Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

probleme ulei, catalizator, se poate asa ceva?

nightlightro
post 18 Feb 2006, 18:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




am o problema cu masina, Megane 1.4 16V, si anume:
la turatie peste 4000rot/min se aprinde intermitent martorul luminos antipoluare, iar astazi mi s-a intamplat pentru prima oara sa pornesc motorul si sa imi indice "service" si mesajul de verificare al uleiului, nu mai retin exact ce scria...
Precizez ca masina are doar 3200km si modul de condus nu a fost unul de supra uzura sa zic asa, nu am trecut decat de 3 ori de 4000rot/min si s-a intamplat ce am descris mai sus
Intrebare: s-a mai confruntat cineva cu problema asta vreodata?se poate sa fie o eroare de calculator sau motorul meu e "varza"?
aaa...nivelul uleiului este la prima liniuta pe afisajul electronic de pe bord, iar la joja este la jumatatea marcajului
va rog lamuritima si pe mine, la ce sa ma astept luni cand sunt programat la service? blink.gif
Multumesc !!!


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 18 Feb 2006, 18:50
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Sigur vor mai pune ulei.4000 in ce treapta de viteza?De obicei mergi subturat?


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 Feb 2006, 20:03
Post #3


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Din cate inteleg se poate reproduce usor fenomenul. Asa incat la service nu cred ca vor avea probleme in a depista cauza. Trebuie sa faci ceea ce scrie si in manual: sa mergi la service cat mai curand posibil.
Ar fi prea multe variante de discutat si depind de modul in care se aprinde OBD-ul si mesajele afisate.

Uleiul se va completa la service si va trebui sa-l urmaresti. Sa nu-l completezi tu, lasa-i pe ei sa vada si s-o faca. Cand ai luat masina unde era nivelul pe joja in aceleasi conditii de masurare?


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 18 Feb 2006, 20:29
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




tin minte ca atunci cand am luat-o, adica acum 2 luni nivelul uleiului era undeva pe la treisfert, dimineata inainte de prima pornire, acum tot in aceleasi canditii este pe la jumatate.
"Verzuiul", nu merg subturat, adica schimb in mod regulat la 3000-3200, iar problema a aparut in treapta a 5-a intre 4000-4500rot/min,
inca un lucru ce ma mira e faptul ca la jumatate de nivel pe joja, imi indica faptul ca n-am presiune...


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 Feb 2006, 21:00
Post #5


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Bag seama ca n-ai avut nivelul corect inca de la inceput. Ar fi trebuit sa mergi in service din prima. Sau sa nici n-o iei pana nu ai nivelul cum trebuie, banuiesc ca te-ai uitat cand ai luat-o. Inseamna ca nici liniutele de pe joja computerului de bord nu erau 6 la numar.
Ma rog, nu-i nici o nenorocire. Cealalta e problema mai delicata.
Bafta.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MeganeCC
post 18 Feb 2006, 21:05
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 8 February 06
From: Bucuresti




Din cate ne-ai descris tu e posibil sa fie si un senzor de la sonda lambda, sa nu transmita corect informatiile ECU-ului!! Daca gresesc sa ma corecteze cineva, oricum neaparat trebuie sa te duci la service!


--------------------
Renault Megane 2005 Dynamique
Renault Megane CC 1.6 16v VVT 115cp, Dynamique 07/2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 19 Feb 2006, 01:29
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




ideea e ca atunci cand am descoperit cum se vad liniutele alea..erau doar 2 la numar, acum e doar una, si nu stiu daca e de la sonda sau nu, dar motorul tin sa precizez ca merge bine, se aude normal, merge rotund, nu simt sa dea nici un semn de oboseala sau sa nu mai traga ca inainte sau ceva de genul asta, singura diferenta este ca acum mi se aprinde martorul daca trec de 140Km/ora si chestia cu uleiul, care normal nici nu trebuia sa fie treaba mea sau sa trebuiasca sa il verific ...cel putin pana dupa prima revizie
ce s-ar fi intamplat daca nu sesizam lucrul asta cu uleiul, sau daca nu ii dadeam importanta ...si intr-un final crapa motorul ala..ca banuiesc ca daca nu voi merge la service...asa se va intampla intr-un final
luni dimineata la 9 sunt programat, sper sa fie de la vreun senzor...
si inca ceva...din cate am mai auzit pe la prieteni, e normal sa manance ulei pana la primul schimb, nu stiu, are cineva idee cam care ar fi limita maxima admisa pana la prima revizie?
am auzit...sa confirme sau infirme cineva, ca la VW ar fi limita admisa de pana la maxim 1,5l de consum de ulei in primii 1000km, se poate asa ceva?
oare cat e la Renault-urile noastre fratilor?


