Unghiul De Fuga?!(geometria Rotilor), UNGHIUL DE FUGA?!(geometria rotilor)
![]() ![]() ![]() |
Unghiul De Fuga?!(geometria Rotilor), UNGHIUL DE FUGA?!(geometria rotilor)
andreigosman |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 8 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
VW
Golf VII 1.2 TSI
ex Renault Scenic RX4 2.0 16V
|
|||
wolfin |
![]()
Post
#32
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.785 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
referitor la geometrie vs. garantie.
dupa ce am luat masina de la Serus (aug.06) dupa aprox 1200 km am observat vibratii mari la viteze de peste 120 km/h precum si faptul ca tragea stanga sau dreapta. totul a fost facut pe garantie(desi initial s-au uitat la jante sa vada daca nu sunt lovite)-am lassat masina dimineata si am luat-o seara cand m-au sunat. Comic a fost faptul ca cel de la receptie dorea sa faca o proba cu mine sa vada cum se comporta masina, dar s-a lasat pagubas cand i-am zis ca in oras nu merg cu acesta viteza ![]() on topic Soseaua Fundeni la capul podului este un service bun pe stanga cum te duci spre sos Colentina sau la Sama service This post has been edited by wolfin: 10 May 2007, 12:59 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#33
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@andreigosman http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40328
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
cmandrei |
![]()
Post
#34
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
A mai trecut un an ... si am facut verificarea geometriei la acelasi service la care merg de 4 ani ... rezultat - nu trebuie facut nimic
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
euroagent |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 16 June 08 ![]() |
apropo de geometrie, am si eu o intrebare: am observat ca atunci cand au cautat tipul masinii nu aveau pe calculator clio symbol si au ales clio II, este corect? datele sunt compatibile?
![]() |
--------------------
renault
clio symbol
2005 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#36
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Se pare ca da ... si cei la care merg eu aleg clio II 1.4 8v ... asa au ei in program
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
andreis |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.689 Joined: 30 June 06 From: B u c u r e s t i ![]() |
Buna ziua,
Problema cu trasul dreapta am avut-o si eu, se pare ca roata din dreapta fata are o inchinatie 2.14, la un maxim acceptat de 1.00. Am rezolvat-o in cateva minute, cu ocazia asta am indreptat si volanul. M-am dus mai mult sa-mi echilibrez rotile si sa vad cum stau pentru vacanta. Eu am facut-o in Militari, inante de Metro, sunt pe partea dreapta, super ok baietii, 150 de ron echilibrat, geometrie computerizata si presiune ![]() |
--------------------
ex Renault
Megane
2.2 1,6 16v
|
|
murfi |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
andreis, cum se cheama garajul din Militari?
|
-------------------- |
|
andreis |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.689 Joined: 30 June 06 From: B u c u r e s t i ![]() |
Nu stiu daca cunosti zona, este dupa benzinaria PetromV de pe Iuliu Maniu (cam la 500 de m) exact inainte de intersectia de la Metro pe partea dreapta. O sa incerc sa ma uit azi sau maine, e scris destul de mare, dar nu am retinut numele.
![]() |
--------------------
ex Renault
Megane
2.2 1,6 16v
|
|
andreis |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.689 Joined: 30 June 06 From: B u c u r e s t i ![]() |
Pentru murfi
Revin cu raspunsul: AUTO UTIL TOTAL, multumit de servicii, preturi bune. This post has been edited by andreis: 24 Aug 2008, 20:14 |
--------------------
ex Renault
Megane
2.2 1,6 16v
|
|
danutz_r |
![]()
Post
#41
|
![]() © ...membru cu symbol ™ Group: Members Posts: 596 Joined: 27 October 06 From: Bucuresti ... u.e ![]() |
am rezolvat-o azi cu geometria ... reparatia s-a facut la geometric service, pe campia libertatii si a costat 50 ron, la asta s-a adaugat manopera pentru inlocuirea bieletelor de directie si a capetelor de bara (la ambele roti) care a fost 100 ron... totul a durat cam 1 ora iar garantia pt lucrare este de 90 zile
acum pot spune ca am si eu o masina normala care sa nu mai traga "stanga " ![]() |
--------------------
renault symbol
fidji
1.5 dci 80 CP
|
|
Giafas |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru curios Group: Members Posts: 55 Joined: 29 March 09 From: Bucuresti ![]() |
poti sa detaliezi un pic de ce iti tragea stanga?si eu am aceeasi problema si as vrea sa stiu daca pot sa rezolv in acelasi mod ca si tine ?Service-ul acela face si constatari pentru astfel de probleme?
|
--------------------
Renault
Clio Hatchback. (1.2 16v) 75cp
2001 Dintre toate zilele, pierduta e aceea in care nu ai ras. |
|
danutz_r |
![]()
Post
#43
|
![]() © ...membru cu symbol ™ Group: Members Posts: 596 Joined: 27 October 06 From: Bucuresti ... u.e ![]() |
de detaliat nu prea am ce ....
