Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

53 Pages « < 23 24 25 26 27 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ITP - Inspectia Tehnica Periodica

padre
post 16 Mar 2009, 17:26
Post #721


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Multumesc, Mihai, ma gandeam si eu la ei, acum cu recomandarea ta m-am hotarat, maine cred ca incerc la ei.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 17 Mar 2009, 12:47
Post #722


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Eu ti-as recomanda una dar e in sectorul 4 care am luat-o din lista, am cautat locatia si telefonul si am dat peste asta no-name/oem la care am stat cu tot cu hartoage si toate cele juma de ora. La ora 8 dimineata intram la itp, la ora 9 eram in birou....


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 17 Mar 2009, 17:28
Post #723


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




fieti mila si dami mie datele de contact te rog..... ca si eu rezidez tot in sectorul 4


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 17 Mar 2009, 18:52
Post #724


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Ai peme ca sa nu fie considerata reclama wink.gif


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 17 Mar 2009, 22:42
Post #725


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




merci....
caut cu ioana si vaz daca ma duc la ei....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 18 Mar 2009, 10:34
Post #726


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Da, hai sa va povestesc cum am picat eu ITP-ul:
am mers azi dimineata la Meridian Vest... toate bune si frumoase, prima masina, a durat cam 20 minute pana sa inceapa testul, noxe, frane, etc toate trecute cu brio.... mai putin testul articulatiilor. Am primit reintoarcere la verificare pe motiv joc bieleta directie dreapta.
Buuuun, n-as fi avut nimic de obiectat daca as fi suspectat macar aceasta situatie.
Mentionez ca am schimbat bieletele la 45.000 km si acum am 72500 km. Inainte de a le schimba la 45000 simteam ca am joc in bielete in volan, si anume: trepidatii si zgomot la trecerea peste denivelari (piatra cubica) si zgomot metalic la bracarea maxima a volanului. Nici unul din zgomote nu este prezent acum, deci nu am avut nici un motiv de banuiala.
Nu vreau sa acuz inspectorul de rea vointa desi eu stiu bine cum mi-am intretinut masina si care este calitatea ei... azi voi merge la o constatare la un service autorizat Renault pt ca eu nu am fost de fata la inspectia articulatiilor, eram la casierie sa platesc ITP-ul.
Ufff... sunt tare suparat pentru ca numai de cheltuiala asta nu aveam nevoie acum... estimativ ma costa 600 RON un set de bielete noi + manopera + geometrie.

marian-j, ce parere ai despre urmatoarea chestie: l-am intrebat pe inspector cum ar caracteriza uzura bieletei, intelegand ca nu-mi poate da un raspuns exact (nefacand masuratori ci doar verificari "la mana"). raspunsul ar fi: destul de mica uzura, dar totusi exista un joc. La obiectia mea mi-a aratat regulile RAR unde scrie ceva de genul ca nu trebuie sa existe "joc anormal". Nu mi-a picat fisa pe loc, inseamna ca exista si joc normal, nu? Adica piesa are un joc oricum? Nu cumva e prea mare marja de interpretare a inspectorului si lasa loc de abuzuri/spaga? Nu am vrut sa dau spaga si nu vreau nici de acum incolo...

This post has been edited by padre: 18 Mar 2009, 11:46


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 18 Mar 2009, 11:39
Post #727


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Imi pare rau sa aud asta...cand am facut eu itp-ul nu aveam pic de joc ...si masina mea avea aproape 60.000 km...acum am 70.000 si la ultima revizie (acu 1 saptamana) avea foarte putin joc la bielete...dar mecanicul a spus ca merg pana la 90.000 km....si merg pe drumuri destul de nasoale...Nu stiu ce sa zic Padre...poate ne spune marianj care este treaba cu bieletele si jocul...cum se calculeaza limita admisibila 04.gif ..eu am facut 2 itp la ei...de fiecare data au fost super de treaba...a fost totul ok...


