Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cat e de rezistenta cutia de viteze ?

pegas
post 11 Jun 2009, 19:12
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 29 September 05
From: IASI




salut

am un clio 1.4 16v si am o intrebare pentru voi: cat de rezistenta e cutia de viteze?

de cand am masina (cam 15.000) am patit de vreo 2 sau 3 ori sa nu fiu foarte atent cand tin apasat ambreiajul si cutia de viteze sa caraie.

cat de mult rau ii face o asemenea manevra (de schimbare a vitezei fara apasarea corespunzatoare a ambreiajului) cutiei de viteze?

This post has been edited by pegas: 11 Jun 2009, 19:14


--------------------
Renault Clio Symbol 2001/Dinamyque, 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 11 Jun 2009, 20:50
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Risti sa tocesti dintii sincroanelor.
Nu stiu exact ce fel de actionare a ambreiajului ai, dar daca este pe cablu, verifica si regleaza-l.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 12 Jun 2009, 06:27
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Stai linistit, daca ai facut doar de cateva ori manevra respectiva gresit, nu se intampla nimic. Sa nu o faci sistematic. In mod normal, cu cutia de viteze nu ar trebui sa ai probleme in primii 400.000 km smile.gif Mai repede te lasa ambreiajul...


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pegas
post 12 Jun 2009, 07:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 29 September 05
From: IASI




ok. multumesc pentru raspunsuri.

@cristio_79: cu cablul nu cred sa fie problema, deoarece in 15.000 de km, doar de 2 sau 3 ori (situatii pe care mi le aduc aminte cu precizie) a facut asa. mai degraba problema ar fi soferul...

@Batranul: asta doream sa aud biggrin.gif nu, evident ca nu fac asta in mod sistematic, ba chiar mai mult, cand se intampla, nu trag de schimbator ca un apucat, ci apas mai tare ambreiajul.

deci, mai multa atentie din partea mea.


--------------------
Renault Clio Symbol 2001/Dinamyque, 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 12 Jun 2009, 07:23
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




... atentie si la covorasul de noroi, sa nu intre sub pedala de ambreiaj ... astfel mai castigi 4-5 mm prin faptul ca pedala se poate duce pana la podea si astfel discul de ambreiaj are o viata mai lunga! ... si inclusiv cutia de viteze!


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pegas
post 12 Jun 2009, 10:56
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 29 September 05
From: IASI




conteaza atat de mult acei 4-5 mm? pentru ca, intr-adevar, uneori covorasul mai ajunge sub ambreiaj, dar impresia mea era ca in acea zona a miscarii pedalei, ambreiajul nu cupla.


--------------------
Renault Clio Symbol 2001/Dinamyque, 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 12 Jun 2009, 15:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Nu conteaza mai deloc 5 mm, conteaza foarte mult sincronizarea cutiei de viteze. Ca sa te convingi fa o proba simpla. Misca masina inainte cativa metri, opreste brusc si baga imediat in marsarier. Garantez ca va carai. Poti repeta smecheria cu marsarierul dupa ce stationezi cateva secunde si apoi bagi in marsarier sa vezi ca nu mai caraie!
Legat de rezistenta cutiei de viteze nu cred ca exista crash test pentru asa ceva tongue.gif, oricum "batranul" a punctat bine, cutia de viteze ar trebui sa tina destul de mult.
Bafta.


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 12 Jun 2009, 15:14
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




bardu cutia de viteze este sincronizata doar in treptele pentru mers inainte.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 12 Jun 2009, 15:48
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Ok, de acord cu tine Relu da` asa mi-a zis super mecanicul de la Lion Victoria (mi-a smucit-o ala din toate incheieturile ). Am probat si asa e, daca fac pauza dupa oprire nu mai caraie in revers.


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 12 Jun 2009, 16:00
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Normal ca nu mai caraie in reverse, pentru ca nefiind sincronizata cu restul treptelor are nevoie ca totul sa fie oprit in momentul in care introduci in reverse.

This post has been edited by Relu11: 12 Jun 2009, 16:01


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cepy
post 12 Jun 2009, 23:25
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 199
Joined: 13 November 08




salutare!am si eu 2 intrebari.am un renault clio din 2002 cu 64000km la bord si din cate stiu eu nu i-a fost verificat niciodata nivelul din cutia de viteze.la cat timp se verifica nivelul uleiului din cutia de viteze.si cum imi dau seama daca s-a stricat sau e pe duca ambreiajul?


--------------------
renault ;kia clio symbol1.4 16v 98 cp ;kia ce'ed 1,4 16v 110cp - ph08ued 2002;2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 13 Jun 2009, 15:29
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




QUOTE(bardu @ 12 Jun 2009, 15:06)
Nu conteaza mai deloc 5 mm, conteaza foarte mult sincronizarea cutiei de viteze.
*



... un exemplu mai bun ar fi fost cazul in care mergi in coloana intr-o zona aglomerata sau in rampa (unde decuplarea ambreiajului fara "agatarea" volantei este esentiala si astfel si temperatura sistemului), si altul in care mergi in coloana intr-o circulatie fluida si rapida (unde poti schimba chiar si fara debreiere)...

