Schimbare curea distributie R18 GTD, Motor 2068 cmc diesel
![]() ![]() ![]() |
Schimbare curea distributie R18 GTD, Motor 2068 cmc diesel
fellix |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 18 October 05 From: Galati<->Sibiu ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Polo :)
1991
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
s-a rupt in mers ? - daca da ... probabil ca ar mai trebui sa stii si ce ti s-a facut "praf" prin motor
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
costi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu poti pune singur alta. Pusul la punct ca pusul la punct (sint niste semne peste tot dar trebuia sa le stii). Problema este intinderea corecta a curelei. Nu se face la mina si cu "diapaz"-ul. Cu alte cuvinte trebuie sa o duci in service. Nu-i de joaca. Poti face motorul varza.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
fellix |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 18 October 05 From: Galati<->Sibiu ![]() |
S-a rupt in mers.Praf s-au facut doar patru culbutori.Sper sa fie numai atat.Supapele par sa fie Ok.
|
--------------------
Renault
Polo :)
1991
|
|
mac24 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 April 05 ![]() |
Salut Felix,
inainte de a-ti spune cum se schimba cureaua trebuie sa stiiu daca esti absolut sigur ca supapa (de regula cea de admisie se strica prima) nu este stramba, si asta nu potzi vedea decat daca dai chiulasa jos. Nu-i mare lucru dar i-ti trebuie un pic de indemanare. Eu am un 19 TD si mi s-a intamplat la fel , s-a rupt cureaua, ideea e ca am dat jos chiulasa ca a trebuit sa schimb o supapa si un paharel de la culbutori. Daca tu esti sigur ca nu s-a stricat nimic (putzin probabil), atunci e joaca de copii Trebuie sa mai stiu daca motorul este transversal sau longitudinal Dupa ce-mi spui toate astea mergem mai departe ![]() |
--------------------
Renault 19
GTD
1991 Renault 19 TD
|
|
fellix |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 18 October 05 From: Galati<->Sibiu ![]() |
Supapele culiseaza normal ,deci par sa fie in regula.Motorul este longitudinal .
|
--------------------
Renault
Polo :)
1991
|
|
mac24 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 April 05 ![]() |
Ma rog e decizia ta , numa ca de deasupra nu potzi vedea daca supapa inchide sau nu, iar daca nu inchide atunci te muncesti degeaba caci ori nu va porni motorul, ori a-ti v-a merge " in 3" si vei pierde semnificativ din putere
Paharelele se pastilele pe care calca axa cu came, cum este, ca sa vezi starea pahareleor, trebuie sa te uitzi atent sub pastila pe care calca axa cu came , iar daca te hotaresti sa scoti pastila nu uita sa o pui pe acelasi pahar caci au cote diferite. Ok, ca sa pui cureaua trebuie sa desfaci capacele (de regula de plastic) care acopera distributia, eventual daca e nevoie desfaci ci suportul de motor (atentie, daca dai jos tamponul de motor nu uita sa bagi un cric ar fi excelent sub motor, ai grija cum il pui ca sa nu-ti spargi baia de ulei) Dupa ce ai dat totul jos si te asiguri ca potzi baga cureaua de transmisie, dai una din rotile din fata jos si acum vine partea interesanta. Te uitzi daca se vede roata dintzata de la arborele cotit, trebuie sa fie o roata mica, undeva in partea de jos, vezi ca la unele modele in fatza acestei