Revizie 60.000 Km, ce se schimba, cat costa ...
![]() ![]() ![]() |
Revizie 60.000 Km, ce se schimba, cat costa ...
st0rm3ru |
![]()
Post
#211
|
||
![]() god of the hell fire Group: Members Posts: 175 Joined: 14 December 05 From: Bucharest, .ro ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002 1.4 8v
- Expression Trance eXcess! :)
|
|||
rttt_gia |
![]()
Post
#212
|
![]() ExRenoAR Group: Members Posts: 488 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Mda, bineinteles ca te intreaba daca vrei sa le schimbi ca doar nu fac de capul lor. oricum fulia de la alternator e baza, variaza preturile de nu poti sa crezi (la serus) intre 7 milioane si 12 milioane pentru acelasi model de clio
![]() bafta |
--------------------
Kia
Cee'd
1.6 L
|
|
vali79m |
![]()
Post
#213
|
![]() No. 620 Group: Members Posts: 509 Joined: 5 April 05 From: Titan-Salajan ![]() |
@st0rm3ru
Nu stiu daca e chiar asa cum spui tu.....dar cam cu jumatate din bani faceai acelasi lucru la alt service+ ca de banii astia faceai ceva. PS: Si eu am furat-o la 60 000 de am platit 23 mil., dar a fost ultma data cand am mai calcat pe la service reno. |
--------------------
Clio
Symbol
2005 dci-80 cp
|
|
borky |
![]()
Post
#214
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 15 September 06 ![]() |
Salut.Si pe mine ma paste foarte curand revizia de 60.000 km si as dorii sa stiu cam ce se schimba in mod obligatoriu la aceasta revizie.Distributia si pompa de apa am schimbat-o la revizia de 50.000 km(masina e din 2000 si cica se schimba ori la 60.000 sau la 5 ani) si toata distractia asta impreuna cu chestiile uzuale de la 50.000 de km adica ulei,filtru ulei,filtru polen m-a costat 19 mil (la Serus).Asa ca acum vreau sa incerc sa reduc costurile cat mai mult ca daca bag in masina 1000 de euro pe an nu e deloc rentabil.Doar un litru de antigel era vreo 32 RON asa ca acum vreau sa ma duc cu cat mai multe chestii cumparate de mine.Cine stie in ce service-uri ai voie sa vii cu piesele de acasa si daca trebuie sa scrie pe ele neaparat Renault?Eu pana acum reviziile le-am facut la mach1(service-ul ala micut de pe langa foisor) si la Serus.Cum vi se pare service-ul March1 de la Sofitel in comparatie cu Serus,eu n-am fost decat la cel de foisor si cand am ajuns la Serus mi se parea cu totul si cu totul alta viata.Din ce am inteles pana acum ar trebuii sa cumpar ulei,filtru aer,filtru benzina,filtru polen si eventual placute frana.Ar trebuii sa am vreo preferinta pentru marca lor sau nu conteaza daca sunt delphi,bosch sau altceva?
|
--------------------
Renault
Symbol
2000 1.4 8V
|
|
Flamingo |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru "SPARKY Team" Group: Banned Posts: 1.064 Joined: 20 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Salut !
