Troncaneala
![]() ![]() ![]() |
Troncaneala
zeze |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|||
Radu718 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
N-am prea inteles, zgomotul vine de la suspensie (troncanit, cloncanit, etc.) sau de pe la motor ...se simte si in volan? etc...In general zgomotele de suspensie dunt destul de "clare", ca sa zic asa...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
flohusky |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 9 December 04 From: Galati ![]() |
Mie imi cloncanea/troncanea pe stanga fata chiar si la denivelari mici ale asfaltului, la toate vitezele. Dupa ce am dat banii la renault pe o flansa sau cum naiba se mai cheam aia din capatul de sus al amortizorului, m-am dus intr-un service serios, universal, si am dat cam tot atatia bani p eun amortizor nou si pe manopera aferenta si nu se mai aude nimic. Mai am o chestie care ma enerveaza - cand e motorul rece, se aude o vibratie in ton cu acesta. Se poate sa fie de la vreo chestie care atinge motorul sau de la un tampon motor. De la ala din stanga cum te uiti la motor din fata, ala care se vede, nu e. Dar mai tb sa aiba cel putin doua-trei tampoane, dar nu le vad. Oricum, din ce spui tu, nu inteleg nimic si nu te pot ajuta. Ce legatura are cu luatul picioarelor de pe pedale ? De unde se aude zgomotul ?
|
-------------------- Renault Clio Symbol 1,5 dci 65CP full options rosu-grena
Octavia II Ambiente 1,9 TDI 105CP sahara beige, 2005 |
|
zeze |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
troncanitul se aude din partea dreapta. portiera spre roata. nu am nici cea mai vaga idee daca se aude de la motor...Caci nu pot testa chestia asta: cum ar fi sa rog pe cineva sa stea cu urechea la motor in timp ce masina se deplaseaza?...ma rog.
nu se simte in volan nimic. inafara, bineinteles, de suspensia asta super rigida... spuneti c-ar fi de la amortizor...hmmm... e de ceva vreme troncanitul...iar masina avea pe atunci... sa zic... 5k km... merci oricum de sfaturi. insa, daca mai stie cineva cate ceva legat de problema asta a mea... astept. spor. |
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|
Radu718 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred totusi ca este vorba de suspensie.
Daca este troncanit atunci: amortizor, oala, bielete, etc. Daca este cloncanit: din nou poate sa fie oala amortizorului, sau celebrele bucsi de la bara stabilizatoare Daca este zdranganit: ceva legat de caroserie, usa, etc. Din cate am inteles, poate spun prostii, am inteles ca ai senzatia, atunci cand dai in gropi sau denivelari, ai senzatia ca si cum motorul sau toata partea fata ar "cadea". Este din nou simptom de bucsaraie. Nu cred ca este "problema tamponului" (de altfel cunoscuta la Dci), daca zici ca zgomotul a aparut pe la 5k km, desi nu este exclus. Iti recomand o constatare unde vrei tu, la niste mecanici cunoscuti, dar nu intr-un service R. Numai bine. |
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
zeze |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
merci de sfat.
pai doar prin service-uri R am dus-o pan' acu'.... atunci, aveti idee despre un service unde sa merg sa incerc o constatare... si in care sa am incredere? nu, simptomul cu "juma' de masina cade" nu exista. zgomotul e de plastice lovite. seamana ffff bine cu ceea ce se aude atunci cand centura se loveste de ornamentul de plastic de la stalp. ha! mor doar cand ma gandesc la faza cu suspensiile. ma trec fiorii. |
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|
Radu718 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Vino joi sa o "ascultam", si inca o chestie, zgomotul este din interior sau din exterior?
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
flohusky |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 9 December 04 From: Galati ![]() |
Incearca ceva:
cu capota deschisa, apasa cu putere pe cate o parte a masinii, in fatza, si da-i drumul. Daca, la revenire, se aude un cloncanit, pune pe cineva sa tina mana pe flansa aia din capul amortizorului, care iese in compartimentul motor, sa simta daca vibratiile se transmit acolo. Sa tina degetele sub flansa rotunda de cauciuc, adik intre ea si tabla. Daca e de acolo, e de la amortizor, dar poate fi si de la flansa. Iti recomand si eu sa nu te duci la un service R, ca aia iti incarca factura. Dar nici la vreun mecanic din fata blocului, ca nu au scule. Mie, la un service misto, mi-au demontat in 5 minute flansele cu pistolul pneumatic si le-au schimbat intre ele, sa vada daca trancanitul e de la ele. Daca nu e din zona asta, iti urez succes in cautari. Am vazut ca se vehiculeaza ideea uzurii tamponului motor. Se poate sa am si eu chestia asta, dar nu-s sigur. Cum se manifesta ? La mine vibreaza ceva in ton cu motorul la relanti, cand e rece. E ca o masca de plastic care bate pe motor. Dar parca se accentueza pe zi ce trece. |
-------------------- Renault Clio Symbol 1,5 dci 65CP full options rosu-grena
Octavia II Ambiente 1,9 TDI 105CP sahara beige, 2005 |
|
zeze |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
ei...un zgomot din asta-mi pare ca aud...
plastic. oricum am sa incerc ceea ce mi-ai spus. mersi. la mine nu s-a accentuat zgomotul....dar incepe sa ma agaseze. pan' acu' stateam si ascultam motorul...sa nu pârtâie...sa nu se auda altfel decat rotund. aa...si cand e motorul rece...se aude un suierat...Ca de curele frecate... 'mi-as picioarele...de ce naiba aud asa de bine? |
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|
zeze |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
aha...si joi pe unde se mai tine meetingul?
caci... am ramas restant la ast capitol. |
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|
Radu718 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Joi la 20.00, in fata Academiei Militare...Vb joi, pe concret, iau si spray-ul minune la mine, pentru orice eventualitate...Curelele: nu-i bai, tot batranul spray
![]() |
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
zeze |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
sper sa pot veni.