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MeganeCC
post 19 Feb 2006, 03:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 8 February 06
From: Bucuresti




Eu am 12mii si ceva de km cu masina... la joja de la calculator inca imi arata nivelul maxim... adica toate patratelele alea sunt pline!!! Normal cred ca mai mult de 100 grame pana la 15 mii nu cred ca ar trebui sa-ti consume. Apropos.... scoate fum pe esapament?


--------------------
Renault Megane 2005 Dynamique
Renault Megane CC 1.6 16v VVT 115cp, Dynamique 07/2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 19 Feb 2006, 11:47
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




nu scoate fum deloc pe toba de esapament, eu banuiesc ca nu a avut destul ulei inca de cand mi-au dat-o, dar nu e normal consider eu sa ai nivelul uleiului la jumatate, chiar putin de tot mai mult de jumatate si sa ai doar o liniuta la comp. de bord presiunea la ulei
se poate sa indice nivelul presiunii in bord eronat?sa fie din cauza altei sonde, sau io stiu mai ce?


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kappa_ii
post 19 Feb 2006, 15:42
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 24 February 05




aha
motorul nu are voie sa consume ulei ! maxim 100-180 de grame ulei consumat la 10.000 de km -


--------------------
Megane 4 1.33 116cp Business 2019-10
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 19 Feb 2006, 17:39
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




inca o intrebare: se poate sa fie devina pompa de ulei?din moment ce eu am ulei totusi si imi mai arata asa din cand in cand mesajul "to-up oil level", si daca opresc motorul si il repornesc dupa un minut, e ok blink.gif
aaaa, tin sa anunt ca asta mi s-a intamplat doar de 2 ori, daca pot sa zic asa..."doar"
astazi am facut 100km, si am mers constant cu 4000rot/min (130km/pra) si a fost totul ok,
nu mai stiu ce sa zic... sad.gif


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Feb 2006, 14:53
Post #12


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu, nu e de la pompa de ulei. "Top up oil level" inseamna sa aduci nivelul uleiului la reperul de maxim. Cu alte cuvinte sa completezi uleiul.
Mesajele comp. de bord au diferite niveluri de avertizare, depinde de cat sunt de critice. Cu cele mai usoare (de nivel critic minim) nu te bate la cap la fiecare pornire ci ti le da din cand in cand, din ce in ce mai des pana devin si mai critice sau le rezolvi.
E posibil sa n-ai nimic la masina (ma refer la aprinderea becului OBD) si asta sa fi fost un rezultat al unui mers subturat si al multor drumuri scurte la care motorul si traseul de evacuare sa nu se fi incalzit ca lumea. Dupa traseul asta de 100 km cu 130 km/h chestia asta ar trebui sa se fi rezolvat. Asa ca sa nu te miri daca nu ti va gasi nimic in neregula la service.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 20 Feb 2006, 16:27
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




am fost astazi la service, Dupa ei...problema este...NICI O PROBLEMA!!! blink.gif
au spus ca mi-au complectat nivelul de ulei( aprox 400gr au mai pus)si au resetat toate erorile din memorie.
dupa asta am fost in teste cu unul dintre mecanici si i-a dat cu a 2-a, a-3-a, a 4-a, pana la 5000rot/min, si mers putin in 5000, si nu s-a mai aprins OBD-ul, deci pare sa fie in regula, cat in legatura cu nivelul de ulei...nu stiu ce sa zic, au mai complectat astia, scurgeri de ulei nu sunt, dar atunci imi pun o intrebare...
ei spun ca nu are nimic masina, dar nici ulei nu am avut cat trebuia, deci ce sa fie in cazul asta?mananca ulei motorul?sa nu fi fost din fabrica nivelul de ulei corect?am mai zis, eu asa tin minte ...ca aveam nivelul cam la treisfert
o sa vad in continuare, acum am sa il urmaresc...


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Feb 2006, 17:16
Post #14


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




De aia mi-am zis sa-ti scriu mesajul de mai sus pana sa vii cu rezultatul.