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 18 Mar 2009, 11:43
Post #728


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Draga Padre,imi pare rau sa aud ca ai necazuri. sad.gif
Bieletele( ca si pivotii sau capetii de bara) nu pot fi construite in asa fel incat articulatia sa fie absolut fara joc fiindca atunci ar fi niste piese rigide nu articulatii ce trebuie sa permita un anumit grad de libertate al cuplei insa acel joc nu trebuie sa fie sesizabil de organele noastre de simt.Cand jocul devine sesizabil(sau ca sa fiu mai exact USOR sesizabil) atunci vorbim de un "joc anormal".
Intrebarea ta este perfect justificata insa din pacate nu-ti pot oferi un raspuns.Cand am pus si eu exact aceiasi intrebare celor ce ne instruiesc la RAR Bucuresti raspunsul a fost:
-"Ne bazam pe bunul vostru simt tehnic."
Este foarte adevarat ca aici marja de subiectivism poate diferi de la om la om(exact aceleasi discutii pot aparea la jocurile rulmentilor!) iar persona ce apreciaza jocul poate fi foarte usor banuita de rele intentii.In consecinta nu pot sa ma pronunt nici asupra constatarilor colegilor mei deoarece acest gen de constatari se fac cu ochii si cu mainile si nu din povestiri.
Oricum fa matale constatarea aia la reprezentanta reno(sper sa nu fie foarte scumpa!) vezi ce zic cei de acolo si daca te consideri nedreptatit la itp stii ce ai de facut!
P.S.
Am vazut cele scrise de colegul MHY si vreau sa precizez ca si eu procedez exact la fel ca mecanicul ce l-a deservit pe dumnealui adica si eu incerc sa tolerez niste mici jocuri pe care le apreciez ca fiind nepericuloase iar piesele nu trebuiesc inlocuite chiar in acel moment insa ii atrag omului atentia ca sa se pregateasca din timp.Nu fac acest lucru ca sa primesc spaga! biggrin.gif Consider ca e pacat sa pun clientul sa schimbe niste piese ce isi mai pot face datoria inca un interval semnificativ de km parcursi.
Cu totul altfel stau lucrurile atunci cand jocurile sunt mai mari,usor vizibile sau usor de simtit la mana si bielete "troncane" la miscari scurte si repezi(stg-dr) ale volanului.
Din pacate nu stiu sa calculez limita maxima admisibila la jocuri. sleep.gif

This post has been edited by marian-j: 18 Mar 2009, 11:57


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 18 Mar 2009, 11:57
Post #729


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




QUOTE(padre @ 18 Mar 2009, 10:34)
Da, hai sa va povestesc cum am picat eu ITP-ul...

io cand ti-am zis trai-ti-ar sa dai si tu de-o bere la baieti, sarisi in sus. ca tu nu dai, ca esti corect. ca ai masina buna si n-are probleme.
din pacate asta e tara, astia sint oamenii. pana nu-i stimulezi oleaca nu se mijca. mai ales pa criza asta, tre' sa lasi si tu ceva pa unde treci.
io zic sa schimbi statia ITP si sa fi ceva mai prietenos cu baietii d-acolo. chiar si o "prietenie" mica face minuni.
pacat de timpu' pierdut.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 18 Mar 2009, 12:17
Post #730


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Din pacate sunt obligat sa revin la aceeasi statie, asa mi s-a comunicat. Marian, asa e?

Nu pot sa-l acuz pe inspector de lipsa de profesionalism sau ca ar fi vrut vreo atentie, s-a purtat ok - in afara faptului ca am asteptat mai mult decat ar fi trebuit si ca nu a comunicat mai deloc cu mine... Adica mi s-ar fi parut normal sa-mi explice care e problema (eventual sa-mi arate jocul cand era ridicata masina pe elevator), cum s-o remediez, etc etc... a trebuit sa pun eu intrebari ca sa lamuresc necunoscutele.
In continuare nu vreau sa dau spaga mad.gif
Mai vorbim dupa constatarea pe care o fac in dupa-amiaza asta.


