Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cea mai buna pozitie de condus, Fara misionari, 69,etc va rog!....

FISICHELU
post 4 Mar 2006, 21:04
Post #1


Boo Boo Dad


Group: Members
Posts: 595
Joined: 4 December 05
From: Onesti




Care este cea mai buna pozitie de condus? Mie de exemplu imi place sa stau cu picioarele mai intinse putin (sa ajung totusi sa calc pedala de ambreiaj pana la fund...) si cu spatarul cam la inclinatia stalpului lateral. M-am suit in masina unui coleg care are cam aceeasi statura cu mine si mi-am dat seama ca imi dadeam cu genunchiul in gura singur! Ca sa nu mai zic ca, daca ar fi fost sa conduc masina aia, ar fi trebuit sa stau cu coatele lipite de volan!... Mai imi lipsea o palarie de paie...
E adevarat, eu conduc mai "relaxat", colegul - mai spotiv; cred ca de aici si pozitia cu genunchiul in gura... Pentru ca am si lordoza, trebuie sa recunosc ca suportul lombar face minuni! In sfarsit pot sa cobor din masina fara sa ma tin de sale!
Care este pozitia voastra de condus?


--------------------
Renault Megane Sedan CfExp 1,5 dCi 2005
Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st0rm3ru
post 4 Mar 2006, 21:27
Post #2


god of the hell fire


Group: Members
Posts: 175
Joined: 14 December 05
From: Bucharest, .ro




eu dau scaunul in spate mult (nu chiar de tot), si dupa aceea ajustez spatarul incat sa ajung cu mana la schimbator... smile.gif
recent am descoperit o pozitie foarte buna pentru drum lung ca sa nu-mi oboseasca mainile: piciorul stang il aduc inspre mine astfel incat genunchiul sa fie sub volan. rezem mana stanga de genunchi si tin mana pe volan in partea de jos a acestuia. alternez tinand mana stanga intinsa pe manerul de la usa si dreapta la baza volanului...


--------------------
Renault Clio Symbol 2002 1.4 8v - Expression
Trance eXcess! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FISICHELU
post 4 Mar 2006, 21:38
Post #3


Boo Boo Dad


Group: Members
Posts: 595
Joined: 4 December 05
From: Onesti




Si mie mi s-a parut mai comod sa tin volanul in partea de jos, decat "la noua si un sfert", cum mi-a zis instructorul acum...100000 ani! Chiar si la viteze mai maricele. Cand insa ajung pe la 130 si +, apuc mai "zdravan" volanul ...Oricum, sprijinitul mainilor pe genunchi (mult mai bine decat dintii...) este intr-adevar benefica la drumuri lungi.


--------------------
Renault Megane Sedan CfExp 1,5 dCi 2005
Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mbc
post 4 Mar 2006, 22:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 432
Joined: 1 July 05
From: BUCURESTI




vrei sa spui "zece si zece"


--------------------
Renault / Dacia Clio / NOVA GT si GTi 2005, 1.5dci / 1999 - B43HZK
clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 4 Mar 2006, 23:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 752
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Iata cum mi-am reglat eu pozitia la volan: mi-am pus picioarul pe ambreiaj intr-o pozitie confortabila apasarii, respectiv lasarii picioarului dupa acesta, dupa care am tras scaunul in fata astfel incat intre genunchi si plasticul din fata sa ramana distanta de un deget. Scaunul mi l-am lasat jos la maxim (am 1,82 m inaltime).

Initial am fixat astfel scaunul, fiindca primul drum cu noua masinuta l-am facut cu o persoana (si) pe bancheta din spate, iar din dorinta de a nu o "inghesuii" (cunoscand faptul ca e o masina cu un habitaclu modest), mi-am tras scaunul in fata la maxim, asigurandu-mi insa inainte de toate confortul necesar.

Ulterior, mi-am dat seama de avantajul acestei pozitii a scaunului, prin faptul ca volanul il pot tine lejer, cu mana stanga, sprijinita pe genunchiul stang (lucruri care le-au amintit deja ceilalti forumisti ce au postat in acest topic).

Recent un prieten de-al meu (tot cu un Symbol) imi explica faptul ca "tre' sa stai relaxat la volan". Si mi-a arata ce inseamna pt. el "relaxat": scaunul dat in spate de-ti ramanea aprox 15 cm intre genunchi si plasticul din fata.... ca cica "mainile si picioarele trebuie sa stea cat mai intinse sa circule sangele" (ca sa-l parafrazez din nou). Ei bine, nu am zis "nu", si am condus (cat am rezistat) asa, dar datorita faptului ca trebuia sa-mi tin mainile permanent pe volan (incordate), nesprijinite pe genunchi sau altceva, am obosit mult mai repede. In rest, la piciaore nu am observat vreo relaxare mai mare.

