Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Oare numai piese low-cost?

Lex Luthor
post 23 Nov 2005, 14:39
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.112
Joined: 25 April 05




Am avut recent surpiza, cand a trebuit sa schimb o roata - avariata iremediabil intr-o bordura - de la Megane-ul din dotare, si a trebuit sa comand piesele respective la un dealer Renault sa ma trezesc cu urmatoarele surprize:
-janta initiala Reinastella de aliaj fabricata in Turcia de CWS
-janta noua Reinastella de aliaj fabricata in Franta (numai 1.000 RON , superoferta, mad.gif )
-anvelopa initiala Good Year NCT 5 fabricata in Turcia
-anvelopa noua Good Year NCT 5 fabricata in Germania (numai 700 RON, superoferta mad.gif )

Bineinteles ca diferentele calitative se vad din prima. Janta de aliaj arata mult mai bine decat cele turcesti (finisarea este mai buna inclusiv pe partea dinspre interiorul rotii).
Cat despre anvelopa, ce sa va spun? teoretic ar trebui sa fie acelasi model cu cele turcesti. dar nu este. Lateralul are un alt model si este tipul cu "RIM PROTECTION" adica "imbraca" marginea jentii pentru a o proteja (vezi poza anexata).

Adica se poate! Chiar asa sa fie reduse costurile de mult incat sa fie dferente atat de mari intre aceleasi produse fabricate in diverse tari, cand, teoretic, ar trebui sa fie la fel?
Nu mai vorbesc de preturile nesimtite (1.000 RON o janta. Puah) Ce bine este cand esti vanzator exclusiv.

imag0162wf.th.jpg


--------------------
---- ---- ----
---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 23 Nov 2005, 14:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Este clar ca masnile vandute la noi (ma refer masini gen megane, octavia, C4...etc) la preturi de 10000E au ceva in minus fata de aceleasi masini care se vand in occident si costa cu 2-3000E mai mult...

Pacat ca nu poti alege... sad.gif


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 23 Nov 2005, 14:56
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Legat de jante si cauciucuri, decat sa iau de la Reno, mai bine merg pe discuri si tamburi, macar stiu pe ce dau banii.
Sti cumva ce producator face janta "made in France" ? Te intreb asta pentru ca CMS am gasit si eu pe bicorp-ul meu "made in France/Spain/Slovenia", iar o janta din acea costa 6-7oo ron. (tot pe 15).
In alta ordine de idei, jantele cu multe spite de pe symbolurile noi (pe 14) se gasesc in Metro cu 200ron/buc si se vede ca au schimbat putine la ele ca sa nu aiba probleme de franciza/contract/ce o fi.
Ca sa continui tot pe ideea asta (ca si asa am aberat destul), la banii de janta"made in France" pentru Megane observ acum (nu stiam pretul si la astea) ca te poti incadra mai mult decat bine in banii de niste jante mai rasarite, cum ar fi BBS-uri-ile&co; iar din punctul meu de vedere merita fiecare leu, lucru care nu il pot spune despre rotile CMS (cel putin cele pe care le-am avut eu).
Scuze daca e cam dezordonat si fara nici un fir epic smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lex Luthor
post 23 Nov 2005, 14:58
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.112
Joined: 25 April 05




Am uitat sa spun: cauciucurile originale: 205x55x16 R91V
cauciucul nou: 205x55x16 R91H.
Oare e vreo problema daca 3 cauciucuri au indice V (240km/h) si unul are indice H (210 km/h)? Oricum nu o sa merg niciodata cu vitezele astea, dar alte probleme ar mai fi?
Cum se determina indicele de viteza al unei anvelope (tinand cont ca si T si H si V arata la fel)?


--------------------
---- ---- ----
---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lex Luthor
post 23 Nov 2005, 15:02
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.112
Joined: 25 April 05




@ EL BGD: nu stiu cine face jantele frantuzesti, pentru ca nu prea m-am uitat mult la ea. In aceeasi zi am schimbat rotile cu cele de iarna si acum cele de vara sunt depozitate intr-o magazie. Cand ajung pe acolo o sa ma uit sa vad daca exista vreo indicatie a producatorului.
Sunscriu la ideea ca decat sa iei 4 jante din asttea iesi mult mai bine cu jante ale producatorilor specializati. dar parca pentru o janta nu merita sa le schimbi si pe celelate 3.


--------------------
---- ---- ----
---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 23 Nov 2005, 15:25
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




De jante si cauciucuri putin imi pasa ca sunt facute in Turcia.Sunt in schimb curios unde sunt facute stergatoarele , ca astea erau singurele care iti ridica parul in cap....


--------------------
ML 350 - BC-35-SDS 2013
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lex Luthor
post 23 Nov 2005, 15:29
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.112
Joined: 25 April 05




Cred ca tot in Turcia. Si eu le-am schimbat cu AeroTwin pentru ca sunt mai silentioase).


