Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Esp + Asr, optional

caktuss
post 4 Feb 2006, 16:11
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




lasa ca mi-a intrat mie pe serpentine ESP-ul, la 30 km/h...

cred ca m-a scos de la un acccident destul de urat, ma faceam titirez pe acolo si intram intr-un tir...
asa ca merita toti banii


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 4 Feb 2006, 23:19
Post #32


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




M-am gandit : sa scriu ? sa nu scriu ? .. dat hai sa scriu pana la urma:

Oameni buni ... faceti va rog diferenta intre ESP (care actioneaza FRANELE masinii in incercarea de a aduce masina pe traiectorie) si ASR (care este un sistem ce "regleaza" puterea motorului, prin cantitatea de combustibil injecatata, in cazul in care cuplul trimis la rotile tractoare le face sa se invarta in gol).

Adica, altfel spus .. cele doua sisteme sunt COMPLET INDEPENDENTE. Ambele isi iau informatiile pentru functionare de la aceeasi senzori folositi si de abs (adica senzorii care "citesc" starile rotilor), bineinteles pe langa alte informatii de la diverse sisteme ale masinii.

Singurul sistem care poate fi oprit printr-o simpla apasare de buton este sistemul ASR. Singurul efect care il obtii prin dezactivarea asr-ului este ca poti trimite cuplu instantaneu mai mare la roti ceea ce le permite deraparea.

Deci acum repet intrebarea .. poate ca nu am fost destul de clar prima data : DE CE ar vrea cineva sa opreasca sistemul ESP ?


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morph
post 5 Feb 2006, 08:32
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 17 May 04
From: Bucuresti




Drifting? biggrin.gif


--------------------
fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006
VW Polo Happy 1,2 HTP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 5 Feb 2006, 09:06
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Nu neaparat drifting, nu avem motoare suficient de puternice sub capota wink.gif
Si ASR actioneaza franele Liviule, mai precis conlucreaza cu diferentialul electronic si franeaza prin intermediul ABS roata cu rotatie mai mare concomitent cu reducerea cuplului motor.
Nu stiu la alte marci cum e, dar la Megane se opresc simultan ESP/ASR de la acelasi buton cu precizarea ca dupa 50 km/h se reactiveaza automat. De ce ar trebui deconectat ESP/ASR? pt ca poti prinde un teren cu aderenta f scazuta si plecarea dupa loc nu ar fi posibila, ASR detectand patinarea reduce asa de mult cuplul motor ca nu urnesti masina din loc, deconectand ESP/ASR ai sanse mai mari prin "metode traditionale" sa demarezi


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NUT
post 5 Feb 2006, 13:13
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 16 October 05




ESP este foarte folositor .... si mai ales pe M2 sedane. am condus si sedane si bicorp si sta mai bine bicorpu. la mine la sedane a intrat pana acum de 2-3 ori .... nu a fost ceva ce nu as fi putut controla dar oricum si-a facut datoria.

pune esp !!!!


--------------------
M2 Sedan, 100 CP, dci, Black, ESP.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chcstefan
post 5 Feb 2006, 14:03
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 11 January 06




"De ce ar trebui deconectat ESP/ASR? pt ca poti prinde un teren cu aderenta f scazuta si plecarea dupa loc nu ar fi posibila, ASR detectand patinarea reduce asa de mult cuplul motor ca nu urnesti masina din loc, deconectand ESP/ASR ai sanse mai mari prin "metode traditionale" sa demarezi"cornel

Tocmai asta face asr -ul ajuta la plecarea de pe loc in conditii de aderenta scazuta.

am impresia ca se fac mari confuzii in ceea ce privesc aceste 2 sisteme.
1 o masina se poate cumpara numai cu ASR , fara esp
2 o masina care se cumpara cu esp va avea obligatoriu asr.