Trageti voi concluziile.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 5 Mar 2006, 08:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 752
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Am uitat sa vorbesc de un lucru esentia: volanul.

Acesta l-am reglat pe inaltime de asa maniera, incat stand pe scaunul fixat in pozitia mai sus prezentata, sa vad toate instrumentele de bord, si ma refer aici in special la martorii luminosi.

Stiu ca vreo doua zile am umblat cu volanul ridicat mai sus, motiv pentru care nu vedeam martorul pt. frana de mana (la masina asta folosesc frana de mana, fiindca functioneaza) tongue.gif. Evident ca din cauza asta am vrut sa demarez cu frana trasa.... rolleyes.gif

Celelalte chestiuni - inaltimea centurii de siguranta, reglarea oglinzilor - si le face fiecare dupa inaltimea lui.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st0rm3ru
post 5 Mar 2006, 10:10
Post #7


god of the hell fire


Group: Members
Posts: 175
Joined: 14 December 05
From: Bucharest, .ro




eu n-am nici volanul si nici scaunul reglabile pe inaltime, asa ca aranjez si eu ce se poate... tongue.gif
intrebarea mea este: cati conduceti cu mana pe schimbator in oras? smile.gif (eu asa m-am obisnuit)


--------------------
Renault Clio Symbol 2002 1.4 8v - Expression
Trance eXcess! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 5 Mar 2006, 12:55
Post #8


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Eu nu am o pozitie predefinita pentru condus. Tot timpul fac ajustari ale scaunului in functie de cat de gros sunt imbracat si in functie de dispozitie smile.gif.

In general pozitia mea la volan este "sezand", cu piciorele pe pedale si cu mainile pe volan ... mai trebuie ca sa vezi ceea ce trebuie cand te uiti in oglinzi ...

Sunteti culmea cu pozitia asta la volan. Depinde 100% de statura individului, de marimea sa pe orizontala .. etc ...

This post has been edited by Liviu: 5 Mar 2006, 12:55


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FISICHELU
post 5 Mar 2006, 17:37
Post #9


Boo Boo Dad


Group: Members
Posts: 595
Joined: 4 December 05
From: Onesti




Depinde, daca vorbim de "dus gunoiul" cu masina sau fatza-fatza prin oras, intr-adevar, cred ca poti sta si cu genunchii la gura! Ma refeream la pozitia de condus pe un traseu mai lung.


--------------------
Renault Megane Sedan CfExp 1,5 dCi 2005
Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomi87
post 5 Mar 2006, 18:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 265
Joined: 25 October 05
From: Tg Mures




Fiecare isi experimenteaza o pozitie preferata, sunt doua sfaturi generale (in afara de ajunsul la pedale, etc):
-daca aveti airbag nu tineti volanul la 10:10, ci la 9:15, pentru ca astfel riscul ca airbagul sa fractureze mana e mai mic (Doamne fereste ca cineva sa ajunga in aceasta situatie, dar totusi cu un os rupt mai putin)
-distanta fata de volan se regleaza in asa fel, ca cel mai indepartat punct al acestuia (partea de sus) sa fie la incheietura mainii daca intinzi mana deasupra volanului. Acest lucru permite rotirea completa a volanului fara nevoia de a se apleca in fatza.


--------------------
Nissan Micra K13 2011, 1.2 Acenta
ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 6 Mar 2006, 12:10
Post #11


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




exista o vorba care spune ca atunci cand conduci, trebuie sa stai "in scaun", nu "pe scaun" biggrin.gif

din teorie, criteriile de pozitionare ar fi:
- scaunul reglat a.i. sa ajungi usor sa apesi pedalele cu spatele lipit de spatar si centura pusa
- in acesta pozitie, intinzi mainile sa apuci volanul la ora 9 si la ora 3; mainile tb sa fie putin flexate; daca mainile sunt intinse, esti prea departe de volan, si vei avea tendinta sa te apleci spre volan in timpul mersului
- iei mana drepta de la ora 3 si o pui peste mana stanga, la ora 9; daca acest lucru se face fara sa indepartezi spatele de spatar, pozitia este buna
- cu mainile la ora 9 si ora 3, intorci volanul 90 grade; daca coatele nu lovesc in corp sau in laterala scaunului, pozitia este buna



--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 6 Mar 2006, 13:15
Post #12


