Intrebari, Nelamuriri, Dileme Clio Dci Nou.....
![]() ![]() ![]() |
Intrebari, Nelamuriri, Dileme Clio Dci Nou.....
jamesBOND |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol 2
2005 dCi 80 CP Clio Symbol dCi 80 calutzi iulie 2005
|
|||
raducu68 |
![]()
Post
#2
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Geimz, la majoritatea intrebarilor gasesti raspuns folosind functia Search. Sau, daca ai rabdare, seteaza sa-ti afiseze toate topicurile, gasesti optiunea asta in josul paginii.
|
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
MihaiS |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 20 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Hai sa incerc eu (dupa cunostintele mele) sa-ti raspund la intrebari, ca sa nu mai dai cu sarciu in popor... Nu da daca le mai gresesc si eu... ![]() - pune motorina, chiar si EURO 3, de la OMV sau MOL si nu cred sa ai probleme, decat cu exceptia aparitiei vreunui defect de fabricatie - dar astea au fost rare in ultima vreme... - extensia de garantie poti sa o comanzi in primul an de la achizitie, 380 EURO / 1 an, 580 EURO / 2 ani (asa este la Clio Bicorp, banuiesc ca nu sunt diferente pentru Symbol. Pentru asta, te duci la ei si vorbesti direct. Daca e luata in leasing, vorbeste cu cei de la firma de leasing. - eu zic ca merita, poti sa-ti iei de 14 inch si sa pastrezi cauciucuri cu "balonul" mai mare, bune pentru gropanele de pe la noi. Avantaj, sunt mai usoare si se deformeaza mai greu, arata mai bine. Dezavantaj, se pot zgaria mai usor si daca le lovesti, te costa mai mult sa le dezdoi (in cazul in care nu crapa si atunci cumperi alta/altele). Un alt dezavantaj (zic unii) ar fi solicitarea mai mare care este exercitata asupra suspensiei, data fiind rigiditatea mai mare in raport cu jantele de tabla. - zgomotul la apasarea butonului de recirculare e normal dar nu stiu daca are neaparat tenta de zgomot de motor... - motorul de 80 CP (82 CP mai precis) este tocmai potrivit pentru aceasta masina. Nu o sa te bage in scaun (ca nu are de unde) dar nici de rusine nu te va face! Si abia dupa 6000-7000 de km isi atinge performanta nominala. Ai grija la rodaj (mers sub 2500 ture, undeva intre 2000 si 2500 pe primii 1500 km), apoi poti sa-l talpuiesti (cu simtire, evident!). Nu se compara cu motorul VW 1.9 TDI de 90 CP, dar iti ofera suficienta rezerva de putere, mai ales in depasiri (dar asta o sa vezi singur...). Din ce am auzit si eu, e bine sa nu-i dai blana daca turatia este sub 1500, poti sa paradesti turbina... - filtrul de polen se gaseste undeva langa stergatoare, vezi ca s-a mai discutat si exista pe forum detalii precise pentru identificarea... lipsei! Daca nu il ai, interiorul se prafuieste mult mai repede... Evident nu ai un termen de comparatie, asa ca solutia este sa scormonesti dupa el, sa vezi daca este acolo 'au ba! Din cate stiu, numai unii dealerii se ocupa cu sportul asta de doi lei (se discuta pe forum despre Auto Marcus). - in general o sa-ti spuna ca pierzi garantia daca pui alarma in alta parte. Gama de alarme recunoscuta de Renault este destul de restransa si modelele in general "sucks"... Oricum, nu te arunca la sume prea mari, pentru ca ti-ai luat Renault Clio, nu BMW... Dar asta este parerea mea! - Fluieratul eu zic ca este normal. Asa "face toate". This post has been edited by MihaiS: 28 Jul 2005, 21:41 |
--------------------
Renault Clio
Bicorp 1.5dCi 80CP
2005 - Extreme
|
|
mandelu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
De bagat in scaun te baga. La clio adica. La megane acelasi motor mai putin.
Insa te baga intre 2 si 3000 de ture. De unde incepe turbina adica. Mie unul mi se par o joaca depasirile datorita turbinei, comparativ cu un logan pe benzina de ex. Vezi sa nu o turezi la rece. Si dupa drum mai de forja (peste 2500 ture) prin afara orasului sa o lasi 2-3 minute la relanti sa se raceasca, sa nu opresti imediat motorul. |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
jamesBOND |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 July 05 ![]() |
mersi everybody pt raspunsuri...inca o kestie ...la cate turatii e indicat sa se schimbe vitezele ???? 2000 ???
|
--------------------
Renault
Symbol 2
2005 dCi 80 CP Clio Symbol dCi 80 calutzi iulie 2005
|
|
jamesBOND |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 July 05 ![]() |
am inteles ca turbo intra de la 2700 rpm in sus ??? consuma cu mult peste cand intra turbo ?
|
--------------------
Renault
Symbol 2
2005 dCi 80 CP Clio Symbol dCi 80 calutzi iulie 2005
|
|
dorin00 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 ![]() |
Punctul de intrare al turbinei e hotarat de computerul de bord, in functie de solicitare. Nu cred ca exista o turatie batuta in cuie de la care intra. Oricum nu cred ca ai motive sa iti faci probleme cu consumul. E mic, mai ales dupa rodaj, indiferent de stilul de condus.
