Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

PROBLEMA MARE LA M. Classic 1.6l, 16V SE INTOARCE, SCADE TURATIA LA RELANTI.

reno-vladdygo
post 16 Mar 2006, 22:10
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 8 March 06




PROBLEMA REZOLVATA!

Am intalnit aceeasi problema, mai intai vibratiile la relanti, apoi din ce in ce mai rau, uneori scaredea puterii. Desi am citit foarte atent tot ce s-a scris referitor la problema aceasta, am avut mereu banuiala ca e legat de bobine, insa neavand certitudinea nu am comentat.
Am fost cu masina in service si s-a constatat imediat problema desi pe calculator nu aparea nimic.

Problema a fost o bobina care lucra doar cand avea ea chef (era putin crapata). Mentionez ca am fost la Serus, desi masina a fost cumparata de la ipso (m-am orientat dupa indrumarile de pe forum si bine am facut - am stat langa mecanic pt tot parcursul operatiunii si nu am avut programare-au fost foarte amabili insa data viitoare voi respecta regulile).
Concluzii:
1. Bobinele sunt de o calitate foarte slaba (Sagem), insa sunt ieftine si vin in echiparea initiala (ca fapt divers si producatorii germani au inceput sa practice aceeasi magarie). Am inlocuit-o pe cea naravasa cu una mai de calitate.
2. Problema este rezolvabila si foarte simpla. Important este ca e greu de depistat (nu totdeauna se manifesta). Supozitie: probabil din cauza caldurii motorului la mersul in trafic intens problema apare mai des.
3. Costul a fost 4mil lei (complet)
4. E recomandabil sa fie schimbate toate (eu nu am avut bani in momentul acela insa intentionez sa le schimb). Nu ma voi zgarcii sa le schimb pe celelalte pt ca tin la motorul meu. [chiar daca e insesizabil, uneori e riscul ca masina sa mearga in 3-consecintele pe termen lung sunt catastrofale]

Concluzii generale:
- motorul de 1.6 e putin cam mult pentru traficul in oras, e un motor de turatie si nu prea ai unde a-l pune in valoare; e recomandabil ca vitezele sa se schimbe peste 3000RPM
- calitate apt europa de est se confirma (din pacate am constatat si la marci japoneze sau germane-probabil atat meritam)
- motor cu relanti foarte foarte jos (chiar enervant 700->750RPM)
- motor enervant de silentios (chiar ascultandu-l din afara masinii se aude prea incet). Producatorii de clasa superioara au ingineri de sunet specializati pentru a determina sunetul optim al motorului in habitaclu, tocmai pentru a crea senzatia de control asupra masinii. Aceasta e greu de simtit in cazul nostru.
- dupa remedierea problemei trapidatiile au scazut complet. Citand pe cineva, pot spune ca mai sunt, insa foarte greu sesizabile, perceptibile unui "paranoic"
- supozitie: nu cred ca senzorii pot fi vinovati pt probleme similare; de obicei orice componenta electronica, mai ales cele digitale, este prevazuta cu cel putin o procedura de semnalare a functionarii ei. Legende despre curatatul a nustiu carui senzor cu aspiratorul, refacerea distantei la bujii cu metoda "surubelnita", curatatul injectoarelor ca "nu arata bine la ochi" sunt de domeniul Dacia (eterna berlina...); sper sa nu super pe nimeni cu afirmatia asta.
- supozitie: calitatea benzinei nu are nimic a face cu problema de mai sus! Daca mai dati de "meseriasi" care va spun asta fugiti de acolo de mancati pamantul. Benzina la noi are acceasi calitate (indoielnica) pt ca este produsa in Romania! Noi nu importam benzina ci petrol. Tot este rafinat la noi! Desigur ca unii mai baga aditivi iar altii (benzinarii dubioase de pe drumuri laturalnice) o mai "boteaza".

Cele bune,
Vlad

Am uitat sa adaug ca in timp ce aveam aceasta problema, turometrul nu arata nici o oscilatie cat de mica! Pur si simplu cand bobina nu lucra arata ~550RPM, cand lucra arata normal ~750RPM.