![]() This post has been edited by danutz_r: 31 Mar 2009, 17:39 |
--------------------
renault symbol
fidji
1.5 dci 80 CP
|
|
Mr.NiceGuy |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 319 Joined: 16 October 06 From: Oradea ![]() |
@danutz_r
100 ron a costat doar inlocuirea bieletelor de directie si a capetelor de bara, sau in 100 ron a fost inclus si pretul pieselor ? ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2005 FIDJI
|
|
danutz_r |
![]()
Post
#45
|
![]() © ...membru cu symbol ™ Group: Members Posts: 596 Joined: 27 October 06 From: Bucuresti ... u.e ![]() |
doar manopera... piesele au costat vreo 240 ron si am zis aici
|
--------------------
renault symbol
fidji
1.5 dci 80 CP
|
|
Brohlin |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 11 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa oferi niste date de contact/adresa la service-ul unde ai facut geometria? Multumesc
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5 dci +80CP
2006
- B-00-??? What's that coming over the hill / Is it a monster? Is it a monster?... It is my monster!!!
|
|
danutz_r |
![]()
Post
#47
|
![]() © ...membru cu symbol ™ Group: Members Posts: 596 Joined: 27 October 06 From: Bucuresti ... u.e ![]() |
QUOTE reparatia s-a facut la geometric service, pe str. campia libertatii nr 41 si a costat 50 ron ... mai am un nr de tel: 0746214535 marius, azi cand am fost eu avea cam toata ziua de lucru, au program pana la 19.00 si numai cu asta se ocupa PS. dace se considera reclama se poate sterge ![]() This post has been edited by danutz_r: 31 Mar 2009, 18:43 |
--------------------
renault symbol
fidji
1.5 dci 80 CP
|
|
alin_mecanicul |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 30 March 09 ![]() |
da...e din vina cauciucurilor....recomandarea mea e sa montezi cauciucuri noi si dupa abia 4-500 de km sa faci echilibrare si geometria
|
--------------------
dacia
1300
1982
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#49
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Domnule Alin ... serios acum ... ce "aiureala" e asta ? cum naiba sa montezi cauciucuri noi si sa nu le echilibrezi ? ... iar geometria nu trebuie facuta cand schimbi cauciucurile ca nu este nici un motiv ... o verificare anuala/bianuala e super de ajuns ... asta in cazul in care nu au fost daune/accidente etc.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
CLIO2000 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 October 08 From: IASI ![]() |
De fiecare data cand se monteaza cauciucuri noi pe masina, rotile se echilibreaza.
Geometria rotilor nu are nimic legat de cauciucuri. Deci cand se schimba cauciucurile nu este obligatoriu sa faci geometria rotilor. Personal geometria rotilor o verific o data pe an, cam la 30.000 km |
--------------------
renault clio
renault clio
2000
- benzina 55kw
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Nu e obligatoriu sa echilibrezi rotile dupa ce le montezi. Eu mi-am schimbat in toamna, cand aveam 56000 de km anvelopele, cu Barum Brillantis 175/65 R 14, pe care nu le-am echilibrat la montare, zicand "sa se aseze". Eh, pana sa apuc eu sa "le asez", am avut un drum in judet de facut. Am zis, asta e, nu voi depasi 100 km/h (sub viteza asta nu ai probleme cu echilibrarea). Am iesit eu la drum, i-am dat, 90-100-110-120-130-140, si cam atat ca nu-mi permitea traficul, iar rotile nu vibrau de nici un fel. Asa ca nu le-am mai echilibrat, daca tot nu vibrau pana la 140, mai sus devine neeconomica viteza pentru Clio. Apoi, la un drum la Bucuresti, i-am dat pana la 180 pe bord si 167 pe GPS, iar rotile nu bateau. Asa ca le-am lasat asa, intre timp am montat iarna anvelopele de iarna pe fata, nici pe astea nu le-am echilibrat, bine, astea bateau, dar foarte putin, au si ele 4 ierni si 1 milion de gropi, apoi am pus inapoi Barum-urile. Acum am 63000 de km si rotile neechilibrate si consider o prostie sa echilibrezi rotile atata timp cat ele nu bat, nu joaca volanul pana la viteza maxima constructiva.
