Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Daca Ma Poate Ajuta Cineva...., renault 21 ts

catran
post 8 Aug 2005, 13:12
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




am achizitionat de curand un renault 21 ts din 1986
bani putini, munca multa..... dar....
am facut marea trecere de la "dacia" la una straina si sincer e greu al naibii
piese .."oha" ,specialisti ..."nu-s" proprietarii nu pot fi deranjati cu pb. tehnice sau ,mai rau .. nu se pricep nici ei
deci .. daca stie cineva ceva despre: frane , articulatii,carburatie si racire astept cu nerebdare orice sfat sau indrumare catre orice "luminita" care sa ma scoata din bezna in care am intrat


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Aug 2005, 13:33
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Pai zi si tu mai intai ce problema ai exact si ce motoras ai pe masinuta ... ce carburator (dublu simplu) ... si alte alea ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 8 Aug 2005, 13:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




De acord cu Andrei. Spune exact problema ca vrei ajutor mult prea in general.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 8 Aug 2005, 13:44
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




scuze ..motorul este f2n de 1702cc
carburator dublu-corp
problemele sunt urmatorarele: arunca ulei la greu pe la ...pompa de benzina..sau imbinare la chulasa cu blocul motor unsure.gif
merge inecat rau(consum de 30-32%) pute ..PUTE a benzina in spatele lui de rupe
nu miroase...pute
scoate fum negru si daca il "lovesti" putin 3000-3800rpm la primu" semafor moare motoru"
iar pe spate nu prea sta el cum "trebe" se cam aseasa cam pe orice damb mai agresiv fara prea mare incarcatura(max 2 pers.) de unde rezulta si 2 mari gauri in praguri perfect echilibrate adk... un mare damb la o viteza mai mare de 50km/h
si cam astea ar fi...


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 8 Aug 2005, 13:54
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




In primul rand verifica si schimba filtrul de aer, bujiile. Si dute la un reglaj de carburator. Trebuie sa ai ceva cu aprinderea daca pute a benzina. Eventual ar fi bine si o masurare de presiune pe cilindrii sa vezi cat de uzat e motorul.
Si capul sus toate se pot remedia. Si eu asa eram cand am cumparat R11. Am facut de atunci multe pe ea. Si la mine manca mult la inceput, dar reglajele au ajutat.
Cat despre ulei nu stiu ce sa zic.
Spatele daca e cu bara de torsiune precis se poate regla si ca inaltime si cat de tare sa fie, sa nu se lasa jos. La R11 la mine cu asta s-a rezolvat si eu tot dadeam in pamant.
Bafta.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Aug 2005, 13:59
Post #6


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nu e 1721 cmc ?

La pompa de benzina daca arunca ulei e cam nasol ... eu am reusit sa repar asta doar prin schimbare pompa ... 900.000 lei (anul trecut in iarna). (vezi ca are o chestie metalica gen "garnitura" metalica intre pompa si bloc ... aia trebuie sa fie acolo neaparat ... si pune o groaza de silicon ... )

Aia cu benzina nu stiu exact ce sa iti spun ... verifica tubulatura de pe sub masina sa nu fie cumva spart vreun tub.

Spatele masinii se poate ridica ... are bara de torsiune ... daca mergi la un mester ceva o face ... jagoman stie cel mai bine wink.gif

in rest cred ca trebuie setat putin carburatorul ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 8 Aug 2005, 14:00
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




La mine in carte la motor F2N apare 1721 cm3 nu 1702. Precis asta e tipul de motor. Cartea e de R11 dar tipul de motor apare si F2N. Si trebuie sa aiba carburator Weber 32 DRT.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 8 Aug 2005, 14:08
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




este 1709 cc motor transversal
treaba cu bjiile s-a facut
filtrul de aer e intact si fara pb..
aceleasi pb le face si fara filtru
broblema este ca amestecul de benzina cu aer se face mai mult benzina cu benzina
iar daca ma dau la ea si mai rau ...peste 4000rpm ramane accelerata iar dupa scoaterea cheii din contact timp de aprox. 20 sec. face autoaprindere
deasemenea imbinarea "saxofon" cu mediana nu este etansa ..
influenteaza relantiul???


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jagoman
post 8 Aug 2005, 14:18
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 596
Joined: 8 February 05
From: jud. Satu Mare




Daca ia aer fals pe undeva influenteaza mult.