--------------------
Renault Megane 1.6i 16v 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 16 Mar 2006, 22:28
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




Am citit cu atentia reply-ul cu privire la bobine!
Totusi, de ce oare se "vindeca" bobina defecta dupa drumul "intins".
Practic si in oras motorul are suficient timp sa se incalzeasca, iar eu merg foarte mult in oras si "problema" revine in mod matematic dupa fiecare reintrare in traficul de oras dupa drumul de afara (dupa aprox. 3-4000 k de trafic oras iar merge in trei pistoane).
Daca bobina e crapata, chiar putin, ar trebui sa dea rateuri tot timpul.
La mine e a doua oara dupa drum de 600k intins, cand se remediaza surprinzator, fara nici o interventie din exterior, aceeasi benzina, de aceea zic eu ca e ciudat.
Oricum tind si eu sa cred ca nu e nicidecum de la ceva senzor, ala ori merge prost (in mod constant), ori nu face probleme deloc!


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno-vladdygo
post 16 Mar 2006, 22:39
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 8 March 06




Bobina buclucasa mi-a fost returnata; ii voi face niste poze. Oricum pentyru cine nu ma crede stau la dispozitie cu piesa respectiva si masina; eventual putem monta inapoi bobina in cauza pentru demonstratie. Apropo', se schimba extrem de usor, insa manopera costa exagerat sad.gif in service. Bobina a fost 2.5mil +TVA - restul pana la 4 manopera...deh, baba sufera la frumusete frantuzeasca.

Si mie la mers intins sau mai turat mi se parea totu ok (insa nu era chiar asa chiar daca nu sesizam eu...). Acum nush ce sa zic, daca decizi sa le schimbi pe toate si nu se remediaza problema te rog sa nu ma injuri...


--------------------
Renault Megane 1.6i 16v 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 6 Apr 2006, 20:42
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Salut vladdygo! Am si eu te rog o intrebare. Se pot masura, testa aceste bobine pentru a determina ca sunt "crapate"? Pot sa ma duc la unul dintre service-urile (dealer-ilor) renault si sa ii pun sa mi le masoare pentru a depista vreo defectiune la nivelul acestora? Multumesc. Astept raspunsul tau. Pe mine ma scoate din sarite problema asta. Apare atat de aleatoriu...singurul lucru pe care l-am remarcat este acela ca de obicei aceasta problema apare cand merg mult in trafic in Bucuresti...mai ales cand se creaza ambuteiaje si mergi doar cu viteza a 1-a sau a 2-a...frana...stop...iar mergi...asa in general cand se fac cozi d-astea imense.


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 7 Apr 2006, 10:51
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Am si eu aceeasi problema...si EXACT aceleasi simptome....la stop-uri, la semafor, acul de la turometru sta la 500rpm si....cam la 2-3 secunde, are o cadere pana aproape de zero, motorul trepideaza putin, dar nu se opreste .
Apoi, urca iar la 500....si tot asa....am lasat-o in pace, n-am atins acceleratia, eram curios sa vad daca se opreste in cele din urma. Nu s-a oprit, dar tot oscila. Am vorbit cu cel de la care am luat masina (coleg de munca) si mi-a spus ca face asa doar cand ii fac plinul...ca dupa ce consum un sfert de rezervor nu mai face....AIUREA....si cand mai aveam 10 l in rezervor, tot asa facea.
Cu puterea....la fel....daca ma grabesc dimineatza si plec mai repede, pur si simplu nu trage....nu e vorba de innecat, sau altceva...nu tremura, nu tuseste, nimic...pur si simplu nu trage. Din reflex, apas acceleratia putin mai tare...apoi mai tare....nimic (turometrul tot la 700-800 si parca n-ar fi cuplata la transmisie)...la un moment dat (dupa 20 -30 secunde) isi da drumul brusc. Cum pedala e deja pe la 1/2 din cursa, are un demaraj foarte puternic. Prima data cand mi-a facut asta, era sa intre un TIR in mine...iesisem de la RAR Constanta, m-a lasat in mijlocul drumului. A doua oara, fiind deja cu pedala apasata, cand si-a dat drumul, era sa intru eu in canalul Midia-Poarta Alba.
Acum....m-am cam invatzat....o turez putin, dau sa plec....daca o simt ca e cuminte, ma bag...daca nu....astept sa fie liber 1 km in stanga, 1 km in dreapta sad.gif.
Am recunoscut in posturile voastre anterioare simptomele pe care le prezinta si a mea....daca cineva a fost la service, poate chiar la Renault, il rog sa imi spuna si mie constatarile. Poate e ceva ce as putea sa verific, sau sa schimb si eu.
Referitor la injectoare.....am bagat si eu tot felul de solutii de curatat...un flacon la plin rezervor...apoi 1 la 30 litri...apoi unul la 10 litri...doar doar si-o reveni...ntzzz...nu-i de acolo.
Oricum, la peste 1200-1500 de ture...merge fain...cred eu. Numai sa ajung acolo smile.gif.
Pe Autostrada....aia 100 km ii fac cu 140 - 170...nu pot sa ma plang de nimic....orasul, intersectiile si pornirea ....astea sunt belelele.
Va multumesc pentru timpul acordat.
Adrian