rotzi vine fulia care invarte cureaua de la alternator, dupa ce o dai jos(fulia daca e cazul), vezi ca pe aceasta roata dintzata de care-ti vorbeam are 2 semne pe ea( ca doua gropitze) una din ele ar trebui sa semene cu un triunghi. Momentan aces triunghi trebuie sa vina perpendicular pe planul pamantului, ca sa mutzi acea roata , bagi in viteza 5 si invarti cu o cheie de 30 (tubulara) saiba de la planetara (deaia ti-am zis sa dai roata jos). acum ca pistoanele sun coborate la jumatate, trebuie cu o cheie de 17-18 sa invarti de surubul de la la roata dintzata care invarte axa cu came (roata ce-a mare de sus).Te uitzi atent pe aceasta roata si trebuie sa gasesti ca si n cazul precedent o scobitura. Dupa ce ai gasit acea scobitura ea trebuie sa ajunga in dreptul unui "V" facut ori undeva in tabla care se regaseste in spatele acestei rotzi ori ar trebui sa gasesti aceasta " taietura sa-i zicem" undeva in partea de sus. Dupa ce ai facut si asta trebuie sa pui la punct roata dintzata de la pompa de injectie. Acum eu nu stiu un lucru ...si anume ce tip de pompa ai, de regula de uitzi pe roata dintzata de la pompa si vei gasi 3 semne pe ea ( de regula sunt" D ", "B",si o scobitura). In funtie de ce tip de pompa ai semnul de la curea trebuie sa pice pe semnul mai sus mentionat. Probabil ca te intrebi ce semn de pe curea. Daca cumperi o curea noua (si asa te sfatuiesc sa faci) vei vedea ca are pe ea niste sagetzi si trei lini transversale. OK, este important sa pui cureaua in sensul potriviti si anume in sensul acelor de ceasornic. si anume: Vei vedea ca 2 semne de pe curea sunt mai apropiate si unul e mai indepartat. Acum ca ai asezat cureaua in in pozitia potrivita faci urmatorii pasi: 1. Primul semn de pe curea trebuie sa pice perfect pe semnul de la roata dintzata de la axa cu came, 2. Semnul 2 fara a muta primul semn pozitionat, trebuie sa pice pe semnul de la pompa de injectie .Daca nu pica perfect, atunci rotesti un pic de roata dintzata de la pompa de injectie si potrivesti perfect. 3. Acum dupa ce ai bagat cureaua si jos , nu uita sa o dai pe dupa intinzator, semnul de pe curea trebuie sa pice pe triunghiul de pe roata mica de la arborele cotit. Acum intinzi cureaua POTRIVIT, adika nu foarte tare dar nici sa flencane ca o rupi din nou. Acum dupa ce te-ai asigurat ca totul e ok, invarti cu aceiasi cheie de 30 (tubulara) de vre-o 10 ori si te asiguri ca nu se aude nici un zgomot ciudat. Daca se blocheaza inseamna ca nu ai asezat ceva bine, NU FORTZA !!!! Daca se aude ceva sau se blocheaza reiei tot proceasul Daca totul e OK, montezi totul la loc si dai o cheie la masina SUCCESS!!!!!! |
--------------------
Renault 19
GTD
1991 Renault 19 TD
|
|
mac24 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 April 05 ![]() |
Acum am vazut ca ai zis ca ti sa rupt 4 culbutori. Atunci trebuie sa faci rost de altii de la desmebrari, vezi ca mie mi-a cerut 400 de mii pe unul .
Sa nu schimbi pastilele intre ele . ESTE FFF IMPORTANT. Parte proasta e ca, daca vrei sa schimbi culbutorii trebuie sa dai jos axul cu came si probabil si pompa de vacum. Nu e greu numa ca e mult de desfacut |
--------------------
Renault 19
GTD
1991 Renault 19 TD
|
|
fellix |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 18 October 05 From: Galati<->Sibiu ![]() |
Mac24 ,multumesc pt sfaturi.