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




corect ce a spus galileo, cu adaugirile:
-piciorul stang trebuie sa fie aproape intins atunci cand calca ambreiajul la fund;
-cu umerii lipiti de spatar, se intind mainile spre in fata si incheieturile trebuie sa fie lipite de volan


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 - GJ-01-SSP
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FIPU
post 6 Mar 2006, 14:27
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 March 06




Mainile la 9 si un sfert, pozitia corpului astfel incat intre brat si antebrat sa fie un unghi de aproximativ 90 de grade. (asta e recomandat la pilotaj sportiv ph34r.gif ) Am incercat si e cea mai buna pozitie pentru condus, mai ales cand alergi masina. Pozitia de 90 de grade este pentru a manevra foarte usor volanul.

PS: nu incrucisati mainile pe volan (cred ca p-asata o stiati oricum ! tongue.gif )


--------------------
RENAULT MEGANE I 2001 - 1.9 dTi
MEGANE I - 1.9 dTi
130 CP - 245 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
modulsys
post 6 Mar 2006, 14:32
Post #14


Sofer cuminte


Group: Members
Posts: 192
Joined: 26 May 04
From: Brasov




QUOTE(st0rm3ru @ Mar 5 2006, 11:10 AM)
intrebarea mea este: cati conduceti cu mana pe schimbator in oras? smile.gif (eu asa m-am obisnuit)
*



Si eu conduc in spatii aglomerate doar cu stanga pe volan si cu dreapta aproape permanent pe schimbator, si asta nu neaparat pentru a conduce sportiv ci pentru ca asa mi se pare ergonomic, la directie servoasistata si viteze mici a doua mana pe volan nu isi are rostul.


--------------------
Ford Focus C-MAX 2004 1.6 TDCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 6 Mar 2006, 15:14
Post #15


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




QUOTE(FIPU @ Mar 6 2006, 02:27 PM)
Mainile la 9 si un sfert, pozitia corpului astfel incat intre brat si antebrat sa fie un unghi de aproximativ 90 de grade. (asta e recomandat la pilotaj sportiv  ph34r.gif  ) Am incercat si e cea mai buna pozitie pentru condus, mai ales cand alergi masina. Pozitia de 90 de grade  este pentru a manevra foarte usor volanul.


Mi se pare cam putin 90°. Toti pilotii recomanda chestia cu incheietura pe volan.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 - GJ-01-SSP
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqryn
post 6 Mar 2006, 15:17
Post #16


Clio rulezzz


Group: Members
Posts: 736
Joined: 2 February 06
From: München




mana dreapta pe schimbator sau pe piciorul fetei tongue.gif In rest nu prea imi dau seama de reglaje. Oricum ideal este sa fie o pozitie confortabila si sa poti face cu usurinta orice manevra sau sa ajungi cat mai usor la comenzile importante

This post has been edited by sorin.aldea: 6 Mar 2006, 15:19


--------------------
RENAULT Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v Alize/1999 - B-xx-xxx
Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 6 Mar 2006, 15:28
Post #17


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




mai bine pe schimbator, ca daca n-ai fata in dreapta, cine stie la ce se ajunge din cauza reflexului laugh.gif


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 - GJ-01-SSP
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amp
post 9 Mar 2006, 23:20
Post #18


AMP


Group: Members
Posts: 275
Joined: 17 May 05
From: P I T E S T I




@sandman Da ce faci cand incepe fata sa-ti reproseze ca tii mana numai pe schimbator? Nu de alta da eu am mai patit-o.... smile.gif

La clio era usor de reglat scaunul. Maxim in spate, un pic pe spate si la drum. smile.gif
La laguna mai raman vreo 5 cm in spate asa ca dupa ce calc ambreiaju dau scaunul in spate astfel incat sa ramana piciorul foarte putin indoit. Dau scaunul pe spate. Pun mana stanga sus pe volan (la 12) si reglez volanul astfel incat bratul sa ramana putin indoit. Daca tot nu ajung, mut scaunul putin in fata.

Prin oras conduc cu mana dreapta numai pe schimbator. Mana stanga la 12. O mai pun pe volan cand umblu la cd-player. smile.gif In afara orasului 2 maini obligatoriu cand ma grabesc (la 9 si 15)... cand nu, stanga pe schimbator si dreapta la 7, asta fiind preferata mea... smile.gif


--------------------
Renault Laguna II Privilege 1.9dci 120CP Dec.2001 - AGxxAMP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st0rm3ru
post 10 Mar 2006, 00:53
Post #19


god of the hell fire


Group: Members
Posts: 175
Joined: 14 December 05
From: Bucharest, .ro




amp: ai volanul pe dreapta, era o gluma sau o greseala? smile.gif
"stanga pe schimbator si dreapta la 7, asta fiind preferata mea..."