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno-vladdygo
post 8 Apr 2006, 08:01
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 8 March 06




@aionut, @madrian
sincer nu cred ca se poate depista, eu am zis bobina "crapata" - a mea chiar scapa curent; se pare ca nu cedeaza chiar asa usor;
Mai nou a inceput sa dea din nou simptome - partea nashp e ca mai sunt 3 suspecte...inca n-am ajuns la faza sa nu aiba putere motorul.

Raspunsul ni-l va da cineva care le-a schimbat pe toate 4 cu unele mai de calitate.

@madrian - la tine probl pare mai grava; du-te la service - cumpara 4 bobine de calitate (daca ai bani), daca nu da o spaguta, ia doar una si testeaza-le babeste - pe calculatorul lor nu apare nimic suspect decat in momentul cand pusca una si mergi in 3...


--------------------
Renault Megane 1.6i 16v 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 8 Apr 2006, 08:25
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Se prea poate sa ai dreptate...dar astept, vorba ta, pe cineva care le-a schimbat, sa spuna: fratilor, am luat marca xxxx, sunt 4 mil. bucata, dar nu mai ai probleme. Si...pe cuvant, in ziua aia ma duc, le cumpar, le arunc pe cele vechi, si am scapat de belele.
Acum....eu nu sunt sofer de duminica...dar nici "meserias" nu sunt sa-mi dau seama dupa ureche daca merge in 4, 3 sau doua...Cum pot testa bobinele astea ?
Ce trebuie sa fac urgent e sa schimb bujiile (sunt cele originale - 84 000 km), dar nu am avut timp...sunt tot pe fuga. Si daca masinuta merge....de ce sa le schimb?
Referitor la tester...bineinteles ca am fost la Renault...."merge impecabil, domnu'"
Cam asta e sad.gif


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 8 Apr 2006, 14:48
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Madriann...exact ce ai povestit tu in post-ul ala lung...exact asa se manifesta si la mine. Dar la mine treaba a inceput vara trecuta...dupa ce am facut revizia de 60.000 km (la MACH1..aia de langa Sofitel). La un moment dat disparuse din senin problema (cam de prin octombrie pana prin ianuarie n-am avut nici o problema). Acum de la sfarsitul lu feb. se manifesta din ce in ce mai des. Sa stii ca si eu o las sa faca urat...doar in speranta ca poate moare...se strica ceva in ea...si macar asa cica se poate depista care e piesa/ansamblul de piese care cauzeaza aceasta comportare ciudata. Asa mi-au zis aia de la IPSO (ca am fost la ei sa o puna pe tester...am testat-o...n-a iesit nimic...am mers cu unul dintre mecanici in traseu...sa ii arat cum se manifesta problema acuzata de mine...si ca dracu...tocmai atunci nu s-a manifestat). Oricum...am facut investigatii si la MACH1 si la IPSO..toti au dat din umeri. Nu mi se pare foarte profesional din partea lor (eu unul sunt paralel la masini...dar ma asteptam ca un profesionist...la fel ca la doctor, sa o ia sistematic si sa verifice toate piesele sau componentele care ar putea cauza comportarea aceasta defectuasa. O sa mai merg poate la SERUS (de unde am si cumparat masina), sa ii pun sa imi testeze bobinele alea...cine stie (desi de-a lungul celor 4 ani de cand o am...le-am inlocuit pe toate treptat).
La cate ipoteze s-au emis si aici pe forum...nici eu nu mai stiu ce naiba sa cred ca poate fi (cititi tot topicul acesta si celalalt topic http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42329&hl= si va veti conginge). Sa vedem....sper sa scap la vara de ea...si nici nu imi mai cumpar vreodata masina frantuzeasca.