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 18 Mar 2009, 12:33
Post #731


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




nu da spaga! era si-o campanie cu numele asta parca smile.gif
io am dat spaga, taman sa scap de alergatura ce-ar fi urmat unei eventuale respingeri la ITP.
dar daca ai timp de pierdut prin serviceuri, fii corect.
si totusi lasa-le de-o bere la baieti, inainte de-a incepe inspectia. asta nu e spaga. e un gest nobil pana la urma. doar se baga omu sub masina ta.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 18 Mar 2009, 12:46
Post #732


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




cristib pentru ca tu i-ai obisnuit asa cei care nu dau o 'bere' sunt refuzati pentru niste motive mai mult decat discutabile pentru a fi 'invatati' sa dea o bere data viitoare. In ultimele 3 dati am fost refuzat pentru urmatoarele:

1) parbrizul ciobit pe maxim 0.5 cm2 in zona pasagerului
2) pierdere ulei baie (tocmai schimbasem uleiul si cel de la service n-a sters ce cazuse de la filtrul de ulei). Am sters cu o carpa dar cel de la ITP m-a obligat sa ma duc in service sa schimb garnitura de la baia de ulei care nu avea absolut nimic
3) compartiment motor murdar (asta a fost culmea)

Din toata afacerea asta cel mai tare ma deranjeaza ca cei care dau o 'bere' trec de ITP cu probleme grave (directie, frana )care-mi pun viata mea si a altora in pericol.

NU MAI DATI 'BERE' la ITP-isti !!!!

This post has been edited by murfi: 18 Mar 2009, 12:54


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 18 Mar 2009, 12:46
Post #733


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




@padre ... se poate schimba si o singura bieleta nu jumate de caseta de directie ... spor


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Mar 2009, 12:47
Post #734


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sigur ca da...si omul se baga gratis sub masina ta.... saracul de el....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 18 Mar 2009, 12:56
Post #735


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




@cmandrei: stiu, logic ca se poate, dar nu prea are rost... daca tot fac o cheltuiala acum cred ca trebuie facuta pt ambele pentru ca sigur cade si a a 2 a bieleta la scurt timp dupa prima.
Din pacate posibilul joc vine din cauza ambitiei mele prostesti de a pune "piese de origine Renault", adica TRW in cazul de fata. Puteam sa pun Febi - se pare ca sunt mult mai bune, dar prostul.... sa fie in cutie Renault. Si bineinteles ca foarte importante sunt si drumurile noastre proaste, doar ca eu merg cu grija si ocolesc gropile, nu am luat nici o groapa serioasa in ultimii ani.
Ma mai pronunt dupa constatarea de azi.

later edit: concluzia in urma verificarii la service autorizat: trebuie inlocuita bieleta de directie dreapta. Jocul nu este puternic, ar mai merge 10-15.000 km, dar cum nu e vorba de o masuratoare exacta... este foarte interpretabil.
Concluzia este ca va trebui sa inlocuiesc bieletele. Avand in vedere ca eu nu simt nici un fel de zgomot sau trepidatie in volan... Raman cu o mare indoiala privind decizia inspectorului ITP, dar nu o pot contesta. Din pacate sistemul a fost gandit de la inceput sa lase loc de mari interpretari (normal ar fi ca aceste masuratori sa se faca obiectiv, cu niste aparate de masurat, nu "la mana") si mai ales de spaga/atentii. Asta e, Romania.

