Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Folosire ambreiaj - scoala de soferi, problema de condus

motanul
post 10 May 2006, 06:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 30 January 06




Nu prea se cam potriveste intrebarea mea cu aceasta categorie a forumului,dar...

A mea sotie face scoala de soferi ,pe un diesel(opel).

Instructorul ii spune ca la plecarea de pe loc la diesel in treapta I trebuie sa bagi in viteza si sa NU ACCELEREZI DELOC ,doar sa iei usor piciorul de pe ambreiaj.
Si dupa 5-10 m poti sa accelerezi sau sa schimbi in a II-a.
Eu nu am stiut si nu am facut asta niciodata,dar se pare ca merge si la Laguna.(mai putin in panta).

Este corect acest lucru?
Sau face asta (instructorul) ca sa-si protejeze masina?


--------------------
renault laguna 2002,1.9dci
Laguna 2 Estate 1.9dCi 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st0rm3ru
post 10 May 2006, 06:36
Post #2


god of the hell fire


Group: Members
Posts: 175
Joined: 14 December 05
From: Bucharest, .ro




merge si la bezina... dar trebuie multa, multa atentie la ridicarea ambreiajului, altfel se opreste motorul. tongue.gif
la diesel intr-adevar este mult mai usor, avand cuplul mare la turatii mici. cu un diesel poti sa mergi la relanti si in treapta a 5-a. cu un m2 diesel aveam vreo 60 km/h la relanti in treapta a 5-a si le schimbasem pe toate pana acolo fara sa accelerez deloc. wink.gif nu este un lucru benefic pentru motor fiindca se merge subturat cu el.
este corect in sensul ca se poate, dar personal nu recomand. daca sotia ta va trece pe un motor cu benzina va opri cu siguranta motorul (si acest lucru dauneaza multor componente ale masinii). daca va vrea/avea nevoie sa plece mai 'energic' de la stop va trebui sa foloseasca si acceleratia. daca va trebui sa porneasca in panta nu mai vorbesc... oare cati dintre noi folosesc frana de mana? smile.gif
obiceiurile din scoala de soferi se dezvata repede mai ales o data cu intrarea in trafic cand vezi cum se merge in jurul tau si te vezi in acelasi timp o piedica in calea celorlalti. wink.gif
mare atentie ca surprize pot exista tot timpul la examen si sa nu dea pe aceeasi masina, de aceea pe langa orele de la scoala ar trebui sa mergi cu ea in poligon, eventual pe 2-3 masini. cu Laguna Estate va invata parcarile, cu un benzinar va invata sa plece accelerand (pentru ca benzinarul 'iarta' mai greu greselile cu ambreiajul)... smile.gif
multa bafta!


--------------------
Renault Clio Symbol - Expression 2002 1.4 8v
Trance eXcess! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FISICHELU
post 10 May 2006, 06:39
Post #3


Boo Boo Dad


Group: Members
Posts: 595
Joined: 4 December 05
From: Onesti




Eu folosesc chestia asta cand intorc masina in spatii mici, si trebuie sa alternez marsarierul cu viteza I; nu cred sa afecteze in vreun fel motorul.


--------------------
Renault Megane Sedan CfExp 1,5 dCi 2005
Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amp
post 10 May 2006, 08:25
Post #4


AMP


Group: Members
Posts: 275
Joined: 17 May 05
From: P I T E S T I




Am observat si eu asta si nu consider ca e mers subturat daca esti in treapta I sau II. De la III in sus intr-adevar e mers subturat si dauneaza motorului. Oricum, instructorul la scoala te invata cum sa pleci usor cu masina, pentru ca pana la urma asta e cel mai greu ca incepator. Daca va mai aduceti aminte cum erati la inceput cand turati in draci motoru la plecare atunci o sa va dati seama si ca instructorul incearca sa protejeze masina, ca doar e diesel si nu-i face bine cand ii dai talpa in treapta I (dieselul nu e masina sport sa pleci tare cu ea, trebuie luat treptat).


