Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Apasare Frana/scade Turatia Relanti?

Cobra
post 14 Jun 2005, 18:26
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




Deci am observat si eu ca am problema asta:
Cand apas pe frana, imi scade (variaza de fapt) turatia de relanti cam pana spre 500 de ture. daca apas de mai multe ori, joaca acu ala sus/jos de innebuneste...
vreo idee cineva?
merci


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 14 Jun 2005, 18:43
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Da .. e normal.
Pompa de servofrana functioneaza pe baza de vacuum. Vacuumul e creat de rampa de admisie aer. In clipa cand apesi frana, motorul "se opinteste" sa creeze vacuumul necesar si pana compenseaza ralantiul electronic (2-3 sec in cel mai rau caz) o sa simti o scadere de turatie.

Acelasi lucru s-ar fi intamplat la pornirea aerului conditionat daca ar fi fost cu comanda mecanica. Dar in cazul lui, cand apesi pe ON, computerul de bord stie ca urmeaza un soc mecanic si pregateste ralantiul inainte de a cupla ambreiajul pompei de aer.

Pori in schimb sa simti un usor tremurat al relantiului (eu nu am vazut nici o masina care sa nu faca asa ceva, inclusiv Chrysler 300C) daca pornesti brusc proiectoarele de ceata si faza lunga de exemplu. Sau daca invarti brusc de volan stand pe loc (servodirectia fiint electrica).

Totul se reduce la ce soc provoci motorului si cat de repede compenseaza ralantiul automat.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volhov
post 14 Jun 2005, 18:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 May 05
From: Sf.Gheorghe




Am patit ceva similar la R11 si problema era de la furtunul dintre pompa centrala de frana si galeria de admisie.
S-a rezolvat cu inlocuirea furtunului si/sau a garniturii de pe pompa de frana care etansa cuplarea furtunului la pompa de frana.


--------------------
Renault Clio Symbol 2005
Clio Symbol dCi/65
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 14 Jun 2005, 18:49
Post #4


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Ai uitat sa scrii ce ai spus inainte de "deci". Tii numai pt. tine?

Banuiesc ca n-ai fost curios pana acum sa afli cum functioneaza o servofrana.
Daca folosesti frana (servo mecanismul) "consumi" din depresiunea din avalul clapetei de aer. Mai intra aer si prin alta parte decat in mod obisnuit. Asa ca toate se dau peste cap. Pozitia clapetei, depresiune, cantit. optima de benzina si inca vreo 3 chestii sunt legate intre ele. Daca alterezi una din ele se da totul peste cap.

Inteleg ca esti la prima masina pe benzina si/sau servofrana ca altfel ai fi remarcat pana acum fenomenul. La diesel nu se intampla pt. ca ai pompa de vacuum.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 14 Jun 2005, 19:07
Post #5


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Oricum, mi se pare exagerat sa scada pina la 500. Eu n-am observat niciodata asa o scadere, mi se pare foarte mult.


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cobra
post 14 Jun 2005, 19:09
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




deci este absolut normal? aveam o supernova care avea servofrana si nu facea asa... oricum mi se pare ca scade cam mult, aproape se opreste motorul... sigur nu este defect?


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 14 Jun 2005, 19:19
Post #7


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Fa-i o verificare in service. Mi se pare cam mult sa scada pana la 500 si motorul sa dea semne de oprire (balbaiala mare). Normal trebuie sa simti o usoara vibratie (scurta) cu o scadere mica a relantiului.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 14 Jun 2005, 19:42
Post #8


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




@cobra: Am spus ca e normal sa scada putin turatia .. daca tu spui ca aproape se opreste motorul inseamna ca trebuie sa faci o vizita in service.

@cipman: cu cine vorbeai mai sus ?


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 14 Jun 2005, 20:50
Post #9


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




cu cobra. am postat simultan.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cobra
post 14 Jun 2005, 21:00
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




nasol sad.gif dar cam ce ar putea fi?