This post has been edited by aionut: 8 Apr 2006, 14:53


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 8 Apr 2006, 16:35
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Nuuuu....nu asa. Masina e buna....cum am mai spus si in alte post-uri, m-a ajutat de multe ori in depasiri, la 180km/h e destul de stabila, prompta...consum mic 5.9 - 8.2..nu am de ce sa ma plang. Iar daca face ce face....e vina mea, nu a ei, saraca. In decembrie, cand am plecat spre Bucuresti, am luat o groapa de am zis ca-mi iese telescopul prin luneta....s-a facut praf, ce-i drept, dar am putut sa mai merg 400 km...pana la Bucuresti si inapoi. Cand fluiera la plecare (rulment, disc, placa, draq stie sad.gif ) nu am dus-o la "medic".....m-a durut undeva...da-i 160, 170...si mergea. Acum, daca au inceput sa cada, e numai vina mea. Iar faptul ca super-meseriasii de la Renault nu ii dau de cap....imi pare rau pentru ei, dar mai au de invatzat.
Am dat jos de pe net cateva pagini din manualul de service - ne-am prapadit de ras. Avem cazuri din astea si aici, unde lucrez. Vine vendorul, se uita care e problema si desface manualul: Se ia scula 47, se monteaza prelungirea 23, se desface surubul B4 de 10 ori la stanga...and so on smile.gif. Acum, i-a furat cineva manualul (sau poate l-a ratacit pe undeva) si e BIG PROBLEM: Nu mai poate repara Dieselul.
Cam asa lucreaza si cei de la Renault....daca scrie in manual, stiu ce sa-i faca...daca nu, "n-au mai intalnit problema". Mi-e lehamite de asa ceva.
Sunt inginer de automatizari....imi cunosc aparatele, stiu ce sa le fac si cred ca sunt bun in meseria mea. Nu m-am bagat la masina deoarece merg pe principiul ca fiecare trebuie sa faca ce stie mai bine. Pana acum, preferam sa ma duc la service, convins fiind ca cei de acolo stiu ce sa faca. Acum....mai ca-mi vine sa ma apuc de mecanica auto. Ce fac ei acolo e "bajbaiala"...daca se prinde bine, daca nu, cumperi la piese pana falimentezi....si problema nu dispare, pentru ca SUNT INCAPABILI.
Imi cer scuze daca cineva se simte ofensat, dar asta e adevarul. Poate sunt si exceptii...daca da, ii rog sa ma contacteze. Sunt foarte nerabdator sa cunosc un EXPERT Renault.


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 8 Apr 2006, 19:22
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




Am auzit o ipoteza de la un alt posesor de Megane (cu aceiasi problema ca a noastra): omul spune ca injectoarele noastre sunt de tip Euro 3, sensbile si fitzoase si se infunda usor. Daca injectorul nu pulverizeaza vapori foarte fini de benzina nu-i place motorului. Spre exemplu, daca in loc sa pulverizeze foarte fin, el va "picura" benzina, aceasta nu se va mai exploda cum este planificat. De aici pierderea de putere, tusitul, mirosul de benzina nearsa, etc.
Asa s-ar putea explica si aparenta remediere a problemei dupa o forja de 500 km. la drum intins, precum si nedetectarea de catre laptop a problemei. Mie mi-a disparut problema de fiecare data cand am forjat-o la drum intins, pesemne ca se curata prin presiune injectorul si merge asa cum scrie la carte.
Ce spuneti? Eu nu am apucat sa fac o curatare a injectoarelor dar cred ca o voi face cat de curand. Daca dupa ce le curat se rezolva, inseamna ca asta e!
Oricum si pacatoasele alea de bobine pot sa crape, in paralel cu infundarea injectoarelor, ca doar nu sunt de Rolls Royce.


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vento
post 8 Apr 2006, 19:51
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 8 April 06




Problema poate sa fie din diverse cauze. La mine a aparut treptat in ultimii 10k combinata cu pornirea la al 3-lea - 4-lea "card" pe timp friguros. O tineam din acceleratie (ca pe Dacie) sa nu moara motorul. Dupa 1 - 2 km totul revenea la normal. Totusi consumul mediu crescuse cu aprox. 1,5l. La relanti se chinuia pe la 500 - 600 ture. S-a rezolvat prin curatirea clapetei de admisie si electrovaneil. Asta intamplandu-se prima data la 45k.


--------------------
Reno Megan Doi Sedan Unu Sase Saispe Valve
Confort Privilege+Clima, bej, martie 04, 50.300km la 26 mai 06
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 8 Apr 2006, 21:18
Post #42


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(Madriann @ Apr 8 2006, 08:25 AM)
Ce trebuie sa fac urgent e sa schimb bujiile (sunt cele originale - 84 000 km), dar nu am avut timp...
*


84.000 km cu un set de bujii...Uau!
Trebuiau schimbate de vreo 2 ori pana acum. Ce sa-i mai ceri masinii? Sa mearga bine? Lipsa temporara si repetata de putere a masinii tale eu o pun pe seama unei alimentari precare. Cand ai schimbat ultimul filtru de benzina?


