Probleme ciudate servodirectie, probleme servodirectie
![]() ![]() ![]() |
Probleme ciudate servodirectie, probleme servodirectie
obelixpgd |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 July 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
fidji 1.5 dci
2008/symbol
- ag 81 rpd
|
|||
D-Ice |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Mergi la un mecanic serios, care stie sigur ce face, ia TOATA directia la mana si schimba TOATE componentele afectate, chestia cu "una din crucile cardanice are un joc minor" nu e in regula, ajunge sa se blocheze crucea cardanica la un viraj la viteza mare si ai festelit-o. Servo ori merge, ori nu mai merge, in cazul tau nu cred sa fie afectata pompa, mai mult ca sigur ai o problema mecanica, ori la caseta ori o cruce cardanica se blocheaza.
This post has been edited by D-Ice: 16 Jul 2010, 10:35 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
verde |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
http://www.reno.ro/Pompa-servo-directie-dC...ml#entry2523805
Ia de citeste. Targoviste la Trami. E aproape si fac servodirectii. http://www.trami.eu/ This post has been edited by verde: 16 Jul 2010, 11:41 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
karaoche |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 2 July 09 From: Braila ![]() |
salutare,
ca sa nu mai deschid un topic nou..sunt putin cam offtopic. as dori sa schimb lichidul de servo.intrebare este care e returul de la pompa.este cel de inalta presiune,de aluminiu, sau cel de alimentare pompa? si care e procedeul? acesta este? ![]() "Tot lichidul il scoti prin furtunul de retur care intra in pompa de servo. Trebuie sa scoti conducta de retur din pompa, cu motorul oprit, pui un vas pt. a recupera lichidul la capatul conductei, pui un dop la pompa unde intra conducta, pornesti motorul si iei viraj stanga dreapta maxim din volan de cateva ori pana se goleste instalatia, apoi opresti motorul. Reumplerea cu lichid a instalatiei se incepe cu motorul oprit si toate conductele la locul lor, se toarna lichid in vas, apoi se porneste motorul si se completeaza cu lichid vasul pe masura ce se goleste. Se lasa sa mearga motorul fara a vira vreo 2-3 min, apoi se vireaza volanul maxim de cateva ori pana ce lichidul din vas ramane la o cota constanta. De preferat este ca masina sa fie cu puntea fata suspendata. Succes! " cu respect. |
--------------------
renault
clio symbol 1
2000 1.4 8v
- BR-23-NES 29-01-2009 _ 83950 km
28-03-2011 _ 110001 km 14-11-2012 _ 132000 km 24-11-2013 _ 150582 km 07-11-2014 _ 172850 km 10-05-2016 _ 207400 km |
|
D-Ice |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Nu stiu daca respectivul care a scris ce ai citat tu, mai are pompa de servo sau nu, tot ce stiu este ca O POMPA HIDRAULICA NU TREBUIE PORNITA, DARMITE SA MEARGA FARA ULEI HIDRAULIC. Ma rog, fiecare pe riscul sau.
Poti schimba uleiul din circuitul hidraulic al servodirectiei FARA SA INVARTI POMPA FARA ULEI in felul urmator: -motorul sa fie cald, eventual dupa cativa km parcursi prin oras cu cat mai multe viraje sa se incalzeasca uleiul din circuit; - MOTORUL SA FIE OPRIT; - faci curatenie bec in jurul busonului rezervorului de expansiune; - scoti tot uleiul din rezervor cu o seringa sau altceva, atentie insa sa nu bagi praf, gunoaie sau apa ca dauneaza si mai incolo costa; - FARA SA PORNESTI MOTORUL torni ulei proaspat in vas pana la jumatatea dintre nivelul max si min. (s-ar putea sa creasca cand se va incalzi); - pornesti motorul, invarti de volan pana la bracaj de cateva ori stanga-dreapta, apoi faci cativa km prin oras pe stradute ca sa pui servodirectia la treaba si sa plimbi uleiul prin circuit (sa speli circuitul); - vii iar la locul faptei, OPRESTI MOTORUL, te uiti la lichidul din vas, daca arata diferit la culoare fata de cel nou, il scoti prin metoda precedenta, dar cu atentie ca s-ar putea sa friga. - repeti operatiunile de mai sus pana cand uleiul din vas arata ca ala nou pe care l-ai turnat din bidon. - la sfarsit completezi pana la nivelul maxim. Succes! This post has been edited by D-Ice: 17 Sep 2010, 18:25 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
krokos |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 12 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Fa asa si poate ca faci ceva cu 7L de ulei de servo in loc de 1-1.5L cit ia instalatia
![]() D-ice: de unde tot scoti sfaturile astea: scos ulei cu seringa, cruce cardanica blocata si tot felul de alte sfaturi extreme de pe diverse alte topicuri? Las-o mai moale ca nu e dracu chiar asa de negru cu Clio asta! ![]() |
--------------------
Renault
Megane Estate 1,5dci 110cp
2012
- Numar mic
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
