Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme frana/imobilizare in rampa, sistem frane

djprometeu
post 15 Apr 2010, 19:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 April 10




Buna. Am un Renault Clio Symbol din 2008, 31000km. Astazi in orasul in care stau am iesit la o plimbare catre o cabana aflata pe un deal la o altitudine destul de inalta. La un moment dat dau de o panta destul de abrupta, incerc sa ii dau fum la motor dar nu urca deloc pe respectiva panta, opresc, incerc sa inaintez cu pornirea din rampa cu frana de mana(cum se zice), subit se opreste motorul, masina o ia la vale, incerc sa infranez, frana nu prindea deloc, incerc cu frana de mana din nou nu prindea, iarasi incerc cu frana de picior din nou nimic, am apasat pana la podea si nimica...intr-un tarziu abia a prins frana si am oprit intr-un sant de pe partea dreapta pentru ca pe stanga era prapastie. Intrebarea de ce nu mi-a prins frana in rampa, deal cum o vreti sa o luati, nici cea de ăpicior nici cea de mana? puteam sa mor astazi! a mai patit cineva la fel?


--------------------
renault clio symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 16 Apr 2010, 08:46
Post #2


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Pai frana nu a mai tinut posibil pentru ca era motorul oprit(cea de picior). Iar cea de mana nu e prea eficienta sa o folosesti pe pante abrupte, si in special pentru a opri masina. E doar ca sa o imobilizezi.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW 2007 - ~ 155000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 Apr 2010, 08:50
Post #3


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




De ce nu era masina in viteza cu piciorul ridicat de pe ambreiaj ? De ce a murit motorul ? cand a murit motorul de ce nu ai apasat imediat pe pedala de frana ? ca s-ar fi oprit masina imediat.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 16 Apr 2010, 09:03
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Ai ramas fara servofrana, rezultat frana este foarte tare si nu are eficienta fara motor pornit. Frana de mana trebuie verificata de ce nu tine.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 Apr 2010, 09:07
Post #5


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ca trebuie reglata, dar si asa imediat dupa oprirea motorui prima pedala cel putin frana tine ... eu asa stiu


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 16 Apr 2010, 09:10
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Andrei tine daca mai are presiune in servo daca nu trebuie sa apesi cu simt de raspundere. Frana de mana trebuie reglata sau poate sunt alte cauze (cablu blocat e primul exemplu care imi vine in minte).


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 Apr 2010, 09:11
Post #7


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Daca apasa tare tare frana de picior + treapta 1 si ridica piciorul de pe ambreiaj cred ca s-ar fi oprit inainte de sant ... cred


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 16 Apr 2010, 09:14
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Asta am spus si eu, in momentul in care iti moare motorul apesi cu simt de raspundere pe frana si bagi in viteza (orice treapta de binevenita). Daca e sa ai o sansa sa ai frana asta e la prima pedala.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serban24
post 16 Apr 2010, 09:35
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 586
Joined: 30 September 09
From: BUCURESTI




sunt deacord cu andrei la prima pedala dupa oprirea motorului de obicei pedala este destul de moale si daca este apasata cu simt de raspundere tine + frana de mana si bagata intr o viteaza s ar fi oprit ...probabil nu a avut timpul de reactie pt aceste manevre...


--------------------
toyota yaris 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 Apr 2010, 09:40
Post #10


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Pacat ca nu mai zice nimic ca sa intelegem poate mai bine ce s-a intamplat.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 16 Apr 2010, 10:22
Post #11


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




si asta cu bagul intr-o viteza intr-o panta f mare e interesanta ... iar postul lui cip31 cu basmele (legate de frana in panta, poveste soferului de symbol) vad ca a fost sters ... cred ca se referea la asta:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=148499&hl=compresie

This post has been edited by crisolro: 16 Apr 2010, 10:23


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 16 Apr 2010, 11:27
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Cred ca s-a exagerat mult de tot. Asa este conceputa, nu este o problema de compresie sau altceva. Trebuie sa folosim si frana de mana cand rampa este foarte abrupta. Atat.


