Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Frana de motor -> viteza I -a sau viteza II-a ?, cum este indicat ?

cipman
post 22 Feb 2006, 20:24
Post #31


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Exprimarea este "...abuzul la introducerea.." si nu "de introducerea" sau "abuzul de treapta I". E vorba de un comportament abuziv fata de sincronul primei trepte pe care l-am vazut si l-am auzit la foarte multi soferi care se grabesc sa bage intr-a-ntaia sa plece de pe loc.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 3 Aug 2009, 13:46
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Dupa ce am postat si pe topicul referitor la revizia de 60.000 de km, readuc la viata acest topic,titlul lui fiind mai potrivit pentru ce vreau sa intreb.

Am schimbat de curand din treapta a 3-a la 3000 de rot/min in a 2-a si s-a dus in aproape 4000 de rot/min.Mentionez ca am luat incet piciorul de pe ambreiaj.
Ce voiam sa intreb:e pericol de a se slabii ceva distributia in timp de la astfel de manevre?
In mod normal nu m-as teme,insa mi-a fost schimbata distributia pe garantie,si stiu ca nu mi-a fost stransa la cuplu cu cheia dinamometrica + ca am mai citit si patania unui coleg de pe aici caruia i s-a rupt cureaua de distributie in mers!Mentionez ca rar de tot fac manevre deastea si ca nu se aude nimic pe la motor,iar de atunci am mai mers cu masina!
Astept parerile voastre.Ma gandeam sa merg la service sa o verifice!

This post has been edited by Catalinmodena: 3 Aug 2009, 13:49


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zoard
post 6 Aug 2009, 17:24
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 21 July 09
From: Deva




Salut,

Tre' sa recunosc ca m-am distrat citind topicul asta...desi poate ca nu-i de ras...

1. Frana de motor nu numai ca nu strica motorul, dar e chiar (FOARTE) indicata.... - scuzati caps-urile...
2. Frina de motor inseamna frinarea asigurata de compresia din cilindri - adica inversul tractiunii, in conditia in care amestecul din cilindri este foarte sarac in carburant - asta daca nu calci acceleratia, desi am mai vazut si de-astea...
3. In aceste conditii, nu strici nici o curea, pinion, roata dintata, etc...asta atata vreme cat respecti modalitatea de lucru - cea mai indicata este trecerea cu max 2 viteze in minus (5-3, 4-2) - se poate face si trecerea in 1, dar indicat este prima data in 2, apoi in 1 - schimbarea se poate face rapid...

In rest, folositi-o cu incredere - veti constata ca veti schimba mai rar placute sau discuri de frina, de asemenea va creste si siguranta....nemaivorbind ca in cazuri extreme (pierderea completa a frinei de serviciu sau ajutor) e singura care va mai poate opri....




--------------------
Renault Symbol 2005-1.4 8V 75CP - HD99CIZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SonyAD
post 21 Aug 2010, 20:49
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 21 February 09
From: București




Cipman știe ce vorbește.

1. Să retrogradezi ca să frânezi (frână de motor) mi se pare o mare prostie. Eu retrogradez numai ca să accelerez sau ca să mențin viteza fără să subturez motorul.

2. La retrogradare obligatoriu folosesc accelerația pentru îndulcirea cuplării.

3. Cu schimbătorul se ghidează/indică treapta dorită cutiei. Nu se folosește forța.

4. Practic toate mașinile moderne au toate treptele de înainte sincronizate, cum a zis cipman. Eu nu știu vreuna altfel.

5. Motivul pt. care marșarierul în general nu este sincronizat este pt. că e necesar un pinion intermediar pt. inversarea sensului de rotație al arborelui de ieșire. Dar numai pt. marșarier.

Soluția cea mai simplă și ieftină (cred că și cea mai bună) este să ai un pinion intermediar culisant care să facă legătura între cei 2 arbori printr-un pinion pe fiecare. Modul ăsta de cuplare exclude sincronizarea marșarierului.

6. Cutiile de Renault sunt f. bune. Cel puțin mie mi-au plăcut întotdeauna cel mai mult. În afară de cele de Alfa Romeo.


--------------------
Peugeot 206 2000 2.0 HDi
Le lion flatulent est revenu.

Dar tot îi fuge fundul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scanman78
post 14 Oct 2010, 09:08
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 July 09




Cei care sunt soferi profesionisti o sa-mi dea dreptate. In primul rand frana de motor este indicata sa o folosesti atunci cand nu ai aderenta, sau la coborarea unor pante foarte lungi ca sa menajezi franele. Cat despre trecerea din aIV-a in a II-a, e o prostie. Daca cutia iti permite sa intrii in viateza a II-a si tu ai 60 la ora, inseamna ca ai cutia stricata, nu-ti mai functioneaza un sincon sau mai multe. Frana de motor se raporteaza la viteza si greutatea pe care o transporti, si in general se completeaza cu frana de picior. Se face un echilibru intre cele doua. Iar a doua mare prostie care o vad la multi, si aici sunt de vina si instructorii ca ne baga asta in cap, in timpul franarii, mai toti, scot din viteza. Economic pentru motor este sa ramai in treapta in care esti pana cand trebuie sa retrogradezi cu 2 viteze, sau pana la turatia minima. In felul asta nu mai fortezi motorul cand cuplezi intr-o treapta inferioara. Succesuri.


--------------------
renault clio symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c0xty
post 19 Oct 2010, 11:07
Post #36


c0xty


Group: Members
Posts: 211
Joined: 23 June 10
From: In carciuma! DNFD!!!!




Cel mai bine e sa retrogradezi din a 4-a la cca 2-3 k ture la marsarier smile.gif))
Cunosc un idiot care si-a crapat cutia la un matiz smile.gif)
Frana de motor ajuta foarte mult la oricefel de franare, fie ca e pe asfalt uscat, pe macadam, zapada sau gheata.
Cat de indicat e sa o folositi...... va las pe fiecare in parte sa decideti!
Succes


--------------------
renault clio 2002 - B 30 AEJ
Renault Clio II,1,5 dci

**[B]Cu cat un om gandeste mai putin cu atat vorbeste mai mult[/B]!**
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vesnic_nemultumitu'
post 3 Nov 2010, 09:17
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 5 December 07




La mine situatia sta asa (motorina):

Daca incerc frana de motor, se intampla una din doua:

1- obtin o decelerare usoara prin schimbarea intr-o treapta inferioara cu conditia sa tin apasat partial ambreiajul si sa nu depasesc 2000-2500 de turatii;

2 - daca am depasit acest numar de turatii, motorul devine zgomotos iar masina aproape ca nu mai decelereaza...si mergeeeeeee multe zeci sau chiar sute de metri.

Practic trecerea direct cu 2-3 trepte mai jos e inutila deoarece tot ce obtin e o ambalare a motorului. Atat.


--------------------
Renault Megane 1,5 dci 85 cp 2007 Lux Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 09:14
Dacia