Ia tot topicul la citit, post cu post si o sa vezi ca-s diferente de pret. Nu cred ca o sa mai posteze cine a postat mai devreme. Deci mergi pe la paginile 4-5 si cauta pe acolo sau repet, ia-o de la capat. Cu siguranta vei gasi ce te intereseaza. Bafta ! |
--------------------
HYUNDAI
i10, full options
2008 A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
|
|
borky |
![]()
Post
#216
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 15 September 06 ![]() |
Am citit totul cap coada si la preturi cat de cat mi-am facut o idee.Acum dilema mea cea mai mare este cu service-ul,oscilez intre serus si mach1(am mai fost si al AMG dar aia nu prea mi-au placut de nici o culoare).La Serus stiu ca te lasau sa te invarti pe langa masina,nu era nici o problema,insa nu stiu daca te lasa sa vii cu piesele de acasa.La March1 la Sofitel n-am fost niciodata si nu stiu cum sunt cei de acolo.Multumesc oricum
Apropo de kitul de distributie,faza cea mai tare legata de piese a fost ca pe o cutie scria mare si frumos pe albastru DACIA,piese de origine iar cand l-am intrebat de ce imi pune de dacia raspunsul a fost ca sunt aceleasi motoare si piesele sunt aceleasi,acelasi producator doar ca difera ambalajul.Bineinteles ca pretul a fost cel de Renault(cred ca era vorba de rola intinzatoare care a fost si cea mai scumpa,nu mai stiu exact,trebuie sa ma uit pe factura) |
--------------------
Renault
Symbol
2000 1.4 8V
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#217
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Pai daca tu ai schimbat distributia si pompa de apa la 50.000 km de ce vrei sa le mai schimbi odata la 60.000 ? (intervalul eu stiu ca este 60.000 km sau 4 ani) ... tu de la schimbare ai 10.000 si probabil mai putin de un an ... deci nu trebuie schimbata din nou distributia.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
borky |
![]()
Post
#218
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 15 September 06 ![]() |
Pai distributia nu vreau s-o schimb,eu intrebam cam ce se mai schimba in afara de distributie la 60.000 de km ca sa vin cu toate piesele de acasa.Pana acum pe lista mea sunt:filtru aer,filtru polen,bujii,ulei motor,filtru benzina,filtru ulei si eventual placute frana.In rest sper sa nu-mi mai gaseasca nimic altceva de schimbat.Azi am sunat sa vad un pret estimativ la service si prima oara au zis ca pana in 30 de milioane,iar apoi cand i-am zis ca distributia si setul de accesorii le am schimbate raspunsul a fost "atunci va costa ca o revizie normala".Cat inseamna asta n-a vrut sa mai imi spuna si nici eu nu tin mortis sa aflu preturile lor,deja am tras o raita prin magazinele de profil,cea mai mare diferenta e la filtrul de benzina,intr-un loc e 60 RON iar la alt magazin e vreo 30 RON,la restul diferente de maxim 5 lei intre magazine.
|
--------------------
Renault
Symbol
2000 1.4 8V
|
|
Flamingo |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru "SPARKY Team" Group: Banned Posts: 1.064 Joined: 20 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Mers azi in Cora, vazut in raft ulei Elf 10 W 40 la 145.000 litrul, pus in cos 4 bidoane, facut in minte calcul scurt, in total 580.000, cumparat si altele trebuincioase casei, mers la casa unde... sutupoare... uleiul nu costa 145.000 litrul cat scria in raft ci 229.000 lei, deci un total de 916.000 lei fata de 580.000 lei cat calculasem initial. Facut urat, venit sefa, anulat factura, suparat pe ei si mers la Lukoil de unde cumparat ulei 10 W 40 cu numai 376.000 lei - bidonul de 4 litri. Ce credeti ? Ma primesc aia in service cu el sau nu ?
![]() Cand l-am cumparat am mers epe ideea urmatoare. Stiu ca serviceul iti da garantie numai daca iti monteaza piese de origine, bun... dar Renault din cate stiu nu fabrica uleiuri sau bujii. Automat ar trebui sa nu comenteze ceva. Si daca tot a venit vorba de bujii, am gasit la un magazin pe Mihai Bravu care era dotat cu un calculator cu un super soft implementat, bujii BOSCH (am cerut pe cele mai ieftine parca). Dupa ce mi-a pus unul de acolo o serie intreaga de intrebari ref. la anul fabricatiei, wati, putere, model, culoare, etc... ![]() ![]() Acum am doua intrebari... Cumva atat costa o bujie si nu stiu eu ? Uleiul... am luat teapa cumparand de la Lukoil trebuind sa iau Elf sau Mobil ? Multumesc. This post has been edited by Catalin S.: 16 Sep 2006, 19:26 |
--------------------
HYUNDAI
i10, full options
2008 A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
|
|
hellcat |
![]()
Post
#220
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
A trebuit sa fac cercetari sa aflu ca ai dCi. Pai cam atat costa o bujie incandescenta. In general aceste bujii se inlocuiesc in momentul defectarii lor.
Intr-un motor diesel de doar 60.000 km tu vrei sa pui ulei Lukoil si pe deasupra 10w 40?! Doar daca vrei sa-ti bati joc de masina. Intradevar cu 35 RON iti iei 1L de Mobil 5w 40, dar cu asa ceva trebuie sa tratezi un dCi. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Flamingo |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru "SPARKY Team" Group: Banned Posts: 1.064 Joined: 20 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Ca si la Rompetrol, pe bidonul celor de la Lukoil scrie...
