Ulei motor 2.0T, ELF sau Castrol?
![]() ![]() ![]() |
Ulei motor 2.0T, ELF sau Castrol?
ghetau dan |
![]()
Post
#1
|
||
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Mai mult ca sigur ca ai Elf.
Eu am mai spus motoarele Renault sunt testate cu ulei Elf si de aceea parerea mea este sa pui tot Elf. Cat despre parerea unora despre uleiul frantuzesc ....... la fel spun si despre masinile frantuzesti ca sunt proaste si scumpe la intretinere....dar fiecare cu parerea lui. Eu zic ca Elf Excelum 5W40 este bun pentru motorul tau mai ales ca este si turbo. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#3
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
am intrat pe site la www.amiauto.ro si am gasit si elf 5w-30 Nu-i mai bun?Pretul nu conteaza,poate fi si 50 ron litrul.
This post has been edited by ghetau dan: 16 May 2006, 14:23 |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#4
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Eu am diesel si folosesc exact Elf 5w-40 Excellium. Inainte nu stiu ce era inauntru ca am luat-o SH. La schimbul de ulei am vazut o diferenta imensa dar asta e peste 90% pentru ca filtrele erau pamant curat.
Ce anume au de comentat oamenii la uleiul asta nu stiu, la pret era pe acolo cu Castrolul si Mobilul 5W 40 full sintetic. Renault recomanda Elf 10W 40 semisinetic dar ei nu merg cu masina in conditii romanesti. Pana acum (6000 km in o luna jumate) motorul se comporta superb, suna si trage bine. N-am nici un motiv sa banuiesc uleiul de ceva. Service-ul spuneau ca nu ar fi bine sa trec de la 10W 40 (daca aia era in masina) la Aral sau Mobil 0W 40 (cum vroiam eu) pt ca motorul ar fi "obisnuit" cu vascozitate usor mai mare si s-ar putea sa consume ulei.... Eu nu sunt specialist. Ideea de baza e ca trag tare de motor zi de zi iar Elful sintetic se comporta perfect. Normal ca il schimb la 15 mii nu la 30 cum zice francezu. Daca nu gresesc, 10 W 60 are vascozitate mai mare decat 5W 40 sau 0 W 40. La un motor pe benzina si de turatie, de ce ai vrea sa pui 10W? This post has been edited by bh07xyk: 16 May 2006, 14:23 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#5
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Uleiul 10w-60 nu este semisintetic asa cum pare daca citesti primele cifre.Nici eu nu am inteles de ce acesta se numeste asa. Avind indicativul 60 are proprietati de ungere mai bune decit 40 la temperaturi ridicate(pe care acest motor le produce,mai ales vara). Pe de alta parte,un ulei sintetic se comporta inteligent: ca un fluid mai viscos la temp. ridicate si ca unul mai putin viscos la temp scazute.Scrie in fiecare manual de intretinere intervalul de temp pentru fiecare ulei.Dilema ramine chiar daca trec pe 5w-30:nu cumva acesta este prea fluid?Sau ma insel? Ultimii 5 ani am avut diesel si m-am dezobisnuit de benzinare.
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#6
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Foarte informativ despre clasificarea si functionarea uleiurilor de motor. Nu stiu daca e locul lui aici, dar pdf-ul asta te poate lamuri.
http://www.amsoil.com/lit/g52.pdf This post has been edited by bh07xyk: 16 May 2006, 14:54 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
r&d |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
5w30 este pentru economie de combustibil (Energy Saving). Ar merge pana la temperaturi exterioare de 35 grade celsius, deci vara in Ro esti cam la limita.
