ITP - Inspectia Tehnica Periodica
![]() ![]() ![]() |
ITP - Inspectia Tehnica Periodica
Adrian00 |
![]()
Post
#811
|
||
![]() .................... Group: Members Posts: 1.463 Joined: 2 April 08 From: Alba ![]() |
|
||
--------------------
Audi
A4 B6
2001 1.9 TDI
|
|||
marian-j |
![]()
Post
#812
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Colega Avani,n-am ce comenta!Nu-mi ramane decat sa bag nasul in pamant.Jenant!Mi-e rusine mie de rusinea colegului meu.
![]() Intradevar la carte zice:joc la directie=respingere.Acuma cine sesizeaza acel joc,cum il apreciaza,ce intentii are de fapt cel ce face aprecierile este cu totul alta poveste si tine de natura omului.Dupa cum am mai spus de multe ori fiecare inspector are stampila si raspunderea proprie. Mai vreau sa repet ceva:RAR-ul "vine" si la masini admise si la masini respinse. Colega Solon,m-ai facut sa rad! ![]() Cu toata bunavointa dar nu putem compara un motor gandit prin anii '60 cu un dci. Eu recomandam un parcurs mai alert si in turatii mai mari decat plaja de turatii utilizate cotidian din urmatorul motiv:autocuratarea coloanei de espament de depunerile grele aduntate in traficul citadin.Dupa cum am mai spus testul de opacitate se efectueaza apsand ferm(intr-un interval mai mic cel mult egal cu 2 secunde) pedala de acceleratie pana la podea!Trebuie sa recunoastem ca rar procedam astfel cu masinile noastre(adica sa "strivim" pedala de acceleratie la diesel).Ei bine,datorita circulatiei in oras(trafic lent,motoare insuficient incalzite,distante scurte parcurse,cozi pe la semafoare si prin intersectii,etc) pe traseele de evacuare se depun particule grele.La testare pe langa faptul ca motorul va fi foarte cald odata cu acesta se va incalzi bine de tot si coloana de esapament.Cand mai creste brusc si presiunea gazelor (datorita apasarii pedalei de acceleratie) particulele grele se desprind si tind sa iasa in atmosfera.Din pacate in portiunea din urma a tobei finale(acolo unde concentratia de "funingini" este cea mai mare) se monteaza sonda de prelevare a opacimetrului.Pe opacimetru nu-l "intereseaza" daca masoara fum sau nori de funingine.El ce "vede" ,masoara! Inca ceva!E mai "sanatos" pt motor ca esapamentul sa fie curatat in sarcina decat "omorat" pe loc. |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Solon |
![]()
Post
#813
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Stai sa-ti zic de ce am intrebat!
Sa zic ca sunt afon in ceea ce priveste motoarele ar insemna ca ma pricep! Eu auzisem ca la motoarele pe benzina, din cauza injectiei nu se poate face nimic la ele! In sensul ca , ori e bine reglata din fabrica ori e buna de dat la gunoi! Pe vremuri, la masinile cu carburatie, cu cateva ore inainte de itp incepea un adevarat ritual! Se tura motorul, se strangea cu surubelnita nu stiu ce surub! Cica sa scoata mai mult aer! Bun, eu, la toate itp-urile, dat fiind faptul ca am avut numai benzinare cu injectie si in lumina celor auzite si scrise mai sus, nici prin cap nu mi-a trecut ca ma pot trimite la plimbare! Mi se parea firesc sa imi dea itp-ul! Iar acum, m-am gandit sa incerc un diesel! Dar peste 2 ani ce fac, alerg cu ea ca nebunul inainte sa ajung la itp? Acum m-am prins: 207-le e hdi! Nici nu ma gandesc sa ma duc sa forjez masina! Mai bine nu mai iau diesel si gata! |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#814
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.324 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai tocmai ca este turbodiesel ar trebui alergat tot timpul pt. a proteja turbina si egr de depuneri....
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
marian-j |
![]()
Post
#815
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Colega Solon,la toate masinile(indiferent de tipul carburantului) o conditie foarte importanta este ca motoarele sa fie aduse la temperatura de regim inainte de a face testele de gaze/opacitate.De aceea poate parea a fii un "ritual" aceasta incalzire.