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djprometeu
post 16 Apr 2010, 11:41
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 April 10




eram in viteza 1 cu frana de mana trasa...am zis dintr-o data a luato la vale cu tot cu frana de mana trasa. cum am vazut ca o ia la vale am dat jos frana de mana si am incercat cu frana de picior si nimic, am incercat cu ambele pentru circa jumatate de minut sa le actionez apoi abia intr-un final a prins frana de picior dar eram cu ea la podea. da intradevar a scris cineva intr-un post ca posibil sa fi ramas fara servofrana cu motorul oprit ... stiam si eu asta dar mai stiam ca frana de picior si de mana nu au scuza in nici o situatie...in rampe am mai fost cu alte masini si asa ceva nu am mai patit...cum actionam frana masina intepenea dar cu asta era cat pe ce sa o iau in prapastie in cadere libera vreo 400 de metrii cu trei persoane in masina una fiind un copil.


--------------------
renault clio symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 Apr 2010, 12:36
Post #14


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Si era in treapta 1 si a "luat-o la vale" ... nu zic ca nu e posibil dar no'. La 30.000 km in mod normal frana de mana e ok ... cat de tare trebuie sa o tragi ca sa tina ... in mod normal ... presimt ca are nevoie de un reglaj ... si intrebare tampita -> rotile se invarteau sau alunecai defapt ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djprometeu
post 16 Apr 2010, 12:39
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 April 10




sincer sa fiu are 31000 si ceva si la 30000 trebuia sa ma duc la revizie cu ea si nu m-am dus...ma rog poate conteaza, poate nu dar oricum...am tras o sperietura destul de mare. o sa ma duc la service cu ea pt ca nu mai am incredere. aaaa si la urcare nu am urcat eu bine din cauza ca mergeam cu ea pe gaz...daca o treceam pe benzina nu mai aveam probleme, urcam fara dificultate dar cu franele...

edit...rotile se invarteau NU alunecam.

This post has been edited by djprometeu: 16 Apr 2010, 12:43


--------------------
renault clio symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lungan
post 16 Apr 2010, 14:06
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 961
Joined: 28 May 05
From: Focsani




Ii rog pe cei cu servofrana sa calce de trei ori frana, cu motorul oprit, nu jumatate de minut cum ne spune initiatorul topicului. Dupa care, sa o calce la podea, exact cum a facut djprometeu, sa vedem cine reuseste. smile.gif.
Poate calcai pe ambreiaj... smile.gif.

This post has been edited by lungan: 16 Apr 2010, 14:09


--------------------
M3 - Kia Sportage - Fiesta ST-Line Hybrid 2021
Drive carefully!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 Apr 2010, 14:12
Post #17


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Eu stiu ca pedala in mod normal se intareste ca deabea mai reusesti sa o calcu 1 cm nu pana in podea sad.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 16 Apr 2010, 14:13
Post #18


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




cu sau fara motor pornit, la calcari succesive se intareste pedala ... cine a mai condus cate-o dacie stie sa faca pedale ca sa tina frana ... wink.gif
eu nu pot sa cred ca daca masina e ok tehnic chiar nu se opreste daca apesi pedala de frana - ori apasand cu forta ori facand pedale


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djprometeu
post 16 Apr 2010, 16:26
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 April 10




jumatate de minut nu am tinuto apasata ci am "pedalato"...stiu si eu ca se intareste asa dar nu s-a intarit din 3-4 pedalari ci din mult mai multe, pana am ajuns in sant.


--------------------
renault clio symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 16 Apr 2010, 17:55
Post #20


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Frana de serviciu ( pedala din mijloc biggrin.gif ) functioneaza indiferent de starea motorului, adica pornit sau oprit. Singura treaba este ca nu mai este ajutata de presiunea din servo pe care o creaza motorul si atunci trebuie compensat prin apasarea mai energica a pedaliei. Vad pe aici pareri care mai de care....si ma crucesc.
Nu-i nevoie sa " faci pedala", ca doar nu umfli cauciucul...geeezzz.
Apesi ca lumea odata pana la capat, cu simt de raspundere....si masina trebuie sa franeze din prima pedala, chiar si cu motorul oprit.
Ca se intareste pedata e cu totul alta discutie, eficienta franei insa e aceeasi, indiferent de starea motorului.

Frana de mana, tine in orice fel de panta atata timp cat este bine reglata.
Poti opri masina si in panta/rampa fara probleme si cu frana de mana.
O frana de mana bine reglata, blocheaza complet la capatul curesi ambele roti din spate, ca atare trebuie sa 'tina" si in panta.

