Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Frana de mana sau bagata in viteza ?, Modalitate de imobilizare masina

turbo20010
post 20 Apr 2006, 13:39
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 12 June 04




Bai fratilor...
Am si eu o intrebare... Atunci cand parchez masina, cum este mai bine sa o imoblizez : sa-i trag frana de mana sau sa o bag in viteza ? Si de ce e mai bina sa si nu altfel ?
Thanks.


--------------------
Toyota Avensis 2.0 D4D 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FISICHELU
post 20 Apr 2006, 13:45
Post #2


Boo Boo Dad


Group: Members
Posts: 595
Joined: 4 December 05
From: Onesti




Da! laugh.gif

Si acum serios; daca nu e in rampa sau este iarna, poti sa o bagi in viteza si gata. Daca e in panta sau rampa, mai bine trage si frana de mana. Iarna e periculos sa tragi frana de mana- ingheata cablul.

PS Daca mergi in Paris, las-o fara frana si fara sa o bagi in viteza...Ajuta mult cand cineva vrea sa o parcheze in spate sau in fata si ii trebuie putin loc...


--------------------
Renault Megane Sedan CfExp 1,5 dCi 2005
Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Apr 2006, 14:36
Post #3


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Trebuie sa actionezi frana de stationare si sa cuplezi una din treptele inferioare de viteza (de preferat a I-a).
Pt. ca:
1. asa ai invatat la scoala de scoferi (sper ca se mai invata)
2. se creaza reflex valabil in orice situatie si pt. orice autovehicul (inclusiv reflexul pereche: sa controlezi frana inainte de plecarea de pe loc)
3. nu pierzi vremea sa iei hotarari de fiecare date cand opresti: o fi in rampa, in panta, sa pun pietre la roata, sa nu pun?
4. frana de mana e impropriu denumita asa; in mod corect se numeste frana de stationare; mai trebuie sa explic de ce se cheama asa?
5. daca n-ai trage frana de stationare risti s-o iei din loc fara sa vrei cand te intorci la masina si apesi ambreiajul sa pornesti motorull fie datorita inclinarii drumului, fie ca bate vantul, fie ca e frig afara si uleiul din cutie e vascos, ...
6. se fac ambele manevre de asigurare pe motiv de redundanta si pe motiv ca doua frane tin mai bine decat una singura (ma refer la parcatul in rampa/panta)

Cand tragi de levierul franei de stationare nu tragi ca sa-l scoti prin tavan. Tragi ferm dar fara s-o fortezi pana la ultimul dinte. O sa te obisnuiesti cu punctul si forta cu care trebuie s-o actionezi facand cateva probe in mers sau intr-o panta mai accentuata (nu in rampa!) sau coborare in garaj.

Apropo de pietre la roata: fratilor, nu mai puneti pietre la roti! Nu e nevoie. Cuplarea primei trepte de viteza si asigurarea cu frana de stationare sunt suficiente pe orice fel de drum pe care ati ajuns cu forte proprii (cu motorul si cu rotile masinii proprii, fara avant). Decat cel mult daca va stiti ca nu va functioneaza frana de stationare (situatie in care n-ar trebui sa va gasiti oricum). Iar daca folositi pietre, NU LE MAI LASATI IN DRUM CAND PLECATI CU MASINA!


P.S. turbo20010 , te rog sa fii mai atent cu sectiunea in care deschizi un topic. Aici subiectul este general, comun oricarei masini, nu este specific Megane sau Clio. vezi si pct. 2b din regulament precum si celelalte.



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 21 Apr 2006, 11:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




Nu uita sa nu tragi frana de mana iarna cand este ger si ai mers cu masina prin zapada sau apa ........... risti sa ramana blocata .....................am vazut asta nu numai la Renault ci si alte masini.

Eu de obicei o las in viteza si citeodata frana de mana trasa dar nu la maxim ( la maxim o trag numai daca este in panta ).

De obicei este bine , ca daca masina este intr-o parcare sa se poata misca daca o atinge cineva incet in bara ...