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 15 Jun 2005, 12:47
Post #11


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Pai ar putea sa fie cam ce ti-a spus Volhov.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombu
post 15 Jun 2005, 19:28
Post #12


FOR SALE


Group: Members
Posts: 586
Joined: 20 August 04
From: Bucuresti




aveam trepidatii la tico cand bagam picioru in frana la relanti..da la megan nu am simtit niciodata nimik.,...si nici la fazele in care aprindeam faruri si kestii (am avut la un moment dat becuri de 100w) si nu tremura acu deci mai mult ca sigur ca are un furtun sarit sau care nu mai e etansh


--------------------
Renault Megane 2 2004 Confort Dynamique
Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 15 Jun 2005, 19:59
Post #13


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




M-am uitat azi cu atentie: nici o scadere de turatie la apasarea frinei la ralanti. Fugi la serviz!


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 15 Jun 2005, 20:14
Post #14


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Cobra .. despre ce masina vorbim noi aici ? e Renault sau Supernova ?
Intreb asta caci am vazut un thread exact pe aceeasi tema deschis de un user pe nume "cobra" pe Daciaclub .. la sectiunea Probleme tehnice Supernova.

Soune-ne despre ce masina e vorba .. ca sa stim ce sa raspundem smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 15 Jun 2005, 20:22
Post #15


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Hai ca-i tare asta! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Cobra, tu chiar ai SN smile.gif Rai tu sa fii de poznash... laugh.gif


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 15 Jun 2005, 21:01
Post #16


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Acelasi topic si pe masini.ro, facut cu copy/paste, pus de dan49099 pe sectiunea Renault.
Concluzie 2-1 pt. Renault.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu
post 15 Jun 2005, 21:17
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 495
Joined: 10 June 05




chestia asta am patit-o si eu rau de tot cand am trecut de la berlina la solniţă. mi-a luat ceva pana am inteles de ce scade turatia mereu, nu de putine ori mi s-a oprit motorul.


--------------------
Megane2.1 Sedan
1.5 dci 100cp, Lux Privilege
Peugot 207
1.6 hdi 90cp, Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cobra
post 16 Jun 2005, 08:08
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




am megane 1 bre smile.gif mai, mai ce detectivi sunt pe aici smile.gif
am pus si acolo pentru ca am presupus ca este o problema care apare nu neaparat la o marca, ci poate ca este ceva comun la servofrane dupa ce mi s-a raspuns aici.
vroiam cat mai multe pareri inainte de a ma duce la service
anyway, am vorbit la serus si mi-au zis si ei ca cica este normal. mie nu mi se pare totusi normal sa coboare asa de mult. o sa vad cand am programare cu ea la ei, ca mai am o problema cu ventilatoru care nu sufla, si vreau sa imi faca o constatare... s-o fi ars motoru' cica ie vreo 12 milioane sad.gif
poate se uita si la turatie cu ocazia asta...


chiar: cand te duci la o constatare pe electric (vezi ventilator) iti baga masina pe calculator? si pot sa vada si daca mai sunt alte probleme? sau aia este alta mancare de peste, alta cheltuiala, etc?

merci

This post has been edited by cobra: 16 Jun 2005, 08:10


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganusedanu
post 16 Jun 2005, 15:00
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 8 April 05




la mine nu se misca acul cand apas frana-e neclintit


--------------------
renault megane 2 sedan 2003
megane sedan 82hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BestiaL
post 16 Jun 2005, 22:00
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 19 February 05




Nici la mine nu scade turatia de relanti cand apas pe frana. DELOC!


--------------------
Megane Sedan Privillege
1,6 16V.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 17 Jun 2005, 17:56
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




am facut si eu experimentul: cu motorul la ralanti, am apasat frana - spre surprinderea mea, acus s-a dus putin in sus, dupa care a revenit la pozitia normala blink.gif


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lex Luthor
post 22 Jun 2005, 08:58
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.112
Joined: 25 April 05




Nici la mine nu se misca acul de la turometru cand apas pe frana la relanti.