stiti ca daca ridicati o roata motrica a uneimasiani pe cric , cat sa se desprinda de pe pamant, porniti motorul , bagati treapta intai sii ridicati ambreajul si accelerati , roata suspendata se va invarti fara sa afecteze stabilitatea masii( nu cade de pe cric) . Acelasi lucru se intampla si cand patinati, o roata se invarte in gol ca nu are aderenta , iar cealalta nu trage. Atunci intervine sistemul asr si blocheaza cu ajutorul franei numai roata care se invarte in gol si atunci va incepe sa traga si cealalta roata care statea pana atunci degeaba. nu va imaginati ca incepe sa traga numai o roata iar cealalta va merge blocata pe asfalt biggrin.gif . blocarea se face doar pe perioade f scurte de timp exact perioadele de blocare / deblocare a abs-ului.
sper ca m-am facut inteles.
in privinta esp-ului nu are rost sa explic ca a facut-o foarte bine pe pagina intai. cand intri in curba cu viteza f mare incepi sa derapezi, atunci intervine esp-ul, care taie puterea motorului, si iti blocheaza rotile astfel incat iti induce o derapare controlata care sa te readuca inapoi pe traiectorie.

intrati pe topicul despre megane si ncap si acolo o sa va trimita cineva la un link in care un megane intra intr-un ford modeo in lateralul lui(cred ca a intrat toata lumea.) tot acolo , inloc sa bifati filmul cu meganu,veti gasi un test in care se arata funtionarea esp la o laguna sau una mai mare , care nu imi aduc aminte acuma cum se cheama.




--------------------
RENAULT MEGANE 2004 BICORP
Audi A6 allroad 3.0 TDI 239 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chcstefan
post 5 Feb 2006, 14:08
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 11 January 06




de ce trebuie oprit esp-ul este foarte simplu, pentru a te putea deplasa pe portiuni de zapada si noroi pe plane usor inlinate la viteze f mici . este explicatia exact data in manualul de utilizare la wv. am sa ma duc sa il iau din masina si am sa reproduc exact ce scrie acolo. daca are cineva wv sa se uite si poate reuseste sa scrie inaintea mea.



--------------------
RENAULT MEGANE 2004 BICORP
Audi A6 allroad 3.0 TDI 239 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 5 Feb 2006, 14:08
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Stefan poate la alte marci se poate achizitiona separat ESP de ASR dar la Renault nu.Nici nu pricep de ce sa iei numai ESP dar asta-i alta poveste
Uite aici ca sa te convingi:http://www.renault.ro/ro/autovehicule/car_versiuni.php?v=17


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chcstefan
post 5 Feb 2006, 14:13
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 11 January 06




am luat in 2004 un ford transit connect doar cu asr pt, ca esp nu se dadea. la toate marcile asr si esp funtioneaza, la fel. cei de la renault o data pe fata " ori tot ori nimic" in privinta asta.


--------------------
RENAULT MEGANE 2004 BICORP
Audi A6 allroad 3.0 TDI 239 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chcstefan
post 5 Feb 2006, 14:34
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 11 January 06




http://www.renaulttv.co.uk/main.php

aici este filmuletu in meniul siguranta, despre laguna si espace


--------------------
RENAULT MEGANE 2004 BICORP
Audi A6 allroad 3.0 TDI 239 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiB
post 5 Feb 2006, 16:21
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 18 September 05




Cornel are dreptate. Am fost pina in Austria de revel si am avut de urcat o panta destul de lunga cu zapada batatorita si am fost nevoit sa decuplez ASR-ul deoarece dupa aprox 50m masina s-a oprit. A trebuit sa il deconectez si sa reglez din pedala de ambreiaj cuplu ca sa pot sa ma urnesc. Ce mi-a placut a fost ca desi am ramas in panta cu ea si nici nu aveam lanturi masina a plecat din locdestul de bine fara sa derapeze.