![]() Este adevarat ca la masinile pe carburator mai puteam sa intervenim(mai strangeam un surub "de aer" sau de "dojaj",mai "luam" un pic din avansul la aprindere,mai cresteam un pic turatia de "relantiu",etc) si astfel treceam testul de gaze.Odata cu aparitia masinilor mai sofisticate posibilitatile sa intervii asupra masinii(in statia itp,vreau sa zic) s-au redus drastic si la cele de ultima generatie sunt nule!Ca sa intervii asupra parametrilor de injectie trebuie sa ai scule,testere adecvate,stiinta si mai ales o baza de date!! Deci nu spun ca nu se poate interveni si la masinile mai noi dar e mult mai complicat fata de masinile mai vechi. Acuma despre turarea diesel-ului;nu spune nimeni sa-i scoti pistoanele prin capota in fiecare zi!! Exact cum spunea si colegul cj98czh,motorul isi elimina singur depunerile grele de prin diversele agregate si cotloane daca il 'forjam" un pic din cand in cand!Depunerile acelea sunt mai periculoase decat un mers mai alert! Vreau sa-ti spun ca si masina mea e tot un td(mai vechi!) si cand am loc ii mai "dau in goarna" si 5000 rpm si vad ca n-o doare! ![]() Despre viitoarea ta masina?Hmmm...Eu cam zic pas. ![]() Sunt foarte multi factori care ne determina sa ne cumparam o anumita marca/tip de masina.Este adevarat ca si motorul atarna greu in luarea unei decizii dar prefer sa ma abtin sa-ti dau sfaturi pe banii tai!Faci cum crezi ca e mai bine pt tine! Numa'bine!M ![]() This post has been edited by marian-j: 12 May 2009, 12:54 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Solon |
![]()
Post
#816
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
@marian: Cred ca inteleg eu aiurea! Ai diesel dar nu esti adeptul lui?
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
marian-j |
![]()
Post
#817
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Exact!M-ai "citit"!
![]() Masina am cumparat-o deoarece se intretine relativ usor si ma costa mai putin s-o mentin in conditii bune decat din alte considerente. Cu bani putini si cu pretentii nu prea merge! ![]() Ar mai fii de spus unele lucruri da' nu mai am timp!Trebuie sa fug la lucru!! Mai vorbim!! This post has been edited by marian-j: 12 May 2009, 13:10 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Io_mi_s |
![]()
Post
#818
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 25 August 06 From: Galati ![]() |
Intreb si io de curiozitate: da' daca are FAP?
![]() ![]() This post has been edited by Io_mi_s: 12 May 2009, 15:49 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006/Confort Privilege
|
|
marian-j |
![]()
Post
#819
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Pai nu stiu daca mai e necesar dar nici nu cred sa-i dauneze!
![]() Despre faza cu norul de fum emis fara motiv habar nu am ce sa zic! P.S.(oftopic) Am ramas dator cu o bere! ![]() Ai avut dreptate in legatura cu clema aia de plastic! Se regaseste la mai multe marci/modele! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#820
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
facut itp...... trecut.... fara probleme cica.... a ba am avut 2 mici probleme.... trusa si extinctorul expirate... si am avut DOAR un triunghi (cica trebuie doua).....
am ramas f placut surprins de cat de putin fum poate sa scoata masinuta mea diesel......bine ieri si azi am mers pe unde am putut cu 4000 de ture in reprize cat mai lungi (deci nu am schimbat mai mult de a doua....) |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
marian-j |
![]()
Post
#821
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Trusa si stingatorul nu sunt probleme!Sunt doar niste bagatele.Le inlocuiesti cand poti si gata!Sa ai grija sa n-ai probleme pe tema lor cu Garcea in caz de vre-un control.
De ce 2 triunghiuri??!! ![]() Se pare ca "tratamentul" cu turatii mai inalte i-a placut si masinii tale! ![]() Sanatate si drum bun! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#822
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu mia zis daca am 2 bucati...si iam arat doar unul.....oricum am rezolvat cu trusa ......cu extintorul mai incolo cand ies din bucuresti....