' traiti! |
-------------------- Symbol dCi...
soferi de Dacii Papuc, taximetristi...de ce existati? |
|
itharangus |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Ceau
eu am aceeasi troncaneala pe dreapta, dar nu de plastice lovite, ci metalica; un vecin de al meu a verificat suspensia (e OK nu sunt jocuri la rulmenti), bucsele cu un levier (se pare ca erau OK), suportul motor l-am schimbat deja de 2 ori in 2 ani (24 kkm) nu cred ca asta ar fi cauza, amortizoarele sunt uscate (deci sunt OK) in schimb cand s-a uitat le etriere, a zis ca zgomotul ar veni de acolo, cauza placutele de frana ar fi uzate si ar exista un joc acolo intre disc si placute (pe care intr-adevar nu le-am schimbat deloc). Deci ar putea fi si placutele de frana. Ce mi-a intarit convingere e faptul ca daca apas pedala de frana, troncanitul nu se mai aude deloc. Ar fi de verificat si placutele de frana. |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
flohusky |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 9 December 04 From: Galati ![]() |
itharangus: "suportul motor l-am schimbat deja de 2 ori in 2 ani (24 kkm)"
Zi-mi si mie care suport motor l-ai schimbat ? E vorba de tamponul ala din stanga, la vedere, cu o "sfoara" legata de el, ca un sigiliu ? De ce l-ai schimbat , cum se manifesta ? Am si eu o vibratie la relanti si nu-i dau de capat. Dar nu se aude din zona tamponului, iar cand urca chiar si 50rpm peste turatia de relanti, nu se mai aude nimic. Se poate ca acel tampon sa se fi blegit si sa nu mai amortizeze vibratiile, acestea "stingandu-se" prin alte parti ? Ce ti-i si cu dieselul asta, ca face asa o galagie in compartimentul motor, ca nu se mai aude nici o alta trancaneala de el. Dar am localizat zgomotul, cu greu, si se pare ca e din dreapta, pe sub baterie pe undeva, in jos. Dar nu e sigur, ca totul e o trancaneala acolo, de la motor.[/quote] |
-------------------- Renault Clio Symbol 1,5 dci 65CP full options rosu-grena
Octavia II Ambiente 1,9 TDI 105CP sahara beige, 2005 |
|
itharangus |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Ceau flohusky!
Da, e vorba de piesa tronconica de cauciuc masiv, pe un suport metalic gros din stanga, cu un snur legat, montata intre sasiu si capatul motorului; probabil ca troncaneala datorata lui apare la o uzura a a cauciucului, iar in momentul cand treci peste o denivelare motorul se balanseaza mai mult decat de obicei si atinge ceva pe dedesubt. E greu de facut diferenta intre zgomotul pe care il aud acum si cel auzit inainte de a schimba acest suport motor. In schimb pot sa misti de el (de varful lui) in lateral sa vezi daca se misca usor sau mai greu. Am inteles ca daca il schimbi costa cam 2.5 milioane (cel putin la Auto Europa in TM (niste snapani, parerea mea))... Despre vibratii... cand deschizi capota cu motorul pornit e cam zgomotos dciul, dar in habitaclu e OK; in schimb cateodata zgomotul motorului nu e regulat (se aud niste usoare batai, care alteori nu se mai aud); dar nu sunt inca ingrijorat de acest lucru. |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
balauru' |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 20 July 05 ![]() |
Si mie imi troncanea si am constatat ca era de la teava de la AC care nu e bine fixata. Cum nu am putut sa o fixez mai bine am recurs la un artificiu: am prins in zona in care se batea de motor un burete (d-ala de bucatarie, de cateva mii de lei) cu 2 soricei de prins cablurile. Cu ocazia asta zgomotele au scazut la zero (pana a inceput sa-mi cloncane pivotul de pe dreapta). Nu e solutia cea mai eleganta dar mi-a rezolvat problema.
|
--------------------
Renault
Clio II
2002 65CP 2002 Renault Clio Symbol 1.5 dCI
|
|
Solon |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Solutia e foarte ingenioasa dar cat o sa tina?
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
balauru' |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 20 July 05 ![]() |
Nu are de ce sa nu tina pentru ca buretele respectiv este bine fixat si singurul lui rol e sa nu lase cele 2 parti sa se loveasca una de alta, practic se comprima si se relaxeaza, nu se freaca de nimic asa ca probabil o sa tina mult timp.
|
--------------------
Renault
Clio II
2002 65CP 2002 Renault Clio Symbol 1.5 dCI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 23:11 |