This post has been edited by padre: 18 Mar 2009, 17:37


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 18 Mar 2009, 22:10
Post #736


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Colega padre,sunt perfect de acord cu colegul cmandrei!De ce sa inlocuiesti si bieleta stg?Eu cred ca nu are rost sa bagi banii aiurea in masina.Inlocuieste-o doar pe cea incriminata,refa geometria directiei si vezi-ti de treaba!Din cele observate de mine iti pot spune ca (de cele mai multe ori)piesele de directie se defecteaza mai des pe partea dreapta a masinii si este explicabil acest fapt deoarece se pare ca evitam mai des gropile cu partea stanga deoarece le observam mai usor si pe drepta ne scapa mai des.
Cred ca si dorinta ta de a pune pe masina doar piese de origine are o explicatie,zic eu,pertinenta.Ne-am cam saturat sa cumparam tot felul de prostii de prin magazine si sa constatam ca nu-s bune,tin putin sau isi fac treaba deficitar si ne gandim ca acea cutie branduita de care pomenesti matale ar trebui sa ne ofere garantia unei calitati mult superioare fata de cine stie ce "facaturi" sau "turcisme" si in acest fel sa-si justifice si pretul!
Din pacate nu stiu sa se fi inventat vre-un sistem tehnic capabil sa masoare diferitele jocuri ce pot aparea in subansanblele de directie sau suspensie.Sper sa nu fiu eu prost informat!In consecinta sunt si eu in asentimentul vostru si consider ca sistemul actual lasa loc unei doze substantiale de subiectivism in "interpretarea" jocurilor insa momentan nu vad alt mod de a face controlul subansamblelor despre care vorbim.Am avut ocazia sa urmaresc de la un cap la altul efectuarea unui TUV in Germania si vreau sa va spun ca si acolo diagnosticarea directiei s-a facut prin suspendarea puntii si prin testarea manuala a jocurilor.Fac aceasta precizare deoarece nemtii sunt cosiderati(pe buna dreptate) "tatici" in materie de inspectii.
Deasemenea cred ca inspectorul putea sa fie un pic mai comunicativ dar din pacate asta tine de felul fiecaruia de a fi.Unii suntem asa mai "gura-sparta"(recte,eu! blush.gif ) altii suntem mai taciturni.Ce sa-i faci?Oameni si oameni.Vreau sa-ti spun ca regulamentul interzice categoric prezenta clientilor pe fluxurile itp.Au fost cateva accidente prin diverse statii si tocmai datorita acestor accidente(in principal,cazaturi in canalele de inspectie)s-a luat aceasta masura.Acuma vreau sa-ti spun cum procedez eu in astfel de cazuri.Daca nu am control in statie si constat anumite jocuri ce ma impiedica sa acord viza itp imi iau clientul cu mine in canal(mai intai ii atrag atentia sa caste bine ochii pe unde calca!!!) si ii evidentiez cat pot eu de clar despre ce neajunsuri este vorba.Nu e prea "ortodox" ceea ce fac eu dar consider ca asa este mai omeneste sa ma comport.Pe de alta parte daca eu consider ca jocurile ce le constat sunt nepericuloase sunt in stare sa sustin acest lucru pana in panzele albe indiferent cine imi vine in control!Procedand astfel clientul meu pleaca in service convins ca nu caut sa-l aburesc.In foarte multe cazuri am constatat ca o buna parte dintre clienti procedeaza cum doreste sa procedeze si colegul Padre adica schimba si ce nu trebuie neaparat,ca sa stie scapati de o grija si sa nu mai am nici un motiv de comentat.Evident ca am avut si eu parte de nemultumiti de constatarile mele insa cu un pic de bunavointa in a-i explica omului ca nu e vorba de un moft ci de siguranta sa personala si a celor pe care ii are in grija cand se afla la volan au aplanat conflictele si pana la urma lucrurile s-au rezolvat amiabil prin remedierea defectiunilor constatate si acordarea vizei itp fara nici un fel de "atentie".Sper sa nu calc naibii vre-o data in stachini si sa ma trezesc cu vre-o stampila in atestat sau mai rau,cu el anulat! rugaciune.gif

This post has been edited by marian-j: 18 Mar 2009, 23:56


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 18 Mar 2009, 22:30
Post #737


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Bieletele montate acum au aprox. 27500 km rulati, e clar ca au o anumita uzura comparate cu unele noi... Daca schimb doar dreapta si cea din stanga e mai uzata am inteles ca e posibil sa dauneze casetei de directie. In plus, o bieleta Febi costa 70 RON... + inca atat montajul, chiar nu merita sa ma zgarcesc pt o asemenea suma, nu?