In legatura cu uleiul, uite o ipoteza pe care ar banui-o oricine citeste cu atentie forumul asta:
- la un moment dat a inceput lumea (clienti si dealer-i deopotriva) sa se sesizeze ca masinile sunt livrate cu o cantitate mai mare de ulei in motor, nivelul fiind peste cel maxim
- unii sau altii dintre ei au considerat ca trebuie sa mai scoata din ulei pt. ca "vai, se strica motoru'!", nestiind ca e pus intentionat asa de catre fabricant ca sa contrabalanseze consumul sporit de ulei din primele 3-5 mii de km si sa nu ai motive sa ajungi la service sau sa completezi pana in termenul prescris primei revizii;
- poate ca ai avut tu "noroc" de un baiat super zelos si pe care l-a uitat Cel de sus tot scotand la ulei sau o fi scos si el cat s-a putut de la mai multe masini sa faca de-un plin (exagerez)

Ce trebuie sa faci acum este sa-ti notezi nr. de km si sa verifici neaparat la 1000 km de acum incolo si tot la fel de neaparat la 2000 km. Si sa ne tii si pe noi la curent, te rog.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 20 Feb 2006, 23:39
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




oricum asa am sa fac, si dupa cei 1000km am sa postez din nou si ...sper ca nivelul sa nu mai scada cu atat, sau nici nu o fi scazut el chiar atat( 400gr, din ce mi-a spus baiatul care a complectat uleiul), dar oricum...in momentul reviziei am avut 4081km, pe la 5000 am sa scriu din nou ce s-a mai intamplat, oricum...mi-e greu sa cred ca nu consuma ulei in primii 5000km, decat sa zic 100gr, nu prea cred!
pana atunci...noroc la toti! wink.gif


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Feb 2006, 23:57
Post #16


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Poi noroc sa fie!
Nici eu nu cred ca a consumat mai mult, ai vazut ca n-am scos nicio vorba in directia asta.
Am uitat un lucru: sper ca ai verificat si nivelul pe joja mecanica si numarul de liniute pe computerul de bord si sunt sase la numar. Nu-i nevoie sa-mi raspunzi, doar voiam sa-ti aduc aminte in caz ca nu ai apucat sa le verifici pe ambele sau nu s-a verificat la service in prezenta ta.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 26 Feb 2006, 21:38
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




@cipman

nu a trecut nici o saptamana de la "micul incident" si am revenit din nou cu aceeasi problema
am fost la baieti, am complectat uleiul la nivelul maxim pe joja, in bord arata 6 liniute, si dupa o saptamana de mers(300km parcursi), imi arata 5 liniute dimineata, 4 cu motorul cald, iar pe joja e cu un rombuletz dinala sub nivelul maxim
mentionez din nou, motorul nu-l simt sa aibe vreo defectiune, merge normal, nu bate linia, nu scoate fum, trage normal, deci ca tinuta de mers e ok
intrebare...: ce nu e ok?

This post has been edited by cmandrei: 27 Feb 2006, 15:17


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MeganeCC
post 26 Feb 2006, 23:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 8 February 06
From: Bucuresti




S-ar putea sa fi lovit ceva puternic, scutul sa nu fi facut fata si sa ai baia de ulei sparta, astfel incat sa se scurga incet uleiul.... Oricum cred ca e o problema foarte grava, du-te neaparat la service!


--------------------
Renault Megane 2005 Dynamique
Renault Megane CC 1.6 16v VVT 115cp, Dynamique 07/2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st0rm3ru
post 27 Feb 2006, 00:36
Post #19


god of the hell fire


Group: Members
Posts: 175
Joined: 14 December 05
From: Bucharest, .ro




urmareste daca dupa o stationare mai indelungata nu apar pete de ulei sub masina.


--------------------
Renault Clio Symbol - Expression 2002 1.4 8v
Trance eXcess! :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 27 Feb 2006, 14:23
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




am verificat, si nu are nimic nici scutul si nici ulei nu curge pe niciunde, si altcineva inafara de mine nu a mers cu masina asta, si nici nu-mi amintesc sa fi lovit vreodata ceva
deci nu stiu...


