Cea mai buna pozitie de condus, Fara misionari, 69,etc va rog!....
Cea mai buna pozitie de condus, Fara misionari, 69,etc va rog!....
FISICHELU |
4 Mar 2006, 21:04
Post
#1
|
||
Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|||
st0rm3ru |
4 Mar 2006, 21:27
Post
#2
|
god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro |
eu dau scaunul in spate mult (nu chiar de tot), si dupa aceea ajustez spatarul incat sa ajung cu mana la schimbator...
recent am descoperit o pozitie foarte buna pentru drum lung ca sa nu-mi oboseasca mainile: piciorul stang il aduc inspre mine astfel incat genunchiul sa fie sub volan. rezem mana stanga de genunchi si tin mana pe volan in partea de jos a acestuia. alternez tinand mana stanga intinsa pe manerul de la usa si dreapta la baza volanului... |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002 1.4 8v
- Expression Trance eXcess! :)
|
|
FISICHELU |
4 Mar 2006, 21:38
Post
#3
|
Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti |
Si mie mi s-a parut mai comod sa tin volanul in partea de jos, decat "la noua si un sfert", cum mi-a zis instructorul acum...100000 ani! Chiar si la viteze mai maricele. Cand insa ajung pe la 130 si +, apuc mai "zdravan" volanul ...Oricum, sprijinitul mainilor pe genunchi (mult mai bine decat dintii...) este intr-adevar benefica la drumuri lungi.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|
mbc |
4 Mar 2006, 22:47
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 1 July 05 From: BUCURESTI |
vrei sa spui "zece si zece"
|
--------------------
Renault / Dacia
Clio / NOVA GT si GTi
2005, 1.5dci / 1999
- B43HZK clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
|
|
sagetator |
4 Mar 2006, 23:30
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A |
Iata cum mi-am reglat eu pozitia la volan: mi-am pus picioarul pe ambreiaj intr-o pozitie confortabila apasarii, respectiv lasarii picioarului dupa acesta, dupa care am tras scaunul in fata astfel incat intre genunchi si plasticul din fata sa ramana distanta de un deget. Scaunul mi l-am lasat jos la maxim (am 1,82 m inaltime).
Initial am fixat astfel scaunul, fiindca primul drum cu noua masinuta l-am facut cu o persoana (si) pe bancheta din spate, iar din dorinta de a nu o "inghesuii" (cunoscand faptul ca e o masina cu un habitaclu modest), mi-am tras scaunul in fata la maxim, asigurandu-mi insa inainte de toate confortul necesar. Ulterior, mi-am dat seama de avantajul acestei pozitii a scaunului, prin faptul ca volanul il pot tine lejer, cu mana stanga, sprijinita pe genunchiul stang (lucruri care le-au amintit deja ceilalti forumisti ce au postat in acest topic). Recent un prieten de-al meu (tot cu un Symbol) imi explica faptul ca "tre' sa stai relaxat la volan". Si mi-a arata ce inseamna pt. el "relaxat": scaunul dat in spate de-ti ramanea aprox 15 cm intre genunchi si plasticul din fata.... ca cica "mainile si picioarele trebuie sa stea cat mai intinse sa circule sangele" (ca sa-l parafrazez din nou). Ei bine, nu am zis "nu", si am condus (cat am rezistat) asa, dar datorita faptului ca trebuia sa-mi tin mainile permanent pe volan (incordate), nesprijinite pe genunchi sau altceva, am obosit mult mai repede. In rest, la piciaore nu am observat vreo relaxare mai mare. Trageti voi concluziile. |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
sagetator |
5 Mar 2006, 08:54
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A |
Am uitat sa vorbesc de un lucru esentia: volanul.