--------------------
Renault 11 1985 TL, Skoda Fabia 2002 Comfort - SJ-02-XLK ,
R11 TL 1,4 44kw 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 8 Aug 2005, 14:29
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




mi-as dori din tot sufletul sa stiu pe unde ia aer
si cum se poate regla
dupa aia il mai caut eu de fals-uri":)
vreau sa stiu daca exista vreun reglaj pt. aer


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Aug 2005, 14:31
Post #11


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




@catran

Inca nu am auzit de un asemenea motor pe R21 dar caut sa vad si eu asa ceva ...

Amestecul se regleaza tot din carburator (cu motorul cald) ... sub surubelul de relanti (jigler sau cum se scrie/zice) mai exista niste gaurele ... cu o surubelnita fina se regleaza ... si verifica la surubelul de relanti sa mai existe garnitura ... trebuie sa fie din cauciuc sau metalica ... daca nu mai regleaza si de acolo relantiul putin numai sa nu lasi prea liber surubelul ca risti sa-l pierzi ...

din cate stiu eu orice problema la esapament influenteaza relantiul ...

This post has been edited by cmandrei: 15 Mar 2006, 14:36


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Aug 2005, 14:34
Post #12


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ahhhh si am mai uitat ceva ... si fratemio' o avut asa problema cu carburatorul ... acum mi-am adus aminte ... multa multa benzina prin carburator (culmea masina tot mergea) ... vezi de "cui pontou" sau cum se scrie/zice sa inchida bine camera de nivel constant ... ca daca nu ... exact ce ai tu se intampla ... zic sa te uiti la asta prima data inainte de alte reglaje ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 8 Aug 2005, 14:38
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




@catran

Dupa parerea mea, motorul este de 1721cmc . Din asta am avut si eu pe "fosta" (R11TXE) si mergea excelent.
Parerea mea este ca trebuie sa o iei pe rand cu rabdare si poti pune masina la punct.
- legat de scurgerea de ulei pe la pompa de benzina - poate nu e ulei si e benzina. Vezi ca este un mic scut metalic sub pompa si acolo se aduna benzina/uleiul care se scurge din regiunea pompei de benzina. Verifica daca ai garniturile bune la pompa (in primul rand) ... acolo trebuie sa fie doua garnituri din clingherit avand intre ele o "garnitura" mai groasa din textolit (cam 5mm). Daca verifici astea si mai pui si niste ermetic nu vei avea in mod sigur scurgeri de ulei pe acolo. Mai ramane posibilitatea scurgerii de benzina care se poate intampla in cazul in care membrana interioara este sparta. Asta ar explica atat consumul mare cat si mirosul de benzina. In acest caz trebuie sa schimbi pompa ... pe mine m-a costat cca. 1.500.000 .... dar am scapat de probleme. Vezi ca daca-ti curge benzina pe acolo este posibil sa ai si un incendiu ... pentru ca benzina ajunge si pe galeria de evacuare...
Consumul mare poate fi si din cauza carburatorului. Verifica starea garniturii dintre capac si corpul carburatorului precum si starea jicloarelor(toate). Poti gasi si garnituri originale (cred) dar eu am facut din prespan mai gros si a mers ok pana am dat-o ... adica vreo 4 ani.
Cu incalzirea am avut si eu probleme la inceput pana i-am pus un radiator mai mare si deflectoarele din plastic care fortau aerul sa treaca prin radiator.
Cam atat ... Daca mai ai intrebari ... mai exacte , iti voi raspunde cu placere.

This post has been edited by cmandrei: 15 Mar 2006, 14:36


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mac24
post 8 Aug 2005, 14:40
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 4 April 05




