac pe desteptul, dar poate chiar foloseste cuiva la ceva...

This post has been edited by Vio: 19 Oct 2007, 11:15


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_VS
post 19 Oct 2007, 15:34
Post #343


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 22 January 07




Chiar daca mie personal, nu mi-ai spus lucruri noi despre nemti si despre circulatia pe autostrada, tot nu m-am plictisit citindu-ti post-ul. Nu mi se pare deloc ca ai incercat sa faci pe desteptul - faci pe desteptu' atunci cand vorbesti in absenta experientei, nu? Cred ca oricine iti citeste post-ul poate sa invete ceva, chiar daca doar isi aminteste lucruri stiute (cazul meu).
Deci, eu iti multumesc! Mie imi foloseste


--------------------
Ford Focus 2010 - xx 07 yyy
"... ex-Megane Bicorp 2004, diesel, sorry!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 19 Oct 2007, 17:25
Post #344


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Cu multa placere! smile.gif Eu cand am venit aici pentru prima oara nu stiam lucrurile astea si a trebuit sa le invat "the hard way"... smile.gif
Cand a trebuit sa dau examenul de conducere aici (pentru a doua oara dupa 13 ani de soferie in Romania) am constatat cat de putin te pregateste scoala de soferi din Romania pentru unele aspecte si ce lacune serioase aveam in privinta bunaoara a circulatiei de autostrada... sau a ce inseamna o franare de urgenta si cum se face... si altele...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 19 Oct 2007, 17:49
Post #345


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Ca n-avem nici o pregatire pentru autostrada, asa-i, nimeni nu si-a batut capul pentru 100 Km dar cu restul m-ai facut curios.
Ce pregatire speciala ai mai facut?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 19 Oct 2007, 18:19
Post #346


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Ei, nu e vorba de nicio pregatire speciala, ci de unele aspecte: spre exemplu in cadrul pregatirii practice se fac si ore exclusiv de autostrada pe langa cele de oras si de noapte, dupa cum spuneam esti pus sa inveti si sa aplici franarea de urgenta (si fara mila fata de masina, crede-ma) si se puncteaza nu numai distanta de franare, ci si mentinerea masinii pe traiectorie si controlul ei pana la oprirea completa, esti invatat sa nu conduci NEJUSTIFICAT cu viteza prea redusa (e motiv de picat examenul!), conducere economica si schimbatul vitezelor etc.
Repet, nu a fost pregatire speciala, ci cateva ore de conducere practica normala (nu toate orele de scoala), din cauza ca la data cand am ajuns eu aici Romania era departe de UE si cetatenii romani aveau voie sa conduca numai 6 luni, dupa care urma preschimbare permis, insa cu sustinerea examenului de conducere, si ca sa te accepte la examen trebuia sa faci cateva din orele de conducere, plus pregatirea teoretica integrala... eh, vremuri tumultoase biggrin.gif ...
Probabil tu te referi la chestia cu "the hard way" - e vorba ca mi-am luat portia mea de flash-uri pana am invatat chestiile elementare biggrin.gif ...
... Exista o forma de pregatire speciala pe care mi-ar place sa o fac, dar deocamdata a ramas la stadiu de vis wub.gif : ADAC-ul are niste cursuri de conducere "la limita" ca sa zic asa (Sicherheitstraining), controlul masinii in situatii exteme, pe diferite tipuri de carosabil, conducere de iarna, controlul masinii in caz de derapaj, acvaplanare etc. - si toate astea in mod practic, pe masinile lor (si nu Trabanturi!); dar pentru asta e nevoie de un weekend liber pe care sa il petreci in poligonul lor, plus o taxa destul de piperata... dar imi doresc sa o fac odata... smile.gif .. da' gata ca dau in off topic...

This post has been edited by Vio: 19 Oct 2007, 18:20


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 19 Oct 2007, 18:45
Post #347


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Nu cred ca esti offtopic, toate aceste informatii sunt foarte utile si necesare pentru calatoriile in afara tarii.
Cu siguranta, macar cativa din cei care citesc, nu vor afla "in the hard way" cum stau lucrurile!