UELI MOTORMINERAL, UNIVERSAL - corespunde clasei de exploatare API SF/CC si clasei de vascozitate SAE 10W/40 - este recomandat pentru utilizarea la motoare Diesel si la motoare pe benzina Acum eu ce sa inteleg... ? Ca mint aia de la Lukoil ? Am zis ca e mai "destept" decat cel de la Rompetrol... Stiu ca ala e mai scump si automat mai bun... dar cat de mult poate sa afectze acest tip de ulei... sau cu cat e mai prost decat Elf sau Mobil.... ? ![]() multumesc. In plus, am citit mai devreme pe la pagina 3 sau 4, nu stiu exact, cum ca in cartea masinii este recomabdat uleiul Elf 10W40. Ca e Elf, Mobil, Esso, Rompetrol sau Lukoil, nu au toate acestea un numitor comun si anume specificatia 10W40... ? This post has been edited by hellcat: 17 Sep 2006, 08:39 |
--------------------
HYUNDAI
i10, full options
2008 A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
|
|
Chrome |
![]()
Post
#222
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 October 05 ![]() |
@hellcat: Poti, te rog, sa ma lamuresti si pe mine de ce e atat de important sa fie ulei sintetic in dCi? Pur si simplu nu inteleg asta. E un motor nu prea nou, nu este f solicitat (raport mare putere/litru), in carte se recomanda si mineral simplu de grad 15w40 (desi nici eu nu as pune din asta) si nici intervalul de revizie nu este unul prelungit (15.000 si mai nou 10.000). La masini pe benzina ce ating puterea maxima la 6000 de ture, unde viteza pistonului este f mare si temperatura in cilindru este mare si fac si revizia la 30.000 de km si au si raport mare putere/litru se recomanda sintetic, in dCi tot sintetic? Din toata gama de uleiuri de masina inseamna ca ar trebui sa ramana cam 30% din produse. Restul sunt produse degeaba.
![]() |
-------------------- Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007 |
|
Flamingo |
![]()
Post
#223
|
![]() Membru "SPARKY Team" Group: Banned Posts: 1.064 Joined: 20 February 06 From: Bucuresti ![]() |
O s aincerc azi sa-l skimb cu unul de 5W40. Daca e mai ieftin ala, ceea ce nu cred, le las lor diferenta, pentru ca deh... daca e mai scump, no problem, platesc... dar totusi, nu inteleg de ce in carte scrie ca e bun si uleiul asta 10W40...
![]() |
--------------------
HYUNDAI
i10, full options
2008 A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
|
|
hellcat |
![]()
Post
#224
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
@Chrome: Pe coperta manualului de utilizare este recomandat tipul de ulei 5w-40 pentru performante optime, protectie maxima in conditiile cele mai severe (cum ar fi o iarna in Romania) si tipul 10w-40 la categoria - alti lubrifianti omologati Renault pentru utilizare normala.
Catalin S. a cerut un sfat, iar eu i-am spus sa nu foloseasca acel ulei Luk pentru ca este prost si nu are nici o tangenta cu motoarele Renault. I-am recomandat un ulei sintetic, care e mai bun decat cel semi-sintetic, - Mobil sau Elf, pentru ca astea sunt marcile pe care le-am vazut eu utilizate pe motoare Renault. Synthetic oil calls upon basic commodities resulting from chemical reactions between complex strong different components. It contains specific additives intended in particular, to maintain the fluidity most stable possible whatever the temperature and to resist oxidation. The mineral lubricant uses basic components coming from the only refining of oil. Less complex, it is less expensive, but its qualities are also less. It resists less better the constraints of the high temperatures of the engine and contains more impurities than synthetic oil. (sursa: lubrifiants.elf.com) |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Chrome |
![]()
Post
#225
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 October 05 ![]() |
Nu te ataca, eu am intrebat nu am dat cu paru'. Stiam ce scrie acolo si am vazut ce e scris pe coperta de la manual. Dar coperta aia am vazut-o si la megane si la laguna si pare una generala. In caietul de intretinere pare mai targetat pe masina respectiva.
Ma nedumireste de ce reno care oricum este un maniac in a schimba subansamble din ce in ce mai mari recomanda elful semisintetic si mai ales ma interesa uleiul potrivit pentru motoare cu performante medii precum cele de la Clio (benzina sau diesel). Era o nelamurire pe care doream sa o clarific. Eu am luat pt revizie tot 10w40 si voiam sa fundamentez decizia de a continua cu asta sau sa trec pe sintetic. Ideea este daca merita nu daca e mai bun ca asta e stiut deja. Asa ulei poti sa pui cel mai scump si sa il schimbi la 5000 ca de daunat nu-i dauneaza masina. Ideea este doar ce merita. La Elf 10W40 am vazut ca este catalogal la B4 si marchetat ca "High Performance" In gama de uleiuri mai are cam 2-3 tipuri peste. 0w, 5w de 2 tipuri parca. In fine, intelegi ideea mea. |
-------------------- Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007 |
|
CGB |
![]()
Post
#226
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
la anu' face si tractorasu' meu 4 anisori. io am doar 33.000km si pana la vara fac...sa zic 40.000km. e musai sa schimb distributia. sau sa mai astept un an? chiar daca masina are 4 ani, n-am 60.000 km totusi.
