Ce Fel De Motorina Puneti In Dci?
![]() ![]() ![]() |
Ce Fel De Motorina Puneti In Dci?
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#151
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
poseidon06 |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Off....am fost la munte in weekend, si la brasov, la un rompetrol am facut plinul cu motorina efix euro 5. Inainte de asta, numai la OMV am pus, si masina a mers super. Acum dupa ce am facut plinul asta, am ajuns in bucuresti si cand am dat sa pornesc motorul dupa ce ma oprisem la un magazin, am vazut ca a invartit o gramada pana sa o ia. Vad ca si astazi la fel de greu a pornit de cate ori am plecat cu masina. Adica invarte mult pana sa porneasca si o ia greu asa, nu stiu cum sa explic...sper ca m-ati inteles.
Ce sa fac? Ma gandesc ca o fi fost apa in motorina, sau de ce naiba sa faca asa deodata? O sa astept pana se duce toata motorina asta si sa pun din nou de la OMV, sper doar sa nu aiba apa multa sa imi strice ceva.... |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
bashtalu |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
acum o saptamana am bagat de la OMV de la antiaeriana colt cu sos alexandriei jumatate de rezervor, am completata pana la plin....apoi dupa 1 zi am observat ca masina nu mai trage...pur si simplu nu mai urca in viteza asa cum era de obicei, nu mai e asa de sprintena. am fost la omv pantelimon si le-am aratat bonul sa se convinga ca de la ei am bagat si nu a stiut sa-mi spuna de ce. ca sa nu ma complic prea tare am luat un aditiv, l-am bagat in rezervor si parca se simte ceva imbunatatiri. cel de la omv pantelimon mi-a recomandat sa astept pana o consum si apoi sa nu mai bag sprint diesel, sa bag premium diesel, motorina lor de vara, cea care o inlocuieste pe cea de iarna alpin diesel...e mai scumpa un pic, dar o sa fac plinul cu ea dupa golire sa vad cum merge masina.
precizez ca eu bag numai de la omv-sprint diesel. |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
Dupa cum am mai zis, numai premium/alpin diesel. Si pt ca tot consuma "nesimtit de putin" in oras, am bagat aproape numai de la OMV Baneasa. Cred ca am mai pus de la OMV Gara de Nord si o data de la OMV Unirii (insa dupa ce au schimbat intre ele statiile OMV si MOL) nu am mai calcat pe acolo.
Am pus si eu o data de la Lukoil si a tras naspa masina. In tara, incerc sa gasesc cate un OMV mai mare sau daca nu macar un PetromV mare. |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
vlad_laguna |
![]()
Post
#155
|
Membru autentic Group: Members Posts: 439 Joined: 18 December 06 ![]() |
nu stiu cum va merge masina fratilor cu motorina de la OMV.eu am bagat 10 litri si am mers cu ea fix 180 de km (slatina-bucuresti). plus ca facea ca tractoru' masina. apoi am bagat euro diesel 4 de la petrom si mergea ca unsa. consum 5.4 % pe bucuresti-rm-sarat(buzau). este groaznica motorina de la OMV.nu mai bag de aia cat oi trai.
![]() |
--------------------
VW
Passat 3C
2006
- OT-03-VTG VW Passat 3C-2006, 140 CP
|
|
Duyu |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Din cate observ parerile sunt impartite!
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
poseidon06 |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Am aflat de ce pornea greu in urma agravarii situatiei: mesajul "INJECTION FAULT" + STOP si pornire din ce in ce mai grea. Concluzia in urma testarii la service: s-a gasit injectorul 1 stricat. S-a inlocuit (11 mil 200 ROL), acum sper sa mearga in regula. Nu motorina a fost cauza cred....cei de la service mi-au zis ca motorina arata ok, cea de la rompetrol pe care o pusesem ultima data. Nu avea apa in ea. Se poate sa fi fost mizerie in rezervor si acum sa fi fost doar o coincidenta cu plinul acesta. Bine ca s-a rezolvat, sper sa nu mai am probleme pentru ca remedierea lor e foarte costisitoare
![]() |
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
semit |
![]()
Post
#158
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Rompetrol EFIX Diesel Euro 4.. pret ok.. performante OK... consum nici prea prea nici foarte foarte
![]() ![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
OMV - MOL - ROMPETROL gazele cu asta parca miroase altfel.