Sfaturile lui : FISICHELU si cipman sunt ok

This post has been edited by dcsiki: 21 Apr 2006, 11:53


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogy
post 21 Apr 2006, 14:14
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 164
Joined: 10 April 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE
Nu uita sa nu tragi frana de mana iarna cand este ger si ai mers cu masina prin zapada sau apa ........... risti sa ramana blocata .....................am vazut asta nu numai la Renault ci si alte masini.


Eu personal am patit chestia asta cu Dacia. Inainte am avut Trabant si nu avea pb. asta.

Sper ca nu se mai aplica si la Laguna, mai ales ca frana de 'mana' se pune automat (cand opresc motorul). Daca cei de la Renault asa au gandit sistemul sper ca au avut in vedere si ca va fi utilizat si prin alte tari, nu doar in Fr (unde nu prea sunt temp. sub -10)
Altfel, ii chiar misto sistemul, sigur nu uiti sa 'tragi' frana, iar in panta ii chiar f. comod (se decupleaza automat la demaraj). Cu binele te inveti f. rapid biggrin.gif


--------------------
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD, 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqryn
post 21 Apr 2006, 14:27
Post #6


Clio rulezzz


Group: Members
Posts: 736
Joined: 2 February 06
From: München




Inainte la dacie o lasam doar in viteza. Acum la clio trag si frana de mana. Nu stiu daca asa e bine sau nu. E un gest instinctual. Ideea e ca daca te obisnuiesti sa o lasi doar in viteza nu o sa remarci cand ai si frana de mana trasa decat cand vrei sa pleci smile.gif. Mie asa mi se intampla.
QUOTE
daca n-ai trage frana de stationare risti s-o iei din loc fara sa vrei cand te intorci la masina si apesi ambreiajul sa pornesti motorull fie datorita inclinarii drumului, fie ca bate vantul, fie ca e frig afara si uleiul din cutie e vascos

Daca apesi si pedala de frana cand apesi pe ambreiaj sigur nu o ia din loc. Asta se poate intampla doar in situatii extreme (inclinatie mare sau vreo tornada biggrin.gif ).


--------------------
RENAULT Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v - B-xx-xxx Alize/1999
Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 21 Apr 2006, 14:40
Post #7


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Frana de mana se poate trage linistit indiferent de vremea de afara sau anotimp. Totul este sa iti faci un reflex si sa o tragi tot timpul (la fiecare stationare), astfel incat sa nu ii dai voie cablului sa se ancraseze cu camasa. Eu trag frana de mana tot timpul, vara sau iarna, in panta sau pe drum drept, si nu mi s-a blocat niciodata (3 ani + 90k km Dacia 1310, 3ani+80k km Clio, 1an+15k km Clio). Daca folosesti sistemul mereu nu se blocheaza; daca il folosesti rar, atunci se va bloca la frig sau umezeala.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 21 Apr 2006, 15:07
Post #8


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nici mie nu mi-a inghetat/blocat nimic ca urmare a tragerii franei de mana indiferent de masina. Chiar si dacie. E adevarat ca fac un control al cablului la fiecare revizie si o mica gresare preventiva cand/daca/unde e cazul. La una din dacii am schimbat odata cablul franei de stationare tocmai pt. ca se deteriorase un burduf de protectie si m-am gandit ca s-ar putea sa intre apa pe acolo si sa inghete.
Dar noi nu discutam de blocarea ce poate aparea intr-un sistem de franare cu defectiuni.

sorin.aldea, ia gandeste-te sau masoara ce forta iti trebuie tie sa impingi o masina din spate ca s-o faci sa se miste, ce arie transversala are masina ta, ce coeficient aerodinamic Cx are din spate catre fata tongue.gif si ce viteza a vantului e necesara pentru asta. Sau pana la ce viteza a vantului poti sa tii in brate o placa de arie echivelenta cu aceeasi forta. Ai sa vezi ca nu e nevoie de o tornada. Daca tie nu ti s-a intamplat inca sa opresti la semafor, sa stai ceva timp si, la prima intensificare a vantului, sa se miste masina cu tine, inseamna ca inca n-ai asa multi km la activ.
Si daca tu tii piciorul pe frana cand pornesti motorul sau astepti la semafor, in caz ca nu stiai, nu faci bine, nu-i recomandabil. Am mai explicat pe forum de ce.

