Cat e de rezistenta cutia de viteze ?
![]() ![]() ![]() |
Cat e de rezistenta cutia de viteze ?
pegas |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|||
cristio_79 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Risti sa tocesti dintii sincroanelor.
Nu stiu exact ce fel de actionare a ambreiajului ai, dar daca este pe cablu, verifica si regleaza-l. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.464 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit, daca ai facut doar de cateva ori manevra respectiva gresit, nu se intampla nimic. Sa nu o faci sistematic. In mod normal, cu cutia de viteze nu ar trebui sa ai probleme in primii 400.000 km
![]() |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
pegas |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
ok. multumesc pentru raspunsuri.
@cristio_79: cu cablul nu cred sa fie problema, deoarece in 15.000 de km, doar de 2 sau 3 ori (situatii pe care mi le aduc aminte cu precizie) a facut asa. mai degraba problema ar fi soferul... @Batranul: asta doream sa aud ![]() deci, mai multa atentie din partea mea. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
... atentie si la covorasul de noroi, sa nu intre sub pedala de ambreiaj ... astfel mai castigi 4-5 mm prin faptul ca pedala se poate duce pana la podea si astfel discul de ambreiaj are o viata mai lunga! ... si inclusiv cutia de viteze!
|
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
pegas |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
conteaza atat de mult acei 4-5 mm? pentru ca, intr-adevar, uneori covorasul mai ajunge sub ambreiaj, dar impresia mea era ca in acea zona a miscarii pedalei, ambreiajul nu cupla.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
bardu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Nu conteaza mai deloc 5 mm, conteaza foarte mult sincronizarea cutiei de viteze. Ca sa te convingi fa o proba simpla. Misca masina inainte cativa metri, opreste brusc si baga imediat in marsarier. Garantez ca va carai. Poti repeta smecheria cu marsarierul dupa ce stationezi cateva secunde si apoi bagi in marsarier sa vezi ca nu mai caraie!
Legat de rezistenta cutiei de viteze nu cred ca exista crash test pentru asa ceva ![]() Bafta. |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
Relu11 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
bardu cutia de viteze este sincronizata doar in treptele pentru mers inainte.
|
--------------------
.
.
.
|
|
bardu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Ok, de acord cu tine Relu da` asa mi-a zis super mecanicul de la Lion Victoria (mi-a smucit-o ala din toate incheieturile ). Am probat si asa e, daca fac pauza dupa oprire nu mai caraie in revers.
|
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
Relu11 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Normal ca nu mai caraie in reverse, pentru ca nefiind sincronizata cu restul treptelor are nevoie ca totul sa fie oprit in momentul in care introduci in reverse.
This post has been edited by Relu11: 12 Jun 2009, 16:01 |
--------------------
.
.
.
|
|
cepy |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 13 November 08 ![]() |
salutare!am si eu 2 intrebari.am un renault clio din 2002 cu 64000km la bord si din cate stiu eu nu i-a fost verificat niciodata nivelul din cutia de viteze.la cat timp se verifica nivelul uleiului din cutia de viteze.si cum imi dau seama daca s-a stricat sau e pe duca ambreiajul?