Eu, sa fiu sincer, nu am prea am simtit nici o diferenta intre ele, exceptand mirosul. Euro 4, euro 5, cu toate merge motorul bine si are vlaga. Sunt eu prea putin pretentios sau am nimerit "esantioane" bune ? N-am urmarit prea atent consumul (4,5 - 4,6 la ultimii 3000 Km cu 46 Km/h) si nici n-am fost "exclusivist", poate de asta nu am simtit diferente. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
441529 |
![]()
Post
#160
|
![]() Administrator de blocuri Group: Members Posts: 160 Joined: 14 January 07 From: Comuna Bucuresti ![]() |
Am citit si eu topicul de la cap la coada si am o intrebare.
Mai baieti, cu atatea probleme si motive de stres legate de motorina, filtre si alte alea, nu va pare rau ca aveti diesel? Sau compenseaza consumul mai mic si va impacati cu ideea? |
--------------------
Renault Megane
Nissan Pathfinder 2.5 dci SE+ 174 CP
Nissan Urvan 2.4i
|
|
SANDRINO |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 252 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu imi pare rau chiar deloc !!! Eu am bagat numai premium diesel de la OMV ( cu o singura exceptie) si nu am avut nici o problema pina acum . Nu trai cu impresia ca daca ai benzinara nu o sa gasesti nici o benzina proasta , cu gunoaie,apa sau "alte alea" care sa iti faca probleme la filtre sau injectoare ! La noi cel putin consumul e cu bun simt !
![]() Am bagat odata de la petrom si m-am jurat ca nu mai calc pe la ei. Nu mai tragea deloc si abia am asteptat sa o termin !!! |
--------------------
RENAULT
Kadjar
Intens 1.3 140 EDC GPF - 2019
- B
|
|
AlexC |
![]()
Post
#162
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Si eu bag numai de la Rompetrol (Euro4), dar am aflat abia dupa revizia de 20.000km ca daca tai in doua filtrul de motorina pot sa imi dau seama cat de buna sau proasta era motorina folosita.
Mie imi place cum merge cu asta si pe asta merg, asta mi-a fost si recomandata cand am luat masina. |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
lucien |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
A cerut pana acum cineva clarificari cu privire la noua politica in domeniul combustibililor de la firma Renault :
Spicuiri din mass media - incepand cu anul 2008 se vor introduce treptat in combustibilii fosili o parte ( incepand cu 2 %, pana la 20 % - preconizat 2020 ) de biocombustibili . Cum va afecta acest lucru componentele motorului aflate in contact cu acest tip de combustibil ( este compatibil motorul dci cu aceasta motorina ) ? Astept raspunsurile dumneavoastra cu deosebit interes, mai ales ca deja a aparut pe piata un combustibil cu 2 % biodiesel. http://www.antena3.ro/index.php?left_choose=bss&id=34924 |
--------------------
Renault
Megane sedan
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
- PH -- xxx
|
|
poseidon06 |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 994 Joined: 11 February 07 From: Bucuresti ![]() |
@lucien, daca dadeai un SEARCH, gaseai cam asa ceva: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=72958&hl=biodiesel
|
--------------------
Opel
Astra J
2.0 CDTI Cosmo 2012, AFL+Flexride Megane II Sedan 1.6 16V 2004, Authentique
Ex Renault Megane II Hatch 1.9 Dci 2003, Expression, ESP; |
|
lucien |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
Multumesc poseidon dar link-urile nu rezolva intrebarea pusa de mine, am plecat deja de la premiza ca ca un 2% biodiesel nu ar fi o problema - dar peste 10 % ?? - unde este limita ( cam la aceasta am facut referire mai ales ca am de gand o durata de utilizare a masinii de peste 7 ani ).