Consumul instantaneu, in momentele de sarcina mare (demaraje suparate) e mare (probabil peste 20l/100km), dar in medie se invarte undeva intre 5 si 6. Consumul este mult influentat de cat de aglomerat e traficul, aerul conditionat si viteza cu care circuli (consumul creste brusc la viteze peste 120-130). Cand dai drumul la recirculare se aude acelasi ventilator ca si in cazul "ne-recircularii". In rest, sint complet de acord cu MihaiS. |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
idacian |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 7 June 05 ![]() |
Salutare, am citit toate cele scrise mai sus. L-as corecta un pic pe Dorin00. Cand apesi butonul de recirculare, zgomotul aurului se amplifica un pic, si asta pentru ca se inchide o clapeta pentru a impiedica aportul de aer proaspat. Cel putin la mine.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
- B-57-HCS
2005, 1.5 dci [FONT=Arial]Clio Symbol II 1.5dci 65cp, 2005
|
|
sorin |
![]()
Post
#9
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
QUOTE(jamesBOND @ Jul 29 2005, 03:16 PM) am inteles ca turbo intra de la 2700 rpm in sus ??? consuma cu mult peste cand intra turbo ? Vai,vai,vai!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cititi ma forumul inainte sa postati aici.A devenit foarte plictisitor forumul asta. ________________ FUEGO TURBO |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
sorin |
![]()
Post
#10
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
QUOTE(dorin00 @ Jul 29 2005, 03:48 PM) Punctul de intrare al turbinei e hotarat de computerul de bord, in functie de solicitare. Nu cred ca exista o turatie batuta in cuie de la care intra. Oricum nu cred ca ai motive sa iti faci probleme cu consumul. Adica cum?Azi intra la 1400 si maine la 2700 rpm?Mai da-ne esplicatii. ![]() ![]() ________________ FUEGO TURBO |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
premiumfaraplumb |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 24 November 04 ![]() |
Ca sa iti dai seama ce masina buna ti-ai luat...
Daca nu erai in rodaj, puteai sa tu duci la mare si sa mergi toata autostrada A2 cu piciorul lipid de podea, mergeai constant cu 170 timp de 35 min, in depasiri tot asa, cu piciorul la fund, cat mai putine frane... sa observi ca acul de la apa motor ramane sub jumate, deci.. nu se incalzeste motorul la 33 de grade mers haotic dupa aia puteai sa estimezi foarte prost distanta fata de camionul din fata si sa pui frana in ultimul moment de la 140 la 90 trecand moartea pe langa tine, ramanand decat cu sentimentul ala de "era sa mor", masina comportandu-se exemplar. Dupa aia... incercai accelerari in curbe si ramaneai stupefiat de cata aderenta are in ele la 110 120. Apoi observai ca toate astea le-ai facut cu AC dat drumul, la sfarsit ramai profund impresionat cand faci calculul. 6.6l/100 toate astea cu motorizarea de 65 iti dai seama cu ala de 80 ce poti face, consumul fiind identic. Sa o stapanesti sanatos! ![]() (eram singur in masina, fara bagaje decat cu telefoanele si motorina din rezervor) |
--------------------
DACIA
1988 DACIA DELTA
- B-20-EEG
|
|
premiumfaraplumb |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 24 November 04 ![]() |
deschide capota, scoate grila de plastic de sub stergatorul din dreapta si verifica daca ai filtru de polen.
