Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motor 1.6 16V mort, Ajutor cu un motor de Ford

mircea-daniel
post 19 Sep 2010, 01:49
Post #1


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




Se da urmatoarea problema:
Un Ford Focus 1.6 16V, 2002, luat anul trecut din Germania, cu 120.000 de km la bord. Masina arata si mergea impecabil (in afara de o bieleta antiruliu).

Acum o luna a mers in service pentru schimbare de distributie. Dupa distributie, prosesorul a luat-o la o tura printre blocuri (ca nu porneau ventilatoarele sa faca ciclul de aerisire complet) si a revenit cu ea in service in ideea sa completeze cu antigel si sa puna un pic si testerul pe ea. Pun ei testerul, dau si drumul la aer conditionat, ii opresc aerul conditionat si cu el odata s-a oprit si motorul. Au mai dat ei la cheie, masina a inceput sa trepideze si sa "troncane", l au oprit, si dupa alte cateva scurte verificari - verdictul: ceva nu a fost strans bine si a sarit de la punct. A urmat bineinteles procedura de inventariere a pagubelor: 3 supape indoite (2 de admisie si una de evacuare sau invers). I-au schimbat doar supapele indoite cu altele noi (asa credeam - ca am aflat ulterior ca acestea se pot rectifica) neavand rost sa le schimbe pe toate), garnitura de chiuloasa, vreo 2 O-ring-uri, si montat totul la locul lui. Trebuie sa precizez ca totul a fost facut pe cheltuiala lor. I au dat factura, garantie pe piese (2 ani), garantie pe lucrare (3 luni), masina a mers foarte bine dupa toata aceasta nefericita intamplare

Masina apoi a mers prin Bucuresti, la Caransebes, la Buzau. Cam 2000 de km. Asta seara, din curiozitate, eu si posesorul masinii am verificat uleiul (pura curiozitate, sau intuitie?) si STUPOARE. Motorul era USCAT. Nu stiu daca ati bagat vazut vreodata un motor USCAT, insa motorul lui asa era, culbutorii si supapele erau usor unse cu o pelicula subtire de ulei. Joja era uscata (nici macar unsa). Abia dupa ce i-a dat cheie s-au mai depus 2-3 picaturi pe joja. Iar la culbutori parca se mai vedea cate un strop pe ei.

1. As dori o parere avizata in legatura cu acest incident. Eu cred ca vina este clar a lor. Poate gresesc...
2. Proprietarul masinii si cu mine vrem sa mergem sa vorbim frumos, insa cu substrat cu cei de la service. Exista vreo parghie legala prin care ii putem forta sa faca o treaba mai buna decat prima oara?
3.Ce &^* s-a intamplat? Ce au uitat sa stranga, de a mancat TOT uleiul? Eu nu inteleg de ce martorul de ulei nu s-a aprins, sau de ce motorul nu s-a oprit singur cand a ramas fara ulei.
4. Motorul functioneaza, a urcat chiar o rampa de 8 metri (iesirea din parcare), si in continuare daca ii dai cheie, merge ok. Eu cred ca a fost mana Dumnezeiasca, deoarece i-a venit ideea din senin sa verifice uleiul. Masina de cand a fost luata nu a piscat nici un mm de ulei, abia dupa evenimentul cu service-ul a avut aceasta problema(din amintiri, undeva la Buzau s-a verificat uleiul; asta inseamna, ca in ultima mie de km a papat TOT uleiul). E posibil sa aiba vreo problema din cauza ca a mers fara ulei? Motorul repet, merge foarte bine, nu are nimic, doar ca... nu mai are ulei.
5. Cum poate sti ca masina dupa ce iese din service nu are alta problema ascunsa? Norocul mare este ca are garantie pe lucrare 3 luni, si a trecut abia o luna.


--------------------
Renault Lagunaaaa - B 666 GGG 2003
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luclapin
post 19 Sep 2010, 09:32
Post #2


Membru din Ardeal


Group: Members
Posts: 609
Joined: 28 September 08
From: SIGHISOARA




Daca nu exista nici o scurgere vizibila de ulei(ar trebui verificat cu atentie),atunci este posibil sa nu fie bine montate simeringurile de supape(banuiesc ca au fost schimbate macar la supapele inlocuite),dar masina ar trebui sa scoata macar un pic de fum albastrui daca consuma ulei.Iar daca discutia civilizata cu service-ul nu da roade,exista ANPC.BAFTA!
Si neaparat refaceti nivelul uleiului in baie ,inainte de a-l mai porni!!

This post has been edited by luclapin: 19 Sep 2010, 09:34


--------------------
Renault Laguna/Modus - MS-//-/// 2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 00:24
Dacia