OffTopic, de data asta: pentru mine este destul de amuzant cand constat ca nemtii, in general, vorbesc de cei adevarati, cu tot "trainingul" lor, sunt destul de bulversati cand circula pe la noi ! biggrin.gif

This post has been edited by adi_ar: 19 Oct 2007, 18:46


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 19 Oct 2007, 18:54
Post #348


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Romania e un cosmar pentru ei din punctul de vedere al circulatiei, crede-ma! biggrin.gif Si incepe sa devina si pentru mine, de fiecare data cand fac Deva-Arad (de regula intru in tara pe la miezul noptii) evit de cateva ori la milimetru ciocniri frontale cu tiruri intrate in depasire... de la paine uscata la cozonac treci usor, cu reciproca e mai nasol biggrin.gif ...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_VS
post 20 Oct 2007, 08:45
Post #349


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 22 January 07




Trebuie sa-ti dau dreptate din nou, Vio! De fiecare data cand ma-ntorc in tara - si crede-ma, nu sufar de sindromul Raducioiu, care dupa sase luni de Italia nu mai stia bine romaneste, zic, de fiecare data, cum trec granita cum devin brusc mai agitat. Nu poti sa nu observi gropile din drum, pana sa ajungi la Petromul amintit din Bors! (cel putin in iunie erau mari si late!). In plus, modul in care se conduce la noi, cu tiristi care n-au rabdare sa circule regulamentar - doar 60 la ora in localitati e limita pentru fraieri, care se baga indepasiri, te flash-uiesc, clxoneaza, injura, ce mai, tot tacamul! Incerci sa-i intelegi: baietii sunt mereu pe fuga, se lupta cu km, diagrame, soferi care franeaza cum dau de o mica curba - dar de aici pana la a nu fi civilizat pe un drum public...
Eu am un exemplu clar chiar in urbea unde locuiesc: dimineata, cand merg la serviciu, trebuie sa ocolesc complet un giratoriu mare (sa-l fac - cum se zice). Ei bine, eu fac asta de fiecare data, dar multi cunoscuti ma considera fraier doar pentru ca nu fac ca ei: o taie spre stanga direct pe sens invers si nu mai ocolesc giratoriul - ca doar e mai scurt si mai economicos asa. Lucruri mici, dar care spun multe despre noi, europenizatii de pe urma, nu?


--------------------
Ford Focus 2010 - xx 07 yyy
"... ex-Megane Bicorp 2004, diesel, sorry!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexutu2006
post 26 Oct 2007, 13:07
Post #350


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 March 07




In decembrie doresc si eu sa ajung la Bruxeles. Ce sfaturi de calatorie imi dati?


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 26 Oct 2007, 13:31
Post #351


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Dragut oras smile.gif ... dar "se termina" cam repede ... pai mergi cu masina, cu avionul, cat stai ... ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexutu2006
post 26 Oct 2007, 13:41
Post #352


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 March 07




Cu masina doresc sa merg, si vreau sa stau in jur de 10 zile.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 26 Oct 2007, 14:44
Post #353


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Am inteles. Si ai dori sfaturi pentru deplasarea pana acolo + despre Bruxelles da ? vrei sa stai aprox. 6 zile in Bruxelles ? ... considerand 10 de toate si 4 drumul.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexutu2006
post 29 Oct 2007, 14:53
Post #354


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 March 07




Da o sa stau cam 5-6 zile in Bruxelles si 2 in Paris (este aproape Parisul cam 350 km)
As dori sfaturi de drum - traseu, cum este vremea de obicei in decembrie (Ungaria, Austria si Germania), care ar fi ruta cea mai buna, etc. Mentionez ca o sa plec din Slatina.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_VS
post 30 Oct 2007, 17:13
Post #355


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 22 January 07




Domnilor colegi, m-am intors dupa 7 zile de delegatie in Germany! Exceptand oboseala - ca doar am fost langa Linz (A), apoi in Nurnberg, Koln si Dusseldorf, a fost super! Noroc si cu GPS-ul care l-am achizitionat inainte de calatorie, ca la cate adrese am avut de gasit... In rest, aglomeratie pe autostrazi si cozi la targul din Dusseldorf cat pentru 3 ani.
Dar tot ne-a placut sa mergem pe drumuri fara gropi. Ah, da, era sa uit, si fara praf!!! Nu mai trebuie sa-ti faci papucii odata ce intri dincolo (am mers si pe jos nu numai cu masina). Stiam asta de cand am mai iesit, dar e intotdeauna placut sa retraiesti experienta