--------------------
Renault Laguna II Privilege 1.9dci - AGxxAMP 120CP Dec.2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
letitia
post 10 May 2006, 09:43
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 59
Joined: 20 August 02
From: Bucuresti




Ce spunea st0rm3ru e perfect adevarat - mare atentie ca o sa i se poata opri motorul. Eu am cateva cazuri de cunoscuti care au dat examenul pe alte masini decat pe cele cu care au facut scoala (din care unul a picat la prima intalnire cu politaiul).
Pe mine instructorul m-a invatat sa accelerez nitel si apoi sa ridic piciorul de pe ambreiaj. Si am facut plecari si opriri (mers inainte cativa metri, oprit, iar plecat iar oprit si reluat operatiunea - iar apoi in marsarier aceeasi poveste...) in poligon vreo juma' de ora pana cand nu mi s-a mai oprit motorul - asta la prima ora... Si apoi in trafic direct! Era si tipicar ce-i drept, cand am terminat scoala faceam parcarile laterale la milimetru... Super prof din punctul asta de vedere.
Sotul meu m-a pus pe o Dacie Papuc careia i se oprea motorul instant si nu s-a lasat pana n-am miscat-o de pe loc biggrin.gif. Turata la 1000 de ture, luat piciorul de pe ambreiaj usor si gataaaaa, am plecat smile.gif. Si a conchis baiatul ca "Daca faci asa o sa poti pleca de pe loc cu orice masina fara sa ti se opreasca motorul". Maaaare adevar a grait!
Am condus si un Opel diesel (break) si am observat ca ar trebui sa te chinui raaaaau si sa fii total antitalent ca sa ti se opreasca motorul... Cred ca e special conceput pt femei incepatoare tongue.gif. Daca o sa dea examenul pe masina asta nu cred sa aiba probleme DAR la trecerea pe alta masina s-ar putea sa aiba surprize... Asa cum s-a spus lucrurile se vor rezolva in trafic.
O colega de-a mea (incepatoare raaaaau) cand s-a suit prima oara pe masina de firma i s-a oprit motorul de enshpe mii de ori. Cand i-am aratat si eu si un alt coleg sa o accelereze si cum sa plece de pe loc a fost ok. A prins figura repede. Si acum e un sofer destul de ok.
Bafta!


--------------------
Fiat Seicento - B------ 2001, 899cmc
Fiat Seicento, 899cmc, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanul
post 11 May 2006, 07:21
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 30 January 06




Multumesc pt sfaturi !
Alta gaselnita a instructorului :
Cind te apropii de o intersectie cica trebuie sa bagi piciorul in ambreiaj la jumatate de cursa,ridicind piciorul de pe acceleratie.
Ce parere aveti ?


--------------------
renault laguna 2002,1.9dci
Laguna 2 Estate 1.9dCi 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 11 May 2006, 08:50
Post #7


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Parere: schimbati instructorul.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sqryn
post 11 May 2006, 09:08
Post #8


Clio rulezzz


Group: Members
Posts: 736
Joined: 2 February 06
From: München




Fiecare masina are un punct la care ambreiajul se cupleaza la transmisie si masina incepe sa se deplaseze. Pe mine instructorul m-a invatat ca trebuie turata usor masina, apoi se incepe cursa de ambreiaj, care trebuie sa fie lina si constanta (fara o ridicare brusca a piciorului de pe pedala). In punctul respectiv, al cursei se opreste un pic, atat cat masina sa inceapa sa se puna in miscare, apoi se continua cursa de ridicare a piciorului de pe ambreiaj simultan cu continuarea apasarii usoare a acceleratiei (a nu se tura rau motorul). Nu stiu daca asta e varianta optima, eu asa tin minte ca m-a invatat, si asta de prin 98, de cand am facut scoala de soferi. Masina instructorului era o dacie, model 1310, cred ca depinde si de masina pe care faci scoala. Acum nici nu ma mai gandesc cum trebuie facuta pornirea, totul vine instinctiv.
In curba sau intersectie nu se intra cu ambreiajul apasat, virajele in intersectii, am invatat la scoala ca se iau cu viteza a 2-a. Acum depinde si de cat de larg e virajul si de conditiile de drum smile.gif. Se apasa ambreiajul doar pentru oprire imediata.
Sincer sa fiu, cred ca scoala de soferi ajuta in proportie de 30% la formarea stilului de condus. Cea mai mare parte din experienta si reflexe se dobandeste in trafic, dupa ce se ia examenul. Un instructor bun, conteaza foarte mult deoarece este mai greu sa schimbi reflexele pe care le-ai invatat la orele de scoala.


--------------------
RENAULT Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v - B-xx-xxx Alize/1999
Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 14:52
Dacia