EBD, ce este?
![]() ![]() ![]() |
EBD, ce este?
BestiaL |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 19 February 05 ![]() |
|
||
-------------------- Megane Sedan Privillege
1,6 16V. |
|||
George |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
EBD = electronic brake distribution .
QUOTE Daca se intampla ca o singura roata sa piarda aderenta, sistemul o deblocheaza doar pe aceasta, sau pe toate 4 simultan? pai , daca pierde aderenta , nu stiu ce poate sa faca ABS ul, doar daca o blochezi prin frana puternica si din cauza asta devine talpica de saniuta, atunci intervine ABS ul . EBD ul are rolul de a furniza aceeasi forta de franare tuturor rotilor. adica el distribuie , colectand date de la senzorii de ABS , forta de franare fata - spate , pentru a preintampina o intrare in derapaj a masinii. adica sa nu ii fuga fundul ![]() despre cum functioneaza ABS ul : http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake.htm |
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
andreib |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
El practic ia locul repartitorului clasic(mecanic) de franare.
|
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
SorinV |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
QUOTE(George @ Oct 22 2005, 05:23 PM) EBD ul are rolul de a furniza aceeasi forta de franare tuturor rotilor. adica el distribuie , colectand date de la senzorii de ABS , forta de franare fata - spate , pentru a preintampina o intrare in derapaj a masinii. adica sa nu ii fuga fundul ![]() nimic mai gresit ! forta de franare ar fi egala pe toate rotile ! ebd asigura distributia fortei de franare in functie de incarcarea rotii respective ! adica in momentul cand franezi forta de inertie face ca masa vehiculului sa se ,,deplaseze" pe rotile din fata ! astfel daca nu ar fi ebd sau repartitor mecanic atunci rotile din spate s-ar bloca iar cele din fata nu ar avea nici cea mai mica tendinta de blocare ! concluzie : ebd repartizeaza forta de franare direct proportional cu incarcarea rotilor |
--------------------
a
a
a
|
|
George |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
pai si cu ce am gresit ?
![]() sa vedem . am zis ca i-ar fugi fundul . pai , daca masa se misca pe fata, atunci rotile se blocheaza , ghici ce face fundul ? ![]() totusi , unde am gresit ? |
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
QUOTE(George @ Oct 22 2005, 05:23 PM) EBD ul are rolul de a furniza aceeasi forta de franare tuturor rotilor. adica el distribuie , colectand date de la senzorii de ABS , forta de franare fata - spate , pentru a preintampina o intrare in derapaj a masinii. adica sa nu ii fuga fundul ![]() poi tot ce am citat eu este o aberatie: nu distribuie aceeasi forta de franare, nu are absolut nici o legatura cu absul, si nu are absolut nici o legatura cu derapajul ( mai putin in cazul franarii violente fara ABS in curbe dar si aici e foarte limitat ) . |
--------------------
a
a
a
|
|
adrianpurcarin |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 15 August 05 From: Bucuresti(Gorjului) ![]() |
EBD ul functioneaza din cate stiu eu astfel: in momentul in care masina este dezechilibrata, adica in viraje de cele mai multe ori, greutatea care apasa pe fiecare roata nu este distribuita uniform. Asa ca unele roti vor fi mai "incarcate" iar altele mai "descarcate". Din fizica se cunoaste ca forta de frecare(forta pe care se bazeaza frecarea) variaza direct proportional cu greutatea si cu coeficientul de franare. Coeficientul de franare fiind acelasi pe toate cele patru roti(in conditii de asfalt normal) forta de franare variaza in functie de greutatea care apasa pe fiecare roata. Astfel,atunci cand luam un viraj, rotile de pe interiorul virajului vor avea o sarcina mai mica datorita fortei centrifuge care actioneaza pe centrul de greutate al masinii iar forta lor de frecare cu solul va fi mai mica decat a celor de pe exteriorul virajului si ele vor avea tendinta sa se blocheze mai repede decat cele de pe exterior. EBD ul lucreaza in acelasi timp cu ABS ul in sensul ca ABS ul are grija sa nu se blocheze rotile iar EBD ul are grija sa aplice o forta de franare variabila asupra fiecarei roti in functie de conditiile de aderenta pe care le are fiecare roata, si de aici o mai mare siguranta si eficacitate a franarii in situatii limita. Cel putin eu asa stiu.
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2005, Influence 1,5DCI, 100CP, Vert Cuivre, iunie 2005
Suzuki GSR600 |
|
George |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti ![]() |
tot nu pricep ce este o aberatie !
http://en.wikipedia.org/wiki/EBD adica lucreaza si cu abs ul . dar fie ca tine , noi sa fim sanatosi. |
-------------------- SUBARU LEGACY B4 , LW, H4 2.5 16v 165cp, 10.2005.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
cate capete atatea pareri !
@adrian : nu exista coeficient de franare acolo : se cheama coeficient de frecare ce zici tu este ESP care este o functie de control dinamica activ incontrolabil adikatellea pui nu pui tu frana el face ce stie ebd are rol numai cand apesi frana si repartizeaza franarea inre punti spate fata ! cand masina are si abs atunci absul face un bypas peste ebd si de-franeaza o anumita roata ! insa exista masini care nu au abs si atunci repartitia pe rotile din spate se face in mod aproximativ egal in functie de lungimea traseului, compresibilitatea lichidului de franare si functionalitatea sistemului . Este un pic de adevar si in ceea ce spui tu . Varierea fortei de franare pe fiecare roata este nesemnificativa fata de abs EBD A FOST IN SPECIAL DEZVOLTAT PT AJUTORUL ABS PT CA REPARTITORUL MECANIC DE FRANARE NU OFEREA UN CONTROL IN TIMP REAL ! mecanicii de cartier smechereau repartitorul mecanic de pe dacie scotand supapa din el astfel incat nu mai exista nici un fel de repartitie ! si functiona binisor @ george daca iti desenez te ajuta ? vrei sa imi fac si eu un site sa il citeasca toti aia care vor sa se contreze pe net ? cred ca nici nu conteaza asa de mult nu !? |
--------------------
a
a
a
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th August 2025 - 22:10 |