5w40 Elf Excellium este un ulei excelent pentru motorul tau. La acelasi pret, sau putin mai ieftin este si Mobil 5W40. De altfel si Elf are si 5W50 si 10W60dar nu cred sa gasesti in Romania. Pe Volvo T4 (2.0 benzina, turbo, 200cp) am folosit Mobil 5W50. Castrol RS este un ulei potrivit pentru turatii mari, ceea ce nu e cazul la tine, care ai puterea maxima la doar 5000rpm. In schimb te lasa descoperit fata de 5W tocmai la pornirile la rece, unde uleiul ajunge mai greu la turbina. Si tu faci mai multe porniri la rece decat sa folosesti motorul la turatii mari. Recomandarea mea este Elf Excellium 5W40 sau Mobil 5W50. Below is the list of SAE Viscosity Ratings in order of preference from Best to Worst: The Best Possible SAE 0W-60 (Very Expensive) ~90$/litre The Best Available SAE 5W-50 (Possible only with Fully Synthetic Motor Oil) 2nd Best SAE 5W-40 for Colder Climates (Synthetic or Blend) SAE 10W-50 for Warmer Climates (Synthetic or Blend) 3rd Best SAE 5W-30 for Colder Climates SAE 10W-40 for Normal Climates SAE 20W-50 for Hot Climates** Average SAE 10W-30 SAE 15W-40 for Heavy Duty Diesel Applications Acceptable SAE 30 for Normal Climates, but not in Winter SAE 40 for Warmer Climates, but not in Winter SAE 50 for Hot Climates, but not in Winter SAE 5W-20 for sub-zero temperatures, Winter use only** Legend: ** = unless use is prohibited by the engine manufacturer |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#8
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Thanks pentru material,ca sa fiu in ton...Nu despre clasificari vroiam sa aflu mai multe...oricum din primul desen reiese ca toate uleiurile au la 40 grade celsius(104 grade F) aceeasi curgere(este vorba de temp ambianta).Diferentele apar la primul indice al uleiurilor,care face diferenta pe categorii:15w-minerale,10w-semisintetice,5w- si 0w- sintetice; evident,cu mici exceptii. Problema mea este cum se comporta un ulei in motor,la temperaturile de acolo sau care este cel mai potrivit ulei (CA INDICATIV) pentru motorul meu.Marea majoritate a dieselelor merg cu 5w-40 si aici treaba este simpla.Spre ex in BMW 325i un prieten pune 10w-60-spune el ulei special pentru motorul lui.Oricum,cred ca trec pe 5w-30,cum scrie in carte si ma gindesc doar la marca.
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#9
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
r&d bine zis,dar eu am puterea maxima la 5000 iar turometrul merge pina in 6250 dupa care se taie alimentarea.In treptele 1-5 turatia ajunge la maxim 6250 iar numai in treapta 6 ajunge la 5000.Cu alte cuvinte pot prinde viteza maxima in tr5 la 6000 sau in tr6 la 5000 ture.Deci,uleiul 10w-60 este sau nu bun pentru motorul meu? Pe de alta parte tb un ulei produs pentru Europa de Est,ca de clasificari si standarde din si pentru altii sintem satui... S-ar parea ca sint 2 tipuri de Excellium:0w-40 si 5w-40(acesta si pt diesel).
This post has been edited by ghetau dan: 16 May 2006, 15:27 |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
mihnic |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 16 February 06 ![]() |
uleiurile elf in primul rand sunt agreate de renault. si sunt destul de bune mai ales ca 5w-40 gasesti in orice supermarket. dar poti sa incerci un 0w-40 de la elf sau castrol. alt sfat ar fi despre aral tot 0w-40. eu am ramas impresionat de cum s-au prezentat la siab anul trecut si in general dupa ce am citit despre ei. si pretul unui litru de ulei difera fata de concurenta.
in alta ordine de idei daca pui dura lube sa nu le spui celor de la service ca ai facut-o ca o sa-ti cam pierzi garantia. am pus si eu o singura data la un megane pe care l-am avut si asa ma sfatuit un mecanic din service sa nu le zic celor de acolo treaba asta. in plus vizita la service la 2.0T este la 10.000km. nu stiu daca ti-a scapat amanuntul asta dar mie au avut grija cei de la service sa-mi atraga atentia ca in romanica se face la 10.000 chiar daca pe computerul de bord scrie la 15.000. si este specificat si in carte. ![]() |
--------------------
renault
laguna
2005 2.0T Laguna 2.0T 170cp
Clio 3 1.5dci 85cp |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#11
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Cred ca cei de la service nu stiu ca se produce acest motor!??Sint sigur ca unii au crezut ca ai diesel!!! Nici macar la Clio nu se face la benzine revizia la 10000km! Mai sint unii ''mecanici'' care cred ca se pricep... Partea proasta pt ei este ca cu mine nu tine...
This post has been edited by ghetau dan: 16 May 2006, 17:08 |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
cipman |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Interesant ar fi sa vezi si ce recomanda Castrol pentru masina+motorul tau.