|
--------------------
Renault
Megane sedan
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
- PH -- xxx
|
|
alumoi |
![]()
Post
#166
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 12 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Numai EuroDiesel Lukoil incepind cu decembrie 2006 (de cind am luat-o
![]() |
--------------------
Renault
Laguna Estate
1.9dCI - 2001
|
|
lucien |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
Nu este o recomandare generalizata a topicului ci doar propuneri individuale. Dar, totusi , o recomandare ,, oficiala " ???? Ma intereseaza in special de la posesorii de euro 4. Care este diferenta intre euro 4 si euro 5 ( nu ca pret ci ca , sa zicem, consum, functionare mai silentioasa, depuneri, pornire mai usoara si de procentul de biodiesel pe care il contine motorina euro 4 ). Multumiri anticipate.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
- PH -- xxx
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Diferenta de functionare a motorului eu nu am observat. Asta iarna, am pus euro5 de la OMV. Cica este adusa in containere sigilate din Austria. Nici o diferenta nu am constatat in functionarea motorului si nici la consum.
Problema e destul de cetoasa, ca sa zic asa, cu motorinele euro4 si euro5. In sensul ca noi, "prostimea", nu avem informatii precise, oficiale, despre ce motorina e mai indicata pentru motoare. Eu am motor euro3; cei de la renault mi-au spus ca pot pune si e4, si e5. E5 e mai ecologica, are un continut mai scazut de sulf; dupa unele opinii, are proprietati de lubrefiere mai scazute, ce ar putea duce, in situatia unei utilizari indelungate, la defectiuni ale sistemului de injectie (celebra pilitura). In consecinta, eu pun doar euro4. Daca ai motor euro4, cred ca poti pune motorina euro5. Nu stiu, e o ceata totala, din lipsa de informatii clare. Si se zice ca motorina euro5 nu are nevoie de adaos de ulei de rapita pina la 2%. |
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
semit |
![]()
Post
#169
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Stimate coleg, tin sa va dezamagesc dar chiar si acea mult trambitata motorina Euro5 este produsa in ROMANIA, doar la inceput a fost adusa din Austria...
![]() ![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
lucien |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru Group: Members Posts: 158 Joined: 29 May 07 ![]() |
Multumiri semit si collinro2, stiam de combustibil ca e produs in RO, dar : este mai bine de alimentat cu eu 4 sau cu eu 5 ( precizez ca am motor conform eu 4 ) . Ceva argumente ???
|
--------------------
Renault
Megane sedan
an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege
- PH -- xxx
|
|
semit |
![]()
Post
#171
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Baga Euro 4 linistit.. cat timp aia e norma masinii.. si cea Euro 5 costa mai mult.. de ce sa platesti mai mult pentru acelasi lucru? Cu Euro 5 n-o sa ai nici 100 de cai in plus nici consum mai mic, dimpotriva...
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
sourie2004 |
![]()
Post
#172
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 21 April 06 ![]() |
Se zice ca 85% din uzura motorului se acumuleaza la pornire si este de origine acida. La pornire prin ardere SO2 si H2O ->H2SO4 se ridica in partea de sus a cilindrului neacoperit de ulei -> uzura. Restul de 15% uzura e de origine abraziva.