Cat timp le-am avut echilibrate, am avut vibratii in volan la viteze peste 100 de km/h, mai mult sau mai putin, uneori mai mari la 140 si mai scazute la 170-180, etc. Acum, pe autostrada, singura diferenta dintre 120 si 170 este viteza cu care trec toate pe langa tine, un zgomot mai mare al motorului si un consum mai mare. Altfel, acelasi confort. Ba chiar incep sa ma gandesc ca, daca nu as fi echilibrat in trecut anvelopele, poate nu mi s-ar fi stricat bieletele de directie si mai apoi nici caseta de directie, stiut fiind ca toate aceste vibratii se duc fix in sistemul de directie, resimtite apoi in volan. |
--------------------
.
.
.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Echilibrarea trebuie facuta la schimbarea cauciucurilor, daca tu nu ai facut-o si nu ai avut probleme este pt. ca ai avut bafta.
Din fabricatie orice tip de cauciucuri pot avea diferente de greutate si similar si pentru jenti. Aceste diferente se cumuleaza si atunci o echilibrare rezolva treaba. In plus, chiar daca nu se simte in volan, o roata prost echilibrata sau neechilibrata va uza prematur elementele suspensiei. Geometria insa e bine de facut macar odata pe an din cauza cazaturilor de drumuri pe care circulam. Ca fapt divers, cu Goodyear GT2 (foarte bune ) pe masina la echilibrare am avut nevoie de plumbi mai mici, iar cu pocnitorile de Bridgestone P381 sau cat naiba or fi am avut nevoie de plumbi mai mari pentru ca sunt mult mai slabe calitativ. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
O roata neechilibrata care nu vibreaza in nici un fel, la orice viteza, va genera uzuri mult mai mici in suspensie si directie, decat o roata echilibrata dar care introduce anumite vibratii, oricat de mici ar fi ele.
Si nu am avut bafta, tine cont ca le-am montat in octombrie, in decembrie am pus pe fata gumele de iarna (pentru a 4-a iarna), aceste nu mi-au vibrat decat foarte putin, iar in martie am trecut iar la gumele de vara. Iti dai seama ca n-a stat nimeni sa-mi aseze anvelopele exact cum fusesera ele montate in prima faza, si cu toate astea nu am nici un fel de vibratii. Nu uita insa ca, intr-un fel se comporta o roata pe aparatul de echilibrat, cand nu apasa nici o greutate pe ea, si in alt fel cand suporta un sfert din greutatea masinii. De obicei, cand o roata cere echilibrare, e un semn ca s-a uzat textura, a facut galme, etc, iar echilibrarea e doar o carpeala, ca sa nu mai vibreze asa tare. O anvelopa buna trebuie sa nu aiba diferente de greutate pe toata circumferinta ei. |
--------------------
.
.
.
|
|
hellcat |
![]()
Post
#54
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
@danutz_r: Foarte utile informatiile!