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 14:50


--------------------
Renault Megane Estate 2005 1.5 DCI
Renault Megane II Estate full option, 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombu
post 5 Feb 2006, 17:38
Post #42


FOR SALE


Group: Members
Posts: 586
Joined: 20 August 04
From: Bucuresti




eu nu am esp pe megane, dar am condus un leon II, cu esp...e misto jucaria pe zapada (in mers..pe drum), in schimb am intrat cu ea pe partie la busteni (jos) si evident am ramas inzapeziti...iar cu esp cuplat nu a fost kip sa o scoatem de acolo....dupa ce l-am decuplat...am patinat am facut balans am impins da am iesit


--------------------
Renault Megane 2 2004 Confort Dynamique
Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 5 Feb 2006, 18:09
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Pai asta si scrie in manual:in caz de zapada afinata sau noroi mare se decupleaza


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 5 Feb 2006, 19:56
Post #44


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




In primul rand imi cer scuze ca am vorbit din memorie mai sus.
Faza cu ASR-ul care regleaza numai puterea motorului e valabila la Octavia1 fara abs .

Ca sa vorbim in continuare pe baza documentatiei oferite de Renault, atasez cateva scanuri din manualul masinii mele:

This post has been edited by Liviu: 5 Feb 2006, 20:08

Attached thumbnail(s)
reno.2.17.jpg ( Size: 113.51k ) Number of downloads: 76
reno.2.18.jpg ( Size: 85.32k ) Number of downloads: 92
reno.2.19.jpg ( Size: 82.92k ) Number of downloads: 99
reno.2.20.jpg ( Size: 101.95k ) Number of downloads: 79
reno.2.21.jpg ( Size: 75.63k ) Number of downloads: 82
reno.2.22.jpg ( Size: 76.45k ) Number of downloads: 85


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moomoo
post 5 Feb 2006, 19:59
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 21 January 06




Dupa parerea mea, cele mai utile sfaturi despre achizitionarea unui autoturism cand este vorba de securitate, le gasiti pe www.euroncap.com. Eu nu am avut suficienti bani, dar merita, acum nu se mai poate monta.


--------------------
Renault Megane Sedan 2005, 1.6 16V
Megane Sedan Influence 1.6 16V Aprilie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 7 Feb 2006, 00:21
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Merci Liviu.Cu ocazia asta am observat ca se dezactiveaza ESP daca pui lanturile pe roti.De ce asta nu stiu poate ma faceti voi sa inteleg de ce.
Pe asta chiar n-am stiut-o.Noroc ca n-am avut nevoie de lanturi.
Le-au testat altii in locul meu (pe masinile lor) si au zis ca-s misto.Asa o fi.


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kibagami
post 11 Feb 2006, 19:23
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 March 05
From: craiova




QUOTE(morph @ Feb 4 2006, 12:08 PM)
ESP si ASR tin de ABS si senzorii lui. Teoretic nu trebuie intervenit nimic la mecanica/electrica, ci doar la soft. Ideea trebuie aprofundata si inca nu am reusit sa aflu daca exclusiv din soft se face activarea acestor sisteme. ESP-ul stiu ca da.
*



Diferente ABS ESP

ABS 8 electrovane pt controlul rotilor ESP 12 electrovane + un captor de controlul pivotari masini + un captor pentru controlul unghiului volan...din pacate nu prea se poate cu schimbarea unui siplu soft de calculator


--------------------
Renault Megane 1.9 dci 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meganer
post 1 Sep 2006, 20:43
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 24 August 06
From: Bucuresti




Am auzit ca ar fi indicat sa urci pe drumuri acoperite cu zapada/polei (fara sare, nisip, etc) cu ESP/ASR decuplat. La mine e prima masina dotata cu asa ceva, am trecut doar o iarna si nici nu am prea umblat pe drumuri necuratate, asa ca m-ar interesa opiniile voastre cu privire la acest subiect: decuplam sau nu ASR? Cat de mult conteaza experienta, cauciucurile, tipul de motor, etc. Presupunem ca avem reno, deci tractiune fata.

Totusi, in viraje trebuie sa fii "meserias" sa le abordezi cu rotile patinand si cu soacra in masina, dar daca trebuie... laugh.gif


--------------------
renault megane 2005 estate
Megane Estate 2.1 2005 Confort Privilege 1.9 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 1 Sep 2006, 21:10
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Vezi ca sa discutat muuult de ESP pe forum, pagini intregi smile.gif
Doar un mic sfat: lasa soacra acasa ... smile.gif


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 08:12
Dacia