Frana de mana
![]() ![]() ![]() |
Frana de mana
criszepp |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2005
|
|||
coocky |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 5 August 04 From: Timisoara ![]() |
aceeasi situatie o am si eu de cand am scos masina pe poarta dealer-ului, dar nu i-am dat importanta...
aveam acelasi comportament la un R19 chammade si eram "obisnuit", daca stiu altii ceva si eu sunt interesat de eventuale explicatii... |
--------------------
Renault
Megane II
2004 Renault Megane II Estate, 1.6 16V 115CP
Seat Leon CUPRA |
|
adrianpurcarin |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 15 August 05 From: Bucuresti(Gorjului) ![]() |
Si eu am patit acelasi lucru dar nu prea i-am dat importanta, in mare parte pentru ca la masina lu' tata , un opel omega, se intampla acelasi lucru. Daca ii dai de cap sa ne spui si noua ce si cum
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2005, Influence 1,5DCI, 100CP, Vert Cuivre, iunie 2005
Suzuki GSR600 |
|
cipman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
E normal sa caraie. Asa fac toate, in special cele cu frana disc pe spate. Provine din miscarea compusa a suspensiei. Miscarea rotii din spate (in plan vertical) se face dupa un arc de cerc (e ca miscarea unui pendul cu firul orizontal) si rezultatul e ca roata trebuie sa se invarta un pic, sa mearga un pic pe sol. Acum depinde care e mai tare: rezultanta fortelor date de arcurile suspensiei/greutate/panta in punctul unde actioneaza frana sau forta de frecare a placutelor. Daca primele sunt mai mari atunci face scârtz. Adica roata reuseste sa se invarta un pic iar zgomotul generat are aceeasi explicatie ca zgomotul pe care-l faci cu carpa cand stergi o fereastra (sau un pahar) curata/degresata. Daca nu, atunci nu face - ramane suspensia, sa zicem, "tensionata". Fenomen pe care il remarci mai ales in panta, cand pui frana de serviciu (sau de mana) dupa care ridici piciorul de pe frana si pleci de pe loc (masina se ridica de fund sau coboara - aparent fara motiv).
Caraiala asta e data tocmai de fortarea invartirii rotii de catre suspensie. Poate sa faca ori de cate ori apare o modificare sau redistribuire de mase pe puntea spate/fata. Abia cand n-o sa mai caraie sa-ti pui intrebarea daca nu cumva e ceva in neregula cu frana pe spate. Later Edit: Deci nu frana de mana caraie ci placutele de frana pe discul de frana. Poate ar fi nimerita o editare a titlului si o refurmulare a lui in genul: "Scârtâit (sau cârâit) cu frana de mana trasa" sau altceva mai sugestiv. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
criszepp |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 August 05 ![]() |
salut
mersi mult pentru raspuns - atunci megane-ul meu nu are nici o problema. Doamne ajuta sa ramana asa... Cristi |
--------------------
Renault
Megane
2005
|
|
sylvester |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 562 Joined: 12 December 04 From: Bucuresti ![]() |
salutare!tocmai am fost si eu sa ma joc in poligon la iloara cu frana de mana pe gheata!vroiam sa va intreb daca masina sufera in acele momente.Ce riscuri exista?Dupa 10 min de placere ma durea sufletul si am plecat acasa!altefel...super senzatii
![]() ps.scuze daca nu am postat unde trebuie...dar nu am gasit acel topic mai vechi.parca era unu...sau nu?! |
--------------------
Renault
Megane II.1
2004 sedan Renault Megane 3, Noir Nacre, Sport Edition 1,5 dci 110CP
Ex.Renault Megane Sedan,Pack autentique, Blanc Glacier, 2004 |
|
EL_BGD |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
sufera doar daca "te dai" pe asfalt. In rest, atentie si pe pietris.
This post has been edited by cmandrei: 16 Feb 2006, 15:35 |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
st0rm3ru |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro ![]() |
QUOTE(sylvester @ Feb 15 2006, 10:21 PM) vroiam sa va intreb daca masina sufera in acele momente.Ce riscuri exista? pai ca orice ansamblu mecanic se poate strica. ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
- Expression
2002 1.4 8v Trance eXcess! :)
|
|
IRS |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 23 February 05 ![]() |
Cipman esti tare la orice intrebare ai raspunsuri spectaculoase. Ar trebui un grup al specialistilor in care sa fi inclus.