...De acord, "poate" nu conteaza in primii 100000km, dar cand se uzeaza discul si e pe aproape de "duca", conteaza si daca mai poti apasa 1 mm in plus ...

... in principiu, orice mm in plus face ca decuplarea discului de pe volanta sa fie mult mai bine realizata, si astfel discul nu mai "agata" volanta ... fapt care duce la anumite avantaje: patinare exclusa, volanta se raceste mai bine, ferodo-ul discului rezista mai mult, timpi mai buni de sincronizare pinioane in CV deoarece momentul de inertie al discului este astfel mai mic, etc.

13 Jun 2009, 17:19:
QUOTE(cepy @ 12 Jun 2009, 23:25)
salutare!am si eu 2 intrebari.am un renault clio din 2002 cu 64000km la bord si din cate stiu eu nu i-a fost verificat niciodata nivelul din cutia de viteze.la cat timp se verifica nivelul uleiului din cutia de viteze.si cum imi dau seama daca s-a stricat sau e pe duca ambreiajul?
*



... Renault prevede verificarea nivelului de ulei in cadrul reviziilor generale, deci din 60000km in 60000km ... dar despre inlocuire nu zice decat asa:
= la reviziile de intretinere daca sunt observate urme sau pierderi de ulei CV, atunci e indicat a se face verificarea nivelului si completarea cu ulei de acelasi tip ... [ pentru cutiile manuale de Clio II, tehnologic Renault indica a fi folosit ulei CV TransElf TRJ75W80 (echivalent acum cu NFJ75W80)]
= uleiul scos din CV in cadrul operatiilor mecanice ce impun acest fapt, obligatoriu se inlocuieste cu ulei nou!
= daca CV are pierderi, iar pierderea e mai mica decat 0.5 litri atunci se inlocuieste uleiul in CV!
= daca CV are pierderi, iar pierderea constatata este mai mare decat 0.5 litri atunci se inlocuieste cutia de viteze ...!!! ... (nu-i gluma)

In principiu este bine:
1. sa verifici nivelul ulei CV la orice banuiala sau urma ca ai pierdut ulei din CV, sau din max. 30000km in 30000km pentru linistea ta!
2. din 60000km in 60000km sa faci schimbarea uleiului din CV ... daca nu ELF NFJ75w80, poti folosi totusi Castrol Manual 75W90 ...
3. La fiecare revizie sa verifici starea burdufului-simering planetara langa CV


Ambreiajul in general te anunta prin:
- ori incepe sa caraie la incercarea de a introduce in MI, cu auto pe loc, motorul pornit si debreiere min.3-5 secunde
- ori zgomot rulment ambreiaj la debreiere cu motor pornit
- daca in treapta a IV-a sau a V-a motorul nu caleaza la ridicarea pedalei de ambreiaj
- sau altfel spus, cand iti vine sa zici "motorul e prea ambalat, insa masina nu fuge" (pe drum drept si orizontal, CV in treapta IV-a sau a V-a) ....!!! biggrin.gif

In general pe la 200.000 km cade ambreiajul, acum daca e mai devreme sau mai tarziu tine mult si de stilul de conducere, de starea si felul drumurilor pe care circuli, de modul de folosire al autovehiculului etc.. (oras-afara, Bucuresti-provincie, DN-autostrada, ses-munte, cu remorca-fara, gol-incarcat, preventiv-sportiv, etc)

Numai bine!




This post has been edited by TRANCA: 13 Jun 2009, 17:19


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cepy
post 14 Jun 2009, 19:48
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 199
Joined: 13 November 08




mersi pt. raspunsuri.cand ii fac revizia la 65000 de mii o sa-i pun sa verifice nivelul uleiului in cutie si sa-l schimbe eventual.intrebarea cu ambreiajul am pus-o pt. ca mi se pare ca la unele plecari patina,dar cred tine mai mult de mine.masina e folosita pe drumuri ploiesti-bucuresti si-n bucuresti si la drumuri in afara tarii.are 7 ani masina,mentionez ca i-am schimbat distributia la 44000km cand avea 5 ani masina.singurul lucru care ma deranjeaza la ea e tremuratul acela celebru,in rest sunt f. multumit


--------------------
renault ;kia clio symbol1.4 16v 98 cp ;kia ce'ed 1,4 16v 110cp - ph08ued 2002;2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 15 Jun 2009, 08:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