is adevarate povestile cu uzura cauciucului de la curele dupa 4 ani, sau e vrajeala a serviceurilor? a mai mers cineva cu distributia originala mai mult de 4 ani? |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
r&d |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
Ulei SF/CC si apoi venim si ne plangem ca masina nu mai merge bine... sper ca aia din service sa se fi uitat macar si sa se priceapa si la uleiuri.
Cu mici retineri, as folosi uleiul ala la un diesel din anii 80. |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
lastogogo@gmail.com |
![]() ![]()
Post
#228
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 7 November 06 ![]() |
Am un Renault Clio 1.4 75 CP benzina si ma apropii de revizia la 60000. Am citit tot ce ati scris(cele 8 pagini) si cu riscul sa mi-o taiati cu "citeste mai sus..." va intreb si eu care-i treaba cu piesele luate de la alt service si montate la un service Renault. In ce conditii primesc garantie la ele(si cat e in general garantia). Si va rog sa evitati expresiile de genul "daca sunt produse 'agreate' de renault" ca nu ma lamuriti deloc. Apropo, spuneti-mi si mie va rog cat ma costa 'bielete anti-ruliu' si 'bielet c.v' ca nu am gasit pe nicaieri. Deci, concret: de la ce service pot lua un kit distributie + accesorii, astfel incat sa primesc garantie la un service renault si acolo sa platesc doar manopera. Mersi si be gentle !
|
--------------------
Renault Clio 1.4
clio 1.4 symbol
2001
|
|
lastogogo@gmail.com |
![]()
Post
#229
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 7 November 06 ![]() |
sorry nu e symbol, e de 75CP. este ca a lui 'cmandrei'
|
--------------------
Renault Clio 1.4
clio 1.4 symbol
2001
|
|
ionutmar |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
ideea ar fi ca magazinul de piese iti da garantia pentru piese iar service-ul pentru manopera. Pentru a iti da garantie pt piese trebuie sa fie un service specializat pentru reno, sau un magazin care are un service cu care lucreaza.
masina ne mai fiind in garantie, nu cred ca au vro obiectie service-ul RENO de unde vii cu piesele. |
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
bumlau |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 15 June 06 ![]() |
Am si eu o intrebare. Am fost azi la service renault desi masina nu mai e in garantie si mi-am schimbat filtrele (aer, benzina, ulei), uleiul, kit distributie, curea accesorii. De facturat mi s-a facturat dar nu am stat acolo. Filtrul la 1,2 nici nu prea se vede.Uleiul intr-adevar este alta culoare decat ce aveam, deci clar e schimbat. Distributia iar nu se vede, de unde stiu eu ca nu m-au aburit?Desi cei de la service spun ca la Reno distributie e garantata 60.ooo km sau 4 ani am inteles de la un tip de la Augsburg ca de fapt e garantata 100ooo km.
Mi-au mai facturat si un curatitor frana Berner. Ce-i asta? |
--------------------
Renault
Clio
2001 1.2 16V
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#232
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@lastogogo@gmail.com ...
cmandrei are symbol 1.4 8V 75cp de unde iei piese ![]() garantia pe piese o iei de la magazin si este valabila daca magazinul accepta montarea pieselor la un service autorizat reno (cat garantie ? cat da fiecare magazin in parte) de la service-ul reno vei obtine doar garantie pe montaj care para e 30 zile dar o sa verific si o spun mai exact daca nu zice altcineva inainte |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
wrs |
![]()
Post
#233
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 10 January 06 ![]() |
Eu vad un pic altfel problema cu garantia, si anume: Piesele pe care le aduci le garanteaza(probabil) magazinul de unde le cumperi, montajul il garanteaza service-ul care le monteaza dar ce se intampla cu garantia celorlalte subamsamble cu care piesele aduse intra in contact?
