Folosire ambreiaj - scoala de soferi, problema de condus
![]() ![]() ![]() |
Folosire ambreiaj - scoala de soferi, problema de condus
motanul |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 30 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna
2002,1.9dci Laguna 2 Estate 1.9dCi 110 CP
|
|||
st0rm3ru |
![]()
Post
#2
|
![]() god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro ![]() |
merge si la bezina... dar trebuie multa, multa atentie la ridicarea ambreiajului, altfel se opreste motorul.
![]() la diesel intr-adevar este mult mai usor, avand cuplul mare la turatii mici. cu un diesel poti sa mergi la relanti si in treapta a 5-a. cu un m2 diesel aveam vreo 60 km/h la relanti in treapta a 5-a si le schimbasem pe toate pana acolo fara sa accelerez deloc. ![]() este corect in sensul ca se poate, dar personal nu recomand. daca sotia ta va trece pe un motor cu benzina va opri cu siguranta motorul (si acest lucru dauneaza multor componente ale masinii). daca va vrea/avea nevoie sa plece mai 'energic' de la stop va trebui sa foloseasca si acceleratia. daca va trebui sa porneasca in panta nu mai vorbesc... oare cati dintre noi folosesc frana de mana? ![]() obiceiurile din scoala de soferi se dezvata repede mai ales o data cu intrarea in trafic cand vezi cum se merge in jurul tau si te vezi in acelasi timp o piedica in calea celorlalti. ![]() mare atentie ca surprize pot exista tot timpul la examen si sa nu dea pe aceeasi masina, de aceea pe langa orele de la scoala ar trebui sa mergi cu ea in poligon, eventual pe 2-3 masini. cu Laguna Estate va invata parcarile, cu un benzinar va invata sa plece accelerand (pentru ca benzinarul 'iarta' mai greu greselile cu ambreiajul)... ![]() multa bafta! |
--------------------
Renault
Clio Symbol
- Expression
2002 1.4 8v Trance eXcess! :)
|
|
FISICHELU |
![]()
Post
#3
|
![]() Boo Boo Dad Group: Members Posts: 595 Joined: 4 December 05 From: Onesti ![]() |
Eu folosesc chestia asta cand intorc masina in spatii mici, si trebuie sa alternez marsarierul cu viteza I; nu cred sa afecteze in vreun fel motorul.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan CfExp
1,5 dCi 2005 Mercedes C Classe 2.0 CDI full option 2003
|
|
amp |
![]()
Post
#4
|
![]() AMP Group: Members Posts: 275 Joined: 17 May 05 From: P I T E S T I ![]() |
Am observat si eu asta si nu consider ca e mers subturat daca esti in treapta I sau II. De la III in sus intr-adevar e mers subturat si dauneaza motorului. Oricum, instructorul la scoala te invata cum sa pleci usor cu masina, pentru ca pana la urma asta e cel mai greu ca incepator. Daca va mai aduceti aminte cum erati la inceput cand turati in draci motoru la plecare atunci o sa va dati seama si ca instructorul incearca sa protejeze masina, ca doar e diesel si nu-i face bine cand ii dai talpa in treapta I (dieselul nu e masina sport sa pleci tare cu ea, trebuie luat treptat).
|
--------------------
Renault Laguna II
Privilege 1.9dci
- AGxxAMP
120CP Dec.2001
|
|
letitia |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce spunea st0rm3ru e perfect adevarat - mare atentie ca o sa i se poata opri motorul. Eu am cateva cazuri de cunoscuti care au dat examenul pe alte masini decat pe cele cu care au facut scoala (din care unul a picat la prima intalnire cu politaiul).
Pe mine instructorul m-a invatat sa accelerez nitel si apoi sa ridic piciorul de pe ambreiaj. Si am facut plecari si opriri (mers inainte cativa metri, oprit, iar plecat iar oprit si reluat operatiunea - iar apoi in marsarier aceeasi poveste...) in poligon vreo juma' de ora pana cand nu mi s-a mai oprit motorul - asta la prima ora... Si apoi in trafic direct! Era si tipicar ce-i drept, cand am terminat scoala faceam parcarile laterale la milimetru... Super prof din punctul asta de vedere. Sotul meu m-a pus pe o Dacie Papuc careia i se oprea motorul instant si nu s-a lasat pana n-am miscat-o de pe loc ![]() ![]() Am condus si un Opel diesel (break) si am observat ca ar trebui sa te chinui raaaaau si sa fii total antitalent ca sa ti se opreasca motorul... Cred ca e special conceput pt femei incepatoare ![]() O colega de-a mea (incepatoare raaaaau) cand s-a suit prima oara pe masina de firma i s-a oprit motorul de enshpe mii de ori. Cand i-am aratat si eu si un alt coleg sa o accelereze si cum sa plece de pe loc a fost ok. A prins figura repede. Si acum e un sofer destul de ok. Bafta! |
--------------------
Fiat
Seicento
- B------
2001, 899cmc Fiat Seicento, 899cmc, 2001
|
|
motanul |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 30 January 06 ![]() |
Multumesc pt sfaturi !
Alta gaselnita a instructorului : Cind te apropii de o intersectie cica trebuie sa bagi piciorul in ambreiaj la jumatate de cursa,ridicind piciorul de pe acceleratie. Ce parere aveti ? |
--------------------
renault
laguna
2002,1.9dci Laguna 2 Estate 1.9dCi 110 CP
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#7
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Parere: schimbati instructorul.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
sqryn |
![]()
Post
#8
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
Fiecare masina are un punct la care ambreiajul se cupleaza la transmisie si masina incepe sa se deplaseze. Pe mine instructorul m-a invatat ca trebuie turata usor masina, apoi se incepe cursa de ambreiaj, care trebuie sa fie lina si constanta (fara o ridicare brusca a piciorului de pe pedala). In punctul respectiv, al cursei se opreste un pic, atat cat masina sa inceapa sa se puna in miscare, apoi se continua cursa de ridicare a piciorului de pe ambreiaj simultan cu continuarea apasarii usoare a acceleratiei (a nu se tura rau motorul). Nu stiu daca asta e varianta optima, eu asa tin minte ca m-a invatat, si asta de prin 98, de cand am facut scoala de soferi. Masina instructorului era o dacie, model 1310, cred ca depinde si de masina pe care faci scoala. Acum nici nu ma mai gandesc cum trebuie facuta pornirea, totul vine instinctiv.
In curba sau intersectie nu se intra cu ambreiajul apasat, virajele in intersectii, am invatat la scoala ca se iau cu viteza a 2-a. Acum depinde si de cat de larg e virajul si de conditiile de drum ![]() Sincer sa fiu, cred ca scoala de soferi ajuta in proportie de 30% la formarea stilului de condus. Cea mai mare parte din experienta si reflexe se dobandeste in trafic, dupa ce se ia examenul. Un instructor bun, conteaza foarte mult deoarece este mai greu sa schimbi reflexele pe care le-ai invatat la orele de scoala. |
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
- B-xx-xxx
Alize/1999 Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 14:52 |