Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Six-Stroke Engine Concept

IRONICK
post 14 Mar 2006, 12:46
Post #1


-


Group: Members
Posts: 22.765
Joined: 19 April 05
From: Romania






--------------------
CUGIR Albalux 11 - B-11-LUX 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moshulik
post 14 Mar 2006, 13:03
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 12 February 04
From: Bucuresti




Dap... pare o idee buna, injectarea apei in camera de ardere. Totusi, daca asta se intampla dupa evacuarea gazelor rezultate din arderea benzinei, nu stiu de unde isi poate lua aceasta apa caldura necesara transformarii in abur si la ce presiune poate ajunge acest abur...
Ideea de "six-stroke" engine e veche si s-au facut motoare experimentale, care insa nu foloseau aceasta injectie de apa, ci doar foloseau 2 timpi motor in plus dupa compresie pentru omogenizarea amestecului. Castigul insa e mult mai mic decat investitia (pierderea de lucru mecanic pentru baleierea amestecului).
Oricum, daca avantajele de randament nu sunt spectaculoase.. nu cred ca are sanse de implementare... Un rezervor suplimentar de apa si inca un sistem de injectie pentru aceasta apa e destul de complicat si scump.


--------------------
skoda octavia, am avut DSN, oltcit. - b-etc-etc 2003
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 14 Mar 2006, 13:07
Post #3


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Foarte important timpul de injectie al apei in cilindru (imediat dupa detenta)... si ma intreb... cand e motorul rece 1-2 min acolo, se mai injecteaza apa?!?... hmmm ...interesant oricum...

This post has been edited by Buyaka: 14 Mar 2006, 13:09


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 14 Mar 2006, 13:36
Post #4


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.127
Joined: 11 February 04




Mi se pare cam barba:
Cand faci injectia de apa?
Dupa detenta:
Pai dupa detenta pistonul e la PMI si atunci degeaba mai injectezi apa ca nu are unde sa se duca!
Daca nu deschizi supapa de evacuare dupa detenta lucrul mecanic necesar ridicarii pistonului de unde il iei? Ca e mai mare decat cel produs de detenta.
Ai putea injecta apa dupa ce pistonul a coborat pe la jumatatea cursei si mai smulgi ceva putere.
Nu prea mi-e clar ce vrea nenea ala sa faca.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 14 Mar 2006, 13:48
Post #5


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Ideea e ca ai 6 timpi deci pe langa cei 4 mai ai inca 2. Inca o injectie (de apa) si o evacuare (de abur).
Dupa cei 4 timpi clasici cilindrul e incins si injectia de apa produce aburi prin preluarea (si deci racirea) caldurii de la cilindru si piston probabil de unde si cei 2 timpi suplimentari si eficienta sporita a motorului. Se foloseste o caldura care ar fi fost pur si simplu evacuata drept reziduu de sistemul de racire.

Ceva in genul asta (dar putin diferit) a facut si BMW. A adaugat un piston suplimentar la motor care foloseste aburi generati de caldura de la evacuare si caldura de la intercooler pentru a creste eficienta (era parca ceva de genul 15% crestere de eficienta).

As indrazni sa adaug ca si motoarele cu abur aveau o optimizare asemanatoare. Cele mai optime motoare cu abur aveau 3 cilindri de dimensiuni diferite si reziduul de caldura si abur de la primul cilindru era bagat in altul mai mare si apoi tot asa inca intr-un al 3-lea si mai mare pentru a avea pierderi minime de energie. Deci ideea e veche de a folosi energia pana la ultima picatura.

This post has been edited by DigitalScribe: 14 Mar 2006, 13:51


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 14 Mar 2006, 14:04
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Nu mi se pare mare inginerie. Din cate inteleg eu, dupa terminarea evacuarii se injecteaza apa in cilindru, care absoarbe caldura din piston si chiulasa, iar aburul impinge pistonul in jos. Asta e al cincilea timp, dupa care urmeaza o alta evacuare.
Cred ca mare parte din energie e preluata de apa pentru a trece din lichid in vapori. Nu stiu cata mai ramane sa impinga pistonul si sa genereze lucru mecanic.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC - . Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 14 Mar 2006, 14:12
Post #7


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Injectia de apa se face imediat dupa aprinderea combustibilului, astfel apa se transforma in abur care din cauza temperaturii se destinde... timpii sunt astfel:

1. Admisie
2. Comprimare
3. Detenta
4. Injectie apa
5. Destindere/ Racire
6. Evacuare

... asa am inteles eu problema...astept pareri...


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Mar 2006, 14:57
Post #8


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.701
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Interesant............ BMW in schimb folosete caldura gazelor arse pentru a produce abur ce invarte o turbina atasata la arborele cotit. Oricum gazele de evacuare trebuiesc racite pentru EGR, ceea ce la motorul de mai sus nu e fezabil.
Prefer un motor cu ciclu Miller.
L.E. Linkul e asta
Motorul e interesant prin prisma faptului ca nu mai are nevoie de sistem de racire, deci aerodinamica masinii e mai buna, nu mai cari apa si radiator dupa tine, etc. Cand o sa-l puna in sarcina sunt curios ce o sa iasa.