Multumim pentru raspunsurile detaliate. |
-------------------- Megane II Sedan 1.6 Privilege, ESP, xenon, trapa, piele, negru - martie 2004
|
|
cipman |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Merci de apreciere. Ma bucur daca foloseste cuiva ce indrug eu pe aici. Dar eu ziceam ca suntem cu totii specialisti (nu e forum de masini?)
![]() In ceea ce priveste joaca pe zapada: - atentie la ceea ce ar putea fi sub zapada (gropi, pietre, borduri); socurile laterale nu fac prea bine puntii spate (nici celei din fata) - o joaca completa implica si ceva tractiune pe fata; nu scoateti prea mult fum din ambreiaj si ganditi-va si la planetare - frana de mana se actioneaza intotdeauna cu butonul apasat si se tine apasat pe toata durata manevrei (ma refer la manevre nu cand se actioneaza pentru stationare, desi eu si atunci tin degetul pe buton pana ce ajunge sus, poate mai putin un dinte) - majoritatea stie deja asta, am scris ca sa fie Daca tot va jucati: - incercati frana de serviciu in linie dreapta, dincolo de limita ABS, fara si (mai ales) cu frana de mana; acelasi lucru in viraj usor - mergeti in cerc, din ce in ce mai repede, pana cand incepe sa fuga de spate sau de fata sau de amandoua; incercati sa redresati si sa mentineti cercul fara sa ridicati piciorul de pe acceleratie (numai din volan) - mergeti in zig-zag, ca si cum ati face jaloane, la viteza mica si relativ constanta, din ce in ce mai pronuntat, pana cand pierde aderenta. - faceti o ocolire a unui obstacol virtual, de minim o latime de masina, la viteze din ce in ce mai mari, pana cand pierde aderenta; care aveti ESP: vedeti cum face. Probabil ca o sa facem topic nou pe tema asta. Daca nu mai gasiti firul discutiei aici, cautati-l la diverse. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
st0rm3ru |
![]()
Post
#11
|
![]() god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro ![]() |
un sfat si de la mine! in timp ce aveti frana de mana trasa nu franati si de picior... mie mi s-au aprins acum vreun an becurile care semnalizau problema la ABS si ca trebuie bagata masina in service... s-au dezactivat de-abia dupa cateva zile cand a trebuit sa pun o frana la care mi-a intrat ABS-ul si a vazut ca merge.
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
- Expression
2002 1.4 8v Trance eXcess! :)
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
apropo de frana de mana si frana pusa ulterior...... stie cineva explicatia logica de ce se intareste asa de tare pedala de frana dupa ce solicit frana de mana?
![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
cipman |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Fenomenul e mai pregnant doar la masinile dotate cu tamburi de frana pe spate (pe care tamburi actioneaza si frana de stationare). La cele cu discuri aproape ca nu se sesizeaza.
Secventa ar fi cam asa: - tragi frana de mana - apesi pedala de frana si o eliberezi - apesi din nou pedala de frana si se observa ca e "tare" Sau: - pui frana de serviciu si tii pedala jos - actionezi frana de stationare - eliberezi frana de serviciu - apesi din nou pedala de frana si se observa ca e "tare" Explicatia e urmatoarea: la actionarea franei de mana, sabotii sunt obligati sa stea in contact cu tamburii si nu mai au cum sa revina si sa forteze revenirea lichidului de frana din cilindrii de frana inapoi in rezervorul pompei; ca atare, la actionari ulterioare ale pedalei de frana nu se mai consuma din cursa pedalei ca sa pompezi lichid catre puntea spate si sa apropii sabotii de tamburi. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
EL_BGD |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
inca un mister rezolvat
![]() multumesc ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
cipman |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
@st0rm3ru: nu trebuie sa te sperii daca se mai intampla. Am explicat in alt topic (Probleme ABS) cum sta treaba cu eroarea de ABS.
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
st0rm3ru |
![]()
Post
#16
|
![]() god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro ![]() |
oh, pe vremea aia nu eram inca membru reno.ro... merci mult pentru link!
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
- Expression
2002 1.4 8v Trance eXcess! :)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th August 2025 - 01:58 |