Probleme Cu Suspensia
![]() ![]() ![]() |
Probleme Cu Suspensia
VladSoare |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
|
||
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Pe mine unul m-ai bagat in ceata ... am vrut sa spun ca este de la amortizoare deoarece masina e foarte grea si se duc cam repede (am avut un amic cu ford scorpio si tot asa scartia dar la el erau amortizoarele si haionul din spate).
Alta chestie ... nu stiu cum e la tine bara stabilizatoare din fata dar stiu ca la majoritatea masinilor care au asa ceva este "prinsa" in minim doua locuri pe sub masina si in capete, iar in toate aceste locuri si "bucse"/tampoane de cauciuc ... ei astea pot sa fie si noi si vechi dar cand masina se misca la gropi aceasta bara se invarte putin, iar scartul poate veni din frecarea ei cu bucsele de cauciuc. Daca nu e asa poate fi de la "torsionarea" masinii prin denivelarile din sosea, fiind si foarte grea (este un punct oarecum slab la ea) si avand o varsta care totusi nu ar trebui sa o afecteze, dar exista posibilitatea, scartul poate proveni din chiar aceasta "torsiune" - nu stiu exact pe unde dar ceva pe acolo pe unde auzi tu (dar poti sa auzi si gresit un pic ... depinde de unde stai in masina ... mi sa intamplat sa aud ca e ceva in stanga si cel din dreapta sa-mi spuna ca nu e din dreapta). Stiu ca nu te-am lamurit dar no' poate ti-am dat vreo idee. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Amortizoarele sint noi.
Bara de stabilizare a fost prima banuita de troncanit, insa am scos-o complet si am mers fara ea, si nu s-a schimbat nimic. Iar scirtiitul vine nu dintr-un singur loc, ci din toate partile. E ca si cum fiecare roata in parte ar scirtii. Este genul de scirtiit de mecanism mecanic neuns. Si nu e de la torsionarea caroseriei, pentru ca se aude si la viteze si denivelari foarte mici, cind vibratiile sint atit de mici incit trebuie sa fie suportate integral de suspensie. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#4
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Atunci nu pot sa iti spun ... decat ca este de la varsta.
Asa se auzea si la Renault-ul meu 5 pe care l-am avut, era ceva mai vechi intr-adevar, din '85, dar tot asa facea, la fiecare denivelare mai mare e adevarat ceva trebuie sa sune/bata/scartiei ceva facea ... nu i-am scos astea din cap cu nimic ... si am intretinut-o cat am stiut eu de bine ... suspensii, bucse, pivoti tot tot. Poti sa incepi sa o desfaci pe bucati si sa o dai cu vaselina si asa mai departe dar sincer nu cred ca o sa-si revina ... e batrinica si ea acum ce sa-i faci ... mai scartiei si omul dapai masina ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Nu cred ca virsta e de vina. Adica ma rog, ceva s-a uzat din cauza virstei, dar vreau sa aflu ce anume si sa inlocuiesc sau sa repar. Nu cred ca o masina de 9 ani e obligatoriu sa scirtiie si ca gata, nu mai ai ce sa-i faci.
Sigur este ceva care este ori neuns, ori uzat. Ceva de la suspensie sau de la roti. Doar ca nu stiu ce, si as vrea sa ma duc la fix, nu sa schimb aiurea tot ce se poate. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Verifica bucsile de la bascule, mai ales daca zici ca scartie si la cric. S-ar putea sa fi imbatranit si cauciucul si-a mai pierdut din elasticitate iar in suprafata de contact s-a intarit. Cred ca de la ele apare scartaitul, nu are joc ca sa troncane dar fluiera la frecare (nu m-ai "strange" foarte bine). Ar fi o varianta.