|
--------------------
renault ;kia
clio symbol1.4 16v 98 cp ;kia ce'ed 1,4 16v 110cp
- ph08ued
2002;2007
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
QUOTE(bardu @ 12 Jun 2009, 15:06) ... un exemplu mai bun ar fi fost cazul in care mergi in coloana intr-o zona aglomerata sau in rampa (unde decuplarea ambreiajului fara "agatarea" volantei este esentiala si astfel si temperatura sistemului), si altul in care mergi in coloana intr-o circulatie fluida si rapida (unde poti schimba chiar si fara debreiere)... ...De acord, "poate" nu conteaza in primii 100000km, dar cand se uzeaza discul si e pe aproape de "duca", conteaza si daca mai poti apasa 1 mm in plus ... ... in principiu, orice mm in plus face ca decuplarea discului de pe volanta sa fie mult mai bine realizata, si astfel discul nu mai "agata" volanta ... fapt care duce la anumite avantaje: patinare exclusa, volanta se raceste mai bine, ferodo-ul discului rezista mai mult, timpi mai buni de sincronizare pinioane in CV deoarece momentul de inertie al discului este astfel mai mic, etc. 13 Jun 2009, 17:19: QUOTE(cepy @ 12 Jun 2009, 23:25) salutare!am si eu 2 intrebari.am un renault clio din 2002 cu 64000km la bord si din cate stiu eu nu i-a fost verificat niciodata nivelul din cutia de viteze.la cat timp se verifica nivelul uleiului din cutia de viteze.si cum imi dau seama daca s-a stricat sau e pe duca ambreiajul? ... Renault prevede verificarea nivelului de ulei in cadrul reviziilor generale, deci din 60000km in 60000km ... dar despre inlocuire nu zice decat asa: = la reviziile de intretinere daca sunt observate urme sau pierderi de ulei CV, atunci e indicat a se face verificarea nivelului si completarea cu ulei de acelasi tip ... [ pentru cutiile manuale de Clio II, tehnologic Renault indica a fi folosit ulei CV TransElf TRJ75W80 (echivalent acum cu NFJ75W80)] = uleiul scos din CV in cadrul operatiilor mecanice ce impun acest fapt, obligatoriu se inlocuieste cu ulei nou! = daca CV are pierderi, iar pierderea e mai mica decat 0.5 litri atunci se inlocuieste uleiul in CV! = daca CV are pierderi, iar pierderea constatata este mai mare decat 0.5 litri atunci se inlocuieste cutia de viteze ...!!! ... (nu-i gluma) In principiu este bine: 1. sa verifici nivelul ulei CV la orice banuiala sau urma ca ai pierdut ulei din CV, sau din max. 30000km in 30000km pentru linistea ta! 2. din 60000km in 60000km sa faci schimbarea uleiului din CV ... daca nu ELF NFJ75w80, poti folosi totusi Castrol Manual 75W90 ... 3. La fiecare revizie sa verifici starea burdufului-simering planetara langa CV Ambreiajul in general te anunta prin: - ori incepe sa caraie la incercarea de a introduce in MI, cu auto pe loc, motorul pornit si debreiere min.3-5 secunde - ori zgomot rulment ambreiaj la debreiere cu motor pornit - daca in treapta a IV-a sau a V-a motorul nu caleaza la ridicarea pedalei de ambreiaj - sau altfel spus, cand iti vine sa zici "motorul e prea ambalat, insa masina nu fuge" (pe drum drept si orizontal, CV in treapta IV-a sau a V-a) ....!!! ![]() In general pe la 200.000 km cade ambreiajul, acum daca e mai devreme sau mai tarziu tine mult si de stilul de conducere, de starea si felul drumurilor pe care circuli, de modul de folosire al autovehiculului etc.. (oras-afara, Bucuresti-provincie, DN-autostrada, ses-munte, cu remorca-fara, gol-incarcat, preventiv-sportiv, etc) Numai bine! This post has been edited by TRANCA: 13 Jun 2009, 17:19 |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
cepy |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 13 November 08 ![]() |
mersi pt. raspunsuri.cand ii fac revizia la 65000 de mii o sa-i pun sa verifice nivelul uleiului in cutie si sa-l schimbe eventual.intrebarea cu ambreiajul am pus-o pt. ca mi se pare ca la unele plecari patina,dar cred tine mai mult de mine.masina e folosita pe drumuri ploiesti-bucuresti si-n bucuresti si la drumuri in afara tarii.are 7 ani masina,mentionez ca i-am schimbat distributia la 44000km cand avea 5 ani masina.singurul lucru care ma deranjeaza la ea e tremuratul acela celebru,in rest sunt f. multumit
|
--------------------
renault ;kia
clio symbol1.4 16v 98 cp ;kia ce'ed 1,4 16v 110cp
- ph08ued
2002;2007
|
|
bardu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
@TRANCA 5mm la pedala nu inseamna 5 mm debraiere, si sustin in continuare ca nu este daunator atata timp cat schimbarea vitezei se face la turatii mici ale motorului (unele masini mai vechi cei drept, chiar si dacii le puteai baga in a 2-a, a-3 <<testat pe propria piele, placa de presiune fisurata in zona unde apasa rulmentul de presiune>> si fara sa apesi ambreiajul daca gaseai turatia sincron).