Referitor la opritul masinii cu treapta 1 si piciorul ridicat de pe ambreiaj...nu e recomandat decat in cazuri de urgenta maxima intrucat poate sa sara distributia de la punct.

This post has been edited by vallixx: 16 Apr 2010, 17:57


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djprometeu
post 16 Apr 2010, 18:00
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 April 10




asta zic si eu...trebuie sa functioneze in orice situatie franele...chestia este ca la mine nu a functionat!


--------------------
renault clio symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 16 Apr 2010, 18:07
Post #22


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Poate nu erai obisnuit cu faptul ca fara motor trebuia sa apesi frana mai tare si oi fi apasat-o ca de obicei....


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djprometeu
post 16 Apr 2010, 18:10
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 April 10




am dus pedala pana la podea...de mai multe ori! a luato la vale cam pe o distanta de 300 de metrii.


--------------------
renault clio symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 16 Apr 2010, 18:13
Post #24


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




In cazul in care din panica nu ai apsat din graba pe ambreiaj in loc de frana....atunci du-te urgent la o verficare a sistemului de franare.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djprometeu
post 16 Apr 2010, 18:16
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 15 April 10




nu nu...nu am apasat pe ambreiaj, stiu ce am facut ca nu ma panichez asa usor...chiar am fost calm ca daca nu eram...ma duceam in prapastie...daaa ma duc sigur la o verificare fara nici o discutie pt ca nu mi se pare normal.


--------------------
renault clio symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 16 Apr 2010, 19:43
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




1. frana de mana nu are eficienta (foarte redusa) cand masina este in miscare, sub nici o forma nu poate bloca rotile in mers, ma refer la conditii de drum uscat si aderenta "normala".
2. exista posibilitatea ca fiind in panta abrupta si cu revizia nefacuta (placute frana uzate) sa ai nivelul de lichid de frana f. scazut si in acel moment sa fii tras aer in sistem, in momentul respectiv, pedala (cu sau fara asistenta servo) merge in podea si frana are un randament scazut sau inexistent.

Dupa cum spuneau si colegii, este indicata o revizie urgentaa sistemului de franare.

This post has been edited by radunre: 16 Apr 2010, 19:44


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai leu
post 17 Apr 2010, 10:21
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 17 March 06




Acelasi lucru, referitor la frana de mana l-am patit si eu si tot pe la 30 000 km si nu era panta decat o mica panta la mine in parcare mai mult teren plat, deci: Vin cam obosit , parchez trag frana de mana nu maxim vre-o 5 dinti nu bag in viteza ca de obicei de idiot, incui si urc sus, peste o juma de ora ma suna Mama la interfon ca masina e jumatate in strada, aoleu zic, sa vezi era si 1 aprilie, glume de vecini, cobor, ma uit frana trasa, ciudat la maxim tine bine dar si atunci la vre-o 5 dinti a tinut pana m-am dat jos din masina vre-o 35 secunde, tot asa cablul este original si ultima revizie nefacuta.
Ca un sfat : Da la 30 000 cablul de Symbol turcesc poate sa o ia razna, cand parcati bagati si in viteza1 eu am patit-o numai cu frana si nu era panta!!! ph34r.gif


--------------------
Dacia 1999 1310 - B 19 EIF
mai este timp pana la fericire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 17 Apr 2010, 13:43
Post #28


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Eu am 36000 km si nu mi-a facut pana acum nici o problema. Si nu cred ca si-au pus mecanicii de unde am facut reviziile problema sa unga ceva sau sa regleze. Tine la al 2-lea, al 3-lea dinte de cand am masina.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW 2007 - ~ 155000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusik88
post 17 Apr 2010, 15:16
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 261
Joined: 25 February 10
From: Bucuresti




eu acum vin din Sun Platza si acolo in parcare e o panta (cand urci de la -2 la -1) si cand am urcat am tras decat jumatate frana de mana masina a luat-o la vale, daca am tras-o maxim masina a ramas pe loc. masina are 31.000 km si pot sa plec cu frana de mana trasa daca e la primi 2,3 dinti ...eu zic ca e normal ...pareri?


--------------------
Renault Clio IV 2017 / 0.9 TCE / Life - RO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 18 Apr 2010, 21:08
Post #30


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




Asa tine si la mine - la al patrulea dinte "ingheata"


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 16:12
Dacia