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 8 Apr 2006, 22:18
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Filtrul de benzina a fost schimbat la revizia de 60.000km. Acum am 65.000 km pe ea.


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 9 Apr 2006, 10:17
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Eu am luat masina cu 68.000...acum am 84k...deci 16 000 in 9 luni. Nu stiu cand a fost schimbat ultima oara filtrul...dar problemele, odata ce am depasit 1500 rpm, dispar. Dupa cum am mai spus...in plaja 60 - 180 km/h....nu am absolut nimic de reprosat masinii. Orice benzina am pus la ea (OMV, Lukoil, Rompetrol), am mers la fel. Filtru de benzina la cat se schimba ?


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 9 Apr 2006, 10:38
Post #45


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




In manualul meu de intretinere imi este recomandat sa-mi schimb filtrul de benzina din 60 in 60.000 km...binenteles ca este o gluma.
Filtrul de benzina ar trebui schimbat cat mai des posibil, binenteles in functie de particularitatile fiecarei masini si regimul sub care functioneaza (sunt Renault-uri aduse din Franta care au filtrul in rezervor).
Eu imi schimb filtrul la fiecare revizie, poate ca e prea des (mi-e de-ajuns sa observ ce-i in el si nu pot sa nu pun altul), dar si la 2 revizii cred ca ar fi bine.
Nu stiu un pret pe de rost, dar e mai ieftin ca unul de motorina.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 17 Apr 2006, 09:23
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Oameni buni...astazi este ziua cea mare. Vineri 14 Aprilie in sfarsit piesa/ansamblu de piese si-a dat obstescul sfarsit. Acum masina vibreaza (dupa cum descrisesem in post-urile precedente) tot timpul...de cand o pornesc...si cand merg. Astazi am programare la service la Serus. Sa vedem...s-ar putea sa rezolv problema aia care ma tine de 1 an si care m-a scoate din sarite. Aia de la service ziceau ca e posibil sa fie injectorul/injectoarele de benzina infundate. Vom vedea. Daca se rezolva ma imbat:). Am sa va anunt care era pana la urma diagnosticul problemei.


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 17 Apr 2006, 19:14
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Doamne...am scris ultimul post ca un agramat. Sa fie cu iertare. L-am scris in graba. Oricum...m-am intors acasa dupa 6 ore petrecute in service la Serus. Oamenii au fost foarte intelegatori...n-am ce sa le reprosez. Au reusit sa faca masina sa prezinte acele simtome acuzate de mine. S-au suit cu computerul lor de analiza a defectiunilor... conectat la masina mea... si am mers prin trafic. Au reusit sa scoata la iveala toate cele acuzate de mine...pierderile de putere (gaurile de putere)....tremuratul...tot ce reclamasem eu. In final...cand am plecat eu din service (trebuie sa mentionez ca am lasat masina la ei) s-a rezolvat partial defectiunea ce cauzeaza acest mers non-conform al motorului. Una din cauze era o bobina de inductie...care dupa ce se incalzeste...nu mai realizeaza acea valoare a curentului pe care trebuie normal sa-l dea. Asadar problema s-a rezolvat doar partial. Chestia e ca mai este ceva...n-am reusit sa aflu inca ce este...si a ramas in service pentru o investigatie mai atenta. A...am uitat....s-a mai facut o curatire a pompei de benzina (daca nu ma insel)....accesul la ea se face ridicand bancheta din spate, al locului din dreapta spate al masinii. Acolo s-a facut o curatare a pompei de benzina...deoarece se pare ca se depusese mizerie acolo. Dupa ce imi voi recupera masina...cu speranta ca se va rezolva integral problema acuzata de mine...voi cere explicatii amanuntite despre cauzele acestei probleme...si despre cum a fost ea remediata. Sa speram ca vor fi amabili sa mi le comunice si mie...un neavizat in acest domeniu.

This post has been edited by aionut: 17 Apr 2006, 19:20


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 17 Apr 2006, 22:45
Post #48


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Poi iti tinem pumnii in continuare. Intr-adevar, asta e singura solutie in cazurile aceasta de defecte care apar si dispar: trebuie facut proba de drum cu laptopul conectat la masina pana cand se manifesta defectul.