This post has been edited by einstein1984: 14 Mar 2006, 15:06


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 14 Mar 2006, 15:12
Post #9


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.127
Joined: 11 February 04




Dupa Detenta pistonul e jos!!!
Degeaba injectezi apa care se face abur ca nu are unde sa impinga pistonul.
Daca injectezi dupa evacuare cand pistonul e sus ar face sens:

1. Admisie - Supapa admisie deschisa
2. Comprimare - Compresie - Supape inchise
3. Aprindere si Detenta - Supape inchise
4. Evacuare Aer+ benzina arsa - Supapa evacuare deschisa
5. Injectie apa si Destindere/ Racire - Supape inchise
6. Evacuare abur - suapa evacuare deschisa
Daca temperatura camerei de ardere e undeva pe la 900 grade poate sa functioneze treaba asta dar ce parere o avea catalizatorul despre apa aia?




--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 14 Mar 2006, 15:26
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Ideea cu injectia de apa este folosita si in aviatie.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 14 Mar 2006, 15:38
Post #11


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




... eu ziceam ca injectia se face imediat ce a avut loc aprinderea (detenta), dupa ce pistonul a ajuns la PMS, astfel aburul rezultat se comprima datorita temperaturii si in acelasi timp se destinde, ajutand de fapt coborarea pistonului... da' poate sunt batut in cap blink.gif ... merge si cum s-a spus mai sus... de fapt tind sa cred ca asa e...

Numai bine...


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 14 Mar 2006, 17:28
Post #12


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Daca faci injectie cu apa imediat dupa injectia de conbustibil principala e tot motor in 4 timpi. Doar ajuti cu apa la detenta.

: later edit :
QUOTE
So far he has used only gasoline, but Bruce believes a diesel-fueled test engine he is now constructing—with a hand-made billet head incorporating the one-third-speed camshaft—will realize the true potential of his concept.


Deci am avut dreptate cu cei 6 timpi smile.gif

E fix ca la 4 timpi doar ca axul cu came se misca nu de 2 ori mai incet decat arborele cotit ci de 3 ori iar camele de pe axul cu came au 2 lobi in loc de 1 pentru a deschide normal supapele pentru cei 4 timpi (desi zicea ca se intarzie putin deschiderea la prima evacuare pentru a pastra putin din gazele de evacuare initiale si pentru a mari eficienta aburului ca se pastreaza putin din energia degajata la timpul 3) si de 2 ori mai repede pentru ultimii 2 timpi.

This post has been edited by DigitalScribe: 14 Mar 2006, 17:39


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 14 Mar 2006, 19:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




Injectia cu apa & alcool se foloseste de mult (de prin al II-lea razboi mondial la P-47 Mustang parca) pt. a elimina detonatia in motoarele turbo sau supraalimentate. Se foloseste in zilele noastre la motoarele de competitie pt. a scadea temperatura din camera de ardere, efectul practic fiind eliminarea detonatiei si scaderea temperaturii aerului de admisie -> densitate mai mare a aerului -> ardere mai eficienta -> putere mai mare.
Ideea de a folosi apa pt. a genera lucru mecanic intr-un al 5 & 6 timp ar fii pasul logic pt. a dezvolta sistemul.



--------------------
Renault Megane R26 - XX-xx-xxx 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzaciobanu
post 14 Mar 2006, 20:11
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 May 05
From: Brasov




Imi pun si eu doua intrebari mai "chimice" asa (deformatie profesionala...)

1. Oare nu exista un risc destul de mare de coroziune, care va afecta in mod negativ peretii camerei de ardere, pistonul si traseul de evacuare?
2. Trebuie folosita apa distilata, altfel ne trezim cu tot felul de depuneri-surpiza (gen carbonati) prin aceeasi camera de ardere. Deci: ne trebuie o retea de "distilarii de apa" pe langa benzinarii?

This post has been edited by mitzaciobanu: 14 Mar 2006, 20:13


--------------------
Dacia Logan - BV 1.6 MPI Ambition - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 Mar 2006, 21:22
Post #15


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




am auzit acu vreo 4 ani.am crezut ca este gluma.prefer in motor in 2T cu compresor:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 14 Mar 2006, 23:39
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(mitzaciobanu @ 14 Mar 2006, 20:11)
Imi pun si eu doua intrebari mai "chimice" asa (deformatie profesionala...)

1. Oare nu exista un risc destul de mare de coroziune, care va afecta in mod negativ peretii camerei de ardere, pistonul si traseul de evacuare?
2. Trebuie folosita apa distilata, altfel ne trezim cu tot felul de depuneri-surpiza (gen carbonati) prin aceeasi camera de ardere. Deci: ne trebuie o retea de "distilarii de apa" pe langa benzinarii?
*



Nu stiu daca coroziunea e o problema. Mie mi se pare alternanta rece-cald ca fiind una mai nefericita pentru componentele metalice implicate. Parca as crede ca e nevoie de aliaje cu cu o compozitie ceva mai complexa decat cea folosita acum, pentru a ajunge la acelasi nivel de fiabilitate.