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
marian-j |
![]()
Post
#823
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Sunt cu regulamentul in mana!Nu vad niciunde sa se ceara doua triunghiuri.E adevarat ca in planul de operatii este o formulare mai nefericita(se vorbeste despre triunghiuri la plural!) ce ar putea induce in eroare.Am dat telefoane pe la monitori,pe la colegi si toti pretindem doar un singur triunghi.Acolo unde trebuiesc
mai multe bucati(truse medicale sau cale de blocare ale rotilor) regulamentul prevede clar numarul lor.La triunghiuri nu vad nici o referire ca ar trebui mai mult de unul singur. Bine,acuma nu mai e important acest lucru. E bine ca ai rezolvat-o cu trusa.Rezolva si treaba cu stingatorul si nu te mai doare capul. Numa'bine!M ![]() This post has been edited by marian-j: 13 May 2009, 14:44 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
verde |
![]()
Post
#824
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Lectura placuta !! a fost o surpriza si pentru mine. Articolul 8
Attached File(s) ![]() |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
shteffanivlad |
![]()
Post
#825
|
![]() Membru cu ESP/ASR Group: Members Posts: 691 Joined: 2 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu cand am cumparat masina, mi-a dat 2 buc triunghi reflectorizant. Eu am alta intrebare. Daca doamne fereste, folosesti triunghiurile (ale mele cel putin) nu le mai nimeresc inapoi in cutie. Sunt de unica folosinta?!
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi
Ianuarie 2008 / LMSE
- B-81-LXV iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon |
|
Solon |
![]()
Post
#826
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Trebuia sa fii foarte atent la modul de ambalare!
Uneori am impresia ca firmele producatoare de diverse au departament special creat pentru inghesuirea intr-un spatiu cat mai mic al unui numar cat mai mare de componente! ![]() Daca nu te uiti cand scoti ceva din cutie si apoi vrei sa bagi la loc, te-ai ars! This post has been edited by Solon: 14 May 2009, 09:29 |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
marian-j |
![]()
Post
#827
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Coane verde,chiar ca surpriza!
Habar nu am avut!! Dupa cum am mai spus este de "invidiat" "excelenta" comunicare dintre Politie si RAR! Unii zic una,alti cer alta!Naiba sa-i pieptene!! Eu pana nu primesc o comunicare clara din partea RAR in care sa fie mentionat explicit faptul ca sunt necesare doua triunghiuri nu voi solicita clientilor acest lucru! Ce mama naibii??Nu se mai vand triunghiurile si au ramas ANUMITE firme cu ele pe stoc de vor militienii sa ne mai cumparam inca unul fiecare??!! ![]() ![]() ![]() Ca de obicei:hotarari luate cu "turu" lua-i-ar mama nevoii de filozofi! Despre "impachetarea" ulterioara utilizarii triunghiurilor: ![]() ![]() Intradevar sunt unele mai ingesuite in carcase si e destul de laborios sa le nimeresti ordinea de impachetare.Am patit si eu chestia asta!! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#828
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Carcoteala:
1. Si daca ai 2 triunghiuri ce? Doar semnalizarea, logic, o faci pe banda pe care esti imobilizat, pentru cei care vin pe sensul tau (adica in spate). Punand un trunghi in fata, la ~50m, nu faci altceva decat sa-l obligi pe cel ce vine din spate sa-ti ocoleasca trunghiul (daca vrea muschiul lui ![]() 2. Remarcati, va rog, ca legea nu spune nimic despre termenele de garantie!!! So, Marian va respinge la ITP pentru trusa/stingator expirat dar politaiul nu va poate amenda, in principiu! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#829
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
m-am linistit cu asta....ca miera sa nu ma ia garcea ca am extinctoru...expirat.....
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
verde |
![]()
Post
#830
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Al doilea triunghi se pune tot in spate dupa ce ti-l sparleste pe primu.
http://www.aradon.ro/stiri/im:aradon:news-...080109-07122045 This post has been edited by verde: 14 May 2009, 20:23 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
marian-j |
![]()
Post
#831
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Perfect deacord cu "carcotelille" colegului adi_ar!
Cat despre:"Marian va respinge.." hai ca n-o fi dracu' chiar asa de negru! ![]() Gasim noi o solutie! ![]() Colega verde: ![]() ![]() Doar traim in rromanica! ![]() Apropo,azi am facut inspectia la masinuta unui coleg de-al nostru de pe forum. ![]() Atata "am latrat" pe aici cu marafeturile alea ce formeaza cacanaria aia de pachet legislativ ca avea bietul om unul "ștoc" in portbagaj!Asta dupa ce l-am mai si chemat inca o data in statie deoarece cand a venit prima oara sa-i fac inspectia ii lipseau din programul itp niste mentiuni din subsolul CIV.Norocul nostru RAR-ul s-a miscat cu talent si a rezolvat problema de pe o zi pe alta si nu am tinut omul incurcat mai multa vreme. ![]() Fazele similare cu cea de mai sus sunt alte motive pentru care incaruntesc vazand cu ochii! ![]() P.S. Am citit articolul si comentariile din link-ul postat de colegul verde. Dupa cum va spuneam:halimaua dracului! Nimeni nu mai stie sigur ce si cum!! Se pare ca suntem mai multi care banuim ca in spatele celui de-al doilea triunghi stau niste purcoaie de bani care trebuiesc "dirijate" spre anumite buzunare! ![]() This post has been edited by marian-j: 14 May 2009, 21:04 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
acc |
![]()
Post
#832
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 June 09 ![]() |
|
--------------------
VW
Golf
2001
|
|
marian-j |
![]()
Post
#833
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Ciao Alex!