In fine, eu mi-am exprimat punctele de vedere in primul meu post din topic. E parerea mea, proprie si personala. Oricine e binevenit sa-si expuna propria varianta, sa combata ce si cum crede de cuviinta. Dar, din punctul meu de vedere, mi-am argumentat suficient si corect prima fraza, asa ca eu consider subiectul incheiat.



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nicotine
post 21 Apr 2006, 15:20
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 September 04
From: Bucuresti




Dar cutia cum se simte mai bine in treapta I sau pe liber?
Eu ma gandesc ca in a II-a varianta.


--------------------
MII Sedan 1.6 16v Confort Privilege Beige Angora 2005; sistem supraveghere presiune pneuri; bavete noroi fata spate
, etrieri vopsiti rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqryn
post 21 Apr 2006, 15:27
Post #10


Clio rulezzz


Group: Members
Posts: 736
Joined: 2 February 06
From: München




ok, no offence biggrin.gif . fiecare cu stilul lui .... o sa ma documentez si de treaba cu frana, pana acum nu prea am avut succes la search dar mai insist


--------------------
RENAULT Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v - B-xx-xxx Alize/1999
Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FISICHELU
post 21 Apr 2006, 15:31
Post #11


Boo Boo Dad


Group: Members
Posts: 595
Joined: 4 December 05
From: Onesti




A propos de ce a spus cipman; nu mai stati cu piciorul pe frana la stop! (Exceptie fac cei cu cutie automata, fireste...) Si al doilea lucru: cand luati o curba, nu tineti rotile decuplate (piciorul pe ambreaj).Daca e nevoie schimbati viteza din timp.


--------------------
Renault Megane Sedan CfExp 1,5 dCi 2005
Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 21 Apr 2006, 17:15
Post #12


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Poate ar fi bine sa spuneti si de ce nu e bine sa tii piciorul pe frana la semafor si ambreiajul cuplat cand iei o curba Nu sunt numai cunoscatori pe aici, si oricum forumul e un loc de unde ar trebui sa mai si invete unii.
In plus un asemenea raspuns ar fi la obiectul topicului.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 21 Apr 2006, 17:43
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




La semafor chiar e indicat sa tii piciorul pe frana conform manualului de conduita preventiva din 1900 toamna. Daca te pocneste unu in spate sa nu pocnesti si tu pe cel din fata, sa suporti numai tu 'leziunile'.

Asta cu cuplatu si decuplatu intelegeti-va si voi, ca unul zice ca nu e bine sa declupezi rotile in timpul curbei si unu intreaba de ce nu e bine sa ai rotile cuplate cand iei curba. Sau numai mie mi se pare ca se intreaba altceva? biggrin.gif


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 21 Apr 2006, 21:48
Post #14


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




mda, vroiam sa zic ambreiajul calcat nu cuplat. adica intrebarea se refera la ce a spus fisichelu in post-ul 11 si cipman in post-ul 8.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvi
post 21 Apr 2006, 23:21
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 18 November 05




De obicei trag frana de mana si bag intr-a-ntaia.

Banuiesc ca nu e bine sa ai ambreiajul calcat pentru ca nu poti accelera brusc in caz de pericol, iar piciorul pe frana probabil nu e bine sa-l tii in panta, cand se indica sa pleci cu frana de mana. Chiar si la pante mici trag frana de mana, mi se pare mai comod decat sa stau cu piciorul pe frana.