Bafta! |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
SorinN |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Pe fata cel putin, e posibil sa scartaie pivotii stiu ca Lada scartaia ingrozitor cand erau pivotii pe duca, la fel si batranul meu Renault 16. Pe spate insa nu cred ca ai pivoti deci nu am idee ce ar putea scartai acolo.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#8
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Pai Vlad spune in primul mesaj ca se exclud din start multe chestii pe care le-a pus noi sau le-a testat ... de-asta am spus ca m-a lasat in ceata ... altfel da poate sa scartiei orice metal pe cauciuc (sau invers) si bucsele au si ele asa ceva pe acolo.
Din cate stiu ai tractiunea pe spate ... acolo sunt stiu eu doar "brate" pentru roti (stanga dreapta) ei ... in forma de V ca o bascula parca sunt, in partea dinspre interiorul masinii sunt mobile sa permita miscarea rotii sus jos la denivelari, acelea pot fi o treaba iarasi pentru partea din spate. Dar cand ridici masina pe cric ce se misca ? - amortizorul si arcul se intind; - bara stabilizatoare si ea; - bucsele si ele; - pivotul si el; - planetarele si ele; - caseta de directie si ea; Cam asta este ... cred ca nu am uitat ceva ... numai daca mai ceva e acolo si eu nu stiu ![]() Astfel ca ... eu consider ... ca ... una din astea sau mai multe pot scartii. Apropos suna mai incet inainte de schimbarea amortizoarelor sau mai tare ? |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Nu mai stiu, ca le-am schimbat mai demult.
La pivoti si bucsele de la bascule n-am umblat, deci alea inca sint pe lista. Dar caseta de directie, amortizoarele si bara de stabilizare (din fata, ca in spate n-am umblat) se exclud. Bucsele sint ieftine (daca or fi alea la care ma gindesc eu, pentru ca drept sa spun, spre rusinea mea, nu sint sigur ca stiu care e bascula, doar banuiesc) si probabil ca o sa le schimb oricum. Deci mai ramin: pivotii, basculele si bucsele lor, arcurile. De fapt, arcurile pot oare dezvolta scirtiitul asta in timp? Adica ma gindesc ca ele nu se freaca de nimic, ci doar se string si se intind. E posibil sa inceapa ele insele sa scirtiie la intindere sau comprimare? Doar asa, din materialul lor, fara alte frecari? |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#10
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Teoretic daca dai o roata din fata jos si te uiti ai acolo o chesti de forma triunghiulara "bascula" care se leaga cu baza de lonjeron si cu varful de roata - eee la varf la roata acolo ai pivot si la lonjeron ai doua bucse (cam asa este in general poate sa difere este adevarat ... dar cam asa ceva). Bascula trebuie schimbata doar daca e indoita sau mai stiu eu ce ... deci in lista ta ar ramana: pivotii, bucsele de la bascula(e) si arcurile.
Arcurile pot face zgomote, dar cred ca trebuie sa fie ruginite putintel sau ceva ... ma gandesc eu ... e ca la un pat vechi daca ai "sarit" ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
QUOTE Si pe astae nu stiu cum le faci sa nu mai faca asa In cel mai rau caz, prin inlocuire. ![]() Doar sa fiu sigur ca ele sint de vina, sa nu le schimb degeaba. Bascula, tot la aia ma gindeam si eu, dar nu eram sigur: o chestie triunghiulara turtita, ca un Y orizontal, ceea ce englezii numesc wishbone. Daca alea sint, atunci bucsele sint ieftine si relativ usor de schimbat (daca nu dai peste vreun surub intepenit), ca am gasit procedura pe net. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#12
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Alea sunt alea sunt
![]() Cat despre schimbarea bucselor ... iti recomand doar daca ai un loc unde sa faci chestia asta frumos (gen garaj mare), rabdare (deoarece trebuie demontat aproape tot ca sa le schimbi bine si corect) si scule bune si spanac mult ... eu nu am vazut pana acum suruburi de bucse care sa nu fie putin intepenite ![]() Spor la treaba daca vrei sa le schimbi tu ... Inainte de a da vina direct pe ceva poti sa le schimbi ... oricum sunt bune sa fie noi si tari si nici daca te duci pe la vreun service nu cred ca e mare manopera pentru asa ceva (Tip. daca faci asta schimba si pivotii - zic la plural ca daca tot iei sa iei doi ... asta doar in caz ca iti iei si asa ceva. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
cipman |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Se pare ca defectul face parte din categoria "depanarile si copiii se fac la fata locului".
