Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Instabilitate pe drum drept, tinuta de drum ingrozitoare

valiusbug
post 6 Mar 2006, 21:13
Post #1


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Problema a aparut brusc, la viteza mica, sub 70km/h, pe drum fara gropi, la mers in linie dreapta. Masina s-a "scuturat" brusc, ca si cum ar fi trecut un tir in viteza mare pe langa mine. Asta se intampla pana sa ies din oras in drum spre munte. Odata iesit pe DN 1 am marit viteza pana la 100 de km si am constatat ca masina avea o (in)stabilitate ingrozitoare. La intoarcere am ajuns in service unde verdictul a fost: bucsi punte spate uzate, cauciucuri spate deformate, amortizoare slabite (la revizia de la 40.000 km facuta in vara lui 2005 aveau deja probleme - pe fata eficacitate ~ 75%, pe spate ~ 50%). Am schimabt bucsile dar nu am constat nici o imbunatatire. Vineri am schimbat si amortizoarele (toate 4) si cauciucurile de pe spate (care erau intr-adevar deformate). Dupa schimbarea amortizoarelor si a cauciucurilor instabilitatea s-a mai micsorat dar este in continuare ingrozitoare, parca as avea vant lateral de 100 km din toate directiile blink.gif , nu am mai avut curajul sa depasesc 90-100 km/h in conditiile in care eram obisnuit cu o tinuta de drum ff buna si la 150-160 km/h. Intrebarea mea (e adevarat ca maine ma duc iarasi in service, dar parerile voastre mi-ar prinde bine avand in vedere experienta anterioara wink.gif ) este urmatoarea: ce anume poate cauza aceste simptome? Mentionez ca la vizita in service au fost verificate bieletele de directie care aveau joc dar mecanicii m-au asigurat ca nu este atat de mare incat sa-mi dea o asemenea instabilitate, si ca principalele vinovate sunt bucsile de pe puntea spate pe care le-am si schimbat. Alte simptome:volanul pare ca se misca mai usor decat pana acum si "simt" in el mult mai tare denivelarile de pe drum, fara insa sa aiba joc la virare.


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 6 Mar 2006, 21:41
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




mi se pare de domeniul fanasticului ! imi vine greu sa cred ! poate e o senzatie data de servo nevariabil !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiusbug
post 6 Mar 2006, 21:55
Post #3


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




stiu ca e greu de crezut dar ne intalnim si ti-o dau sa te convingi.... sad.gif


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rttt_gia
post 7 Mar 2006, 07:30
Post #4


ExRenoAR


Group: Members
Posts: 488
Joined: 21 February 05
From: Bucuresti




La geometrie ai iesit bine zici? sa nu cumva sa se fi deformat puntea spate
bafta


--------------------
Kia Cee'd 1.6 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 7 Mar 2006, 07:48
Post #5


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




La puntea spate m-am gandit si eu. Modus-ul de servici a avut axul rotii stanga spate stramb, de la proptitul masinii intr-o bordura si comportamentul masinii era identic cu al masinii tale.
Ca sa nu mai zic pe drum acoperit cu zapada, de la 50 km/h era complet imprevizibila. Cu o geometrie a puntilor ar trebui sa te lamuresti imediat.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3xtreme
post 7 Mar 2006, 09:10
Post #6


Fraier incepator


Group: Members
Posts: 100
Joined: 31 January 06




Eu am mers odata cu o Skoda Fabia care avea cauciucurile de iarna montate aiurea. Adica nu respectasera sensurile de rulare si mersesera cu ele asa destul de mult. Pe langa faptul ca se auzea o bataie de parca mai aveai putin si-ti sar rulmentii, era destul de greu s-o tii drept pe strada. Nu stiu daca e chiar ca la tine, dar se poate ca si cauciucurile sa aiba o parte din vina, pe langa alte probleme. Amortizoarele uzate iar iti dau senzatia de balans pe drum...


--------------------
Renault Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP 2004 / 2007
Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiusbug
post 7 Mar 2006, 10:34
Post #7


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




masina nu a fost lovita in bordura, jantele sunt drepte iar cauciucurile sunt noi. in plus, "fenomenul" a aparut brusc, in mers, pe un drum fara gropi. astept vizita in service programata pt azi si revin cu amanunte


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 7 Mar 2006, 10:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Barile de torsiune cum sunt?
De obicei ele se slabesc/rup asa brusc si dintrodata...
Masina nu sta vizibil mai inclinata(lateral sau pe spate)?


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 7 Mar 2006, 13:54
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Pai daca nu are nimic din ce s-a discutat aici,atunci ce o fi?
Nu exagerezi un pic?Orice masina se mai clatina cand bate vantul.