P.S: E enervant si la semafor noaptea, cand te orbesc stopurile celui din fata. mellow.gif


--------------------
Renault Symbol Fidji dCi 80CP 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 4 May 2006, 15:16
Post #16


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(FISICHELU @ Apr 21 2006, 04:31 PM)
A propos de ce a spus cipman; nu mai stati cu piciorul pe frana la stop! (Exceptie fac cei cu cutie automata, fireste...) Si al doilea lucru: cand luati o curba, nu tineti rotile decuplate (piciorul pe ambreaj).Daca e nevoie schimbati viteza din timp.
*



In afara de motivele evidente (oribire noaptea cu lumina rosie, incalzire bec, etc. in cazul franei si necesitatea de accelerare rapida in caz de noevoie cand negociezi o curba) exista si niste explicatii tehnice pentru cele afirmate?
Ma intereseaza in special raspunsul pentru rotile cuplate la negocierea curbelor si explicatii la diferite viteze de rulare.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 4 May 2006, 17:57
Post #17


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




referitor la stationare, cred ca a spus cipman totul.
referitor la semafor, daca tii franele apasate soliciti putin pompa de frana, dar nu cred ca e semnificativ. Daca esti ultimul in coloana, exista varianta sa se opreasca urmatorul in tine. Daca tii frana apasata, te vede mai bine (teoretic), iar daca te loveste, scade drastic probabilitatea sa te impinga in cel din fata, insa se accentueaza nivelul de daune suferit de bara spate. daca nu se tine apasata frana, exista sansa sa te impinga in cel din fata, deci sa ai dune la mabele bari, insa este posibil sa te opresti inainte de el si sa scapi mai ieftin in spate (in cazul unui impact minor).

Toata treaba e discutabila, iar eu nu pot sa spun ca am o regula clara in privinta franei. In ceea e priveste ambreiajul cred ca este destul de clar ca pedala trebuie eliberata.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florindu
post 4 May 2006, 22:14
Post #18


Membru' doar, dar vechi!


Group: Members
Posts: 354
Joined: 28 May 02
From: ...acu' Timisoara




1. Pentru sugestia cu apasarea franei in timpul stationarii la semafor: de cele mai multe ori, acolo unde e semafor e si o trecere de pietoni. Am fost lovit in spate, in timp ce asteptam sa treaca omuletii prin fata mea, pe culoarea lor verde, evident. In urma impactului am trecut printre cei aflati in traversare ca glontul! Norocul meu ca nu a fost nimeni exact in fata mea, ca-l calcam fara sa pot face ceva.

2. Atunci cand masina se inscrie pe o traiectorie circulara (o curba = un sector de cerc) iar rotile nu sunt in tractiune, singura forta care actioneaza asupra masinii e forta centrifuga, care isi "propune" sa scoata masina de pe traiectoria ei. Cu cat viteza e mai mare, cu atat forta creste iar tendinta de derapare e mai mare. Atunci cand este cuplata cutia de viteze si exista si tractiune pe roti, mai apare o forta suplimentara, care actioneaza tangent la traiectorie. Aceasta, combinata cu forta centrifuga, domoleste avantul de derapare al masinii. Dar acest lucru functioneaza dupa ce apare un pic de rodaj la volan! Pana atunci, viteza de negociere a virajului se stabileste inainte de intrarea propriu-zisa pe traiectorie, astfel incat cei din masina "sa nu simta virajul" - asa cum spun normele unei conduite preventive.


--------------------
Renault MeganeII 1,5dCi/80CP - 2005
Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004
Juniorul: Nintendo Wii

Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chipson78
post 5 May 2006, 09:53
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 25 August 04
From: Bucuresti




deci, pt a doua problema, la cei cu esp ca au ambreiajul cuplat sau decuplat nu are nici o importanta.


--------------------
Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 5 May 2006, 09:57
Post #20


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




La toata lumea e bine sa ai ambreiajul cuplat. Ai o frana de motor acolo care poate fi oricand necesara.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqryn
post 5 May 2006, 10:34
Post #21


Clio rulezzz


Group: Members
Posts: 736
Joined: 2 February 06
From: München




In mers, mai ales in curba este indicat sa ai tractiune la roti, poti sa reactionezi mai repede si mai bine la diverse situatii ce necesita schimbarea traiectoriei si ai un control mult mai bun al masinii.
La stationare, incalzirea becurilor, solicitarea pompei, orbirea celui din spate (fata de cei care merg cu farurile de ceata noaptea e o mica joaca) , vantul, o rampa, nu par motive suficiente pentru a trage frana de mana; eu zic ca ma descurc cu cea de serviciu.


--------------------
RENAULT Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v - B-xx-xxx Alize/1999
Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 20:24
Dacia