Motorul care se gaseste pe masina cred ca difera putin de ceea ce descrii tu ,in special la chiuloasa: Nu cred ca are paharele,din cate am observat camele actioneaza direct pe culbutor.Reglajul se face dintr-un surub al carui capat calca supapa.Destul de simplu conceptul Pompa de vacuum este actionata simultan cu pompa de ulei de catre un ax a carui fulie este antrenata de catre cureaua de distributie. De fapt asta a fost si problema :cu pompa de ulei .AM lovit baia de ulei ,odata cu asta si pompa.Pompa s-a blocat ,s-a blocat si axul de care era antrenata si asa s-a rupt cureaua. Piese am gasit la un domn foarte amabil ,care mi le-a trimis prin posta. In ceea ce priveste punerea la punct a motorului ,mi-am dat seama despre ce e vorba.Am observat pe cureaua noua pe care am cumparat-o sagetile si cele trei semne de care vorbesti.Acum ma duc la masina sa caut semnele de pe fulii. Nu sunt destul de lamurit in ceea ce priveste intinsul curelei.Dar pana cand o sa ma lamuresc ,ma duc sa pun culbutorii, apoi o sa pun cureaua dupa cum mi-ai explicat. Multumesc de sfaturi. |
--------------------
Renault
Polo :)
1991
|
|
mac24 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 April 05 ![]() |
Sucees in montarea culbutorilor, din pacate nu stiu sa-ti spun care este toleranta la care trebuie sa-i strangi dar, eventual mai intreaba si tu pe la unii pe la altii
Cu stransul curelei, nu-i mare lucru deloc, cu toate ca exista in manualul de service niste cote care spun la ce fortza trebuie stransa, noi nu avem acea scula la indemana si daca am avea-o probabil ca nu am stii sa o citim, asa ca : Cureaua trebuie sa fie perfect intinsa intre semne adika sa nu aibe nici un fel de "burta". Dupa ce te-ai asigurat ca toate semnele de pe fulii pica exact pe semnele de pe curea si dupa aceea impingi cu ceva (eu am folosit o surubelnita lunga si groasa) , intinzatorul curelei. Nu fortza prea tare. Daca intinzi cureaua pana a-ti da transpiratiile o sa se rupa din nou. vezi ca de regula cand cumperi cureaua de distributie pe spatele cartonului (cutiei) se explica cat trebuie intinsa. Ideea e nici sa nu fie FF intinsa, ea trebuie sa aibe o mica tolerantza, nici prea slaba ca atunci a-ti va sarii de la punct, ceea ce nu e bine deloc. SUCCESS!!!! ...si daca mai ai intrebari, pune-le, si in masura in care ma pricep o sa-ti raspund |
--------------------
Renault 19
GTD
1991 Renault 19 TD
|
|
fellix |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 18 October 05 From: Galati<->Sibiu ![]() |
Am avut o zi grea.
La motorul de pe masina mea reperele sunt urmatoarele: -pe fulia axului cu came ,o adancitura.Am gasit si reperul cu care trebuia aliniata. -pe fulia pompe ,o singura adancitura.Am aliniat-o ca si fulia axului cu came cu semnul de pe curea si cu reperul de pe carcasa curelei. fulia arborelui nu are nici un reper. Reper am gasit pe volanta ,similar cu motorul de la dacia.Pe carcasa ambreiajului langa fanta prin care se vede volanta sunt vreo cinci repere dintre care unul singur mai lung.Teoretic cu care din reperele astea ar trebui sa aliniez reperul de pe volanta??? Practic am aliniat fuliile de la pompa si de la axul cu came si apoi am aliniat reperul de pe volanta cu cel mai lung reper de pe carcasa ambreiajului.Am dat la cheie ,a avut tentativa de a porni dar se vedea ca nu era normal. Apoi schimbat cureaua cu un dinte si a pornit ,desi mai greu.Totusi functionarea era normala ,fara fum .Nu sunt convins ca aceasta e pozitia corecta. Asta am facut azi.Desigur ca am montat si culbutorii ,pompa de ulei si baia de ulei. Mai trebuie sa aflu la ce toleranta trebuie sa reglez culbutorii. |
--------------------
Renault
Polo :)
1991
|
|
mac24 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 April 05 ![]() |
Este normal sa porneasca mai greau la inceput, ptr ca trebuie sa se amorseze pompa de injectie etc, dar daca zici ca totusi a pornit si fara fum atunci e de bine, inseamna ca ai pus totul bine.
Acum cu reglaju la culbutori nu te pot ajuta caci nu cunosc cotele de tolerantza la masina ta, doar pot sa-ti recomand un mecanic de renault , stiiu ca ptr un reglaj de culbutori a cerut undeva la 1 mil. Daca esti interesat da-mi de stire.Oricum culbutorii trebuiesc reglatzi ptr ca un reglaj defectuos duce la un consum mare si putere scazuta Oricum bafta in continuare ![]() |
--------------------
Renault 19
GTD
1991 Renault 19 TD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 19:02 |