![]() Ma tot uit la poza dar nu imi dau seama daca din "sticla" farului lipseste (sau nu) o bucatica.Ma poti lamuri,rogu-te,daca fragmentul acela triunghiular (din partea de jos a farului) lipseste sau sunt doar fisuri si urma de impact? |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
acc |
![]()
Post
#834
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 June 09 ![]() |
Buna
Nu lipeste, farul functioneaza asa de 2 ani si nu intra apa. E doar o fisura de la o piatra. Multumesc |
--------------------
VW
Golf
2001
|
|
marian-j |
![]()
Post
#835
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Perfect!
Daca sunt doar fisuri nu ai de ce sa-ti faci griji la itp! ![]() Probabil ca inspectorul va mentiona fisurile respective pe raport ca fiind DMi(Defecte Minore) cu codul 4.1.1.d dar repet inca o data ca nu iti poate respinge masina numai pe acest motiv!Daca zici ca fisurile sunt mai vechi si farul nu tinde sa se deterioreze e si mai bine!La sa faru' in pace si vezi-ti de treaba! Bafta!M ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
acc |
![]()
Post
#836
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 June 09 ![]() |
Multumesc.
|
--------------------
VW
Golf
2001
|
|
aqua |
![]()
Post
#837
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.250 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
sal
am facut si eu itp azi de dimineatza am trecut, dar am niste nelamuriri insp. initial imi zice ca as avea probleme cu frana de mana, eu nu eram de fata, plateam taxa, ca tine frana de mana doar 12%, mai tarziu imi zice ca frana de mana tine cam jos, ca ar trebui pe la 5 6 dinte sa tina....apoi ca as avea un mic joc la pivot pe dreapta....amandoua ar fi motiv de respingere dar nu ma intoarce pt asta si ma lasa...astepta ceva? apoi noxele au iesit cam la a 4 incercare....am luat de curiozitate un test care el zice ca nu ar fi iesit, pe care scrie asa: k m-1 max 2,50 delta m-1 max 0,25 temp ulei 88 grade regim rot min 800 max 4799 opacitate m-1 0,02 timp crestere regim 1,04 sec. e rau sau bine? megane diesel 2007 merci |
--------------------
ex. megane dci,
ex. Sportage GDI
2017 Sportage 2020 AWD T-GDI
|
|
Solon |
![]()
Post
#838
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai scapat cu joc la pivot si frana de mana slaba? La ce service ai fost?
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
aqua |
![]()
Post
#839
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.250 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
sal, la dab
dar mie mi s-a parut ca e cam trasa de par atat cu pivotul cat si cu frana pt ca o data mi-a zis ca nu tine, apoi ca tine dar prea jos iar la pivot pot sa zic doar ca am mare grija cu ea la gropi, de aia m-am si mirat sa-mi zica, plus ca la revizia de acum 7 mii mi-au zis ca e ok directia |
--------------------
ex. megane dci,
ex. Sportage GDI
2017 Sportage 2020 AWD T-GDI
|
|
pcs |
![]()
Post
#840
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Sambata trecuta, ITP la masina de serviciu ( Polo ), inchiriat de onor serv. car pool de la o mare firma specializata... Durata totala 20 min, au fost verificate doar franele si a fost fotografiata masina. Cat despre identificare de serie motor, gaze sau lumini - pauza. Evident se vorbise de la firma proprietara si toata inspectia a fost de fapt un fas. Nu te supara dom'Marian, dar uite colegii matale ca asta care a facut ITP-ul la Polo strica renumele meseriei. Ma gandesc cu groaza cate tigai circula acum pe sosele, cu ITP-ul luat pe ochi frumosi si care pot crapa in orice moment.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:24 |