Acesta l-am reglat pe inaltime de asa maniera, incat stand pe scaunul fixat in pozitia mai sus prezentata, sa vad toate instrumentele de bord, si ma refer aici in special la martorii luminosi. Stiu ca vreo doua zile am umblat cu volanul ridicat mai sus, motiv pentru care nu vedeam martorul pt. frana de mana (la masina asta folosesc frana de mana, fiindca functioneaza) . Evident ca din cauza asta am vrut sa demarez cu frana trasa.... Celelalte chestiuni - inaltimea centurii de siguranta, reglarea oglinzilor - si le face fiecare dupa inaltimea lui. |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
st0rm3ru |
5 Mar 2006, 10:10
Post
#7
|
god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro |
eu n-am nici volanul si nici scaunul reglabile pe inaltime, asa ca aranjez si eu ce se poate...
intrebarea mea este: cati conduceti cu mana pe schimbator in oras? (eu asa m-am obisnuit) |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002 1.4 8v
- Expression Trance eXcess! :)
|
|
Liviu |
5 Mar 2006, 12:55
Post
#8
|
expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard |
Eu nu am o pozitie predefinita pentru condus. Tot timpul fac ajustari ale scaunului in functie de cat de gros sunt imbracat si in functie de dispozitie .
In general pozitia mea la volan este "sezand", cu piciorele pe pedale si cu mainile pe volan ... mai trebuie ca sa vezi ceea ce trebuie cand te uiti in oglinzi ... Sunteti culmea cu pozitia asta la volan. Depinde 100% de statura individului, de marimea sa pe orizontala .. etc ... This post has been edited by Liviu: 5 Mar 2006, 12:55 |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
FISICHELU |
5 Mar 2006, 17:37
Post
#9
|
Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti |
Depinde, daca vorbim de "dus gunoiul" cu masina sau fatza-fatza prin oras, intr-adevar, cred ca poti sta si cu genunchii la gura! Ma refeream la pozitia de condus pe un traseu mai lung.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|
tomi87 |
5 Mar 2006, 18:36
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 25 October 05 From: Tg Mures |
Fiecare isi experimenteaza o pozitie preferata, sunt doua sfaturi generale (in afara de ajunsul la pedale, etc):
-daca aveti airbag nu tineti volanul la 10:10, ci la 9:15, pentru ca astfel riscul ca airbagul sa fractureze mana e mai mic (Doamne fereste ca cineva sa ajunga in aceasta situatie, dar totusi cu un os rupt mai putin) -distanta fata de volan se regleaza in asa fel, ca cel mai indepartat punct al acestuia (partea de sus) sa fie la incheietura mainii daca intinzi mana deasupra volanului. Acest lucru permite rotirea completa a volanului fara nevoia de a se apleca in fatza. |
--------------------
Nissan
Micra K13
2011, 1.2 Acenta ex Renault 5 Campus, 1108 cmc (C1E), 33kW, 1988;
|
|
galileo |
6 Mar 2006, 12:10
Post
#11
|
OZN Type-S Group: Members Posts: 603 Joined: 12 July 04 From: Bucuresti |
exista o vorba care spune ca atunci cand conduci, trebuie sa stai "in scaun", nu "pe scaun"
din teorie, criteriile de pozitionare ar fi: - scaunul reglat a.i. sa ajungi usor sa apesi pedalele cu spatele lipit de spatar si centura pusa - in acesta pozitie, intinzi mainile sa apuci volanul la ora 9 si la ora 3; mainile tb sa fie putin flexate; daca mainile sunt intinse, esti prea departe de volan, si vei avea tendinta sa te apleci spre volan in timpul mersului - iei mana drepta de la ora 3 si o pui peste mana stanga, la ora 9; daca acest lucru se face fara sa indepartezi spatele de spatar, pozitia este buna - cu mainile la ora 9 si ora 3, intorci volanul 90 grade; daca coatele nu lovesc in corp sau in laterala scaunului, pozitia este buna |
--------------------
Ex Renault
Clio bicorp
2004 1.2i 16V Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
|
|
sandman_ |
6 Mar 2006, 13:15
Post
#12
|
software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria |
corect ce a spus galileo, cu adaugirile:
-piciorul stang trebuie sa fie aproape intins atunci cand calca ambreiajul la fund; -cu umerii lipiti de spatar, se intind mainile spre in fata si incheieturile trebuie sa fie lipite de volan |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
FIPU |
6 Mar 2006, 14:27
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 5 March 06 |
Mainile la 9 si un sfert, pozitia corpului astfel incat intre brat si antebrat sa fie un unghi de aproximativ 90 de grade. (asta e recomandat la pilotaj sportiv ) Am incercat si e cea mai buna pozitie pentru condus, mai ales cand alergi masina. Pozitia de 90 de grade este pentru a manevra foarte usor volanul.