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 27 Feb 2006, 15:30
Post #21


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Deocamdata mai las-o asa pana faci 1000 km dar mai verifici din cand in cand. Dupa care te poti duce din nou la service.
Uleiul nu dispare decat in doua feluri: scurgeri anormale din motor si ardere in cilindru. Presupunem ca nu ti-l fura nimeni.
Nu stiu daca la service au cercetat scurgerile. Ar fi trebuit s-o urce pe rampa, scutul dat jos si sa se uite peste tot. Ar fi trebuit sa ridice capacul de plastic de pe motor si vazut daca nu sunt urme de ulei pe capac/chiulasa, pe sub galeria de admisie sau prin imprejurimi.
Daca se elimina scurgerile se investigheaza mai departe. Primul lucru pe care l-as banui eu ar fi separatorul de ulei si ce tine de el. Reaspiratia gazelor se face pe doua cai si trebuie cercetate amandoua. Dupa care (sau inainte de toate) se examineaza bujiile/camera de ardere poate e una mai neagra (caz in care e chestiune ce afecteaza numai un cilindru si uleiul ar putea ajunge acolo prin ghidul de supapa, garnitura de chiulasa, segmenti/cilindru/piston).
Sunt o gramada de variante si n-are sens nici sa fabulam si nici sa te sperii.




--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 28 Feb 2006, 15:42
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




nu stiu ce sa zic, tind sa cred ca totusi nu curge pe niciunde, s-ar fi observat totusi undeva o pata de ulei sau ceva, in schimb motorul e curat curat
inca ceva, un coleg de-al meu de servici are un clio Fidji si am verificat si la el nivelul de ulei (are tot 4000km parcursi), si e tot la jumatate, cum a fost si la mine dupa 4000km
nu stiu ce sa zic, o sa mai astept sa vad cat imi mai consuma, daca o sa mai consume si o sa merg din nou cand se va aprinde din nou martorul "service'' insotit de mesajul "Top-Up Oil Level"
Pana atunci nu are sens sa merg la ei, nu cred ca or sa recunoasca vreodata ca ar avea ceva motorul ( poate chiar nu are, nu stiu)
aaaa, si inca o intrebare, daca totusi se dovedeste a fi motorul cu probleme, ce e de facut?se inlocuieste motorul, se repara, sau se schimba masina?( sau mi se dau banii inapoi? tongue.gif


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renonino
post 28 Feb 2006, 15:54
Post #23


Cuore Sportivo


Group: Members
Posts: 107
Joined: 13 July 05




Problema nu e "de ici - de colo", baietii ar trebui putin motivati. Incearca si suna la Relatii cu Clientii daca se intampla in continuare iar cei din service nu au nici o reactie si o tin pe eternul "asa face toate".
Totusi sper sa nu ai ceva major si sa-si revina motorasul miraculos.
Ce pot sa-ti spun decat: multa bafta si tine-ne la curent!


--------------------
Alfa Romeo 147 1.6 TS 2006

Daewoo Matiz E 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 27 Mar 2006, 17:55
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




deci....sa va zic..
am 5600km, topicul l-am deschis la 4000km, dupa ce am fost la service si mi-au completat nivelul de ulei
fratilor, dupa numai 1500km, deja 2 rombuletze dinalea de la joja...s-au dus, joi mi-am facut programare din nou, nu stiu ce sa mai zic, pe zi ce trece incep sa-mi pun tot mai mult semne de intrebare daca mai merita sa continui asa cu masina asta...si de ce spun asta?
colac peste pupaza...cateodata, si am observat asta cand sta mai mult masina oprita, cand pornesc parca se sesizeaza asa un huruit usor la pornire, dar dupa ce opresc motorul si il repornesc..nu se mai sesizeaza,nu stiu ce ar putea fi, dar nu e o regula, de ex. azidimineatza cand am pornit sa merg la servici nu am sesizat, acum, cand m-am intors, am sesizat, deci...se pare ca se contureaza o alta problema
dar na...o sa ii intreb pe cei de la service si de asta
sper sa nu fie o problema majora, dar na...
asta e


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nightlightro
post 27 Mar 2006, 21:55
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 February 06




am uitat sa mai precizez ceva, legat de ce am scris mai sus,...acel "huruit" scurt se aude din cand in cand, dar numai pentru o fractiune de secunde atunci cand porneste motorul, dupa care totul e normal, daca pot spune asa
a mai intampinat cineva problema asta?
banuie cineva cam ce ar putea fi?
am considerat ca nu merita sa deschid un topic nou pentru asta


--------------------
renault megane 2005, 1.4 16V
Megane Bicorp 1.4 , 16V, Authentique Pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 13:53
Dacia