Apropos... apa distilata cat costa? Parca vro 14.000/litru. Unde e marea economie ?


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 14 Mar 2006, 23:58
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<Apropos... apa distilata cat costa? Parca vro 14.000/litru. Unde e marea economie ? >>

Aici e vorba de ambalaj, transport, adaos si ce dracu mai baga astia. E ca si la sucuri ... cu cat iei mai mult intr-un ambalaj cu atat e mai ieftin.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 15 Mar 2006, 09:07
Post #18


Still here


Group: Members
Posts: 984
Joined: 6 September 05
From: Paris




hmm...deci pentru un drum la munte tre sa bag 50 de litri de benzina si 50 de litri de apa? daca mai adaug 4 perosane in masina imi fac tanc smile.gif

This post has been edited by ga!nusha: 15 Mar 2006, 09:07


--------------------
Mazda 3 MPS ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 15 Mar 2006, 10:43
Post #19


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.127
Joined: 11 February 04




Sau 25l de benzina si 25l de apa.
Nu cred ca trebuie neaparat apa distilata, ca nici locomotivele nu mergeau cu apa distilata ci cu apa normala sau din râu.



--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_m
post 15 Mar 2006, 11:55
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 27 October 04
From: Bucuresti




Dar locomotivele foloseau injectie de apa ?
Vad o piata de desfacere extraordinara pentru Calgon. Mai nou si in motorul masinii dvs. wink.gif
In plus, benzinarii vor avea pe cine sa dea vina: "nu era apa din benzina de vina, era apa cealalta proasta"
Iar mecanicii vor recomanda plin de aplomb: nene, bagati apa din lacul Morii, ca e mai buna decat aia imbuteliata de petrom.

This post has been edited by cosmin_m: 15 Mar 2006, 11:57


--------------------
Lada / Logan 1200 / 1.6 8v ABS - B-NN-MMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 15 Mar 2006, 12:02
Post #21


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.127
Joined: 11 February 04




Locomotivele foloseau un cazan, in care fierbeau apa pana ajungea abur la 400 bar, asa ca era fix aceeasi chestie:

Motorul Daciei dvs traieste mai mult cu Calgon!!! Recomandat de APIA!!

De fapt am putea separa benzina de apa iar apa din filtru sa o injectam ulterior. Sa vezi ca dupa asta nu o sa mai gasim apa in benzina ca or sa o fure pompagii.

This post has been edited by dizzy: 15 Mar 2006, 12:04


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 15 Mar 2006, 14:11
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(MihaiD @ 14 Mar 2006, 21:32)
Injectia cu apa & alcool se foloseste de mult (de prin al II-lea razboi mondial la P-47 Mustang parca) pt. a elimina detonatia in motoarele turbo sau supraalimentate.
*



Messerschimitt 109 (si FW 190 long-nose) cu motoare DB 12V inversat supraalimentat cu compresor mecanic; injectia era folosita in fortaj.
Dumnezeule, si injectia de benzina tot cam de atunci e pe luime ... nimic nou sub soare, doar imbunatatiri.


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 15 Mar 2006, 14:32
Post #23


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(FLEX @ 15 Mar 2006, 14:11)
Messerschimitt 109 (si FW 190 long-nose) cu motoare DB 12V inversat supraalimentat cu compresor mecanic; injectia era folosita in fortaj.
Dumnezeule, si injectia de benzina tot cam de atunci e pe luime ... nimic nou sub soare, doar imbunatatiri.
*




...atata doar ca era injectata in interiorul cilindrului pentru a mari compresia si nu pentru a adauca inca 2 timpi la motor...


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 - B '96; 4x4 '97
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 15 Mar 2006, 15:59
Post #24


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.127
Joined: 11 February 04




Mai bine zis pt a raci amestecul carburant ca sa nu apara detonatie.
Iar injectia era chiar injectie directa de benzina in camera de combustie.



--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 15 Mar 2006, 18:24
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




QUOTE(FLEX @ 15 Mar 2006, 06:11)
Messerschimitt 109 (si FW 190 long-nose) cu motoare DB 12V inversat supraalimentat cu compresor mecanic; injectia era folosita in fortaj.


De fapt ma refeream la P-47 Thunderbolt, nu la Mustang, stiam ca si nemtii folosisera sistemul la avioanele lor, dar nu mai stiam pe ce avioane. Se folosea cand compresorul mecanic lucra la presiuni maxime, pt. a elimina detonatia din motor si pt. a creste puterea.




--------------------
Renault Megane R26 - XX-xx-xxx 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 16 Mar 2006, 12:45
Post #26


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Scuze pentru OFF TOPIC

Am dat bursa non-auto un anunt...poate pentru unii dintre voi ar putea fi interesant.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=35990

This post has been edited by tunderbird: 16 Mar 2006, 12:47


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 23:20
Dacia