Frana de mana sau bagata in viteza ?, Modalitate de imobilizare masina
![]() ![]() ![]() |
Frana de mana sau bagata in viteza ?, Modalitate de imobilizare masina
turbo20010 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 12 June 04 ![]() |
|
||
-------------------- Toyota Avensis 2.0 D4D 2008
|
|||
FISICHELU |
![]()
Post
#2
|
![]() Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti ![]() |
Da!
![]() Si acum serios; daca nu e in rampa sau este iarna, poti sa o bagi in viteza si gata. Daca e in panta sau rampa, mai bine trage si frana de mana. Iarna e periculos sa tragi frana de mana- ingheata cablul. PS Daca mergi in Paris, las-o fara frana si fara sa o bagi in viteza...Ajuta mult cand cineva vrea sa o parcheze in spate sau in fata si ii trebuie putin loc... |
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|
cipman |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Trebuie sa actionezi frana de stationare si sa cuplezi una din treptele inferioare de viteza (de preferat a I-a).
Pt. ca: 1. asa ai invatat la scoala de scoferi (sper ca se mai invata) 2. se creaza reflex valabil in orice situatie si pt. orice autovehicul (inclusiv reflexul pereche: sa controlezi frana inainte de plecarea de pe loc) 3. nu pierzi vremea sa iei hotarari de fiecare date cand opresti: o fi in rampa, in panta, sa pun pietre la roata, sa nu pun? 4. frana de mana e impropriu denumita asa; in mod corect se numeste frana de stationare; mai trebuie sa explic de ce se cheama asa? 5. daca n-ai trage frana de stationare risti s-o iei din loc fara sa vrei cand te intorci la masina si apesi ambreiajul sa pornesti motorull fie datorita inclinarii drumului, fie ca bate vantul, fie ca e frig afara si uleiul din cutie e vascos, ... 6. se fac ambele manevre de asigurare pe motiv de redundanta si pe motiv ca doua frane tin mai bine decat una singura (ma refer la parcatul in rampa/panta) Cand tragi de levierul franei de stationare nu tragi ca sa-l scoti prin tavan. Tragi ferm dar fara s-o fortezi pana la ultimul dinte. O sa te obisnuiesti cu punctul si forta cu care trebuie s-o actionezi facand cateva probe in mers sau intr-o panta mai accentuata (nu in rampa!) sau coborare in garaj. Apropo de pietre la roata: fratilor, nu mai puneti pietre la roti! Nu e nevoie. Cuplarea primei trepte de viteza si asigurarea cu frana de stationare sunt suficiente pe orice fel de drum pe care ati ajuns cu forte proprii (cu motorul si cu rotile masinii proprii, fara avant). Decat cel mult daca va stiti ca nu va functioneaza frana de stationare (situatie in care n-ar trebui sa va gasiti oricum). Iar daca folositi pietre, NU LE MAI LASATI IN DRUM CAND PLECATI CU MASINA! P.S. turbo20010 , te rog sa fii mai atent cu sectiunea in care deschizi un topic. Aici subiectul este general, comun oricarei masini, nu este specific Megane sau Clio. vezi si pct. 2b din regulament precum si celelalte. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
dcsiki |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 15 February 05 From: Brasov ![]() |
Nu uita sa nu tragi frana de mana iarna cand este ger si ai mers cu masina prin zapada sau apa ........... risti sa ramana blocata .....................am vazut asta nu numai la Renault ci si alte masini.