Incepe de aici: http://www.ew2.lubesinfo.com/..., alegi Cars > Renault> Laguna .... s.a.m.d. Rezultatul: - Castrol's best oil for your vehicle: EDGE 0W-30 - Alternative recommendation: GTX MAGNATEC 10W-40 Parerea mea e ca 10W60 e exagerat (60 adica). Poate daca ai alerga la curse tot timpul sau ai merge prin Sahara. Eu, unul, nu mi-as fi pus asa ceva daca as avea un motor ca al tau. In plus le-as fi cerut sa-mi dea in scris ca uleiul pe care l-ai propus tu intial e contraindicat si ca-mi refuza garantia. Atentie la un lucru: "(mai) viscos", la temperaturi mari, nu inseamna neaparat "(mai) bun". Intr-un motor cu ardere interna totul e un compromis, de la primul la ultimul surub. Important e ca uleiul sa fie din clasa A3. Restul reprezinta doar o adaptare la conditiile in care exploatezi masina. 0W, 5W, 10W cu 40 (max 50). Eventual mai vezi topicul http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41950. Nu sunt referiri la motorul tau dar poti sa preiei cateva idei. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Marty |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(cipman) Parerea mea e ca 10W60 e exagerat (60 adica). Poate daca ai alerga la curse tot timpul sau ai merge prin Sahara. In Romania am mers numai cu asa ceva! Am inceput cu Castrol RS si am continuat cu Agip Racing. Schimba sunetul motorului, invirte mai usor la pornire (atit vara cit si iarna)... Intrucit nu prea se mai gaseste Agip, am cumparat un Elf 10W40 ST. Sa vad cam cum merge si daca nu-mi place il scot si gata! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#14
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Uleiul 10w-60 de la Castrol nu este mai fluid decit cel 0w-30 tot dela Castrol.La masini de generatie mai veche nici nu se recomanda uleiurile noi,dupa cum nici eu nu o sa pun vreodata alt ulei decit sintetic. Am observat ca pe forumuri se pune mare accent pe preturi,cu cit mai mici-cu atit mai bine.Eu nu sint de acord,nu de aici se face economie. Cipman,asa cum ai dedus,nu exista (inca) referire la acest motor dar nici datele de acolo nu par corecte:cum sa pui in acest motor ulei 10w-40 semisintetic?Poate din considerente financiare.Am intrat pe ste-urile Elf si Castrol si se pare ca am de ales intre Elf Excellium 0w-40 ACEA A3,API-SJ (daca-l gasesc),Elf Excellium LDX 5w-40 ACEA A3,API-SJ, Castrol TXT Softec Plus 5w-30, Castrol Formula RS 10W-60, Castrol Formula SLX 0W-30,Castrol SLX Long Life II 0w-30,toate ACEA A3,API-SL.
![]() |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
r&d |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
Motorul tau este unul cu turbina care are nevoie de o ungere rapida la pornire. Foloseste 5Wxx Elf Excellium LDX 5W40 sau Mobil 5W50 (acesta din urma mai bun dar mai scump).
Uleiul 10W60 este Racing, adica o pornire si apoi forja. Este indicat pentru motoarele de turatie inalta (7-8000 rpm) aspirate (BMW, Alfa Romeo, Lancia). |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#16
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Ciudat lucru,am un prieten cu BMW 325xi si el(AutoBavaria i-a indicat) pune Castrol TWS Motorsport 10w-60 care,culmea,are indice API SJ,mai mic decit API SL de la celelalte uleiuri sintetice Castrol,implicit 10w-60. Motorul meu este turbo dar este un turbo ''soft'',s-a incercat obtinerea unui cuplu mai mare(270Nm) la o turatie medie(3250),nu ca la VAG unde au cuplu mai mic dar de la 1750-1800 la 5000. Se pare ca intr-adevar Mobil one este f bun( ca si Castrol) dar eu am asteptat si pareri de la utilizatorii de Elf (Castrol stiu cum este) ,mai ales de la cei cu 2 litri benzina.
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
cipman |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Cum adica 10W60 nu e mai fluid decat 0W30?