Am 2 intrebari:
1. este obligatoriu sa fac revenirea la aceeasi statie ITP?
2. pot merge la alta statie si sa fac ITP-ul cap-coada?



--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 18 Mar 2009, 23:16
Post #738


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Ai dreptate,padre!Suma nu e chiara asa mare cum ma temeam eu.In consecinta schimba-le naibii pe amandoua si nu mai are nimeni nimc de obiectat.Nu prea intrezaresc eu motivul pentru care o bieleta noua si una ceva mai uzata i-ar putea dauna casetei de directieSper sa nu ma insel!
1.Da!Revenirea o poti face doar in statia in care ti-a fost intocmit raportul de respingere.
2.Poti merge!Respingerea intr-o statie nu exclude intializarea unei noi inspectii intr-o alta statie.
Iti doresc multa bafta indiferent de calea pe care o alegi!

This post has been edited by marian-j: 19 Mar 2009, 02:18


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 23 Mar 2009, 20:41
Post #739


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Nici eu nu vad cum ar putea cauza casetei de directie utilizarea unei bielete de directie uzate, pe o parte. Poate numai o oarecare galagie (batai si clantanituri la trecerea peste neuniformitati ale carosabilului...) sau un efort de a tine masina in mers rectiliniu pe suprafete plane... :-)
Dar, daca la inspectie se cere inlocuirea elementelor de directie uzate - grad mare de risc la adresa sigurantei traficului -, apai, atunci componentele uzate trebuie neaparat inlocuite.. :-)


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyshy
post 25 Mar 2009, 12:13
Post #740


Membru rombic


Group: Members
Posts: 106
Joined: 13 March 07
From: Bucuresti/Sf. Gheorghe




Am fost si eu ieri la ITP, la ora 13.30 plecat de la serviciu la ora 14.00 am ajuns acolo, in fata mea o masina Dacia 1310, cu multe brizbrizuri si probleme. La sfarsitul inspectiei, s-a blocat sistemul, cica ar fii o masura a celor de la RAR, sa verifice si ei daca inspectia a fost corecta. In 30 min a venit "baiatu" de la RAR sa inspecteze ce se inspectase deja. Chiar daca mie mi-au iesit perii albi e de apreciat o astfel de masura. La ora 15.00 am intrat si eu, a verificat-o cap-coada, nu a fost nici o problema, am doar 26.000 Km si la 15.35 am iesit pe poarta. Costul e de 95 RON de la 1 martie 2009. Nu-mi sariti in cap ca i-am lasat 5 RON..."spaga".


--------------------
renault symbol 1.5dCi, 65CP 2007
28.500km - 25.06.2009
34.500km - 19.04.2010
44.500km - 23.08.2011
87.500km - 06.05.2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 25 Mar 2009, 15:57
Post #741


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(murfi @ 18 Mar 2009, 13:46)

3) compartiment motor murdar (asta a fost culmea)



*





WTF?

@marian-j: cam cat de murdar poate fi un motor (nu ulei! ca dam in mediu etc.) ca sa te respinga? ...e posibil asa ceva?


