Apasare Frana/scade Turatia Relanti?
![]() ![]() ![]() |
Apasare Frana/scade Turatia Relanti?
Cobra |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 June 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Megane 1
RT
Hatchback
- B
|
|||
Liviu |
![]()
Post
#2
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Da .. e normal.
Pompa de servofrana functioneaza pe baza de vacuum. Vacuumul e creat de rampa de admisie aer. In clipa cand apesi frana, motorul "se opinteste" sa creeze vacuumul necesar si pana compenseaza ralantiul electronic (2-3 sec in cel mai rau caz) o sa simti o scadere de turatie. Acelasi lucru s-ar fi intamplat la pornirea aerului conditionat daca ar fi fost cu comanda mecanica. Dar in cazul lui, cand apesi pe ON, computerul de bord stie ca urmeaza un soc mecanic si pregateste ralantiul inainte de a cupla ambreiajul pompei de aer. Pori in schimb sa simti un usor tremurat al relantiului (eu nu am vazut nici o masina care sa nu faca asa ceva, inclusiv Chrysler 300C) daca pornesti brusc proiectoarele de ceata si faza lunga de exemplu. Sau daca invarti brusc de volan stand pe loc (servodirectia fiint electrica). Totul se reduce la ce soc provoci motorului si cat de repede compenseaza ralantiul automat. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
volhov |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 May 05 From: Sf.Gheorghe ![]() |
Am patit ceva similar la R11 si problema era de la furtunul dintre pompa centrala de frana si galeria de admisie.
S-a rezolvat cu inlocuirea furtunului si/sau a garniturii de pe pompa de frana care etansa cuplarea furtunului la pompa de frana. |
--------------------
Renault Clio
Symbol
2005 Clio Symbol dCi/65
|
|
cipman |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Ai uitat sa scrii ce ai spus inainte de "deci". Tii numai pt. tine?
Banuiesc ca n-ai fost curios pana acum sa afli cum functioneaza o servofrana. Daca folosesti frana (servo mecanismul) "consumi" din depresiunea din avalul clapetei de aer. Mai intra aer si prin alta parte decat in mod obisnuit. Asa ca toate se dau peste cap. Pozitia clapetei, depresiune, cantit. optima de benzina si inca vreo 3 chestii sunt legate intre ele. Daca alterezi una din ele se da totul peste cap. Inteleg ca esti la prima masina pe benzina si/sau servofrana ca altfel ai fi remarcat pana acum fenomenul. La diesel nu se intampla pt. ca ai pompa de vacuum. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
raducu68 |
![]()
Post
#5
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Oricum, mi se pare exagerat sa scada pina la 500. Eu n-am observat niciodata asa o scadere, mi se pare foarte mult.
|
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
Cobra |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 June 04 From: Bucuresti ![]() |
deci este absolut normal? aveam o supernova care avea servofrana si nu facea asa... oricum mi se pare ca scade cam mult, aproape se opreste motorul... sigur nu este defect?
|
--------------------
Megane 1
RT
Hatchback
- B
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Fa-i o verificare in service. Mi se pare cam mult sa scada pana la 500 si motorul sa dea semne de oprire (balbaiala mare). Normal trebuie sa simti o usoara vibratie (scurta) cu o scadere mica a relantiului.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
Liviu |
![]()
Post
#8
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
@cobra: Am spus ca e normal sa scada putin turatia .. daca tu spui ca aproape se opreste motorul inseamna ca trebuie sa faci o vizita in service.
@cipman: cu cine vorbeai mai sus ? |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
cipman |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
cu cobra. am postat simultan.
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
Cobra |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 June 04 From: Bucuresti ![]() |
nasol
![]() |
--------------------
Megane 1
RT
Hatchback
- B
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Pai ar putea sa fie cam ce ti-a spus Volhov.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
rombu |
![]()
Post
#12
|
![]() FOR SALE Group: Members Posts: 586 Joined: 20 August 04 From: Bucuresti ![]() |
aveam trepidatii la tico cand bagam picioru in frana la relanti..da la megan nu am simtit niciodata nimik.,...si nici la fazele in care aprindeam faruri si kestii (am avut la un moment dat becuri de 100w) si nu tremura acu deci mai mult ca sigur ca are un furtun sarit sau care nu mai e etansh
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 Confort Dynamique Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004 Bucuresti |
|
raducu68 |
![]()
Post
#13
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat azi cu atentie: nici o scadere de turatie la apasarea frinei la ralanti. Fugi la serviz!
|
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
Liviu |
![]()
Post
#14
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Cobra .. despre ce masina vorbim noi aici ? e Renault sau Supernova ?
Intreb asta caci am vazut un thread exact pe aceeasi tema deschis de un user pe nume "cobra" pe Daciaclub .. la sectiunea Probleme tehnice Supernova. Soune-ne despre ce masina e vorba .. ca sa stim ce sa raspundem ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
raducu68 |
![]()
Post
#15
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca-i tare asta!
![]() ![]() ![]() Cobra, tu chiar ai SN ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Acelasi topic si pe masini.ro, facut cu copy/paste, pus de dan49099 pe sectiunea Renault.