Ca sa "prinda" o categorie SAE, un ulei de motor, fie el Castrol fie facut pe vapor, trebuie sa se incadreze in valorile aceastea: read_oil_can_tab2.gif Mi se pare normal sa nu pui altceva decat sintetic. Pe de alta parte, nu-i nici o greseala sa folosesti semi sintetic. Depinde de ce faci cu masina. LA BMW e altceva. Pt. motoarele M3 si M5 de exemplu, 10W60 e singurul ulei acceptat. Prin anii 2000-2001 fabrica a facut o rechemare pt. aceste motoare, care aveau 5W30 (parca) si au schimbat uleiul, gratuit, punand 10W60. Dar, cum masina ta nu are motor de BMW, nu mi se pare interesant sa te uiti in gradina lor. E greu sa judeci un ulei daca nu ai toate informatiile si nici posibilitati de testare. Viscozitatea si ce mai ofera producatorul uleiului prin fisa tehnica nu sunt singurele criterii. Ungerea nu se realizeaza numai prin pompare si mentinere a unei pelicule de ulei intre doua suprafete aflate in miscare relativa. Se mai realizeaza si prin stropire/barbotare. De exemplu, viscozitatea are influenta si asupra timpului in care uleiul se scurge inapoi in baie, turatiei la care se deschide supapa de bypass a filtrului de ulei, samd. Nu mai zic de jocurile functionale din motor (lagare) si canalizatii care sunt facute intr-un fel anume, probate/ajustate cu o anumita plaja de uleiuri. Din lista de uleiuri pe care ai insirat-o mai sus eu as taia din prima toate variantele Castrol. Nu pt. ca sunt Castrol ci pt. nici una din variantele alese nu mi se pare potrivita. Dau un exemplu: cum poti pune pe picior de egalitate Formula RS 10W60 cu SLX 0W30? Nu vorbime de acelasi motor si aceleasi conditii de exploatare? In fine, tu esti cel care trebuie sa te decizi. Alege care ulei iti face tie cu ochiul. Singura chestie la care trebuie sa te gandesti e turbina. In rest, nu conteaza asa de tare. Ma indoiesc ca vei tine masina 200.000 de km ca sa afli cat de bun a fost uleiul. In locul tau, nu mi-as face atatea probleme sa aleg nu stiu ce ulei. Mai degraba as pune ce recomanda fabricantul si l-as schimba mai des daca vrei sa fii super grijuliu. Asta pentru ca, pe langa ulei, mai conteaza si apa din el, aciditatea, depunerile, etc. Si nu uita de filtru. Toata lumea vrea uleiuri sa dureze 100.000 km dar nu se gandeste ca filtrul are o capacitate limitata de retinere a impuritatilor si ajunge sa fie bypas-at din ce in ce mai des pana cand ajunge sa nici nu mai conteze ca exista. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#18
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Cipman,excelent material,daca l-ar citi toti...
![]() Oricum,eu la Megane in 98000km am schimbat uleiul si filtrul de 12 ori,deci sint foarte grijuliu ![]() |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
cipman |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Intrebarea mea de "cum adica" a fost in sensul/firul interventiei mele. Pusa cam rau, e adevarat, dar n-am pus semnul exclamarii dupa intrebare. Era in sensul ca nu alegi uleiul numai dupa viscozitate, nu era clar la care dintre domeniile/regimurile de temperatura de referi si nu intelegeam ce vrei sa spui nefiindu-mi clar ce urmareai: un ulei mai viscos sau unul mai putin vascos (nestiind cum exploatezi masina in mod obisnuit).
Am dat tabelul cu clasificarea dupa viscozitate. Un ulei SAE 60 e mai viscos (mai putin fluid) la temperaturi inalte (100C, sa zicem) decat un SAE 50, 40, 30, ... In gama temperaturilor joase, un ulei 20W e mai viscos (mai putin fluid) decat un 15W, 10W, 5W. E usor de tinut minte: ambele valori, cu cat sunt mai mari, cu atat se refera la un indice de viscozitate mai mare. Nu stiu ce-ar mai trebui adaugat. Nu e clar cum ulei SAE 30 nu e la fel precum un SAE 60? La ce s-ar mai fabrica atatea feluri? Daca si SAE 30 si SAE 60 ar fi la fel de potrivite in anumite conditii date s-ar face o singura categorie: SAE 3-6 si gata. La fel si in gama de temperaturi joase. S-ar face toate 0W si-am scapa de o grija. Mi-as pune 0W30 daca as fi pe undeva prin nordul tarilor nordice si 10W60 daca as fi prin Sahara sau as merge marea majoritate a timpului in regimuri de forja la greu, turatii si sarcini foarte mari intr-un climat temperat (de exemplu viteze de 160-180 pe autostrazi care traverseaza muntii prin Austria, Franta, Elvetia). Cum am mai spus deja, eu nu recomand uleiuri. Singura recomandare e aceeasi cu cea a producatorului vehiculului si adaptarea indicilor de viscozitate la climatul si regimul de exploatare plus folosirea, pe cat posibil, a uleiurilor sintetice. Mai repet un lucru: nu exista "uleiul cel mai bun". Exista doar combinatia <ulei + motor + regimuri de exploatare + intretinere>, care poate fi castigatoare sau nu. Sfatul meu ramane acelasi: ulei ELF, sintetic, 5W (sau 0W) cu 40 sau 50. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#20
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Tot nu am inteles de unde ai ajuns la concluzia ca 10w-60 este mai fluid decit 0w-30!!!Eu am spus lucrul asta si tu ai fost nedumerit,ai spus invers. In postul anterior nu ai facut decit sa te contrazici( nu o spun pe un ton rautacios). Tabelul,acum am observat,este pentru uleiuri minerale,nu sintetice. Indicele de viscozitate al unui ulei reprezinta tocmai capacitatea sa de a se comporta ca un ulei fluid la temp. joase si ca unul mai viscos la temp. inalte,cu alte cuvinte sa poata mentine un film de ulei intre diferitele piese in miscare la temperaturi inalte. Cu restul postului sint de acord,totul este un compromis. Cred ca o sa merg pe Elf 0w-40 daca gasesc in Ro.