--------------------
---- ---- ----
---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 23 Jun 2005, 20:33
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Relanti in mers(adica scos din viteza si fara acceleratie) sau pe loc?


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hathazy
post 12 Feb 2011, 02:08
Post #24


Ex. Daciot---iubesc Dacia si prima finta purtatoare de vagin din


Group: Members
Posts: 209
Joined: 20 March 09




problema este o duza de plastic , nu stiu cum se zice exact dar o sa il gasesti la capatul furtunului care intra in oala de la servo(chestia aia mare rotunda din compartiment motor de care este prinsa vasul cu lichid de frana)acel plastic costa 5 lei si are rolul de reglare mi se pare mie.am patito si eu la berlina din avatarul meu.nu este normal sa scada turatia!!!la meganul din semnatura nici nu pasaie.

in cel mai rau caz daca nici asa nu se rezolva este o problema cu acea oala adica piesele din interiorul ei...dar nu bag mana in foc

mai intai schimba acea diuza de plastic nu e o avere


--------------------
Renault Megane 1 miros a motorina mereu 1997, inmatricula t99 - SJ 89 TOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 12 Feb 2011, 02:18
Post #25


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




M-ati facut curios, am fost al masina si am apasat pedala de frana, imi creste turatia pana la approx 1200 de ture, nu scade :/


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hathazy
post 12 Feb 2011, 02:35
Post #26


Ex. Daciot---iubesc Dacia si prima finta purtatoare de vagin din


Group: Members
Posts: 209
Joined: 20 March 09




at undeva trage aer fals, verifica furtunul sa nu fie crapat, acel mic plastic sa fie in regula fara crapaturi.....


--------------------
Renault Megane 1 miros a motorina mereu 1997, inmatricula t99 - SJ 89 TOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 12 Feb 2011, 13:11
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost fãcutã..




Piesa aia de plastic nu este duza, este o supapa. Intr-adevar ieftina. Dupa demontarea de pe furtun se poate verifica sufland in ea, intr-un sens trebuie sa permita trecerea aerului, in sens invers nu. Bafta.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AgLiAn
post 9 Dec 2012, 17:45
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 27 June 11
From: Iasi/Cluj




O problema asemanatoare am si eu. Am facut saptamana trecuta revizia de 70.000 km, unde am schimbat si distributia.

Acum, problema e ca daca merg si pun frana incat sa ma opresc, turatia motorului scade undeva putin sub 900 turatii. Simt motorul ca incepe sa trepideze, dupa care urca usor pana pe la 950 turatii. Si patesc asta doar in prima jumatate de ora de mers cu ea, cat e motorul rece.

E normal? Sau ar trebui sa merg cu ea in service?

Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP


This post has been edited by AgLiAn: 9 Dec 2012, 17:47


--------------------
Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP
09.06.2008 - 07.03.2011.: VW Passat B3 (35i) 1992, 1.8 berlina, 90 CP
20.06.2011 - prezent: Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 10 Dec 2012, 04:54
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Nici la mine nu scade turatia cand apas frana...
Ar mai putea fi de la faptul ca"fura" curent la lampile din spate din lipsa de masa a sistemului.


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AgLiAn
post 10 Dec 2012, 09:37
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 27 June 11
From: Iasi/Cluj




Rectific ce-am spus mai sus, turatia scade la 800 rpm (nu am vazut ca liniile turometrului sunt din 200 in 200 rpm).


--------------------
Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP
09.06.2008 - 07.03.2011.: VW Passat B3 (35i) 1992, 1.8 berlina, 90 CP
20.06.2011 - prezent: Renault Megane II Privilege 2007, 1.9 DCi, 131 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 14:20
Dacia