Concluzie 2-1 pt. Renault. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
dadu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 June 05 ![]() |
chestia asta am patit-o si eu rau de tot cand am trecut de la berlina la solniţă. mi-a luat ceva pana am inteles de ce scade turatia mereu, nu de putine ori mi s-a oprit motorul.
|
-------------------- Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege Peugot 207 1.6 hdi 90cp, Sport |
|
Cobra |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 June 04 From: Bucuresti ![]() |
am megane 1 bre
![]() ![]() am pus si acolo pentru ca am presupus ca este o problema care apare nu neaparat la o marca, ci poate ca este ceva comun la servofrane dupa ce mi s-a raspuns aici. vroiam cat mai multe pareri inainte de a ma duce la service anyway, am vorbit la serus si mi-au zis si ei ca cica este normal. mie nu mi se pare totusi normal sa coboare asa de mult. o sa vad cand am programare cu ea la ei, ca mai am o problema cu ventilatoru care nu sufla, si vreau sa imi faca o constatare... s-o fi ars motoru' cica ie vreo 12 milioane ![]() poate se uita si la turatie cu ocazia asta... chiar: cand te duci la o constatare pe electric (vezi ventilator) iti baga masina pe calculator? si pot sa vada si daca mai sunt alte probleme? sau aia este alta mancare de peste, alta cheltuiala, etc? merci This post has been edited by cobra: 16 Jun 2005, 08:10 |
--------------------
Megane 1
RT
Hatchback
- B
|
|
meganusedanu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 8 April 05 ![]() |
la mine nu se misca acul cand apas frana-e neclintit
|
--------------------
renault megane 2
sedan
2003 megane sedan 82hp
|
|
BestiaL |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 163 Joined: 19 February 05 ![]() |
Nici la mine nu scade turatia de relanti cand apas pe frana. DELOC!
|
-------------------- Megane Sedan Privillege
1,6 16V. |
|
caktuss |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
am facut si eu experimentul: cu motorul la ralanti, am apasat frana - spre surprinderea mea, acus s-a dus putin in sus, dupa care a revenit la pozitia normala
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
1.6 16v 05-2005
- numar cu gaura m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
Lex Luthor |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.112 Joined: 25 April 05 ![]() |
Nici la mine nu se misca acul de la turometru cand apas pe frana la relanti.
|
--------------------
----
----
---- ---
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Relanti in mers(adica scos din viteza si fara acceleratie) sau pe loc?
|
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
hathazy |
![]() ![]()
Post
#24
|
![]() Ex. Daciot---iubesc Dacia si prima finta purtatoare de vagin din Group: Members Posts: 209 Joined: 20 March 09 ![]() |
problema este o duza de plastic , nu stiu cum se zice exact dar o sa il gasesti la capatul furtunului care intra in oala de la servo(chestia aia mare rotunda din compartiment motor de care este prinsa vasul cu lichid de frana)acel plastic costa 5 lei si are rolul de reglare mi se pare mie.am patito si eu la berlina din avatarul meu.nu este normal sa scada turatia!!!la meganul din semnatura nici nu pasaie.
in cel mai rau caz daca nici asa nu se rezolva este o problema cu acea oala adica piesele din interiorul ei...dar nu bag mana in foc mai intai schimba acea diuza de plastic nu e o avere |
--------------------
Renault Megane 1
miros a motorina mereu
1997, inmatricula t99
- SJ 89 TOM
|
|
Mrija |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
M-ati facut curios, am fost al masina si am apasat pedala de frana, imi creste turatia pana la approx 1200 de ture, nu scade :/
|
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
hathazy |
![]() ![]()
Post
#26
|
![]() Ex. Daciot---iubesc Dacia si prima finta purtatoare de vagin din Group: Members Posts: 209 Joined: 20 March 09 ![]() |
at undeva trage aer fals, verifica furtunul sa nu fie crapat, acel mic plastic sa fie in regula fara crapaturi.....
|
--------------------
Renault Megane 1
miros a motorina mereu
1997, inmatricula t99
- SJ 89 TOM
|
|
betamax |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost fãcutã.. ![]() |
Piesa aia de plastic nu este duza, este o supapa. Intr-adevar ieftina. Dupa demontarea de pe furtun se poate verifica sufland in ea, intr-un sens trebuie sa permita trecerea aerului, in sens invers nu. Bafta.
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
AgLiAn |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 27 June 11 From: Iasi/Cluj ![]() |
O problema asemanatoare am si eu. Am facut saptamana trecuta revizia de 70.000 km, unde am schimbat si distributia.
Acum, problema e ca daca merg si pun frana incat sa ma opresc, turatia motorului scade undeva putin sub 900 turatii. Simt motorul ca incepe sa trepideze, dupa care urca usor pana pe la 950 turatii. Si patesc asta doar in prima jumatate de ora de mers cu ea, cat e motorul rece. E normal? Sau ar trebui sa merg cu ea in service? Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP This post has been edited by AgLiAn: 9 Dec 2012, 17:47 |
--------------------
Renault
Megane II Privilege
2007, 1.9 DCi, 131 CP 09.06.2008 - 07.03.2011.: VW Passat B3 (35i) 1992, 1.8 berlina, 90 CP
20.06.2011 - prezent: Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP |
|
jas2 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Nici la mine nu scade turatia cand apas frana...
Ar mai putea fi de la faptul ca"fura" curent la lampile din spate din lipsa de masa a sistemului. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
AgLiAn |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 27 June 11 From: Iasi/Cluj ![]() |
Rectific ce-am spus mai sus, turatia scade la 800 rpm (nu am vazut ca liniile turometrului sunt din 200 in 200 rpm).
|
--------------------
Renault
Megane II Privilege
2007, 1.9 DCi, 131 CP 09.06.2008 - 07.03.2011.: VW Passat B3 (35i) 1992, 1.8 berlina, 90 CP
20.06.2011 - prezent: Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 14:20 |