Curios e faptul ca una din cauze a fost de la o bobina. Stiu pe de rost (pt. ca mi-am extras tot ce ai prezentat tu si BWhite separat, incercand sa gasesc o idee si un numitor comun) ce ai precizat prima data cand te-ai plans: ".... am schimbat deja toate cele 4 bobine ......". Asa ca eu am exclus bobinele din start.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 18 Apr 2006, 11:29
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Problema se pare ca e de la catalizator...care trebuie inlocuit...30mil costa unul nou. Totusi e ciudat ca a "picat" catalizatorul...cica acest lucru se intampla cam dupa 120.000 km...si eu n-am decat 66.000 km. Sa vedem.


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 18 Apr 2006, 16:10
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




Inca un amanunt important. Meganul meu face asa de la 30.000 km. Acum am 85.000 km.
Pe masina mea am montat sistem de injectie de GPL la 55.000 km. Problema de care vorbim noi aici a aparut deci cu 20.000 km inainte sa montez gazul. Pe GPL nu apare nici o problema in functionare a motorului ,asa cum apar pe benzina (ca ale voastre). Deci logic problema nu este de la senzori, bobine, computer de motor. Problema e data in opinia mea numai de sistemul de alimentare cu benzina.
Deoarece dupa prinii 5 km (cand ajunge la 40 grade apa), se trece automat pe gaz, pentru mine n-ar fi extrem de deranjant, dar oricum la pornire dimineata ma cam supara aceste rateuri.
Si bineinteles, se remediaza singura dupa drum intins de mers sportiv (peste 300 km).
Desi am gaz, la drum intins merg numai cu benzina deoarece consumul e scazut. Lunar fac aproximativ 300 km. in afara orasului, deci sistemul de injectie de benzina nu este lasat neutilizat (asa cum procedeaza taxiurile care merg doar pe gaz). Apropo de GPL, eu sunt multumit de consum dar si de performante (in bordul fiecarul Megane in parte din stanga, deasupra indicatorului de far ceata veti gasi ledul pentru GPL, daca luminati cu lanterna locul respectiv din bord - este prevazut de francezi din fabrica). Asa ca ei au gandit-o si in alternativa GPL. Uitati-va de curiozitate.


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 19 Apr 2006, 10:26
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




La mine s-a rezolvat...partial. Am ajuns la Oradea pentru Sarbatori, am avut probleme cu masina (s-a rupt arcul la amortizor stanga fata), asa ca m-am dus la service. Am inlocuit amandoua amortizoarele si, mai mult din curiozitate, am pus-o din nou pe tester (la Renault am facut acelasi lucru si n-au gasit nimic in neregula) ph34r.gif
Diagnosticul a fost scurt si cuprinzator: sonda Lambda lucreaza haotic, sau nu lucreaza de loc. Tipul a fost foarte amabil, mi-a aratat pe laptop valorile normale (mV), valorile "anormale" si probabil si fiu-meu de 6 ani ar fi inteles de ce tremura masina cand sonda statea sub 100 mV. Mi-a recomandat sa o schimb, urmand ca la acea operatie, sa schimbam filtrul de aer si sa curatam tot traseul de aspiratie. Din ce mi-a povestit, motoarele Renault sunt foarte sensibile la amestecul combustibil si, primind informatii eronate despre ardere, zapaceste pur si simplu calculatorul.
Inainte, schimbasem bujiile, pusesem solutie pentru desfundat injectoarele, talpa 1000 de km cu schimbat treptele la 4000 rpm (vizavi de topicul cu schimbatul treptelor) si tot nu s-a rezolvat, avea aceleasi simptome.
Pe tester, injectoarele lucrau intradevar bine...problema ramane aspiratia de aer.
O sa va tin la curent daca a disparut problema dupa ce o schimb.
Toate cele bune si SARBATORI FERICITE !!!


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 20 Apr 2006, 17:03
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




Am avut si eu problema cu turatia la relanti care scadea ocazional la 500 rpm si dadea 'in nas'. La service mi-au curatat clapeta de acceleratie si acum merge ca noua.
Mentionex ca am facut si testul CLIP (diganosticarea pe computer) si imi arata totul OK.


