Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Indicator bord R19 Phase 1

mbugsy
post 12 Oct 2005, 07:34
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 2 September 05




Salut!

Stiti cumva ce este reprezentat pe bord la indicatorul de ulei: presiunea uleiului sau nivelul de ulei. Ideea e ca atunci cand accelerez acul coboara si daca este presiunea nu cred ca e o functionare corecta.

Multumesc

PS: Masina e un Renault 19 1.8 16v Phase 1


--------------------
Renault 19 1991 1.8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 12 Oct 2005, 09:39
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




din cate stiu eu ... este presiunea


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
etm
post 12 Oct 2005, 09:44
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 26 August 05




Salut,

la R19 Phase 1 indicatorul de ulei de pe bord are 2 functii: cand pui contactul, acul se ridica indicand nivelul de ulei; dupa ce ai pornit motorul acul coboara pana in pozitia orizontal - in acel moment indica presiunea. Atentie: in timpul mersului acul trebuie sa stea in pozitia orizontal: daca sta putin in jos, inseamna presiune scazuta, daca se ridica insemna presiune ridicata. Poate ti se pare cam aiurea, dar asa este; am citit in cartea tehnica a masinii (eu am un R19 Phase 1 1.7). Normal este sa stea continuu in pozitie orizontala !!!

Toate bune.


--------------------
Renault Megane Bicorp - B-XX-ERV 2006, 1.5dCi 80 CP, PA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 12 Oct 2005, 11:09
Post #4


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




eu am la mine pe masina bord cu ceas de ulei cu functie de nivel si presiune, indicatia de nivel de ulei se face cu contactul pus si cu motorul oprit, masa de la sonda de nivel de ulei este luata prin sonda de bec de ulei(cand e aprins becul are masa), iar cand se porneste motorul becul se stinge automat, sonda de nivel nu mai are masa si afisarea este doar pentru presiune, care la rece acul sta aproape vertical.


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 12 Oct 2005, 11:13
Post #5


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




intr-adevar, am vazut la unele renault-uri ca atunci cand merge motorul acul de ulei sta la orizontala....


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mbugsy
post 12 Oct 2005, 11:34
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 2 September 05




Si atunci imi puteti spune ce problema am de imi scade presiunea la ulei cand accelerez? De unde ar putea fi defectiunea?


--------------------
Renault 19 1991 1.8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
heimdallr
post 12 Oct 2005, 11:34
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 22 June 05
From: tg mures




foarte adevarat !


--------------------
Ex Renault 19 1990 TXE
Ford Ka -2002
Dacia Sandero 1,4 -2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 Oct 2005, 16:49
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Prietenul nostru, al tuturor, Reno, a vrut ca 19le cu 16 supape sa fie intr-adevar diferit fata de celelalte 19uri, drept pt care nu cred ca va inkipuiti cate piese sunt 16v-only...Din nefericire...
Indicatorul functioneste in felul urmator (la 16s): pui cheia pe ultima pozitie inainte d a porni motorul, cand ti se aprind toate beculetele si acul trebuie sa iti arate NIVELUL de ulei din baie.(a lui, nu a ta )
Pornesti motorul, ti se sting beculetele si acul ar trebui sa se ridice si sa iti arate PRESIUNEA de ulei. Banui ca daca atunci cand accelerezi iti scade presiunea ori n'ai suficient ulei sa mentina presiunea, ori sonda refuza sa mai coopereze (am citit multi strainezi care ziceau ca sa nu'mi fac probleme daca nu merge ca nici lor nu le merge)
daca ai unde sa masori presiunea, iti pot da eu valorile.
P.S. Iti tacane motorul la relanti? (ai tacheti hidraulici si daca nu ai pres la ulei tacane ca naiba)
P.P.S La tine nu tre sa stea acu` jos cand pornesti motorul (contrar celor spuse de colegii de forum mai sus)


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 Oct 2005, 20:09
Post #9


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ma repet: la tine acul NU TREBUIE SA FIE LA ORIZONTALA decat daca ai cheia pe pozitia accesorii sau scoasa din contact. Ce a zis etm e total gresit. La 16s functioneaza cum a descris yknot!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mbugsy
post 13 Oct 2005, 06:39
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 2 September 05




Nivelul de ulei e aproape de maxim (pe joja) iar tachetii imi bat dar numai cand motorul este rece.
Functionarea este aproximativ buna (dupa cum a descris yknot), singura problema ar fi scaderea presiunii odata cu cresterea acceleratiei si ma gandem ca poate am probleme cu pompa de ulei. Am sa ma interesez pe la vreun service sa vad daca ma pot ajuta cu masurarea presiunii.
Dar daca ar fi vorba de sonda si nu trebuie sa imi bat capul atunci ar fi f bine smile.gif.

Merci mult!


--------------------
Renault 19 1991 1.8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 13 Oct 2005, 08:58
Post #11


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




incearca sa te duci la un service care are un manometru clasic sa-l conecteze in locul sondei tale sa vezi cum sta treaba.... eu asa am facut pt ca nu se ridica mai mult de jumatate presiunea, chiar si la rece, am schimbat pompa de ulei... si nimic, problema fiind sonda.


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 13 Oct 2005, 09:51
Post #12


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




evident, kkturi electrice sau mecanico-electrice. tipic reno.
la mine la fel. pun contact shi imi arata cat ulei e in baie.
pornesc, ar trebui sa arate presiunea, insa sta umpic pe maxim dupa care pica acul la orizontala brusc shi se aprinde becul.. sonda dreaq cred ca e bushita shi da la masa cand creshte umpic presiunea.. (la relanti sta acul erect dar daca turez umpic pica de tot..)


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 Oct 2005, 10:47
Post #13


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




deci tre` sa ai 2 bari la 1000rmp si 3.5bari la 3000rpm astea bineinteles la o temperatura a lichidului de racire de ~80 de grade.
martorul la bord ti se aprinde (in situatia EXTREM de nefericita) la 0,36 bari (+/- 0,08bari)

partea nasoala e ca de masurat se masoara sub galeria de admisie, in stanga filtrului de ulei. acolo ar trebui sa gasesti o mufa alba cu un singur fir, rotunda. dai jos mufa, dai jos sonda si pui manomentrul. accesul la sonda aia e catastrofal smile.gif io zic sa o duci pe la un service sa se chinuie aia smile.gif (btw eu am spart sonda respectiva si alta noua a fost 260k asa poate n-ar fi rau sa o schimbi daca tot umbli acolo ca nu e o avere...)


hope that helps smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 Oct 2005, 11:23
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




cam asa ar trebui sa steie...

Attached thumbnail(s)
Image_07.jpg ( Size: 26.8k ) Number of downloads: 8


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 09:47
Dacia