Sfat: da jos carburatorul, tine-l 1-2 zile in carburol (sau orice aditiv mai puternic) dupa care te duci la o vulcanizare si-l suflii cu compresorul, Dupa ce-l montezi verifica filtrul de benzina, daca e nasol scoatel pana cumperi altul. Pornesti motorul si dute in spatele masinii la teava de esapament .Daca nu iese fum (ceea ce e bine) i-a o foaie de hartie si o tzi aproape de teava la iesire. Daca sunetul pe care il scoate la relanti nu este constant sunt probleme la amestecul de aer-benzina. Reglezi carburatorul pana obtii un sunet constant. Asta daca nu ai garnitura de chiulasa impusscata si-ti pierde presiune (caci parca asa am citit ca-ti da ulei pe afara, iar daca da pe la pompa scimbi garnitura sau in cel mai rau caz schimbi toata pomba daca e membrana dusa). Caci daca garnitura e dusa potzi pune un carburator nou noutz si tot nu va merge. Faptul ca da noxe pe afara n-ar trebuii sa influenteze atat timp cat nu scoate chiar la gurile de evacuare de la saxofon, doar ca scoate zgomot mai mare.Nu uita de partea electrica care este f f f importanta. Daca nu ai scanteie -n-ai nimic:)
De suspensi nu stiu ce sa zic, nu stiu exact daca ai arc sau bara?

Succes si tzine la curent:)


--------------------
Renault 19 GTD 1991
Renault 19 TD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 8 Aug 2005, 14:44
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




un carburator de dacie simplu, imi este usor de (des)facut
ar fi indicat sa ma bag de unul singur??
avand in vedere ale mele cunostinte vaste:) de nu gaseam acel jigleur de aer??
asa si inca ceva....
ceva magazine cu piese noi???....rulmenti, bucsaraie ,garnituri sistem franare si alte prostii care nu poti avea incredere sa le iei sh???
eu m-am interesat in 3 locuri(inclusiv dacia-renault) si mi-a picat fata la preturi(rulmenti)
si am fost si derutat fiind 3 variante la preturi si dimensiuni, diferite
PT. ACELASI MODEL DE RENAULT


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Aug 2005, 14:47
Post #16


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Din ce localitate esti ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mac24
post 8 Aug 2005, 14:52
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 4 April 05




Eu zic sa te bagi, numa asa invetzi, iar de piese vezi ca e unl pe Giurgiului care are pretzuri bunicele


--------------------
Renault 19 GTD 1991
Renault 19 TD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 8 Aug 2005, 15:33
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




QUOTE(catran @ Aug 8 2005, 02:44 PM)
un carburator de dacie simplu,  imi este usor de (des)facut
ar fi indicat sa ma bag de unul singur??
avand in vedere ale mele cunostinte vaste:) de nu gaseam acel jigleur de aer??
asa si inca ceva....
ceva magazine cu piese noi???....rulmenti, bucsaraie ,garnituri sistem franare si alte prostii care nu poti avea incredere sa le iei sh???
eu m-am interesat in 3 locuri(inclusiv dacia-renault) si mi-a picat fata la preturi(rulmenti)
si am fost si derutat fiind 3 variante la preturi si dimensiuni, diferite
PT. ACELASI MODEL DE RENAULT

Vezi ca un jiclor (de benzina) se gaseste la baza carburatorului (pe baza carburatorului), si poti ajunge la el cu o surubelnita mai scurta. Nu se vede direct, este "ingropat" si accesul este spre caroserie. Daca-mi amintesc bine, se strange la maxim si apoi se desface 1,5 ture.
Stiu ca reglajul carburatorului se facea destul de simplu. Cu o lera (calibru) se masura deschiderea clapetei de acceleratie fara sa apesi pedala. Aceasta trebuia sa fie de 0,2mm (sper sa nu gresesc) si se regleaza din surubul care se afla deasupra parghiei care actioneaza clapeta. Acel surub este de obicei sigilat.
Apoi din "surubul" care regleaza debitul de benzina cauti sa obtii turatia cea mai mare si mersul constant.
Vezi si aici ... http://forum.aceboard.net/?login=101419 despre F2N
Succes


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 8 Aug 2005, 21:22
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




eu sunt din bucuresti
multam de pontul cu "giurgiului" am trecut pe la mai multe dezmambrari din berceni si am ramas blocat 1.700.000 macara mecanica
3.000.000 electrice fata complet
rulmenti 700.000 bucata(dar inca nu stie nimeni daca e cu 2 sau cu 1 pe roata) biggrin.gif
500.000 un semnal
3.000.000 parbriz +1.000.000 montaj
carburatoare nu imi recomanda ca nu se potrivesc
si alte "chilipiruri"
am reusit sa cumpar cu 50.000 o gura de aer din bord ca era rupta la mine biggrin.gif
nu as vrea sa radeti prea tare dar am achitat masina cu suma de....doar 21.500.000 si imi poar enorme acele preturi
si sa ma credeti ca masina circula cu itp valabil
in dezmembrari de dacia (langa cel la care am obtinut aceste inf.)luam cu 150.000 luneta cu dezaburizator fct. -saxofon 150.000 aripi 400.000 fara urme de chit
deci....mai bine "pese" noi da" de unde?
daca cineva are placerea sa discute mai mult cu mine ma gaseste pe yahoo
manea_alexandru


