Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

dilema filtru ulei, presiune supapa bypass

puzzle
post 14 Apr 2012, 09:31
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 202
Joined: 25 July 10




Am fost ieri la un atelier ptr a inlocui uleiul de motor si filtrul de ulei. Castrol 10w-40 Magnatec, filtru am cerut mai bun, Mann, Knecht sau Mahle. Aveau si filtru Mann pe stoc, 39 lei. Cand a demontat filtrul vad codul pe el W712/..., pe cutia la asta nou e W716/1. O intreb pe cucoana de acolo daca e in regula ptr. ca sunt coduri diferite: ma duce in fata calculatorului, butoneaza si-l gaseste echivalent cu cel de pe masina. Plec de acolo cam nemultumit, ma gandesc ca asta l-a avut pe stoc si mi l-a bagat pe gat. Ajuns acasa ma pun pe butonat si descopar ca W712/47 e clar ptr Laguna mea (2.0 16v N7Q700) si celalalt e oarecum echivalent, e mai mult ptr Peugeot, dar sunt niste diferente la presiunea supapei de bypass( w712 0,8 bar;w716 1,5 bar ). Caut informatii, e bun oare filtru, nu stric motorul?

Supapa anti-retur: Asigura ca filtrul si traseele de ulei nu se golesc cand motorul este oprit si ca uleiul este imediat disponibil cand motorul este pornit.

Supapa bypass: Asigura ca uleiul este disponibil cand motorul este pornit la rece sau cand perioada de service este de mult depasita, daca filtrul de ulei este foarte murdar.

This post has been edited by puzzle: 14 Apr 2012, 09:34


--------------------
Renault Laguna 1994, 2.0 RXE Aut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oves
post 14 Apr 2012, 13:29
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 10 February 09




cu cat trebuie o presiune mai mare ca sa se deschida bypassul cu atat mai bine... iti filtreaza uleiul si in sarcina mai mare cand este turat motorul deci nu iti fa griji

14 Apr 2012, 13:37:
Daca tot vorbim de filtru ulei ... am schimbat filtrul man de pe masina cu piesa de origine cumparat din romania .Cand am desfacut filtrul man si chiar daca masina a stat minim 12 ore, din filtru a tasnit uleiul cu presiune semn ca valva antirefulare si-a facut treaba in schimb cu filtru de origine (purflux) dupa 30 minute de stationare desfacandu-l nu a curs ulei decand atunci cand l-am intors cu fata in jos.Am cumparat un filtru OEM renault din germania si diferanta este atat la constructie ,codul de bare ,ambalaj si cu acesta se stinge becu de ulei in 2 sec dimineata fata de primu OEM cam 4 sec

14 Apr 2012, 13:42:
Deci sunt diferente notabile intre piesele OEM desi eu zic ca nu ar trebui.Primul filtru era albastru scria renault purflux si pe al doilea scrie mare RENAULT cu galben filtru fiind negru.Totusi filtrul man mam mirat sa tina asa bine valva antirefulare

This post has been edited by oves: 14 Apr 2012, 13:42


--------------------
renault megane 3 ST - BH xx xxx 2009 1.9dci 130 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 00:14
Dacia