PS: nu incrucisati mainile pe volan (cred ca p-asata o stiati oricum ! ) |
--------------------
RENAULT
MEGANE I
2001 - 1.9 dTi MEGANE I - 1.9 dTi
130 CP - 245 Nm |
|
modulsys |
6 Mar 2006, 14:32
Post
#14
|
Sofer cuminte Group: Members Posts: 192 Joined: 26 May 04 From: Brasov |
QUOTE(st0rm3ru @ Mar 5 2006, 11:10 AM) Si eu conduc in spatii aglomerate doar cu stanga pe volan si cu dreapta aproape permanent pe schimbator, si asta nu neaparat pentru a conduce sportiv ci pentru ca asa mi se pare ergonomic, la directie servoasistata si viteze mici a doua mana pe volan nu isi are rostul. |
--------------------
Ford Focus
C-MAX
2004 1.6 TDCi
|
|
sandman_ |
6 Mar 2006, 15:14
Post
#15
|
software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria |
QUOTE(FIPU @ Mar 6 2006, 02:27 PM) Mainile la 9 si un sfert, pozitia corpului astfel incat intre brat si antebrat sa fie un unghi de aproximativ 90 de grade. (asta e recomandat la pilotaj sportiv ) Am incercat si e cea mai buna pozitie pentru condus, mai ales cand alergi masina. Pozitia de 90 de grade este pentru a manevra foarte usor volanul. Mi se pare cam putin 90°. Toti pilotii recomanda chestia cu incheietura pe volan. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
sqryn |
6 Mar 2006, 15:17
Post
#16
|
Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München |
mana dreapta pe schimbator sau pe piciorul fetei In rest nu prea imi dau seama de reglaje. Oricum ideal este sa fie o pozitie confortabila si sa poti face cu usurinta orice manevra sau sa ajungi cat mai usor la comenzile importante
This post has been edited by sorin.aldea: 6 Mar 2006, 15:19 |
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
Alize/1999
- B-xx-xxx Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
sandman_ |
6 Mar 2006, 15:28
Post
#17
|
software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria |
mai bine pe schimbator, ca daca n-ai fata in dreapta, cine stie la ce se ajunge din cauza reflexului
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
amp |
9 Mar 2006, 23:20
Post
#18
|
AMP Group: Members Posts: 275 Joined: 17 May 05 From: P I T E S T I |
@sandman Da ce faci cand incepe fata sa-ti reproseze ca tii mana numai pe schimbator? Nu de alta da eu am mai patit-o....
La clio era usor de reglat scaunul. Maxim in spate, un pic pe spate si la drum. La laguna mai raman vreo 5 cm in spate asa ca dupa ce calc ambreiaju dau scaunul in spate astfel incat sa ramana piciorul foarte putin indoit. Dau scaunul pe spate. Pun mana stanga sus pe volan (la 12) si reglez volanul astfel incat bratul sa ramana putin indoit. Daca tot nu ajung, mut scaunul putin in fata. Prin oras conduc cu mana dreapta numai pe schimbator. Mana stanga la 12. O mai pun pe volan cand umblu la cd-player. In afara orasului 2 maini obligatoriu cand ma grabesc (la 9 si 15)... cand nu, stanga pe schimbator si dreapta la 7, asta fiind preferata mea... |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege 1.9dci
120CP Dec.2001
- AGxxAMP
|
|
st0rm3ru |
10 Mar 2006, 00:53
Post
#19
|
god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro |
amp: ai volanul pe dreapta, era o gluma sau o greseala?