De aici rezulta un avantaj in alimentarea cu Euro5, mai putin sulf, mai putin acid, viata mai lunga pt motor, emisii mai reduse. La partea cu lubrefierea nu stiu ce sa zic, dar banuiesc ca daca ar fi fost o problema cu asta, producatorii ar fi specificat clar in cartea tehnica tipul de motorina de folosit, avand in vedere ca standardele de emisie is cunoscute din 1992 si merg pana in 2015 la Euro6. Credeti ca o masina produsa in 2000 nu s-au gandit producatorii ca e posibil sa functioneze si in 2015 si ca va trebui alimentata cu Euro6? Adaugat la edit: http://www.rompetrol.com/cms/rompetrol_com...o5_motorina.pdf http://www.rompetrol.com/cms/rompetrol_com...ix%20Diesel.pdf http://www.lukoil.ro/marketing/01%20Motori...0L%20Diesel.pdf http://www.lukoil.ro/marketing/02%20Motori...0L%20Diesel.pdf M-am uitat si eu la motorinele de mai sus si concluzionez ca: 1.Toate au acelasi coeficient de lubrifiere ( 460 ) -> nu este nici o diferenta Euro4, Euro5, deci din pct meu de vedere mitul cu pompa nelubrifiata e "busted" 2.Motorina de top de la Lukoil e echivalenta cu Efix-ul Rompetrol dpdv calitativ, dar nu si la pret. Mult mai avantajos de alimentat cu Efix. 3. Mitul cu masina e mai nervoasa daca e alimentata cu Euro5. Non sens, si Euro4 si Euro5 au aceleasi cifre/indici cetanici (51/46 ) deci se obtine o cantitate de energie echivalenta. Singura diferenta poate proveni din masluirea motorinei la statia de pompare sau din falsa impresie ca daca ai dat bani mai multi trebuie sa fie mai buna si sa mearga mai bine. O sa vad si cu OMV cum sta treaba ca vad ca sunt multi fani in zona. Concluzie pt mine cel putin. 1.Raman la Euro4 (Efix diesel), intotdeauna din benzinarii noi si pe cat posibil de unde am mai luat si a fost ok. 2.Diferenta de pret intre Euro4 si Euro5 este doar de poluare si de pret(posibil datorat costurilor de rafinare mai ridicate) 3.Cine tine la natura sa bage Euro5 ![]() This post has been edited by sourie2004: 15 Jul 2007, 01:16 |
--------------------
Clio Symbol
1.5 Dci
2005 80Cp
|
|
sorin_ |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 7 July 06 From: Constanta ![]() |
Ai perfecta dreptate sourie.
Numai ca, lubrefierea scade la E5 fata de E4. Se pare ca acest continut de sulf total (de la 50 la 10 mg/kg) are si proprietati de lubrefiere. De aceea, in toate motorinele de pe piata, toate companiile baga aditivi/chimicale care sa imbunatateasca cifra si indice cetanica/TLF (tempepratura limita de filtrabilitate), CP (punct de tulburare)/lubrefiere etc. Si acesti aditivi/chimicale nu sunt de acum. Doar ca intre timp s-au schimbat. Si da, asa este. Costul de producere E5 este mai mare. Dar E5 este o conditie de mediu, a UE la care ne vom conforma si noi. Si vor veni si alte reglementari, de data aceasta pe continutul de aromatice. In concluzie, E5 este diferit fata de E4 la sulf. Atat ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007 Dynamique 1.4 16v + clima
- CT
|
|
sourie2004 |
![]()
Post
#174
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 21 April 06 ![]() |
Ok, ca sa ramana precizat pt ca am vazut in multe locuri pe forum ca Euro5 mai uscat ca Euro4.Nu cred ca nimeni alimenteaza cu motorina direct din rafinarie inainte de a fi aditivata. Folosirea aceastei afirmatii induce pe multi in eroare si cred ca motorina la pompa e diferita. In rafinarie la Euro5 chiar daca scade coeficientul de lubrifiere datorita eliminarii sulfului acesta este adus inapoi la valoarea de 460 prin aditivare, iar noi la pompa cumparam produsul aditivat. Iar concluzia mea era ca Euro4 = Euro5 din pct de vedere al lubrefierii, deci nu ar trebui sa schimbe cu nimic functionarea in parametri a injectoarelor sau a motorului.
|
--------------------
Clio Symbol
1.5 Dci
2005 80Cp
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
din pacate am observat ca si mult recomandata motorina de la omv, la o anumita perioada, trebuie sa-i mai adaug un aditiv, altfel imi creaza probleme, si alternez sprint diesel cu premium diesel....