@TRANCA 5mm la pedala nu inseamna 5 mm debraiere, si sustin in continuare ca nu este daunator atata timp cat schimbarea vitezei se face la turatii mici ale motorului (unele masini mai vechi cei drept, chiar si dacii le puteai baga in a 2-a, a-3 <<testat pe propria piele, placa de presiune fisurata in zona unde apasa rulmentul de presiune>> si fara sa apesi ambreiajul daca gaseai turatia sincron).
Daca nu caleaza motorul cand pleci cu a 4-a sau a 5-a de pe loc e rau? Io zic ca e rau cand ai motorul calat, si n-o sa poti niciodata cala un motor incercand sa pleci in vitezele mai sus mentionate de pe loc. Ca sa intelegi mai bine calat = blocat din diverse cauze (distributie prost realizata, piston crapat , supraincalzire, "raliu" cu motorul rece s.a.m.d.).
Si apropo nu este o regula ca un ambreiaj sa "cada" la 200k km, poate cadea mult mai repede daca soferul s-a invatat prost cu el (un exemplu concludent este stationarea la semafor cu motorul pornit in treapta 1-a cu piciorul apasat pe ambreiaj).


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 16 Jun 2009, 00:23
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




http://www.webdex.ro/online/dictionar/calare

Eu vorbeam de a cala motorul, nu de blocare sau chiar gripare a lui datorita unor defectiuni majore, la care ai facut referire.
Poti cala motorul si in treapta I, nu numai in a IV sau a V-a ... vezi greselile de inceput in ale soferiei!
... Tendinta accentuata de oprire a motorului sau chiar calarea lui la plecarea de pe loc in tr.IV sau a-Va arata ca ambreiajul inca este ok... invers, daca motorul merge bine-merci si nu se opreste la ridicarea totala a pedalei de ambreiaj indica patinarea ambreiajului in majoritatea cazurilor (alte cauze cum e planetara la Megane Classic 1.9 dci sunt rare, s.a ... si nu fac referire la alte situatii ce tin de experienta si dexteritatea soferului de a pleca de pe loc direct in tr.Va, etc)...

De acord cu faptul ca 200000km nu reprezinta "bariera" de inlocuire ... dar eu vorbeam la general, cu particularizare pentru situatiile care pot influenta mai mult sau mai putin fiabilitatea ansamblului ... cum ai specificat, te-ai incadrat la "stil de conducere sofer, eventual in oras" ... dar cu o mentiune: daca tine total apasat pedala e una, si alta daca doar "sutine" piciorul pe pedala de ambreiaj...

Dar ajungem sa facem "teoria ambreiajului" ... asa ca ma opresc aici...

This post has been edited by TRANCA: 16 Jun 2009, 00:25


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lokoati
post 16 Jun 2009, 16:52
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 16 June 09




la masina mea la 240 de mii a cedat ambreiajul. acuma am 400 de mii.


--------------------
Renault Clio 1.5 dci 2003 clio symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jri22
post 20 Jun 2009, 08:12
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 4 January 07




mie mi-a cedat ambreiajul la 100.000 km...am auzit de multe situatii similare:mai ales la benzinare...sincer sunt surprins cind aud de schimbat ambreiaj la peste 200.000km...


--------------------
renault clio 2002 1.2 16v HB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yookie
post 23 Jun 2009, 13:22
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 November 07




tin minte ca si eu am mers cu prima masina in jur de 70 000 km si ea mai avea vreo 40 000 daca imi aduc bine aminte, iar ambreiajul nu avea probleme....


--------------------
Renault Symbol 2007 Music 1.5 dci 85 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pegas
post 23 Jun 2009, 13:37
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 29 September 05
From: IASI




sa inteleg ca ambreiajul are 2 moduri de defectare? adica unul cauzat de apasatul exagerat de mult al ambreiajului (placa de presiune) si altul cauzat de uzura normala in timp a materialului aderent de pe discul de ambreiaj?


--------------------
Renault Clio Symbol 2001/Dinamyque, 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 23 Jun 2009, 13:56
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Are chiar mai multe (moduri de defectare). Dar cel de-al doilea mod amintit de tine (uzura normala in timp) nu ar trebui sa ingrijoreze : se produce pe la 200K km (in medie) si cam da semne din timp...


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 24 Jun 2009, 10:46
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Un semn ar putea fi faptul ca pedala de ambreiaj se apasa din ce in ce mai greu? Asa mi-a spus nicu-mecanicu...


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 24 Jun 2009, 10:53
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Un semn ar fi patinarea in treapta 5, ce legatura are cu apasarea din ce in ce mai greu. Daca urci o panta in treapta 5 cu 90 km/h (sa zicem) constant iar la jumatatea pantei vrei sa cresti viteza la 100 km/h, apesi acceleratia viteza nu creste dar turatia creste inseamna ca e pe duca. Din momentul ala va patina din ce in ce mai rau si in treptele inferioare.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 16:31
Dacia