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
cipman |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Scuze, dar nu vad unde am scris ca 10W60 e mai fluid decat 0w30. Citeaza-mi fraza, te rog. Chiar nu vad unde m-am contrazis.
Singurul loc unde am folosit, intr-o propozitie ca unul e mai fluid ca altul, nu conteaza care, e in intrebare. Si ti-am explicat care era sensul intrebarii. Intrebarea nu voia sa conteste care e mai fluid decat cine ci folosirea acestui criteriu in mod exhaustiv, fara explicatii si fara sa se inteleaga ce anume urmaresti si de ce: un ulei mai fluid sau mai putin fluid si la ce temperaturi. De fapt, n-are nicio importanta. Nu te mai obosi. Alege ce-ti place si lasa la o parte ce zice unul sau altul. Ce anume iti spune tie ca tabelul e pentru uleiuri minerale? |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#22
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
[quote=cipman,May 17 2006, 10:39 AM]
Cum adica 10W60 nu e mai fluid decat 0W30? Si tu ai recunoscut ca punctuatia nu a fost inspirat aleasa-poate ca ai vrut sa-l omiti pe nu... .Datele cuprind valori de la 0w la 60 chestiile astea sint stiute,eu am deschis topicul pentru a cere parerea utilizatorilor de Castrol Si Elf,pentru ca ''multi vad,putin pricepe''. Cred ca in ziua de azi nu tb sa schimbam uleiul functie de sezon,asa ca un ulei care sa fie folosit pe intreaga durata a anului este normala pt. motoarele moderne. This post has been edited by ghetau dan: 17 May 2006, 14:09 |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
cipman |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Bun. Deci, cel mult, am intrebat, n-am zis. Daca n-am zis, inseamna ca nu m-am contrazis. M-am linistit. S-apoi, oricine e supus greselilor. Mai putin cei care nu scriu nimic, in cazul de fata.
Nu vad unde scrie "mineral" in titlul tabelului. La mine, titlul/numele tabelului apare asa: CODE Tabel 2. Multigrade Oils Meet Viscosity Requirements at Both High and Low Temperatures Care din cele 11 cuvinte este sau se traduce prin "mineral"? Cati utilizatori de Castrol pe motoare Renault, F4Rt sau alt turbo echivalent de conceptie recenta, crezi ca ar putea fi, pe forum sau in general? Cati dintre ei crezi ca au parcurs mai mult de 100k km, exclusiv pe Castrol, in timp de 3-5 ani (nu 100k km in 6 luni)? Si cati dintre acestia din urma ar avea cum sa stie cat de bun a fost uleiul? Care ar putea sa fie indicatorii dupa care ar putea cineva sa spuna ca uleiul a fost bun? Esti sigur ca respectivii folosesc masina in aceleasi conditii ca si tine? Chiar crezi ca aveai sanse sa obtii un raspuns, per ansamblu, suficient de edificator? Eu inteleg ca ti-ar fi placut... Daca vrei, sterg toate mesajele care nu raspund strict si direct la intrebari. Parerea mea e discutia a fost mai utila asa cum a decurs. Nu-i o idee chiar rea sa schimbi uleiul pe sezoane, vara/iarna. Cu conditia sa faci un numar important de km, relativ constant. De exemplu, daca faci ceva intre 7.000 si 15.000 km pe sezon, poti merge la schimb pe sezon, tinand cont si de cum ai facut respectivul parcurs. In cazul meu, de exemplu, ar fi cam exagerat. In toamna-iarna-primavara (8 luni) am facut, cu masina asta, vreo 3.000 km. La mine nu are sens o astfel de varianta. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
ghetau dan |
![]()
Post
#24
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Intr-adevar,discutia a fost si sper sa fie in continuare pe forum in general constructiva,sa aduca multa informatie,nu sa fie loc de polemica. Din surse de la Renault Romania am aflat ca nu sint mai mult de 10 motoare din astea in tara,nu asteptam raspunsuri de la acestia,ci de la cei care utilizeaza Elf,de mai multi ani,constant si de preferat pe motoare pe benzina(nu am zis 2,0t).Se pare ca sint mult mai multi utilizatori de diesel. Eu am mers in primele 6 luni 13000km iar pina acum am 13800.Am schimbat uleiul la8-9000 si intentionez sa -l schimb mai des decit la 15000km din cauza conditiilor de la noi(praf) si pentru ca ,cu foarte mici exceptii masina in regim urban este condusa de sotie,pe trasee scurte,de 2-3-4 km. Eu o folosesc cu precadere la drum lung,fara sa-mi bat joc de motor. Cred ca un ulei de 0w-40 sau 5w-40 ar fi suficient.De fapt asta am vrut sa aflu,cum se comporta aceste uleiuri,Elf.