Eu de obicei o las in viteza si citeodata frana de mana trasa dar nu la maxim ( la maxim o trag numai daca este in panta ). De obicei este bine , ca daca masina este intr-o parcare sa se poata misca daca o atinge cineva incet in bara ... Sfaturile lui : FISICHELU si cipman sunt ok This post has been edited by dcsiki: 21 Apr 2006, 11:53 |
--------------------
VW
Bora
2002 Break older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci |
|
bogy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 10 April 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE Nu uita sa nu tragi frana de mana iarna cand este ger si ai mers cu masina prin zapada sau apa ........... risti sa ramana blocata .....................am vazut asta nu numai la Renault ci si alte masini. Eu personal am patit chestia asta cu Dacia. Inainte am avut Trabant si nu avea pb. asta. Sper ca nu se mai aplica si la Laguna, mai ales ca frana de 'mana' se pune automat (cand opresc motorul). Daca cei de la Renault asa au gandit sistemul sper ca au avut in vedere si ca va fi utilizat si prin alte tari, nu doar in Fr (unde nu prea sunt temp. sub -10) Altfel, ii chiar misto sistemul, sigur nu uiti sa 'tragi' frana, iar in panta ii chiar f. comod (se decupleaza automat la demaraj). Cu binele te inveti f. rapid ![]() |
--------------------
Hyundai
Tucson
1.6 T-GDI 177CP 4WD, 2017
|
|
sqryn |
![]()
Post
#6
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
Inainte la dacie o lasam doar in viteza. Acum la clio trag si frana de mana. Nu stiu daca asa e bine sau nu. E un gest instinctual. Ideea e ca daca te obisnuiesti sa o lasi doar in viteza nu o sa remarci cand ai si frana de mana trasa decat cand vrei sa pleci
![]() QUOTE daca n-ai trage frana de stationare risti s-o iei din loc fara sa vrei cand te intorci la masina si apesi ambreiajul sa pornesti motorull fie datorita inclinarii drumului, fie ca bate vantul, fie ca e frig afara si uleiul din cutie e vascos Daca apesi si pedala de frana cand apesi pe ambreiaj sigur nu o ia din loc. Asta se poate intampla doar in situatii extreme (inclinatie mare sau vreo tornada ![]() |
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
- B-xx-xxx
Alize/1999 Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
Tudor |
![]()
Post
#7
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Frana de mana se poate trage linistit indiferent de vremea de afara sau anotimp. Totul este sa iti faci un reflex si sa o tragi tot timpul (la fiecare stationare), astfel incat sa nu ii dai voie cablului sa se ancraseze cu camasa. Eu trag frana de mana tot timpul, vara sau iarna, in panta sau pe drum drept, si nu mi s-a blocat niciodata (3 ani + 90k km Dacia 1310, 3ani+80k km Clio, 1an+15k km Clio). Daca folosesti sistemul mereu nu se blocheaza; daca il folosesti rar, atunci se va bloca la frig sau umezeala.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
cipman |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Nici mie nu mi-a inghetat/blocat nimic ca urmare a tragerii franei de mana indiferent de masina. Chiar si dacie. E adevarat ca fac un control al cablului la fiecare revizie si o mica gresare preventiva cand/daca/unde e cazul. La una din dacii am schimbat odata cablul franei de stationare tocmai pt. ca se deteriorase un burduf de protectie si m-am gandit ca s-ar putea sa intre apa pe acolo si sa inghete.
Dar noi nu discutam de blocarea ce poate aparea intr-un sistem de franare cu defectiuni. sorin.aldea, ia gandeste-te sau masoara ce forta iti trebuie tie sa impingi o masina din spate ca s-o faci sa se miste, ce arie transversala are masina ta, ce coeficient aerodinamic Cx are din spate catre fata ![]() Si daca tu tii piciorul pe frana cand pornesti motorul sau astepti la semafor, in caz ca nu stiai, nu faci bine, nu-i recomandabil. Am mai explicat pe forum de ce. In fine, eu mi-am exprimat punctele de vedere in primul meu post din topic. E parerea mea, proprie si personala. Oricine e binevenit sa-si expuna propria varianta, sa combata ce si cum crede de cuviinta. Dar, din punctul meu de vedere, mi-am argumentat suficient si corect prima fraza, asa ca eu consider subiectul incheiat. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Nicotine |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Dar cutia cum se simte mai bine in treapta I sau pe liber?
Eu ma gandesc ca in a II-a varianta. |
-------------------- MII Sedan 1.6 16v Confort Privilege Beige Angora 2005; sistem supraveghere presiune pneuri; bavete noroi fata spate
, etrieri vopsiti rosu |
|
sqryn |
![]()
Post
#10
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
ok, no offence
![]() |
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
- B-xx-xxx
Alize/1999 Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
FISICHELU |
![]()
Post
#11
|
![]() Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti ![]() |
A propos de ce a spus cipman; nu mai stati cu piciorul pe frana la stop! (Exceptie fac cei cu cutie automata, fireste...) Si al doilea lucru: cand luati o curba, nu tineti rotile decuplate (piciorul pe ambreaj).Daca e nevoie schimbati viteza din timp.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|
padre |
![]()
Post
#12
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Poate ar fi bine sa spuneti si de ce nu e bine sa tii piciorul pe frana la semafor si ambreiajul cuplat cand iei o curba Nu sunt numai cunoscatori pe aici, si oricum forumul e un loc de unde ar trebui sa mai si invete unii.
In plus un asemenea raspuns ar fi la obiectul topicului. |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
morph |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
La semafor chiar e indicat sa tii piciorul pe frana conform manualului de conduita preventiva din 1900 toamna. Daca te pocneste unu in spate sa nu pocnesti si tu pe cel din fata, sa suporti numai tu 'leziunile'.
Asta cu cuplatu si decuplatu intelegeti-va si voi, ca unul zice ca nu e bine sa declupezi rotile in timpul curbei si unu intreaba de ce nu e bine sa ai rotile cuplate cand iei curba. Sau numai mie mi se pare ca se intreaba altceva? ![]() |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
padre |
![]()
Post
#14
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
mda, vroiam sa zic ambreiajul calcat nu cuplat. adica intrebarea se refera la ce a spus fisichelu in post-ul 11 si cipman in post-ul 8.
|
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
razvi |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 November 05 ![]() |
De obicei trag frana de mana si bag intr-a-ntaia.