QUOTE(krokos @ 18 Sep 2010, 17:11) Fa asa si poate ca faci ceva cu 7L de ulei de servo in loc de 1-1.5L cit ia instalatia ![]() D-ice: de unde tot scoti sfaturile astea: scos ulei cu seringa, cruce cardanica blocata si tot felul de alte sfaturi extreme de pe diverse alte topicuri? Las-o mai moale ca nu e dracu chiar asa de negru cu Clio asta! ![]() O pompa hidraulica nu are voie sa mearga fara ulei. Daca vrei sa scoti uleiul din instalatie cu pompa mergand, e problema ta ce vrei sa faci cu ea. Ia orice carte de hidraulica si citeste despre importanta ungerii la pompele hidraulice. Acestea au in componenta piese prelucrate la sutime de milimetru. Si nu iti ia 7litri de ulei, ajung de obicei 1 max 2 litri de ulei pentru ca nu rulezi tot circuitul odata ci numai cat este in vas. Oricum cred ca o lingura de ulei costa mult mai putin decat o pompa busita. Am mai spus, nu ma dau destept, daca crezi ca gresesc intr-un post, astept sa fiu corectat, nu m-a facut mama geniu. Si Clio costa al naibii de mult la piese, e problema fiecaruia daca se crede nea Jiji sa arunce cu banii. Cat despre "specialistii" nostri de service, ei bine, nu mi se pare profesionalism sa recuperezi uleiul scos din baie in bidon de plastic taiat la gura, ca apoi sa-l torni inapoi, sau sa strangi suruburi la mana cand in carte spune clar ca trebuie strans la moment, sau sa pornesti motorul, sa desfaci furtunul pe refulare la pompa si sa astepti sa iasa tot uleiul pana incepe sa rontaie pompa in gol, sau sa verifice tensiunea curelei de distributie "la mana". (chestii intalnite la reprezentanta). Asta ca apoi sa ne plangem ca ne pica hidraulica la directie sau ca da ulei pe la baie sau ca frana nu mai tine ca la inceput dupa ce s-a schimbat lichidul de frana sau ca nu mai intra in viteze dupa schimbarea kitului de ambreiaj. Daca dau sfaturi, ei bine, cele mai multe le dau din experienta, altele din discutiile cu prieteni care s-au lovit de probleme si altele dupa forumurile de afara, unde multi dintre forumisti lucreaza la proiecte in domeniu, si unde am gasit multe solutii la probleme gen "cum sa scoti uleiul hidraulic din instalatie fara sa invarti pompa in gol". Ei bine eu am schimbat uleiul hidraulic din servo-directie la masina tatalui meu prin metoda descrisa mai sus si sunt linistit ca instalatia este super-curata si ca pompa nu a avut de suferit datorita mersului in gol. La mine o sa fac la fel. Dar cum am mai zis, sfatul se cheama sfat si nu dispozitie pentru ca nu e obligatoriu sa-l urmezi, tu decizi ce este mai bine pentru masina ta. This post has been edited by D-Ice: 18 Sep 2010, 20:24 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
krokos |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 12 March 08 From: Bucuresti ![]() |
In circuitul de servodirectie intra( = cred ) cam 1,5 litri de ulei, iar in rezervorul ala maxim 0,5L. Deci scoti uleiul vechi, pui ulei nou, pornesti motorul si ce crezi ca se intimpla? Uleiul nou se amesteca cu uleiul vechi si se innegreste si asta nou! Deci trebuie refacuta toata operatia de 5-6 ori ca sa ai un procent de reusita de 70-80%, iar asta inseamna ulei de 3-4 ori mai mult decit trebuie in cazul golirii instalatiei pt ca bazinul de ulei este cea mai de sus componenta.
Pt initiator: incearca totusi si o curatare a pompei de servo pt ca nu e foarte costisitoare operatia (nici in timp, nici in bani) si poate vei avea o surpriza placuta. Vezi ca exista un tutorial despre curatare, cu foto si descriere detaliata, cred ca un mecanic dezghetat o rezolva cam in 2 ore si 2 beri ![]() |
--------------------
Renault
Megane Estate 1,5dci 110cp
2012
- Numar mic
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Ulei Renaultmatic = 27RON http://www.oilmag.ro/uleimotor/renaultmatic-p-434159.html
Pompa servo = 800RON cel mai ieftin fara montaj. Nu stiu pretul de reprezentanta, probabil e mai mare. Asa cum zici tu, 6X0.5=3L 3X27= 81RON Ce alegi? Daca masina are 20 de ani si are uleiul original poate ca e nevoie de 6-7 spalari. Dar dupa 4 ani nu se inegreste chiar asa tare. Sunt suficiente 3, maxim 4. This post has been edited by D-Ice: 19 Sep 2010, 17:01 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Ygi_17 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 2 February 09 ![]() |
o intrebare:
Masina curge din inertie, motorul este pornit dar in viteza 0 ( relanti) e normal ca la miscarea volanului (cand faci stanga sau dreapta ) sa creasca turatia de la 800 la 100 rpm? apoi cand ajung rotile drepte si turatia sa revina la 800 rpm. la fel cu masina pe loc la relanti daca misc volanul creste usor turatia, apoi revine. asa fac toate si nu am observat eu pana acum? sau e vreo legatura intre servodirectie si ...ce anume, de ECU comanda cresterea de turatie ? |
--------------------
Renault
Clio II - Symbol
2003 / 8V 75 CP
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
De cate ori misti volanul pompa de servo actioneaza hidraulica din caseta, puterea consumata de pompa este absorbita din motor, acesta tinde sa scada turatia, ECU detecteaza acest lucru si comanda cresterea turatiei pentru a compensa scaderea de putere, imediat ce inceteaza miscarea volanului are loc procesul invers si turatia vine la normal.
Da, e normal, "asa face toate". ![]() This post has been edited by D-Ice: 5 Oct 2010, 21:53 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 09:18 |