|
--------------------
DACIA
1988 DACIA DELTA
- B-20-EEG
|
|
dorin00 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 ![]() |
QUOTE Adica cum?Azi intra la 1400 si maine la 2700 rpm?Mai da-ne esplicatii. Cu placere! ![]() Scenariu 1: Demaraj lejer (turatie intre 1800 si 2800, pe o durata de 8-10 secunde) - adica suuuuper lejer. Turbina nu intra deloc. Scenariu 2: Liniutza (turatie intre 1800 si 4000, pe o durata de 3-5 secunde). Turbina intra pe la 2000, hai sa zicem 2500, si intra bine (o auzi cum shuiera, chiar pe dCi de 65). Cifrele sunt doar ca referinta. Ideea e ca punctul de intrare al turbinei este dat de sarcina motorului, nu de turatie, si sarcina e calculata de computerul de bord pe baza anumitor parametri ai motorului. Cea mai mare pondere o are presiunea din galeria de admisie, dar cred ca se uita si la cat de apasata e acceleratia, si la multe alte alea. Ca sa fiu plictisitor pana la capat: Poti sa mergi la 2000 de ture in sarcina (la deal, cu masina incarcata, cu pedala la fund) sau poti sa mergi cu 4000 de ture "lejer" (la vale, cu masina goala, sau mai rau, cu schimbatorul la punctul mort ![]() |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
ess1902 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Nu te contrazic....pt ca ai intr-un fel dreptate...doar o singura remarca..sueratul nu e de la turbina ci de la o supapa care se deschide...
|
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
mandelu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Eu te contrazic. Nu e asa. Cel putin la mine la dci de 80 cp. Am facut de mult timp multe experimente si inainte de 2000 ture nu intra oricat te infigi tu sau nu in acceleratie.
Cel putin eu nu simt sa intre turbina inainte de 2000. Dupa aia clar se simte. Tu zici ca daca accelerezi incet nu intra turbina. Nu e posibil sa intre dar cu turatie foarte mica si de asta sa nu o simti? Ca daca tot apesi incet pe acceleratie e clar ca nu are sens sa intra cu turatie mare. |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
sorin |
![]()
Post
#16
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
@dorin00
Intr-un post anterior ai spus numai prostii si acuma vrei sa ne si demonstrezi ca habar nu ai cum functioneaza un motor si o turbina?Total gresit ce spui tu acolo,turbina nu intra doar cand o auzi tu sau cand are chef motorul s-o foloseasca.Citeste forumul de la cap la coada daca chiar te intereseaza daca nu nu posta. ________________ FUEGO TURBO This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 13:56 |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
dorin00 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 ![]() |
Imi pare rau sa te dezamagesc. Turbina intra exact cand are chef motorul. Daca tu poti sa imi explici cum te prinzi ca a intrat, fara sa ai un senzor dedicat, jos palaria!
Pana acuma avem doua metode: - fluieratul cu pricina (valva, turbina care se invarte cu 30000 rot/min, dracu stie ce o fi, da e clar ca e numai la masini turbo) - sentimentul - ca te baga in scaun, ca te gadila pe spinare, etc. Pe modele mai vechi de Lancia TD, exista la bord un manometru care indica presiunea in galeria de admisie. Cand trecea de 1 atmosfera inseamna ca "intra turbina". Tot ce scriu e cu titlul de parere personala. N-ai de cat sa nu fii de acord, dar eu tot postez. Numa' bine! |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
Garrett |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 6 June 05 ![]() |
Am mai postat cum functioneaza turbo:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41239&st=45 Pentru informare turbo diesel care intra in functiune de la o anumita turatie in sus mai gasiti pe cateva camioane si utilitare mai vechi iar la turisme din ce stiu doar in India se mai pune asa ceva, in rest la tot ce e model mai nou de aproape 10 ani turbo functioneaza in continu mai mult sau mai putin in functie de ce-i cere calculatorul. Dorin00 Indiferent de motor diesel s-au benzina daca e subturat n-ai nici o sansa sa te infiga in scaun, aici nu mai tine de turbo ci de cuplu maxim/ putere etc. Ca informare rotorul unui turbo de automobil se invarte undeva la 120000 rot/min. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Dynamique Garrett
Clio Symbol Dynamique 1,5 dci 80 CP mai 2005 |
|
sorin |
![]()
Post
#19
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
@Dorin00
Buun.Atunci pornim motorul si sa ne ducem la teava de esapament si constatam ca scoate gaze.Asa,turbina fiind angrenata de gazele de esapament inseamna ca se invarte DE LA PORNIREA MOTORULUI ca doar nu ii pune ECU frana sau ii baga cuiu sa o tina oprita pana la 2000RPM.Acuma ca nu o auzi tu sau ca ea nu produce boost asta este o alta mancare de peste dar TURBINA SE INVARTE INTOTDEAUNA DE LA PORNIREA MOTORULUI.La cele cu geometrie fixa incepe sa produca boost(sa intre,cum spui tu) de pe la 1400-1600rpm iar la cele cu geometrie variabila de la 1200-1300rpm.Si turatia maxima cel putin la turbinele mici este la 150.000rpm. Ce spui tu este total gresit si doar prin faptul ca un motor diesel are cuplul maxim in jurul a 2000rpm unde dupa tine inca nu a intrat turbina ![]() Daca esti interesat citeste AICI. ________________ FUEGO TURBO |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
dorin00 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 ![]() |
Citit (de mult).