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 21 Apr 2006, 13:56
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Sarbatori fericite! Se pare ca dupa doua topic-uri imense "MARE PROBLEMA MARE LA MEGANE Classic 1.6l, 16V" si "PROBLEMA MARE LA M. Classic 1.6l, 16V SE INTOARCE" si dupa un an intreg de chinuiala, zbatere si nervi...si o groaza de bani aruncati aiurea....s-a gasit solutia la problema mea. Ce era?! Era vorba in principiu de un injector (din cele 4), care, in loc sa pulverizeze...picura....si asta producea blocarea cilindrului respectiv la intervale aleatoare de timp...si determina acel mers non-conform si acea "pierdere de putere" despre care am pomenit de atatea ori. Pe langa acel injector...a mai fost schimbata o bobina de inductie....si o bujie. Cert este ca...datorita faptului ca timp de 1 an...am mers cu acea problema a injectorului...catalizatorul s-a cam infundat....si nu mai lucreaza bine. Chestia e ca eu am reclamat problema asta inainte de a face revizia de 60.000km...si de aia am si realizat-o la 58.000km...in speranta ca se va rezolva acea problema. In schimb...imbecilii aia de la MACH1 langa Sofitel (unde am facut revizia) m-au crezut pesemne nebun...ca reclam o problema care nu se manifesta la mersul in trafic....si nu i-a batut capu sa se uite la toate componentele care ar putea genera un astfel de mers non-conform (ca si la doctor...cand te duci cu febra...incepe si se uita prima oara la ce ar putea genera acea febra). Si o mai spun o data si cei de la MACH1 si cei de la IPSO...niste imbecili si niste hoti. Am dat aproape 1000 Euro la revizia de 60.000km si am mai dat si la IPSO inca nu stiu cate milioane sa mi-o testeze pe calculator...mi-au luat banii...de rezolvat nu m-au rezolvat. Niste pungasi. Tot la SERUS am reusit sa rezolv aceasta prolema...cei de acolo avand rabdarea necesara identificarii problemelor acuzate de mine. Si mai insist inca o data...pentru ca merita...sa primeasca calificativul de "imbecili" mecanicii de la MACH1. Cam asta a fost. Sa speram ca totul va fi bine de aici incolo...si bafta celor ce intampina dificultati in identificarea si rezolvarea problemelor.

This post has been edited by aionut: 21 Apr 2006, 13:58


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianb
post 26 Apr 2006, 09:50
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 25 April 06




Salut,
sunt nou pe acest forum si as dori si eu un sfat daca se poate.
Am un megane 1,9 dci si am niste probleme la relanti, adica are o trepidatie
destul de urata, simptoma este ceva asemator daciei care mergea in 3 bujii.
Tin sa va spun ca bujile si filtrul de aer au fost schimbate.

mersi


--------------------
renault megane 2002 1,9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
srty18
post 11 Oct 2006, 16:11
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 October 06




[B]
QUOTE(aionut @ 27 Dec 2005, 19:36)
Vad ca post-ul cu problema pe care am ridicat-o eu acum cateva luni...adica prin octombrie (ma rog...problema a aparut in vara...cititi post-ul acesta pentru lamuriri exhaustive: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42329&hl=)

Ei...dupa cum ziceam in ultimul meu post problema se pare ca disparuse...dupa un circulat f. forjat. Speram sa fie ultima oara cand am sa postez pe acest formum....ultima oara cand sa ma mai voi confrunta cu aceasta problema. Din pacate de vreo sapt. problema a reaparut. INSA NU SE MAI MANIFESTA CA INAINTE! Acum la relanti, turatia motorului scade sub 5000 RPM, incepe sa tremure motorul cat si schimbatorul de viteze, si se simte in toata masina acest tremurat. Chestia e ca ma ambitionez si o las sa faca asa ...doar doar de o muri ceva in ea ca la un control amanuntit sa se descopere cauza care mi-a dat atata bataie de cap, cauza care inca n-a fost elucidata pana in momentul de fata. Partea proasta e ca nu moare  sad.gif . Dupa cum spuneam turatia motorului scade sub 5000 RPM, motorul incepe sa tremure, ca de altfel toata masina. Ce-o fi...ce o fi....care o fi hiba? Acum...in mers nu se mai manifesta acele probleme de pierdere de putere, gauri de putere...pe care le acuzam in post-ul din octombrie. Acum doar la relanti, si tot asa aleator. Am remarcat totusi ca problema apare tot asa...dupa un mers indelungat...prin oras...mai ales prin aglomeratie, cand mergi un pic, franezi iar mergi un pic, iar franezi....in general cand se creaza cozi, ambuteiaje (foarte frecvente in aceasta capitala europeana, asa zis-ul mic Paris). Acea problema de pierdere de putere in mers (care acum n-a mai aparut...sau pot spune ca s-a schimbat in scaderea turatiei motorului la relanti) se manifesta tot asa...dupa un mers indelungat...cu multe frane, incetiniri..mers bara la bara. De aceea inclin sa cred ca problema actuala este un fel de mutatie a primei probleme. Adica acelasi ansamblu, sistem sau aceeasi piesa cauzeaza actuala problema. Daca in momentul in acel moment la relanti scade turatia motorului...daca incerc sa plec dupa loc...nu pleaca...pleaca foarte greu....adica n-are putere deloc....si mai si elimina niste gaze urat mirositoare...parca nu s-ar realiza arderea completa a gazelor (problema mentionata si in post-ul din octombrie). Cam asta ar fi...sper ca la primavara sa vand masina...sa scap de ea....si sa-i ia naiba pe francezi cu masinile lor. De acum incolo doar masini nemtesti sau japoneze. Sa se spele si cu Loganul lor pe cap.
*