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 25 Mar 2009, 21:57
Post #742


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Draga colega,ce sa spun?Bineinteles ca prefer sa verific o masina al carei motor este curat in comparatie cu una cu motorul mizerabil.Cand motorul e murdar mi-e mult mai greu sa-i gasesesc si sa-i citesc seria si asta se rasfrange neplacut asupra clientului deoarece va petrece mai mult timp in statie pana reusesc eu sa termin identificarea si sa pot valida in serverul RAR inceperea inspectiei propriuzise.
Vreau totusi,sa fac niste precizari!Cand spun motor murdar ma refer la un motor naclait de ulei ,de motorina amestecata cu praf,de lichid de racire ori servo sau si mai rau combinatii ale celor insirate pana acum si nu la un motor prafuit!!!Nu am pretentia ca masina sa vina cu motorul ca atunci cand a iesit de pe poarta fabricii!!In plus nici nu recomand spalarea motoarelor din generatiile mai noi.Hai,la masinile mai vechi mai treaca-mearga( nu de alta dar si eu am hachita sa am motorul curat! blush.gif ) dar la cele mai noi ce au pe sub capote o gramada de electronica si conectica aferenta acesteia parca nu-mi mai da mana sa imi indemn clientii sa-si spele motoarele.Daca clientul sufla cu aer comprimat praful si apoi sterge un pic cu o carpa componentele accesibile din compartimentul motor sunt de-a dreptul inacantat dar NU pretind acest lucru!Decat sa se apuce omul sa-si spele motorul sau sa insiste cu curatenia si din neatentie sa intre apa te miri pe unde,sa deranjeze cine stie ce mufa sau sa scoata vre-un furtunas de vacum sau de retur mai bina sa vina la inspectie cu motorul asa cum este!Am un compresor in statie si prefer sa suflu eu strict portiunea ce ma intereseaza(adica locatia seriei) si apoi dau un pic cu aer si peste capacele si piesele acesebile si apoi mai dau cu carpa pe ici pe colo.Nu mi-e mare lucru si in plus "da bine" si la poza ce trebuie s-o fac compartimentului motor! biggrin.gif
In consecinta eu nu am respins pe nimeni pt. compartiment motor murdar.Am intalnit si eu masini cu motoarele jegoase intr-un hal fara de hal dar le-am explicat clientilor respectivi ca in conditiile acelea nu ma pot apuca de inspectie deoarece nu-mi pot permite sa imi bat joc de timpul meu si al clientilor ce stateau la rand pana "sap" eu dupa serii si in plus riscau sa-i resping la capitolul "Poluare" deoarece in marea majoritate a cazurilor era vorba despre pierderi de ulei motor si acest gen de pierderi sunt tratate ca fiind daunatoare mediului,exact cum bine remarcai matale mai sus.Unii au inteles ce vroiam sa spun,altii mi-au "rugat" de sanatate si nu s-au mai intors in statie.Nu-mi convine sa pierd vre-un client dar nici nu vreau sa ma injure si sa plece alti doi!
Colega crisolro,sper ca am reusit sa-ti raspund intrebarii adresate.
Numa' bine!M smile.gif

This post has been edited by marian-j: 25 Mar 2009, 22:05


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 28 Mar 2009, 20:37
Post #743


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Mda, am finalizat si eu cu ITP-ul. Vineri am schimbat bieletele, azi am facut revenirea la ITP... in total am facut un ITP de 517 RON (130 RON bielete + 280 inlocuire bielete + geometrie roti + 85 RON ITP + 22 RON revenire ITP).
Ce sa zic... sunt "mai sarac" dar corect. cool.gif Glumesc, nu m-a saracit cheltuiala, consider ca a meritat. Pacat de nervii consumati, atat.



--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 30 Mar 2009, 18:23
Post #744


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




a scapat.gif In sfarsit!
Drum bun,padrino! biggrin.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sadi
post 30 Mar 2009, 19:06
Post #745


tanti moderatoreasa


Group: Moderatori
Posts: 2.001
Joined: 23 August 07
From: Bucuresti




revin si eu cu noutati: facut ITP la tg mures, cost 100 lei, dar am impresia ca timpul comunicat la inceput de 25 de minute a fost mai scurt la mine laugh.gif
cica totul e in regula, masina mea nu are nicio problema

multumesc marian pentru rabdarea cu care mi-ai raspuns la intrebari! rolleyes.gif