Mai incolo (Wastegate) zice ceva de wastegate. Asta e un bypass la turbina. Te pomenesti ca dCi-ul n-are asa ceva... Daca nu are, atunci cum mai face calculatorul management la turbina? Garrett, multumesc pentru informatii, este foarte interesant, si in plus constat ca celalalt thread confirma masurarea depresiunii in galerie pentru determinarea sarcinii . Si un diesel fara turbina, tot pe la 2000 de ture are cuplul maxim (ma rog, vorbim de motoare de turisme). Asta tine de cursa mare pe care o au pistoanele in diesel, de ciclul energetic si de raportul mare de compresie. In mod clar turbina se invarte tot timpul, dar asta nu inseamna ca aduce tot timpul un aport considerabil la aerul introdus in motor. Am spus ca cifrele pe care le-am dat sunt de dragul exemplului. Ideea initiala era ca nu exista o turatie constanta de la care intra turbina. A fost cam off-topic dar cred ca a fost interesanta discutia. |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
premiumfaraplumb |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 24 November 04 ![]() |
F interesant, deci oricum turbina merge nonstop dar atunci cand motoru trebuie racit si evacuarea trebuie facuta mai repede turbina isi mareste rotatiile, atunci se simte.
Am eu un prieten cu un golf 4 luat Second Hand 1.9tdi si nu ii accelera peste 90 100km/h pt ca turbina nu isi marea rotatiile ca sa evacueze aerul. A fost hartanita la greu, probabil mers subturat. Si cica a contribuit si neasteptatul la cheie, pt. compresie. Deci toate se leaga. Cate probleme. |
--------------------
DACIA
1988 DACIA DELTA
- B-20-EEG
|
|
venom |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Banned Posts: 186 Joined: 28 January 05 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca turbina nu are rolul de a raci motorul si a ajuta la evacuare
![]() This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 13:56 |
-------------------- >>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004 |
|
alx |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Hait? care neasteptat la cheie pt compresie??? Pai la diesel, cand astepti sa se stinga becula ala galben, astepti ca releul sa inchida bujiile incandescente care incalzesc camera de ardere (cilindrii). Daca motorul are compresie buna, poti sa pornesti direct, ba chiar la unele masini nici nu se mai aprinde becul de bujii... Si nu e nici-o problema...
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
- varies
2.0 benzina Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
idacian |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 7 June 05 ![]() |
Ba' vorbiti aiurea ! Atunci de ce dreak' fabricantu' recomanda sa astepti sa se stinga martorul din bord inainte de a porni? Pentru ca sunt sadici si vor sa stam noi mai mult in masina? Nu va puneti fratilor si intrebari de-astea inainte de a posta?
Dragi moderatori! Faceti cunoscut, va rog, faptul ca nu se dau premii la numar de posturi, ci eventual esti apreciat pentru calitatea sfaturilor! This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 13:56 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
- B-57-HCS
2005, 1.5 dci [FONT=Arial]Clio Symbol II 1.5dci 65cp, 2005
|
|
Tudor |
![]()
Post
#25
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Dacian, la dCi martorul din bord se stinge cand s-au indeplinit 2 operatii: pompa de motorina a intrat sub presiune si bujiile incandescente s-au stins (camera de ardere a ajuns la temperatura ok). Aceste 2 operatii pot dura mai mult sau mai putin in functie de temperatura ambientala, temperatura motorului, starea tehnica a pompei de motorina, calitatea motorinei. Teoretic, dupa stingerea martorului, motorul va porni usor. Daca anticipezi momentul, este posibil ca motorul sa porneasca, dar ceva mai greu.
Motoarele diesel pot porni si singure, doar datorita compresiei (motorina nu are nevoie de curent electric pentru a face explozie) si acest lucru se si intampla la motoarele vechi de pe camioane (intreaba soferi batrani si o sa aflii ca asa e, mai ales cand vreun piston ramanea la oprire exact in punctul de compresie maxima, iar afara era destul de cald). |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
leonardo |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 22 May 05 From: Bistrita ![]() |
Sfat pt. jamesBOND,
La drum intins accelereaza pina la 3000/rot/min,in depasiri cit poti sa reusesti o depasire reusita si nu mai baga in seama toate nimicurile si cu AC cuplat ajungi la un consum de 5%. In rest drum bun si bucurate de o masina deosebita . Sa auzim de bine! ![]() |
--------------------
Ford
C-Max Ghia
- BN-22-ZZZ
2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 19:38 |