"stanga pe schimbator si dreapta la 7, asta fiind preferata mea..." |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002 1.4 8v
- Expression Trance eXcess! :)
|
|
EL_BGD |
10 Mar 2006, 13:00
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest |
eu nu-ami gasesc de nici un fel o pozitie comoda in Clio si asta din cauza ca volanul nu se poate regla in profunzime. Intr-o masina de la firma care are cam toate reglajele "de baza" la dispozitie scaunul il dau in spate cat sa stau cu picioarele relaxate, (la clio nu il dau asa in spate ca nu as mai ajunge la volan....comod), spatarul il las pe spate mult (cam la fel si la clio, poate mai putin), iar volanul il ridic un pic si-l trag la maxim spre mine (ceea ce la clio nu pot sa fac ). a.... scaunul il mai ridic sa zicem 1/3 din cursa si totul e perfect.
In Clio e un compromis intre confort si functionalitate, caci daca stau cu mana la 12 (cum imi place), daca e reglat pe confort total trebuie sa tot alerg volanul la curbe. Din punctul asta de vedere stiu ca urmatoarea masina, daca nu va avea "reglaj coloana de directie in profunzime" nu o voi lua. La drum intins, daca viteza e mai mica, mana e la ora 12 (stanga alternat cu dreapta) si dreapta pe cotiera, respectiv stanga pe usa (la comenzi acolo... ) si eventual mai tin de jos volanul, sau 9 si 15... depinde , dar raaar am ambele maini pe volan . |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
amp |
10 Mar 2006, 19:32
Post
#21
|
AMP Group: Members Posts: 275 Joined: 17 May 05 From: P I T E S T I |
@st0rm3ru Nu am volanul pe dreapta... deh era 12 noaptea cand am postat aici si m-am incurcat in maini... Asta e... se intampla si pe la clase mai mari.
@EL_BGD Sa mergi la drum intins cu mana la ora 12 mi se pare cel mai obositor... si in plus nu e nici bine, din punct de vedere al airbag-urilor. |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege 1.9dci
120CP Dec.2001
- AGxxAMP
|
|
kornel |
11 Mar 2006, 15:41
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 27 October 05 |
scaunul dat in spate si lasat in jos la maxin, volanul scos la maxim si potrivit sa vaz ceasurile. de multe ori imi amorteste piciorul pe acceleratie la distante de 300-400km fara oprire
|
--------------------
megane 2
sedan
2005 expresion Megane II Confort Expresion, 1,5 dci, 100cp, climatronic, gri platine, D69, noiembrie 2005, 22.000km la 15.05.2006
SMART MCC, 599cmc, 50cp, 2 locuri |
|
EL_BGD |
11 Mar 2006, 16:20
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest |
@amp - merg asa in afara cand...merg lejer, sau mai lejer (constant 70-80), altfel, mana stanga la ora 9 si dreapta pe cotiera si schimbator )
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
amp |
11 Mar 2006, 17:36
Post
#24
|
AMP Group: Members Posts: 275 Joined: 17 May 05 From: P I T E S T I |
@EL_BGD dar ziceam ca e obositor in primul rand. Pe mine cel mai mult ma intereseaza confortul...
|
--------------------
Renault Laguna II
Privilege 1.9dci
120CP Dec.2001
- AGxxAMP
|
|
MiB |
22 Apr 2006, 10:50
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 18 September 05 |
Miinile la 9 si 15 (modelul volanului o permite la megane foarte confortabil), in aglomeratii nu tin mina pe schimbator, eventual ma sprijin cu mina dreapta pe cotiera.
Problemele care le am la megane sint spatiul mic al pedalei de acceleratie care daca ai niste pantofi mai patratosi risti cind ridici picioru de pe acceleratie sa agati de dedesupt pedala de frina, de aia folosesc numai pantofi sport cind conduc. O alta problema e la drum lung, mai ales pe autostrade unde piciorul drept sta pe acceleratie constant si il sprijin pe partea centrala a bordului. Cu toate ca e mai moale acolo plasticu sau ce ar fi tot e destul de dureros dupa vreo 4-5 ore. Ma gindesc chiar sa montez ceva moale acolo ca e destul de deranjant si daca mai vine si vara si o sa fiu in pantaloni scurti o sa ma trezesc cu tot felul de modele populare pe genunchi. |
--------------------
Renault Megane
Estate
2005 1.5 DCI Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 15:51 |