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiusbug
post 7 Mar 2006, 14:46
Post #10


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




nu exageram nici un pic. se pare insa ca am avut noroc. inainte de vizita in service, am cerut si parerea soferilor de la firma unde lucrez. toti au zis exact ca si voi, ca probabil exagerez. unul singur mi-a spus ca a avut o problema similara la un fiat si cauza a fost... un tampon de motor. la prezentarea in service, dupa verificarea directiei si suspensiei mecanicii m-au privit cu compatimire si au zis ca exagerez si ca nu poate fi de la tamponul de motor mad.gif am insistat insa sa imi verifice si tamponul de motor si, surpriza, acesta era vraiste. l-am schimbat si masina e super ok acum. asa ca am sa-i dau o bere colegului meu biggrin.gif


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvici
post 7 Mar 2006, 14:55
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 August 05
From: Bucuresti




Treaba ca un tampon de motor sa-ti dea senzatia de instabilitate pe drum drept mi se pare cam greu de digerat. Nu ma pot gandi decit la bucsile bara stabilizatoare si bucsa de teflon din caseta de directie. Parerea mea biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 2005 dci 80
Megane 2014 - dci 110 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 7 Mar 2006, 15:13
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Eu as da vina pe cauciucuri MAI ALES ca-s noi, or avea un defect de fabricatie...


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 - varies 2.0 benzina
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiusbug
post 7 Mar 2006, 15:29
Post #13


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




pt alx - cauciucurile sunt noi si au fost echilibrate si verificate si nu au nici o problema. pt razvici - tot ce tine de directie suspensie, etc fusese verificat si schimbat amortizoare si bucsi punte spate. oricum chiar daca e greu de digerat explicatia, instabilitatea a disparut dupa schimbarea acelui tampon... dry.gif


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florindu
post 7 Mar 2006, 17:12
Post #14


Membru' doar, dar vechi!


Group: Members
Posts: 354
Joined: 28 May 02
From: ...acu' Timisoara




Eu unul am senzatia asta de instabilitate de cate ori trec de pe ford (cu servo hidraulica, mai tare) pe reno. Din cauza supraasistarii directiei (care pe mine ma enerveaza, dar pe nevasta-mea o fericeste) trebuie mai mare atentie la manevrarea volanului.
Poate ai avut ceva defect la servo si abia acum functioneaza 100% si de aici senzatia.

E o idee, doar...


--------------------
Renault MeganeII 1,5dCi/80CP - 2005
Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004
Juniorul: Nintendo Wii

Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 7 Mar 2006, 17:22
Post #15


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




Pai fratilor...n-a zis omul ca dupa ce-a schimbat tamponul ala i-a disparut senzatia?
Ce-aveti cu el? smile.gif Nu-i mai gasiti defecte...daca l-a gasit el deja.
Si mie mi se pare ciudat comportamentul dar, asta e. S-a rezolvat....nu mai face.
Lasati-i bucsele si cauciucurile in pace wink.gif


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 7 Mar 2006, 17:40
Post #16


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.902
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Intr-adevar, senzatia e groaznica cand ai un tampon de motor dus si poate sa duca la sitiatii din astea, mai ales daca masina este mai usoara, cum e cazul Clio-ului.
Eu la 21 am patit la fel, cand plecam de pe loc parca se ridica masina pe rotile din spate, iar in curbe nu era prea fericita...Si e totusi o masina mai mare si mai grea decat Clio.


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiusbug
post 7 Mar 2006, 18:12
Post #17


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




merci b06 tongue.gif huh, in sfarsit cineva care nu ma considera "cu capu'". am insistat cu topicul fiindca mi se pare ingrijorator ca mecanicii de la servicele reno spuneau, ca si unii din voi, ca nu e posibil sa am un asemenea comportament din cauza nenorocitului ala de tampon. la prima vedere si mie mi s-a parut greu de crezut, dar, luand in considerare greutatea motorului si turatia sa, este totusi plauzibil ca fortele pe care la exercita asupra masinii pot sa-i modifice acesteia stabilitatea. e posibil ca si altii sa o pateasca la fel ca mine si poate topicul asta ii va scuti de niste cheltuieli si nervi inutili.


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 7 Mar 2006, 19:51
Post #18


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




oFF topic: la mine la megane (2004) a inceput sa traga stanga cam evident...nu e o senzatie..am umflat cauciucurile la presiunea ideala..nu dau in gropi..de la ce ar putea sa fie? sad.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 7 Mar 2006, 20:31
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




tampoanele de la motor si respectiv bieleta cv nu au cum fizic sa iti influenteze stabilitatea la viteze mari sau mici ! troscaie bubuie face ca toti dracii da cu stabilitatea nu are de-a face ! numai daca toate cele 3 sunt rupte poti sa zici ca se misca motorul dintr-o parte in alta la viraje mai tari si iti da aceeasi senzatie cu vanul lateral ! dar cum la tine numia unul era rupt si cum la toate masinile tampoanele sunt astfel concepute incat sa stea si rupte mie mi se pare imposibil ! bine ca ai rezolvat dar eu asa ceva nu am mai vazut auzit etc !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joy
post 12 Mar 2006, 01:01
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 19 February 06




la viteze mari - zgomot motor acceptabil

dupa 130km/h >> mi e cam frica - nu mai simt masina prea controlabila

...asa ca ma bucur doar de consum, daca de performante nu


--------------------
renault clio - B - xx -xxx 1.5 65cp 2005
clio 1.5dci 65cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aero
post 15 Mar 2006, 09:47
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 25 January 04
From: Bucuresti




Ce componente au fost schimbate la autoturism, de fenomenul este inca activ?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 14:04
Dacia