--------------------
Renault Clio Symbol 2002 1.4 8v - Expression
Trance eXcess! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 10 Mar 2006, 13:00
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




eu nu-ami gasesc de nici un fel o pozitie comoda in Clio si asta din cauza ca volanul nu se poate regla in profunzime. Intr-o masina de la firma care are cam toate reglajele "de baza" la dispozitie scaunul il dau in spate cat sa stau cu picioarele relaxate, (la clio nu il dau asa in spate ca nu as mai ajunge la volan....comod), spatarul il las pe spate mult (cam la fel si la clio, poate mai putin), iar volanul il ridic un pic si-l trag la maxim spre mine (ceea ce la clio nu pot sa fac mad.gif ). a.... scaunul il mai ridic sa zicem 1/3 din cursa si totul e perfect.
In Clio e un compromis intre confort si functionalitate, caci daca stau cu mana la 12 (cum imi place), daca e reglat pe confort total smile.gif trebuie sa tot alerg volanul la curbe. Din punctul asta de vedere stiu ca urmatoarea masina, daca nu va avea "reglaj coloana de directie in profunzime" nu o voi lua. smile.gif
La drum intins, daca viteza e mai mica, mana e la ora 12 (stanga alternat cu dreapta) si dreapta pe cotiera, respectiv stanga pe usa (la comenzi acolo... smile.gif ) si eventual mai tin de jos volanul, sau 9 si 15... depinde smile.gif , dar raaar am ambele maini pe volan smile.gif .


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amp
post 10 Mar 2006, 19:32
Post #21


AMP


Group: Members
Posts: 275
Joined: 17 May 05
From: P I T E S T I




@st0rm3ru Nu am volanul pe dreapta... deh era 12 noaptea cand am postat aici si m-am incurcat in maini... smile.gif Asta e... se intampla si pe la clase mai mari. smile.gif

@EL_BGD Sa mergi la drum intins cu mana la ora 12 mi se pare cel mai obositor... si in plus nu e nici bine, din punct de vedere al airbag-urilor.



--------------------
Renault Laguna II Privilege 1.9dci 120CP Dec.2001 - AGxxAMP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kornel
post 11 Mar 2006, 15:41
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 27 October 05




scaunul dat in spate si lasat in jos la maxin, volanul scos la maxim si potrivit sa vaz ceasurile. de multe ori imi amorteste piciorul pe acceleratie la distante de 300-400km fara oprire


--------------------
megane 2 sedan 2005 expresion
Megane II Confort Expresion, 1,5 dci, 100cp, climatronic, gri platine, D69, noiembrie 2005, 22.000km la 15.05.2006
SMART MCC, 599cmc, 50cp, 2 locuri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 11 Mar 2006, 16:20
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




@amp - merg asa in afara cand...merg lejer, sau mai lejer (constant 70-80), altfel, mana stanga la ora 9 si dreapta pe cotiera si schimbator smile.gif )


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amp
post 11 Mar 2006, 17:36
Post #24


AMP


Group: Members
Posts: 275
Joined: 17 May 05
From: P I T E S T I




@EL_BGD dar ziceam ca e obositor in primul rand. Pe mine cel mai mult ma intereseaza confortul...


--------------------
Renault Laguna II Privilege 1.9dci 120CP Dec.2001 - AGxxAMP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiB
post 22 Apr 2006, 10:50
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 18 September 05




Miinile la 9 si 15 (modelul volanului o permite la megane foarte confortabil), in aglomeratii nu tin mina pe schimbator, eventual ma sprijin cu mina dreapta pe cotiera.

Problemele care le am la megane sint spatiul mic al pedalei de acceleratie care daca ai niste pantofi mai patratosi risti cind ridici picioru de pe acceleratie sa agati de dedesupt pedala de frina, de aia folosesc numai pantofi sport cind conduc.

O alta problema e la drum lung, mai ales pe autostrade unde piciorul drept sta pe acceleratie constant si il sprijin pe partea centrala a bordului. Cu toate ca e mai moale acolo plasticu sau ce ar fi tot e destul de dureros dupa vreo 4-5 ore. Ma gindesc chiar sa montez ceva moale acolo ca e destul de deranjant si daca mai vine si vara si o sa fiu in pantaloni scurti o sa ma trezesc cu tot felul de modele populare pe genunchi.


--------------------
Renault Megane Estate 2005 1.5 DCI
Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd September 2024 - 15:51
Dacia