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
dannyel |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 6 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am alimentat pana acum numai de la OMV - premium diesel.
In ultima perioada am observat ca masina e mai zgomotoasa decat o stiam. Am presupus ca e vorba de tampoanele motorului care trebuie schimbate (masina e din 2004 si alearga 90% prin Bucuresti). Am avut norocul (dintr-o intamplare) sa alimentez de la MOL cu EVO Diesel Euro 5. In mod cert acum masina e mai putin zgomotoasa (inclusiv la ralanti). O sa vad pe parcurs daca observ ceva imbunatatiri la demaraj (putin probabil) si la consum. |
--------------------
Renault
Megane 2004
1.5dci 80CP
|
|
Rentz |
![]()
Post
#177
|
![]() Addicted to diesel Group: Members Posts: 79 Joined: 27 August 05 ![]() |
In cei 10k de km de pana acum am alimentat numai cu OMV Sprint diesel intodeauna de la aceiasi benzinarie (OMV City Mall), am auzit ca ar conta, poate o fi un mit dar ce conteaza, sunt multumit de comportarea masinii si de consum.
As incerca sa alterez si cu un Premium dar nu stiu daca e o problema daca combin cele doua tipuri de motorina pentru ca nu astept niciodata sa se goleasca rezervorul. Voi ce ziceti ? E o problema daca amestec Sprint cu Premium de la OMV ? |
--------------------
RENAULT CLIO SYMBOL
1.5 dCI 65cp
2006
- B
|
|
cuza26 |
![]()
Post
#178
|
Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 May 07 From: Bucharest ![]() |
orice ati face nu alimentati de la petromul din Pipera, sau petromurile ca nu mai stiu exact daca sunt mai multe sau nu. un coleg de munca are masina pe butuci de la apa din motorina. se pare ca la toate statiile petrom exista pericolul pt ca au rezervoarele antice si restul e poveste. sper sa o rezolve cu OPC daca nu se intelege cu cei de la Petrom. va mai tin la curent dar recomandarea generala fara Petrom. Poate doar alea renovate si mai noi dar in rest se bazeaza pe fostele pecuri si mai bine nu. Numai bine si la cat mai multi km fara probleme.
This post has been edited by cuza26: 17 Jul 2007, 17:37 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
Manager 1,5 85CP
- B-07-HLU
|
|
AlexC |
![]()
Post
#179
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am bagat in 22.000km numai Efix de la ROmpetrol si pentru ~5k km Euro4 de la MOL. De sambata am observat ca Rompetrol foloseste bio-diesel in componenta Efix diesel. Am bagat un plin d-asta si masina a mers foarte bine, la fel ca pana acum.
Poate sa afecteze cumva motorul, folosit un timp indelungat? |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
sorin_ |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 7 July 06 From: Constanta ![]() |
Biodiesel-ul este un component obligatoriu in Europa, deci si in Romania. S-a inceput cu 1,5% (sau 2% parca) si va creste procentul in timp pana la 5% sau 8% in cativa ani. Acest biodiesel se comporta ca motorina normala (tot hidrocarburi are in componenta
![]() Acum, fie vorba intre noi....nici rafinorilor nu le convine sa puna biodiesel pt ca e scumpa si inseamna facilitati de incarcare/amestecare suplimentare. Dar asta e....daca e reglementare in UE... Per concluzie, stiu ca s-a mai scris, diesel-ul cu bio de acum precum si benzina cu etanol din cereale (care se vinde in SUA) au aceleasi proprietati ca si combustibilii conventionali. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007 Dynamique 1.4 16v + clima
- CT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 00:42 |