Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Acvaplanare

SorinV
post 2 Jun 2008, 06:30
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




@bhal: deplasarea ta este tangentiala la suprafata apei si nu normala la aceasta.

@axe. sa zicem ca e un avion (si chiar si la 40 de km/h tot genereaza niscaiva forte portante acolo cat sa ridici 2 galeti de apa), sa zicem ca anvelopele folosite nu sunt tocmai M+S sau profil de apa, si sa zicem ca totusi era foarte multa apa pe calea e rulare. conditii ar fi dar eu nu sunt asa convins de acvaplanare. as zice ca mai egreba a fost un derapaj. dat fiind faptul ca scade coeficientul de aderenta la mai putin de jumatate sau daca pe jos era beton si nu asfalt, frecarea devine infima.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 2 Jun 2008, 09:22
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




pe jos este asfalt, cantitatea de apa era mica(daca era o balta sarea in lateral si pe parbriz) iar senzatia a fost de parca eram pe ulei, s-a petrecut in doua faze; prima am ajuns de pe banda 1 pe 2, iar a prins aderenta, am respirat usurat ca apoi sa sar iar pe banda 1 (fara nicio comada, nu am calcat pedalele si nu am miscat volanul ) !


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 3 Jun 2008, 22:21
Post #33


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Nu am (inca) prea multe informatii despre episod, insa din primele discutii cu colegii care au fost in interventie la avionul pomenit, toti au mentionat acvaplanarea ca fiind cea mai probabila cauza a episodului, in conditiile in care aparatul era deja in aliniament pe bretela, iesind in decor paralel cu axul ei...

Deci, un derapaj cauzat de prezenta apei. Acvaplanaj...

Off-topic: Intr-adevar, un mediu - curier de talia BaE 146, la 40 kmh, nu detine portanta nici sa ridici una bucata galeata. Goala


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 4 Jun 2008, 15:31
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Primul meu zbor a fost cu un BAE146...(ma rog, RJ100)
Noroc ca eram pe uscat...brrr...povesti din astea te fac sa te gandesti de 2 ori inainte sa iei avionul...


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 4 Jun 2008, 17:47
Post #35


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Relax, colega!
Avionul ramane, totusi, cel mai sigur mijloc de transport.

BaE 146 nu e o aeronava rea.
Necazul celui de la Otopeni a fost un accident.
Patesc altele, muult mai rele, alte aeronave, mai cu ''staif'' decat prapaditul de 146...

Revenind on-topic, acvaplanarea insemnand, cat mai sintetic exprimat (cred) crearea unei pelicule hidrodinamice intre pneu si suprafata carosabilului care duce la anularea aderentei anvelopei, parerea mea e ca manifestand o idee de prudenta si discernamant in a apasa pedala de acceleratie putem minimiza efectele in cazul aparitiei fenomenului asta...

Parerea mea.


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 04:09
Dacia