--------------------
---- ---- ----
---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 23 Nov 2005, 15:50
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




Total de acord ca pentru o janta nu merita schimbate toate, dar eu de exemplu ajunsesem in situatia sa fiu nevoit sa le schimb din enspe motive - pierdeau presiune de pe o zi pe alta vizibil, daca luam mai multe gropite (nu gropi sau gropane) trebuia sa merg la indreptat+vulcanizare, galme la vreo 4-5 cauciucuri. O fi fost si vina mea, dar nu chiar in halul asta huh.gif .
Eu de exemplu am pus alte jante de la un producator specializat si niste gume tot de la un producator mai specializat (au si rim protection care Continentalurile NU AU dry.gif ). Vreau sa spun ca pe un cauciuc am dat 340 ron fata de 450 ron (450 ron nu la reprezentanta), iar pe o janta am dat cam cu 100 ron mai putin ca cele de la Reno .
Acum si concluzia - pe langa faptul ca se simte o diferenta uluitoare la tinuta de drum, zgomot de rulare, feedback si alte alea, am facut urmatoarele operatiuni cu urmatoarele rezultate (cu mentiunea ca le am montate pe masina din aprilie):
1 verificare presiune in august-presiunea ok smile.gif
2 verificare daca sunt rotile echilibrate+eventuale indoituri in septembrie- o janta era usooor indoita + o galma care nu se vede decat foarte foarte foarte greu cool.gif , restul erau ok (inclusiv presiune). Probabil ca cele doua probleme au aparut din cauza ca am traversat un peron de tramvai cu masina. (fara victime sau alte tampenii, pur si simplu nu am stiut ca nu se trminase si ma grabeam sa intorc pana sa vin cei de pe contrasens unsure.gif ; cu rotile originale probabil ca faceam pana la toate 4 rotile+indoituri mad.gif )
In momentul de fata, am un cui mic intr-o roata pe unde pierde aer unsure.gif ; am observat abia acum, cand le-am dat jos (avea 0.9 blink.gif )


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Matei
post 23 Nov 2005, 23:49
Post #9


--M!--


Group: Members
Posts: 328
Joined: 21 May 05
From: Bucharest




QUOTE(EL_BGD @ Nov 23 2005, 03:50 PM)
Eu de exemplu am pus alte jante de la un producator specializat

pai si CMS nu e producator autorizat ?

@Lex Luthor : oricum, stai linistit ca la alte piese e hotie si mai mare. uite-te pe forum si o sa vezi la ce ma refer.


--------------------
Renault Megane Sedan II 2005, 1398 cmc
Fericit sau roman ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 24 Nov 2005, 07:46
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(sorin1967 @ Nov 23 2005, 03:25 PM)
Sunt in schimb curios unde sunt facute stergatoarele , ca astea erau singurele care iti ridica parul in cap....

Foarte probabil in Spania daca sunt Valeo.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 24 Nov 2005, 08:46
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Nici gand de valeo, caci nu scrie nimic pe ele. Bine ca le-am schimbat ,cu toate ca nu stiu ce mi-a luat atata timp.Acum e total alta viata asa ca si daca nu le-ati schimbat si fac urat , nu mai asteptati.Mai zic o data ca le-am luat de la practiker cu 499000lei si sunt2( unul mai lung cu 5 cm pt partea soferului) smile.gif


--------------------
ML 350 - BC-35-SDS 2013
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 24 Nov 2005, 09:16
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




am zis specializat, nu autorizat (@Matei).


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 24 Nov 2005, 11:12
Post #13


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




QUOTE(Lex Luthor @ Nov 23 2005, 02:58 PM)
Oare e vreo problema daca 3 cauciucuri au indice V (240km/h) si unul are indice H (210 km/h)? Oricum nu o sa merg niciodata cu vitezele astea, dar alte probleme ar mai fi?
Cum se determina indicele de viteza al unei anvelope (tinand cont ca si T si H si V arata la fel)?


Indicele de viteza al unei anvelope nu se deermina, ci se "produce". Adica el este reprezentat de cÀmasa de otzel (in antichitate era de sarma) care reprezinta structura de rezistenta a anvelopei. La fel si cu indicele de greutate(89,91,93,etc).
In principiu, cele de iarna trebuie sa fie cu un indice(de viteza) mai jos decat cele de vara: daca vara ai V, iarna pui H; daca vara ai H, iarna pui T, etc.
La mine in talon am 3 dimensiuni acceptate: 205/50R17-91V (desi gumele mele sunt 93V), 205/55R16-91V si 205/55R17-89W. Probabil pentru aceeasi masina, daca cresti indicele de viteza (deci vrei sa mergi tare in mod regulat), atunci trebuie sa incarci masina mai putin (ceea ce e explicabil).

Referitor la intrebarea ta, nu cred sa fie probleme daca ai unul H si 4 V, dar ar fi fost mai bine sa ai 4 gume V. Nu ai putut preciza initial clar ca vrei anvelope V? Sau a fost o problema de costuri? Nu puteai sa cauti anvelopa la alt comerciant?
Cam toate piesele sunt semnificativ mai scumpe la concesionarii oricarui producator de autoturisme, fie el renault, porsche, automobile bavaria, etc...


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lex Luthor
post 24 Nov 2005, 11:18
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.112
Joined: 25 April 05




Ba da, am precizat de la inceput tipul V, dar au adus H. Asa e cu serviceurile Renault in Ro. Cred ca o sa-l mut pe roata de rezerva si o sa-l pun pe cel de la rezerva in utilizare (la primavara, ca acum am pneurile de iarna).

Eu in talon am trecut indicele H.


--------------------
---- ---- ----
---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th August 2025 - 02:28
Dacia