In principiu, un mecanic bun si binevoitor, daca o urca pe rampa, trebuie sa-si dea seama de unde provine. Metodele sunt mai multe, cam toate bazandu-se pe "Aventurile lui Tarzan, omul junglei" sau cum s-o fi numind; adica trage-impinge, incarca-descarca puntea, face si desface pana apare ceva. Daca are dubii, aplica metoda ungerii. Ia un spray cu ulei (din cel pt. uns lanturi la motocicleta, de exemplu, care are si o tevusoara) si unge cate una (si numai una) din articulatiile banuite sau ce mai banuieste acolo, pana dispare scartaitul. Nici asa nu-i 100% sigur dar se apropie de 99. Intre ungeri o mai coboara de pe rampa si mai face o proba la cald, ca altfel sta masina pe rotile ei si altfel pe rampa. Nu-i obligatoriu sa fie nevoie sa schimbi piesa cu pricina. Depinde de ce gasesti acolo. Mi-au scartzait si mie niste bucsi de bascula si tot asa am ajuns la metoda cu uleiul, le-am uns, am vazut de unde e, nu era ceva grav, am zis ca mai merg 1000 de km si dup-aia le schimb (era iarna), le-am cumparat, si au trecut 3 ani de atunci si tot nu le-am schimbat. Daca tot veni vorba de bucse de bascula hai sa zic ceva ce, de foarte multe ori, mecanicii neglijeaza: la montarea/remontarea bucselor strangerea finala se face cu puntea incarcata. Multor mecanici le e lene sa mai faca asta si peste 3000 de km te prezinti din nou la ei cu aceeasi problema (oare o fac dinadins?). Spor la cautat prin carul cu fan. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Subscriu. Bucsele de bascula se monteza cu masina pe cric dar se strang cu masina lasata pe roata, pe plan orizontal, pt. a fi stranse in pozitia de "echilibru". Practic asta este pozitia in jurul careia bascula se va "rotii" (este vorba de miscarea basculii in jurul punctului de prindere de pe lonjeron) in sus sau in jos in fuctie de cum "urca" roata pe o denivelare sau "coboara" intr-o groapa. Daca se strang cu masina pe cric, in momentul strangerii bascula este "rotita" in jos si automat cand lasi masina jos de pe cric torsionezi, deja, bucsa pe rotatie sus urmand ca tot timpul sa lucreze in jurul acestui punct (practic foarte torsionata la miscare "sus" si mai putin torsionata la miscare "jos" dar niciodata nu va sta netorsionata).
Sfatul meu: pune mana pe un spray cu ulei, unge bucsele de la bascule si vezi ce se intampla. Cat despre schimbat mare grije la montat inapoi pe masina, asta daca poti sa le schimbi intrucat eu la un Ford Escort am avut surpriza ca dupa ce le-am demontat pe cele vechi, datorita formei bucsilor, sa fiu obligat sa cumpar alta bascula sau sa torn alte bucsi (bucsa era din cauciuc de forma a doua "U"-uri puse unul cu gura in sus si altul cu gura in jos, totul fiind dintr-o bucata). Bafta! |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
VladSoare |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Multam fain.
![]() Va tin la curent. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cipman |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Nu, nu. Merci da' nu-mi mai trebe. M-a tinut nevasta-mea acu o sapt. in curent si mi s-a tras. Noroc ca mi-a trecut in 2 zile si-am apucat sa retrag actele de divort. Norocu' meu adica.