31 Oct 2007, 09:58:
@alexutu2006 - daca poti, intra pe via-michelin si vezi ce traseu iti indica pe acolo. Apoi, daca ai nelamuriri - ceea ce este foarte posibil, consulta hartile detaliate de la fiecare pas de acolo; si, revino cu intrebari pe forum, bineinteles! Stiu ca de acasa totul pare foarte ciudat, dar odata iesit din tara, vei vedea ca drumurile sunt marcate atat de logic incat nu prea ai cum sa gresesti. Nu te ingrijora cand nu mai vezi indicatoare catre o anumita directie: inseamna ca mergi bine si nu ai de schimbat traseul! Nu stiu ce doresti sa faci, dar in tarile de tranzit nu-ti recomand sa intri prin Budapesta si Viena, decat daca ai interes turistic sau de afaceri acolo (altfel, iti complici existenta, sunt orase foarte frumoase, dar traficul...)
Cat despre vreme... ce sa-ti spunem? Eu am prins si ceata, si ninsori usoare, si ploi pe autostrada prin Austria, dar nimic impresionant! In decembrie, consulta o prognoza meteo pe net, dar ia-ti oricum masuri de siguranta: vei traversa zone foarte inalte (la altitudine ma refer)! Cat despre popasuri de noapte, iti dau un sfat verificat de mine acum: in Austria sau Germania nu innopta pe autostrada. E mai comod dar e mai scump (95 - 100 euro/camera)!. Iesi in orice satuc sau mic oras, si vei gasi cu siguranta cazare chiar si sub 50 Euro/camera, cu mic dejun inclus. In plus, merita sa vezi si altceva in tarile astea, nu doar autostrada. Singura conditie este sa iesi de pe autostrada in jurul orei 20:30 - 21:00 (sau mai devreme), altfel risti sa dai de usi inchise. Se mai pot face rezervari on-line la lanturi hoteliere gen etap (ieftin, curat, dar total impersonal), dar eu recomand calduros pensiunile private.
Deocamdata destul! Daca mai ai nelamuriri si noi te putem ajuta, cu mare placere!

This post has been edited by mikey_VS: 31 Oct 2007, 09:58


--------------------
Ford Focus 2010 - xx 07 yyy
"... ex-Megane Bicorp 2004, diesel, sorry!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jammers
post 15 Nov 2007, 10:27
Post #356


Membru


Group: Members
Posts: 107
Joined: 5 May 05
From: 67




Salut. Stie cineva daca dupa 1 ianuarie 2008, ca urmare a faptului ca Ungaria adera la spatiul Schengen, o data cu asta se desfiinteaza si granita de la Nickelsdorf? Ca asa ar fi normal. Sau o mentin inca o perioada oarecare?

Merci anticipat


--------------------
Skoda Roomster tdi 2006 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 15 Nov 2007, 15:35
Post #357


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Pai anuntul e ca de la 21 decembrie dispar controalele la frontierele terestre intre vechile si noile membre ale acordului Schengen: Nickelsdorf e intre Austria (membra veche) si Ungaria (membra noua), asa ca io zic ca da...
Daca mai ai un pic de rabdare, fix in 21 decembrie o sa trec eu din Germania in Cehia (exact aceeasi situatie) si o sa spun pe aici sum a fost... smile.gif


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexutu2006
post 6 Dec 2007, 12:01
Post #358


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 16 March 07




Pentru aceasta perioada este OBLIGATORIE echiparea masinii cu anvelope de iarna, lanturi - in tarile Ungaria, Austria, Germania?


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Clodius
post 9 Dec 2007, 20:58
Post #359


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Cauciucuri de iaran sunt obligatorii cu siguranta in Germania si Austria, nu stiu daca si in Ungaria. Oricum merita sa le ai pt siguranta ta.


--------------------
Skoda Octavia, 1.9 TDI, 90 CP 2006 - ALH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_VS
post 10 Dec 2007, 15:42
Post #360


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 22 January 07




Pt. ca s-ar putea sa plec cu familionul la nemti, cu ocazia sarbatorilor de iarna (Munchen), as vrea sa-l intreb pe Vio daca a aflat cumva de noutati la Nickelsdorf.
In rest, ce zici, crezi ca exista sanse sa prind zapada pe sosele naughty.gif ?
In Romania, da stiu ca am sanse, si inca destul mari. Dar in Ungaria, Austria si Germania?
Ca sa redevin serios, in conditii climaterice normale - exceptand deci, extremele, ai intalnit situatia asta: adica polei, zloata sau chiar zapada, pe autostrada?


--------------------
Ford Focus 2010 - xx 07 yyy
"... ex-Megane Bicorp 2004, diesel, sorry!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
22 Pages « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

7 User(s) are reading this topic (7 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 22:52
Dacia