Daca nu caleaza motorul cand pleci cu a 4-a sau a 5-a de pe loc e rau? Io zic ca e rau cand ai motorul calat, si n-o sa poti niciodata cala un motor incercand sa pleci in vitezele mai sus mentionate de pe loc. Ca sa intelegi mai bine calat = blocat din diverse cauze (distributie prost realizata, piston crapat , supraincalzire, "raliu" cu motorul rece s.a.m.d.). Si apropo nu este o regula ca un ambreiaj sa "cada" la 200k km, poate cadea mult mai repede daca soferul s-a invatat prost cu el (un exemplu concludent este stationarea la semafor cu motorul pornit in treapta 1-a cu piciorul apasat pe ambreiaj). |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
TRANCA |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
http://www.webdex.ro/online/dictionar/calare
Eu vorbeam de a cala motorul, nu de blocare sau chiar gripare a lui datorita unor defectiuni majore, la care ai facut referire. Poti cala motorul si in treapta I, nu numai in a IV sau a V-a ... vezi greselile de inceput in ale soferiei! ... Tendinta accentuata de oprire a motorului sau chiar calarea lui la plecarea de pe loc in tr.IV sau a-Va arata ca ambreiajul inca este ok... invers, daca motorul merge bine-merci si nu se opreste la ridicarea totala a pedalei de ambreiaj indica patinarea ambreiajului in majoritatea cazurilor (alte cauze cum e planetara la Megane Classic 1.9 dci sunt rare, s.a ... si nu fac referire la alte situatii ce tin de experienta si dexteritatea soferului de a pleca de pe loc direct in tr.Va, etc)... De acord cu faptul ca 200000km nu reprezinta "bariera" de inlocuire ... dar eu vorbeam la general, cu particularizare pentru situatiile care pot influenta mai mult sau mai putin fiabilitatea ansamblului ... cum ai specificat, te-ai incadrat la "stil de conducere sofer, eventual in oras" ... dar cu o mentiune: daca tine total apasat pedala e una, si alta daca doar "sutine" piciorul pe pedala de ambreiaj... Dar ajungem sa facem "teoria ambreiajului" ... asa ca ma opresc aici... This post has been edited by TRANCA: 16 Jun 2009, 00:25 |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
lokoati |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 16 June 09 ![]() |
la masina mea la 240 de mii a cedat ambreiajul. acuma am 400 de mii.
|
--------------------
Renault
Clio 1.5 dci
2003 clio symbol
|
|
jri22 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 4 January 07 ![]() |
mie mi-a cedat ambreiajul la 100.000 km...am auzit de multe situatii similare:mai ales la benzinare...sincer sunt surprins cind aud de schimbat ambreiaj la peste 200.000km...
|
--------------------
renault
clio
2002 1.2 16v HB
|
|
yookie |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 November 07 ![]() |
tin minte ca si eu am mers cu prima masina in jur de 70 000 km si ea mai avea vreo 40 000 daca imi aduc bine aminte, iar ambreiajul nu avea probleme....
|
--------------------
Renault
Symbol
2007 Music 1.5 dci 85 CP
|
|
pegas |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
sa inteleg ca ambreiajul are 2 moduri de defectare? adica unul cauzat de apasatul exagerat de mult al ambreiajului (placa de presiune) si altul cauzat de uzura normala in timp a materialului aderent de pe discul de ambreiaj?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.464 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Are chiar mai multe (moduri de defectare). Dar cel de-al doilea mod amintit de tine (uzura normala in timp) nu ar trebui sa ingrijoreze : se produce pe la 200K km (in medie) si cam da semne din timp...
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
sagetator |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
Un semn ar putea fi faptul ca pedala de ambreiaj se apasa din ce in ce mai greu? Asa mi-a spus nicu-mecanicu...
|
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Un semn ar fi patinarea in treapta 5, ce legatura are cu apasarea din ce in ce mai greu. Daca urci o panta in treapta 5 cu 90 km/h (sa zicem) constant iar la jumatatea pantei vrei sa cresti viteza la 100 km/h, apesi acceleratia viteza nu creste dar turatia creste inseamna ca e pe duca. Din momentul ala va patina din ce in ce mai rau si in treptele inferioare.
|
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 16:31 |