--------------------
VW Passat Confortline 2.0 TDI 140 cp 2009 - numar de moldova :)
Inteleptul nu spune ce stie, iar prostul nu stie ce spune.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Io_mi_s
post 31 Mar 2009, 17:21
Post #746


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 25 August 06
From: Galati




Dom' Marian! Dom' profesor! Nu va dati, rogu-va, o parere si despre jmichiria de vreo 3,14 cm2 aparuta in parbrizul dubitei mele (3t) de servici? Nu-i neaparat vorba de ITP, ci mai degraba de identificarea de la RAR... Expira leasingu'... In urma cu niscaiva ani, am avut surpriza sa fiu trimis de acolo pt. o problema asemanatoare (ce-i drept, atunci era muuult mai mare). Nici pana azi n-am aflat care-i legatura intre identificare si stare tehnica. Si pt. doar atat nu ma duc in service, decat daca ma trimiteti dv.
Sar' 'na!

31032009397_edited.jpg ( Size: 406.39k ) Number of downloads: 431
31032009398_edited.jpg ( Size: 442k ) Number of downloads: 452


--------------------
Renault Megane 2.2 2006/Confort Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 31 Mar 2009, 21:46
Post #747


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Cu maaare placere,sadi!Cu cea mai mare placere! biggrin.gif
Ma bucur tare mult ca ti-am putut fi si eu de folos cu ceva, mai ales ca-ti mai sunt inca dator,atat eu cat si colegii din Timisoara! blush.gif
Drum bun si kilometri fara numar,fara numar..

Coane Io_mi_s, mi-e deajuns daca imi spui marian-j,marian sau Mariane. blush.gif
Nu ma mai "domni" si "profesori" atata ca ma invat cu narav si dupa aia ma sui singur ca scroafa-n roaba! laugh.gif
Vreau sa te asigur ca patania matale de acum cativa ani nu este singulara!Inspectorii RAR ce fac identificarile,pe langa operatiunile ce tin strict de capitolele "Identificare" si "Autentificare", au si obligatia sa mai "arunce un ochi"(critic!) asupra starii generale a vehiculului prezentat si daca constata defectiuni,sa amane efectuarea autentificarii pana la remedierea defectiunilor constatate. Iti dai seama ca primele vizate la astfel de constatari vizuale sunt parbrizele,oglinzile exterioare si anvelopele.Daca inspectorul respectiv considera necesar,poate introduce masina(sau remorca) si pe fluxul itp al reprezentantei pentru verificari mai amanuntite!Iata doua exemple:
-se prezinta la RAR-ul local o masina pt autentificare in vederea unei vanzari/cumparari.Clientul aduce masina respectiva pana la intrarea in hala.De acolo este preluata de un inspector RAR.Acesta o porneste si intra cu ea pe flux.In fata sa era oprit un jeep aproape nou!Pune omul piciorul pe pedala de frana.Frana?IOC!!Normal ca se propteste (nu tare) in bara jeep-ului!Proprietarul jeep-ului observa faza si,normal,face scandal!A iesit un circ cat casa!Culmea a fost ca masina respectiva trecuse de itp cu vre-o saptamana mai inainte intr-un judet vecin.Am inteles ca acest caz a ajuns pana la Bucuresti.Deci sa nu te miri daca acuma inspectorii sufla si in iaurt!
-Caz personal!Fac inspectia la un cap-tractor relativ nou.Masina,ok!Trece fluierand toate probele si nici nu este blocata in statie in vederea reinspectarii.Booon!Pun viza in talon si ii urez omului drum bun.Cam la vre-o trei saptamani primesc un telefon de la RAR sa pregatesc raportul de inspectie si pozele masinii respective.A venit un monitor,am scanat in statie raportul si anexele acestuia,am scos din fisierul dedicat si niste copii ale pozelor aferente inspectiei iar monitorul si le-a incarcat pe un stick si s-a dus cu ele la RAR.Ce se intamplase?La fel ca si in cazul matale expira lizingu' si masina venise la RAR pt autentificare iar in intervalul scurs de la inspectie a luat o piatra in parbriz.Daca era numai o ciobitura ar fi fost bine dar ciobitura se continua cu trei "raze" intinse pe aproape tot parbrizul.Iti dai seama ca daca "razele" respective se vedau si pe poza mea eram "mancat",nu?Norocul meu a fost ca poza a fost cat se poate de clara si nu a existat nici un dubiu,chit ca soferul le-a explicat de i s-a dus gura pana la urechi celor de la RAR,ca piatra "o luase" dupa efectuarea itp!
In cazul matale,fiind vorba doar de o ciobitura(aflata totusi in stanga si in zona de actiune a stergatoarelor de parbriz) sper sa nu fie cei de la RAR prea drastici. blush.gif
Eu NU am caderea sa te indrum catre service!Am mai spus faptul ca fiecare inspector are stampila si mai ales raspunderea proprie!!In consecinta nu ma hazardez!
In locul matale eu as proceda astfel:m-as duce linistit la RAR!Daca inspectorul ce te va prelua va considera ca fiind neaparat necesara inlocuirea prabrizului abia atunci l-as inlocui!!Pe bune!!Nu ai de ce sa te sperii!!Nu-ti taie nimeni capul!!Este posibil sa primesti pe forum o gramada de sfaturi utile dar nu intotdeauna socotela din targ se potriveste cu cea de acasa!Avand in vedere faptul ca parbrizul costa bani buni,mai pui manopera si imobilizarea masinii pt. cel putin o zi,rezulta o pierdere de bani(destul de importanta) pentru firma si implicit pentru matale!Cat timp nu se "invarte roata" nu iese banu',nu-i asa?Eu cam asa as vedea problema matale tinand cont de regresul evident al veniturilor transportatorilor.Daca ma insel,te rog mult sa ma corectezi!
Bafta multa!
Numa' bine!Marian smile.gif
P.S.
Daca dai o bere (virtuala,evident!)iti spun si amanuntul (caracteristic)ce mi-a permis sa identific marca dubitei matale! wink.gif