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
BASU |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 27 December 05 From: Bucuresti ![]() |
daca tii la motor mai exact la turbina cel mai indicat este sa pui ELF ecelium 5w40 fara alte comentarii inutile
ps: ti-ai dezlipit sticker-ul cu ELF de pe luneta? ![]() |
--------------------
'04 Renault
Megane Sedan 1.9dci
Privilege+sunroof '02 Renault Laguna 2 GT 1.9dCi 107cp+soft
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#26
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Dupa mult studiu,inclusiv traducere de pe site-ul Elf,am constatat ca cel mai bun ulei pentru mine este 5w-40 Excellium LDX. Celelalte erau in special pentru climate reci( 0w-40) sau injectie directa motorina( 5w-30). Avind in vedere ca menirea acestui topic,de a ma convinge,a fost realizata, pot ruga moderatorii sa-l inchida.
This post has been edited by ghetau dan: 18 May 2006, 10:50 |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
cri123 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Dan, si eu iti recomand calduros Elf Excellium 5W-40 LDX. Din asta bag in Megane de ceva vreme. La inceput am pus primele 2 revizii Castrol la indemnul baietilor de la service (deh, ei sunt se pare si dealer Castrol). Nu degeaba e uleiul recomandat de Renault, ca doar impreuna dezvolta motoarele si uleiurile de ani buni (si tocmai au castigat 100 de mari premii in F1 impreuna
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
adrian@ |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Validating Posts: 38 Joined: 19 May 06 ![]() |
cipman s-a exprimat foarte clar si documentat. ambele numere de langa W reprezinta indici de vascozitate, cu cat mai mari cu atat mai vascoase uleiurile. un motor care functioneaza des la turatii de peste 6-7000 rot/min are nevoie de uleiul propus de tine xxW-60 pentru ca un xxW-40 nu mai asigura ungerea la aceste turatii. in consecinta la motorul 2.0T, dupa cum a spus si cipman alegerea ideala este 0-5W40, eu as merge pe 0W40 din cauza turbinei. 0Wxx inseamna ca uleiul este mai putin vascos la rece decat 5Wxx, adica o ungere mai buna pana la incalzirea motorului.
cat despre elf, aral, mobil sau castrol.... trebuie tinut totusi cont de faptul ca renault recomanda (nu impune) elf. ca o parere personala eu sunt adeptul uleiurilor aral supertronic (calitate germana) |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Hatchback 1.8 16V Dynamique
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#29
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Bineinteles,0w-40 sau 5w-40 dar primul tip este si in RO? Pe site-ul Elf acesta are indicativ SJ,iar 5W-40 indicativ SL(cu cit a doua litera dupa S este mai departata de A, cu atit mai bine). Anul trecut am gasit (fiind in trecere prin
![]() ![]() |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
stargsm_ro |
![]()
Post
#30
|
![]() Vally Group: Members Posts: 56 Joined: 22 February 06 From: Craiova ![]() |
@ghetau dan : Acum in Selgros pretul la 4L pentru Elf Excellium 5W-40 LDX este ~1.150.000, Iar Mobil 5W-40 cam 1.400.000.
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
- DJ 83 ANA Vally - Craiova ; YM: stargsm_ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 01:18 |