![]() |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
vallixx |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 5 Apr 2009, 00:21) O roata neechilibrata care nu vibreaza in nici un fel, la orice viteza, va genera uzuri mult mai mici in suspensie si directie, decat o roata echilibrata dar care introduce anumite vibratii, oricat de mici ar fi ele. E adevarat dar cum iti dai seama daca vibreaza sau nu? ...evident doar pe aparatul de echilibrare., n-ai cum asa " la ochi". Daca nu ai vibratii in volan nu inseamna ca ai deloc. Poti avea vibratii suficient de mici cat sa nu le simti in volan dar suspensia le simte.... In rest, afirmatia ta referitoare la roata echilibrata care induce vibratii.....ma baga in ceata, nu tocmai asta-i rolul echilibrarii si anume anulare vibratiilor ??? QUOTE(Laurentziu83 @ 5 Apr 2009, 00:21) De obicei, cand o roata cere echilibrare, e un semn ca s-a uzat textura, a facut galme, etc, iar echilibrarea e doar o carpeala, ca sa nu mai vibreze asa tare. Aici sunt de alta parere, si o roata nou nouta pusa pe janta nou nouta cere echilibrare. QUOTE(Laurentziu83 @ 5 Apr 2009, 00:21) Teoretic corect, practic dupa cum spuneam mai sus si jantele noi si anvelopele noi au diferente. Nu caut sa ma contrazic, dar eu zic totusi ca o echilibrare dupa un montaj de roti e buna. Despre geometrie si unghiuri, avea mare dreptate un coleg forumist ce a postat mai sus, scuze ca nu mai retin numele, nu va duceti sa va faceti geometria la ateliere sau la mesteri gen " Dorele, ne miscam si noi mai cu talent". Geometria nu e asa de usoara pe cum pare iar un service bun e mult mai de preferat, chiar si daca vei scoate din buzunar niste bani in plus. In fond nu faci geometria zilnic. This post has been edited by vallixx: 6 Apr 2009, 19:13 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ideea e ca cea mai buna echilibrare a unor roti pe care am vazut-o pana acum a fost a rotilor neechilibrate. In rest, ori de cate ori echilibram o roata, mergea bine cateva saptamani, pana luam cateva gropi, apoi iar resimteam vibratii in volan. De cand merg cu astea neechilibrate, nu mai stiu ce e aia vibratie in volan. Si nu pot sa zic ca am fost doar la un singur atelier, ci la mai multe.
|
--------------------
.
.
.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#57
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Din nou acasa, din nou la acelasi stand de geometrie, din nou acelasi rezultat (la 138080km) ... tout c'est bien
![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Un_dus |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 23 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca tot se discuta aprins aici despre geometria rotiilor va expun urmatoarea situatie reala:
Acum 2 saptamani pe minunata sosea colentina, datorita unui sofer f imprudent care schimba benzile fara sa se uite dc are si unde, am evitat coliziunea dar am nimerit o groapa (cam 30 de cm adanca) care a reusit performanta sa imi indoaie janta destul de rau, ea fiind schimbata. La verificarea facuta duoa incident, cauciucul era ok, asa ca il folosesc in continuare cu o echilibrare facuta evident. Am rugat un mecanic de la auto marcus (la sf de program evident ![]() Inteabarea oarecum stupida ar fi daca tb sa verific si geometria rotilor in acest caz. Mentionez ca la 3 zile dupa incident am facut un drum Bucuresti - Constanta si nu am remarcat nimic deosebit. Va intreb aceste lucruri ca am un prieten care isi face o data la 2 luni corectii la geometrie, eu nefacund nimic in acest sens in 1 an si (exceptand revizia) |
--------------------
Renault
Symbol
2008, 1.5 DcI, Fidji
- B xx xxx 10 km - 28.07.2008
10.000 km - 16.01.2009 15.000 km - 05.05.2009 30.000 km - 16.01.2010 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Daca volanul sta drept in continuare iar masina nu trage stanga-dreapta, totul merge ok, nu are rost sa faci nici o geometrie.
Prietenul ala al tau sa-si gaseasca o ocupatie.... Eu la tot ce am condus pana acum n-am mai stat toata ziua sa verific unghiurile si nu mi s-au tocit rotile aiurea. Si nu, nu ocolesc gropile. |
--------------------
.
.
.
|
|
drlv85 |
![]()
Post
#60
|
![]() om cu symbol pe mana Group: Members Posts: 80 Joined: 12 November 08 From: Böblingen .de ![]() |
QUOTE(danutz_r @ 31 Mar 2009, 19:42) ... mai am un nr de tel: 0746214535 marius, azi cand am fost eu avea cam toata ziua de lucru, au program pana la 19.00 si numai cu asta se ocupa PS. dace se considera reclama se poate sterge ![]() Mie`mi trage dreapta destul de sesizabil dupa ce mi-am facut geometria la astia si din lipsa de timp nu am revenit la ei. Cum masina e in GL acum, o sa i se refaca geometria pe acolo. Revin cu diferentele sesizate.. |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci
*2006 *60KW/82CP *Motor: K9K-706
- GL-XX-DVR 24-10-2006 -> 0k Km
20-12-2008 -> 40k Km 06-12-2009 -> 60k Km 01-10-2010 -> 80k Km 10-01-2011 -> 87k Km 01-09-2011 -> 104k Km |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 05:59 |