This post has been edited by marian-j: 31 Mar 2009, 22:24


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 31 Mar 2009, 23:42
Post #748


Membru


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Cu amanuntul asta m-ai dat pe spate unsure.gif


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Io_mi_s
post 1 Apr 2009, 16:07
Post #749


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 25 August 06
From: Galati




Confirmi, inca o data, ca esti acelasi Mare Om, Marian (voi ajunge io vreodata la intalnirile voastre din Timisoara pt. onoarea de a-ti strange mana?).
Multumesc, am inteles - am hotarat impreuna cu seful parcului auto sa-l inlocuim (da' mai incolo, prin iunie - poate se mai adauga si altele).
Amanuntul... nedumerire.gif Sigur nu-s vreo 3 optiuni in ceea ce priveste marca? Daca ma gandesc la acelasi, chiar nu stiu daca surorile-l au... 'Aidi bem! cheers.gif


--------------------
Renault Megane 2.2 2006/Confort Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edv_ro
post 1 Apr 2009, 20:33
Post #750


Membru autentic


Group: Members
Posts: 267
Joined: 7 May 05
From: Hamburg




Am facut acum o zi ITP-ul la reprezentanta Renault Constanta. Cost 70 ron. Fara revenire, caci masina nu are probleme. Cel putin asa mi s-a spus. Durata a fost de aprox 30 minute. Nu am fost intrebat de trusa medicala sau extinctor. Din cate am vazut, o eventuala revenire costa intre 8 si 20 lei.


--------------------
Skoda / Renault Octavia 3 FL Combi / Twingo 3 1.4TSI 150CP 2017 / 1.0 SCe 70CP 2017 - HH / HH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
53 Pages « < 23 24 25 26 27 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 08:49
Dacia