Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

O noua problema?, Ulei in cutia filtrului de aer.

SorinN
post 13 Sep 2005, 08:03
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Salut, de curand mi-am schimbat filtrul de aer, mi l-am schimbat eu singur. In cutia filtrului - de fapt dupa filtrul de aer am gasit balta de ulei. Filtrul vechi nu avea nici o picatura de ulei pe el, deci uleiul nu ajunge chiar pana la filtru. Oare aici se duce uleiul pe care mi-l tot consuma masina? Dati-va cu parerea... cum a ajuns uleiul acolo de ce...? sad.gif


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 14 Sep 2005, 10:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Chiar nu are nimeni idee cum poate ajunge ulei pe admisie? M-am saturat de masina asta... de fapt de motorul asta, desi in 53.000 km nu mi-a facut alta problema decat ca mananca ulei...


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 14 Sep 2005, 11:16
Post #3


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




filtrul de aer filtreaza aerul pe care il consuma motorul pentru ardere, dar tot pe acolo si "resoira motorul". adica in partea superioara capacului chiuloasei exista un furtun care duce undeva dupa filtrul de aer si are exact acest rol. sa respire motorul.

pe acolo ajunge uleiul in filtru. nu stiu exact sa iti spun cauza dar stiu ca si la supernova se putea intampla, dar destul de rar. probabil ca daca uleiul in plus in baia de ulei poate sa ajunga sa fie aruncat pe acel furtun la forje de ex.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 14 Sep 2005, 11:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Ulei in plus in baie nu cred ca am avut vreodata (este in minus de obicei) daca spui totusi ca e normal uneori sa ajunga ulei acolo... m-am mai linistit.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cklaus
post 17 Jan 2006, 09:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




Motoarele renault au un sistem de recuperare a vaporilor de ulei, sistem care, la motoarele la mai simple (cum sunt si cele de DSN-LGN) este constituit din 2 conducte
- una mai groasa este bransata inainte de corpul clapeta, in carcasa filtrului de aer, dar nu inainte de elementul filtrant ci dupa (adica e "gaura" in priza de aer a clapetei). Daca intra direct in clapeta, nu era prea bine caci ar baga nu numai vapori dar si ulei direct in clapeta - acest lucru duce in timp la depuneri pe clapeta (care nu e curatata de benzina cum e la carburatoare) si la blocarea clapetei.
- A doua conducta este cea mica, care intra in galeria de admisie, dupa clapeta. Acest al doilea circuit functioneaza la regimuri joase (ar trebui sa aiba si un orificiu calibrat), cel cu furtunul gros "intra in actiune" doar la sarcini mari si mijlolcii cand se aspira o cantitate mai mare de vapori de ulei (am impresia ca si aici ar trebui sa fie un calibraj ceva...). Vaporii de ulei sunt absorbiti datorita vacuumului de la galeria de admisie.
Circuitul are in special un rol in mecanismele antipoluare.
Daca este prea mult ulei in filtru de aer: ori s-a mers cu masina mult in sarcini mari, ori uleiul era cam "volatil" (se vaporiza prea repede), ori era prea mult in circuit. Ar putea sa fie si de la duzele de pe furtune (aici ar trebui verificat daca nu cumva turatia de relanti este prea mare).
Acum, parere personala: desi nu se zice nicaieri, acest sistem de recuperare a vaporilor de ulei baniuiesc ca este de fapt si un sistem de recuperare si a vaporilor de combustibil din carterul motor (asa numitul Positive Cranckcase Ventilation).

This post has been edited by cklaus: 17 Jan 2006, 09:38


--------------------
Logan Laureate 1.6, 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 12:03
Dacia