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 9 Aug 2005, 10:10
Post #20


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.912
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




In primul rand felicitari si sa o stapanesti sanatos, este o masina excelenta, cam pretentioasa insa la piese, dar care suporta absolut oricev - sta bine pe sosea, in curbe, este eleganta pentru vremea ei si te poti evantura cu ea chiar si pedrumuri forestiere). Poti ajunge la kilometraje fabuloase cu aceasta masina - spre ex, a mea avea peste 250.000 km cu motorul pe benzina (facut pe la 175.000 ca am dat rau in ea).
Motorul este 1721 cmc, si, in functie de codul motorului (cele trei litere dupa F2N) ai un raport de compresie diferit.
Cu carburatorul, inainte de a face orice reglaje, vezi daca nu cumva este deformata talpa, eu am schimbat doua carburatoare la al meu si tot degeaba, merge bine la inceput si dupa aia incepe sa traga aer fals si sa consume. Asta din cauza ca la acest motor, inginerii de la Renault au pus carburatorul chiar deasupra galeriei de evacuare, ceea ce duce la o incalzire excesiva si la deformarea talpii carburatorului, datorita distantei mari intre suruburile de prindere.
La ale mele se vedea cu ochiul liber deformarea. Daca nu este foarte pronuntata, te poti incumeta sa o rectifici la un atelier specializat, daca nu, incearca si fa niste garnituri de klingerit - atentie contine amianta - care vor compensa deformarea, insa nu definitiv.
La chestia cu puntea, inainte de orice regla, vezi daca amortizoarele mai sunt bune si daca sunt cele care trebuie, si a mea facea ca barca, am schimbat amortizoarele si sta beton acuma.
La piese, asteapta-te la preturi mari, rulmentii fata (unul singur de fapt pe fiecare roata, dublu ca sa fiu corect), te costa spre 2 milioane, nu gasesti decat SNR, originale, cine vrea sa-ti puna altele da-i flit ca nu tin.
Daca vrei da-mi o adresa de mail sa vad daca-ti pot trimite manualul de uzina de R21, cu care poti repara tot ce vrei tu la masina asta.


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi_R21
post 16 Aug 2005, 11:10
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 16 August 05




Salut ,

Si eu am cam aceeasi masina .... cam pacatoase , dar sa zicem ca te poti descurca cu ele. Din fericire am avantajul de a lucra in domeniul pieselor auto si beneficiez de niste discounturi acceptabile.

Oricum , din ce mi-am dat eu seama tu ai motorul F2N 710 care este de 1721 cmc
(Pe Renault 21 s-au ps motoare de 1397 , 1721 , 1995- cu si fara turbo , 2165 , 1870 D , 2068 D si 2068 Turbo-D - asta presupunand ca esti pe caroserie L48_ )

Cred ca iti pot da niste locuri in care te poti duce sa cumperi piese (desigur , daca le vrei noi si de firma)

Eventual iti pot da si niste coduri de piese direct pe producator si locurile de unde sa le iei.

In rest bafta cu masina si sa ai grija de ea... o sa ai de investit cred ca mai mult decat ai dat pe ea...


--------------------
Renault R21 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 19 Aug 2005, 13:30
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




salut adi
as fi fericit sa aflu de unde pot achizitiona piese de r21
in special rulmenti,,,amortizoare si daca exista si elem. de caroserie.... ca sa mai zic ,ar fi complet
in rest ai dreptate..,este motor 710 dar... in talon la capacitate este trecut 1709cm3
iar modelul masinii este TS (ce inseamna???)care e dif. intre TS si GTS???


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 19 Aug 2005, 17:22
Post #23


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.912
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Diferenta rezida in nivelul de finisare si de dotari, GTS fiind superior TS-ului (geamuri cu tenta verzuie, doua oglinzi exterioare, turometru in bord, geamuri electrice, inchidere centralizata, servodirectie, etc).


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th August 2025 - 20:12
Dacia