Banuiesc ca nu e bine sa ai ambreiajul calcat pentru ca nu poti accelera brusc in caz de pericol, iar piciorul pe frana probabil nu e bine sa-l tii in panta, cand se indica sa pleci cu frana de mana. Chiar si la pante mici trag frana de mana, mi se pare mai comod decat sa stau cu piciorul pe frana. P.S: E enervant si la semafor noaptea, cand te orbesc stopurile celui din fata. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol Fidji dCi
80CP 2005
|
|
padre |
![]()
Post
#16
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(FISICHELU @ Apr 21 2006, 04:31 PM) A propos de ce a spus cipman; nu mai stati cu piciorul pe frana la stop! (Exceptie fac cei cu cutie automata, fireste...) Si al doilea lucru: cand luati o curba, nu tineti rotile decuplate (piciorul pe ambreaj).Daca e nevoie schimbati viteza din timp. In afara de motivele evidente (oribire noaptea cu lumina rosie, incalzire bec, etc. in cazul franei si necesitatea de accelerare rapida in caz de noevoie cand negociezi o curba) exista si niste explicatii tehnice pentru cele afirmate? Ma intereseaza in special raspunsul pentru rotile cuplate la negocierea curbelor si explicatii la diferite viteze de rulare. |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#17
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
referitor la stationare, cred ca a spus cipman totul.
referitor la semafor, daca tii franele apasate soliciti putin pompa de frana, dar nu cred ca e semnificativ. Daca esti ultimul in coloana, exista varianta sa se opreasca urmatorul in tine. Daca tii frana apasata, te vede mai bine (teoretic), iar daca te loveste, scade drastic probabilitatea sa te impinga in cel din fata, insa se accentueaza nivelul de daune suferit de bara spate. daca nu se tine apasata frana, exista sansa sa te impinga in cel din fata, deci sa ai dune la mabele bari, insa este posibil sa te opresti inainte de el si sa scapi mai ieftin in spate (in cazul unui impact minor). Toata treaba e discutabila, iar eu nu pot sa spun ca am o regula clara in privinta franei. In ceea e priveste ambreiajul cred ca este destul de clar ca pedala trebuie eliberata. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
florindu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
1. Pentru sugestia cu apasarea franei in timpul stationarii la semafor: de cele mai multe ori, acolo unde e semafor e si o trecere de pietoni. Am fost lovit in spate, in timp ce asteptam sa treaca omuletii prin fata mea, pe culoarea lor verde, evident. In urma impactului am trecut printre cei aflati in traversare ca glontul! Norocul meu ca nu a fost nimeni exact in fata mea, ca-l calcam fara sa pot face ceva.
2. Atunci cand masina se inscrie pe o traiectorie circulara (o curba = un sector de cerc) iar rotile nu sunt in tractiune, singura forta care actioneaza asupra masinii e forta centrifuga, care isi "propune" sa scoata masina de pe traiectoria ei. Cu cat viteza e mai mare, cu atat forta creste iar tendinta de derapare e mai mare. Atunci cand este cuplata cutia de viteze si exista si tractiune pe roti, mai apare o forta suplimentara, care actioneaza tangent la traiectorie. Aceasta, combinata cu forta centrifuga, domoleste avantul de derapare al masinii. Dar acest lucru functioneaza dupa ce apare un pic de rodaj la volan! Pana atunci, viteza de negociere a virajului se stabileste inainte de intrarea propriu-zisa pe traiectorie, astfel incat cei din masina "sa nu simta virajul" - asa cum spun normele unei conduite preventive. |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
chipson78 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
deci, pt a doua problema, la cei cu esp ca au ambreiajul cuplat sau decuplat nu are nici o importanta.
|
-------------------- Sedan Privilege 1.6 16v, Mai 2004, clima+scaune incalzite+esp
Clio Symbol 1.4 8v, Martie 2001(vandut) |
|
sandman_ |
![]()
Post
#20
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
La toata lumea e bine sa ai ambreiajul cuplat. Ai o frana de motor acolo care poate fi oricand necesara.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
sqryn |
![]()
Post
#21
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
In mers, mai ales in curba este indicat sa ai tractiune la roti, poti sa reactionezi mai repede si mai bine la diverse situatii ce necesita schimbarea traiectoriei si ai un control mult mai bun al masinii.
La stationare, incalzirea becurilor, solicitarea pompei, orbirea celui din spate (fata de cei care merg cu farurile de ceata noaptea e o mica joaca) , vantul, o rampa, nu par motive suficiente pentru a trage frana de mana; eu zic ca ma descurc cu cea de serviciu. |
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
- B-xx-xxx
Alize/1999 Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 20:24 |