Exact rahatul asta de problema l-am avut si eu, baietii de la service sunt foarte inteligenti, nici unul nu si-a dat seama ce are (mach1 si Ipso) in fine, motorul de la megane 1 e prins de sasiu cu ajutorul unor tampoane, aceste tampoane la un moment dat, se uzeaza si capata un anumit joc (al meu aproape se rupsese cand aveam problema asta) care permite motorului sa culiseze foarte putin in fata si in spate mai ales la demaraj puternic, oricum tampoanele astea nu afecteaza in mod direct motorul, dar permitandu-i sa culiseze se intampla ceva cu un furtunas de cauciuc care din fabricatie este mic (mic inseamna "fix" adica are exact lungimea necesara nici 1 mm in plus) daca motorul nu ar culisa pe aceste tampoane ar fi ok, dar cand motorul incepe sa culiseze acest furtunas se fisureaza sau chiar se rupe. sa iti zic despre ce furtunas este vorba de la mootr pleaca un furtun negru de grosimea unui pix care ajunge undeva sus in partea dreapta chiar unde incepe capota, si intra intr-o mica piesa neagra (cred ca este ECM-ul dar nu stiu sigur oricum o sa o vezi sigur, pe ea daca nu ma insel este sigla GM), piesa controleaza turatia la relanti, prin furtunul acela circula doar aer deci este foarte greu de sesizat fisura sau ruptura deoarece nu curge nimic smile.gif) .... in fine la mine se uzase tamponul asa de tare incat furtunul a rupt niplu ala in care intra de la piesa neagra. verifica chestia asta....eu am schimbat rahatul ala de piesa si am pus un furtun mai mare am schimbat tamponul si am schimbat si piesa neagra ca de nu mai avea niplu in care intra furtunul sad.gif
tampon motor= in jur de 3.500.000 renault, piesa neagra = 6.100.000 furtun =80.000 sper sa te/va ajute postul meu!


--------------------
renault Megane 1.6 8 v K7m 1998 k7m
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 11 Oct 2006, 16:34
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Poti sa faci o poza la furtunul ala?
\Te rog mult...si daca asta rezolva problema, ai de la mine 6 doze de Heiny smile.gif.


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
srty18
post 11 Oct 2006, 21:43
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 October 06




maine iti pun poza si cu furtunul si cu faimoasa piesa neagra smile.gif


--------------------
renault Megane 1.6 8 v K7m 1998 k7m
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
srty18
post 12 Oct 2006, 13:50
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 October 06




A=Piesa Neagra
B=Locul de unde pleaca furtunul
C=Traseul Furtunului

Attached thumbnail(s)
12102006.jpg ( Size: 138.01k ) Number of downloads: 814
12102006_001_.jpg ( Size: 159.01k ) Number of downloads: 834
12102006_002_.jpg ( Size: 137.92k ) Number of downloads: 814


--------------------
renault Megane 1.6 8 v K7m 1998 k7m
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 12 Oct 2006, 14:23
Post #59


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Piesa neagra (A) este senzorul de presiune absoluta.

Interesant este ca in fisa (schema logica de detectare a defectelor) din manual, care trebuie aplicata cand motorul are ezitari sau rateuri in mers, pe locul 4 se afla verificarea acestui furtun (sa zicem C).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 Oct 2006, 15:43
Post #60


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




prostiuta aia de MAP e pe n masini...o gaseai mult mai ieftin, zic eu...

piesa face after-market 270RON si se gaseste pe 398 de modele de masini...asa ca daca ajungeti sa o schimbati, n-o luati de la reno blush.gif

This post has been edited by R19/16v: 12 Oct 2006, 15:52


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:11
Dacia