![]() Aaa. Vine unu' intr-o zi ca-i cloncane ceva la masina: Domne, ce e suspect e ca mai cloncane si dupa ce opresc masina vreo 2-3 secunde! Mai sa fie. O pune mecanicu' pe rampa, trage de toate alea si nimic. Face o proba, nimic. Intre timp se ocupa rampa si mecanicul il roaga sa mai stea oleaca pana se elibereaza. Omul zice: ma duc dupa tigari. Cand se intoarce zice: domne, la dus n-a facut, dar la intors iar a inceput sa cloncane. Se elibereaza mecanicul si pleaca din nou in probe. Se intoarce cu o falca-n cer si una-n pamant: F...tui antena ma-sii!!! Se misca cu tot cu suport. Omu' n-a avut-o montata la venire, si-a pus-o cand s-a oprit la chioscul de tigari. Nu ca la tine ar fi antena, dar sa nu excluzi nimic. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
VladSoare |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Nu, nu din ala. La 220V, ma gindeam.
![]() Am scos pe rind fiecare roata si, inarmat cu un spray cu ulei, am dat o doza generoasa atit pe intreaga suprafata a arcurilor, inclusiv in punctele de prindere de la capete, plus pe toate bucsele de la toate basculele. Toate scirtiiturile au disparut. Nu se mai aude chiar nimic. Stiu, stiu. Stiu ca n-am facut bine. ![]() ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#18
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Asta inseamna ca teoretic nu este nimic stricat dar ca masina are totusi o varsta si a trecut prin multe ape ...
![]() Nasol e ca s-ar putea ca la primavara urmatoare sa inceapa iarasi ... oricum e bine ca ai dat acum ... e ulei/vaselina se umple de praf si se formeaza asa o chestie acolo care nu se va da rapid jos ... |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
cipman |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
La 220V e chiar perfect. Imi mai potrivesc si eu la loc neuronii sariti de pe fix.
Daca ai dat cu ulei peste tot e de bine. Cel putin nu mai rugineste nimic pana la prima ploaie mai sanatoasa. Poate data viitoare ai mai multa rabdare. Macar bucsile separat. Sau poti sa tragi o retea de furtunele la toate cele, care sa vina toate intr-un loc mai accesibil. Pui un releu legat la cheia de contact care actioneze spray-ul si n-o sa mai scartzaie in veci. Amin. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Cu solutia ta nu o sa mai scartie o sa treaca direct la troncaneala
![]() |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
VladSoare |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Pai sa stii ca da.
![]() Acum se aude mult mai tare troncanitul de la punctul 1. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Daca a inceput sa se distinga troncanitul, mai ai o singura varianta: da radioul mai tare
![]() |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
VladSoare |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Rezolvat si cu troncanitul! Yupeeeeee!!!!
Una dintre bucsele de la bascula din stinga era de vina, cea dinspre spatele masinii. Am vrut aseara sa ma uit la ele, sa vad daca e ceva in neregula pe acolo. Avind in vedere ca cea din spate era plasata chiar in zona din care venea zgomotul, am inceput cu ea. I-am desfacut suruburile si am tras un pic de bascula in jos, atit cit sa iasa din lacasul ei si sa vad bucsa. In primul moment, dezamagire totala. Bucsa arata perfect, fara nici o crapatura. Am invirtit-o un pic ca s-o vad pe toate partile. Nimic, arata cit se poate de bine. Pus la loc suruburile, lasat masina pe sol, strins suruburile. Dar dupa ce am pus totul la loc, ce-mi vine mie? Ia hai sa dau o tura, sa vad daca s-a schimbat ceva? Si minune! Troncanitul a disparut complet! ![]() Probabil ca bucsa e terminata si va incepe sa troncane din nou la un moment dat. Acum poate ca o ajuta faptul ca am invirtit-o putin si am lasat-o in alta pozitie decit era inainte. Daca e uzata, va incepe in curind sa troncane si in pozitia actuala. Dar nu conteaza. Acum stiu cine e vinovatul, stiu cum se rezolva. Cind imi apare din nou zgomotul, dau 1.200.000 (ca atita costa bucsa cu pricina la BDT) si il rezolv definitiv. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 13:11 |