Frana de motor -> viteza I -a sau viteza II-a ?, cum este indicat ?
![]() ![]() ![]() |
Frana de motor -> viteza I -a sau viteza II-a ?, cum este indicat ?
cipman |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
|
||
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|||
Catalinmodena |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Dupa ce am postat si pe topicul referitor la revizia de 60.000 de km, readuc la viata acest topic,titlul lui fiind mai potrivit pentru ce vreau sa intreb.
Am schimbat de curand din treapta a 3-a la 3000 de rot/min in a 2-a si s-a dus in aproape 4000 de rot/min.Mentionez ca am luat incet piciorul de pe ambreiaj. Ce voiam sa intreb:e pericol de a se slabii ceva distributia in timp de la astfel de manevre? In mod normal nu m-as teme,insa mi-a fost schimbata distributia pe garantie,si stiu ca nu mi-a fost stransa la cuplu cu cheia dinamometrica + ca am mai citit si patania unui coleg de pe aici caruia i s-a rupt cureaua de distributie in mers!Mentionez ca rar de tot fac manevre deastea si ca nu se aude nimic pe la motor,iar de atunci am mai mers cu masina! Astept parerile voastre.Ma gandeam sa merg la service sa o verifice! This post has been edited by Catalinmodena: 3 Aug 2009, 13:49 |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
zoard |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 21 July 09 From: Deva ![]() |
Salut,
Tre' sa recunosc ca m-am distrat citind topicul asta...desi poate ca nu-i de ras... 1. Frana de motor nu numai ca nu strica motorul, dar e chiar (FOARTE) indicata.... - scuzati caps-urile... 2. Frina de motor inseamna frinarea asigurata de compresia din cilindri - adica inversul tractiunii, in conditia in care amestecul din cilindri este foarte sarac in carburant - asta daca nu calci acceleratia, desi am mai vazut si de-astea... 3. In aceste conditii, nu strici nici o curea, pinion, roata dintata, etc...asta atata vreme cat respecti modalitatea de lucru - cea mai indicata este trecerea cu max 2 viteze in minus (5-3, 4-2) - se poate face si trecerea in 1, dar indicat este prima data in 2, apoi in 1 - schimbarea se poate face rapid... In rest, folositi-o cu incredere - veti constata ca veti schimba mai rar placute sau discuri de frina, de asemenea va creste si siguranta....nemaivorbind ca in cazuri extreme (pierderea completa a frinei de serviciu sau ajutor) e singura care va mai poate opri.... |
--------------------
Renault
Symbol
2005-1.4 8V 75CP
- HD99CIZ
|
|
SonyAD |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
Cipman știe ce vorbește.
1. Să retrogradezi ca să frânezi (frână de motor) mi se pare o mare prostie. Eu retrogradez numai ca să accelerez sau ca să mențin viteza fără să subturez motorul. 2. La retrogradare obligatoriu folosesc accelerația pentru îndulcirea cuplării. 3. Cu schimbătorul se ghidează/indică treapta dorită cutiei. Nu se folosește forța. 4. Practic toate mașinile moderne au toate treptele de înainte sincronizate, cum a zis cipman. Eu nu știu vreuna altfel. 5. Motivul pt. care marșarierul în general nu este sincronizat este pt. că e necesar un pinion intermediar pt. inversarea sensului de rotație al arborelui de ieșire. Dar numai pt. marșarier. Soluția cea mai simplă și ieftină (cred că și cea mai bună) este să ai un pinion intermediar culisant care să facă legătura între cei 2 arbori printr-un pinion pe fiecare. Modul ăsta de cuplare exclude sincronizarea marșarierului. 6. Cutiile de Renault sunt f. bune. Cel puțin mie mi-au plăcut întotdeauna cel mai mult. În afară de cele de Alfa Romeo. |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
scanman78 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 1 July 09 ![]() |
Cei care sunt soferi profesionisti o sa-mi dea dreptate. In primul rand frana de motor este indicata sa o folosesti atunci cand nu ai aderenta, sau la coborarea unor pante foarte lungi ca sa menajezi franele. Cat despre trecerea din aIV-a in a II-a, e o prostie. Daca cutia iti permite sa intrii in viateza a II-a si tu ai 60 la ora, inseamna ca ai cutia stricata, nu-ti mai functioneaza un sincon sau mai multe. Frana de motor se raporteaza la viteza si greutatea pe care o transporti, si in general se completeaza cu frana de picior. Se face un echilibru intre cele doua. Iar a doua mare prostie care o vad la multi, si aici sunt de vina si instructorii ca ne baga asta in cap, in timpul franarii, mai toti, scot din viteza. Economic pentru motor este sa ramai in treapta in care esti pana cand trebuie sa retrogradezi cu 2 viteze, sau pana la turatia minima. In felul asta nu mai fortezi motorul cand cuplezi intr-o treapta inferioara. Succesuri.
|
--------------------
renault
clio
symbol 2007
|
|
c0xty |
![]()
Post
#36
|
![]() c0xty Group: Members Posts: 211 Joined: 23 June 10 From: In carciuma! DNFD!!!! ![]() |
Cel mai bine e sa retrogradezi din a 4-a la cca 2-3 k ture la marsarier
![]() Cunosc un idiot care si-a crapat cutia la un matiz ![]() Frana de motor ajuta foarte mult la oricefel de franare, fie ca e pe asfalt uscat, pe macadam, zapada sau gheata. Cat de indicat e sa o folositi...... va las pe fiecare in parte sa decideti! Succes |
--------------------
renault
clio
2002
- B 30 AEJ Renault Clio II,1,5 dci
**[B]Cu cat un om gandeste mai putin cu atat vorbeste mai mult[/B]!** |
|
Vesnic_nemultumitu' |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 December 07 ![]() |
La mine situatia sta asa (motorina):
Daca incerc frana de motor, se intampla una din doua: 1- obtin o decelerare usoara prin schimbarea intr-o treapta inferioara cu conditia sa tin apasat partial ambreiajul si sa nu depasesc 2000-2500 de turatii; 2 - daca am depasit acest numar de turatii, motorul devine zgomotos iar masina aproape ca nu mai decelereaza...si mergeeeeeee multe zeci sau chiar sute de metri. Practic trecerea direct cu 2-3 trepte mai jos e inutila deoarece tot ce obtin e o ambalare a motorului. Atat. |
--------------------
Renault
Megane 1,5 dci 85 cp
2007 Lux Privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 09:14 |