Exemplu: cumperi uleiul de la un magazin care garanteaza ca ce scrie pe eticheta exista si in bidon si nu e contrafacut, mecanicul schimba uleiul corect. In acest caz cum ramane cu garantia motorului? |
--------------------
renault
symbol 1.5dCi 80cp
fidji, 01/2006
|
|
ionutmar |
![]()
Post
#234
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
nu stiu daca aveti cartea de intretinere/service a masinii. am pus intervale de service pe repere dintr-un manual al unui clio bicorp produs/vandut in Franta.
cine o avea dreptate? distributie si accesorii, lichid frana si racire la 120.000km. ![]() This post has been edited by ionutmar: 9 Nov 2006, 17:16 Attached thumbnail(s) oil.jpg ( Size: 82.08k ) Number of downloads: 471 service1.jpg ( Size: 113.86k ) Number of downloads: 472 service2.jpg ( Size: 78.02k ) Number of downloads: 473 |
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
CGB |
![]()
Post
#235
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
pai romanii e mai fraieri. ei trebuie sa bage bani in buzunaru' serviceurilor an de an. daca s-ar putea RR ne-ar recomanda sa facem revizii in fiecare luna. iar uleiul sa-l schimbam saptamanal.
ce sa inteleg eu ca posesor de renault? ca renourile noastre, ale romanilor, is facute din rebuturi si nu tin cat alea din franta. un renault clio bicorp (d-ala vechi) produs in franta nu foloseste aceleasi piese si repere ca unul (un symbol) facut la turci? nu au acelasi motor, aceleasi curele, aceleasi bujii...etc? de ce distributia la aia se schimba la 120.000km si la noi la 60.000? daca era vb de ceva legat de amortizoare,arcuri,directie mai ziceam.dadeam vina pa drumuri. da' distributia cum de nu merge si la noi 120.000? is curelele alea din mamaliga? si uleiu la aia de ce merge 30.000km si la noi doar 15.000? e mai prost uleiu la noi, sau cum? sa deie cineva un mail la RR sa intrebe chestiile astea. as da io, da' deja m-au pus baietii pa lista neagra. |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
SorinN |
![]()
Post
#236
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
@ionutmar: hihihihi ce veste buna mi-ai dat... Al meu Clio e facut in Franta, am 62.000 km si nu am nici o tragere de inima sa bag 20 de mil in distributie... Parca ma simt nintel mai bine acum.
![]() |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Chrome |
![]()
Post
#237
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 October 05 ![]() |
Pana acum uleiul era mai bine sa se schimbe mai des datorita sulfului din carburant care altereaza propietatile acestuia. Acum ca se va generaliza carburant E4 cred ca doar ii imbogatim pe toti din bransa auto.
![]() |
-------------------- Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007 |
|
ionutmar |
![]()
Post
#238
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
clio meu adus din FR, avea 136k km si distributia a fost schimbata la 123k km, la 60k km doar revizie normala.
Cu uleiu e corect la 15 000, vedeti ca si in carte scrie ca daca masin a circula cu oprisi dese, in oras, atunci se recomanda la 15k km. deci al meu a mers 123 k km cu distributia originala, si acu are 142k si banuiesc ca kitul de accesorii e cel original (nu apare mentionat in carnetu de service ca schimbat). 120 000 e o cifra critica.....se schimba distributia, cureaua de accesorii, lichidu de frana si lichidu de racire....o suma destul de importanta. |
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
dizzyY |
![]()
Post
#239
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 6 November 06 ![]() |
la mine , conform facutrii din fra dupa cartea service, distributia a fost schimbata la 60mii..acum are 129k si ar trebuie sa o schimb iar, nu?
|
--------------------
RENAULT
Clio Bicorp
1.5 dci/2003
|
|
r&d |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
In general, la distributie cedeaza rolele mai repede datorita mediului cu praf.
Acesta este moticul pentru care in Romania intervalul de 60k km este luat ca masura de siguranta. Poate sa crape o rola la 70k km sau la 130k km. La fel si in cazul uleiului. Pe de alta parte, este o tendinta accentuata pentru prevenirea poluarii. Se incearca uleiuri biodegradabile etc. Si atunci in loc sa folosesti un ulei care protejeaza mai bine motorul dar este mai instabil (5W40 de ex.), se trece la uleiuri care au stabilitate mai buna in timp (5W30, 0W30 chiar 0W20 in afara Euorpei), care chiar daca nu protejeaza motorul la fel de bine in primii 10k km ca is un 0W40 sau 5W40, ca avea aceleasi proprietati si dupa 20 sau 30k km, ajungandu-se la un interval de schimb de pana la 50k km. Poluare mai mica, uzura ceva mai mare. |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 11:48 |