Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

La ce turatie sa schimb vitezele?

Codrin-Bacau
post 23 Oct 2008, 21:05
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 18 September 07
From: Bacau




QUOTE(Leoayca18 @ 23 Oct 2008, 20:19)
La un Noul Symbol, 1.4 - 16v, 98 cp, Expression (benzina) - la cate mii turatii pe minut ar trebui schimbate vitezele?
Pls sa nu-mi spuneti sa ascult motorul pentru ca va mai dura (timp) pana voi ajunge la "performanta" asta.

Pentru a prevenii a nu conduce cum trebuie masina...
*




Acum, daca stam si ne gandim la ce zici tu...iese ceva de genul-> la cca 2500 vei schimba viteza, asta inseamna ca la fiecare schimbare a vitezei vei sta cu ochii pe turometru/ceasurile masinii, ceea ce este foarte obositor pentru tine si foarte periculos pentru toti participantii din trafic, soferi, pietoni... din acest motiv trebuie sa inveti sa conduci!!!, condusul nu se face dupa cifre, indicatii...etc, trebuie sa ti se dea mana, piciorul, urechea si toate simturile pt a putea conduce o masina si nu pentru a fi un robot care respecta niste parametrii. Eu nu ma consider un bun sofer..insa ascult motorul, nu stau cu ochii in bord la fiecare manevra...daca ar fi asa..la un drum de cca 5-6 ore ai pica ca bobocul cu suzeta pe volan si oi saliva pe schimbator 8-9 ore ca sa-ti revii. Scuze daca te simti deranjat de mesajul meu, dar cel mai bine este sa asculti motoru.

Spor si sa auzim numai de bine!


--------------------
Renault Symbol-Fidji - BC- 2007-1.5 dCI/70Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leoayca18
post 23 Oct 2008, 21:20
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 19 October 08
From: Cluj-Napoca




@85dci: "si sa nu o turezi foarte brusc pana nu e incalzita toata instalatia (90 de grade)" - unde ar trebui sa vad asta, la grade ma refer?

@Codrin-Bacau: nu ma supara parerea ta. Dar, pana voi simti motorul va mai dura timp (asta implica sa invat sa conduc)... si banuiesc ca dupa ce va trece perioada de un an de zile cu bulina galbena in geam (eu o consider ca fiind un lucru foarte bun, "avertizeaza" pe ceilalti participanti la trafic ca sa fie precauti smile.gif, cred) voi reusi sa simt motorul si sa nu mai fiu cu ochii pe turometru, pana atunci ma informez cum ar trebui sa fie condusa smile.gif.

p.s.: am carnetul luat de la sfarsitul lui iunie 2008. Iar masina pe care am facut sc. de soferi era pe motorina... iar la motorina trepideaza "rau de tot" la schimbul de viteza.

Multumesc pentru raspunsuri.

This post has been edited by Leoayca18: 23 Oct 2008, 21:24


--------------------
Renault Noul Symbol 2008/Expression 1.4 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 23 Oct 2008, 21:47
Post #63


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Topic redeschis de mine si caruia i-am "lipit" topicul deschis de userul Leoayca18.

Ramaneti on-topic!!


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leoayca18
post 23 Oct 2008, 22:01
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 19 October 08
From: Cluj-Napoca




QUOTE(hellcat @ 23 Oct 2008, 22:47)
Topic redeschis de mine si caruia i-am "lipit" topicul deschis de userul Leoayca18.

Ramaneti on-topic!!
*




Fiind "noua" in domeniu soferiei nu am de unde sa stiu (sa visez) ca la toate masinile pe benzina se schimba la acelasi turatii pe minut. Si am dat cu search inainte de a incepe topicul si n-am gasit nimic sa se potriveasca cu ceea ce caut eu.
Acum am observat acum ca exista si un [ Advanced Usage Help ], eu m-am gandit ca functioneaza ca la google...

This post has been edited by Leoayca18: 23 Oct 2008, 22:20


--------------------
Renault Noul Symbol 2008/Expression 1.4 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
85dci
post 23 Oct 2008, 22:40
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 15 August 08




QUOTE(Leoayca18 @ 23 Oct 2008, 22:20)
@85dci: "si sa nu o turezi foarte brusc pana nu e incalzita toata instalatia (90 de grade)" - unde ar trebui sa vad asta, la grade ma refer?


*




langa ceasul care iti indica nivelul carburantului mai e un ceas care iti indica temperatura lichidului din instalatie, ei bine, liniuta aceea e bine sa stea un pic mai jos de jumatate/orizontala


trepidatiile cred ca sunt din cauza ca mergi subturat, poate....e doar o parere...

referitor la sfatul lui codrin-bacau, acelasi ti-l dau si eu, mai bine mergi si esti atenta in jurul tau, si apoi la ce se intampla pe ceas...asta pana te obisnuiesti...


drum bun...


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 Dci 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ayden_CJ
post 24 Oct 2008, 14:16
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




schimbatul vitezelor, hm, trebuie adaptat stilul in functie de situatie: daca merg la orizontala peste 3000, in rampa (adica in sus pe panta) pe la 3500-4000 sau mai mult daca masina e plina, la coborare, in functie de nevoi dar sa ai o frana de motor buna nu sa tot apesti pe frana... din ce am vazut se schimba la turatia de cuplu maxim si dincolo de ea. (teoretic)


--------------------
Renault Symbol - CJ-x5-DXM 2006 EX1,4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 28 Oct 2008, 23:08
Post #67


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Io zic sa aculti un om "batran" biggrin.gif care stie ce spune.
Ideea e asa: intai o lasi sa sa incalzeasca, asta inseamna sa ajunga acul de la "racire" pe la jumatate sau un pic de tot sub. ( indiferent de grade, vorbim de situatii reale nu din carti ). A lasa-o sa se incalzeasca nu inseamna sa stai cu ea pe loc, inseamna sa nu sari de 2500 rpm. Dupa ce e calda, solutia e simpla, mai ales la 16V, DA-I GAZ !
Adica 16V trebuie turat frate, altfel il strici ( atentie, aici am 2 precizari )

1. Da-i gaz nu inseamna RUPE-O, inseamna nu o subtura, adica recomand sa nu schimbi sub 3000, acolo unde traficul permite. Evident ca daca n-ai unde nu stai cu ea la 3000 doar pt. ca nu ai unde sa mergi mai sus de 3000.
Din cand in cand nu ezita sa o ridici si in 5000. Nu va pati nimic.

2. Pc. 1 nu se aplica si la perioada de rodaj

Pentru inceput evident ca vei sta cu ochii pe turometru, dupa ceva timp te vei obisnui cu sunetul motorului la anumite turatii sa vei schimba " la ureche"
Facand asa vei avea un motor sportiv, care te va tine mult in timp.

Ultima precizare: schimbatul treptei in jur de 3000 va aduce un consum un pic mai mare decat la 2500, dar nu te rezuma la acest gand . Mai bine 0.3-0.4% in plus la consum decat probleme la motor din cauza subturarii.

This post has been edited by vallixx: 28 Oct 2008, 23:10


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leoayca18
post 29 Oct 2008, 17:22
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 19 October 08
From: Cluj-Napoca




10x vallixx... esti primul care-mi spune k mai bine stau cu okii pe turometru la inceput... biggrin.gif (a fost funny postul tau si constructiv)

ATENTIE LA REGULAMENT: limbajul de tip irc este interzis (k sh tz ...)


--------------------
Renault Noul Symbol 2008/Expression 1.4 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreis
post 29 Oct 2008, 18:11
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.689
Joined: 30 June 06
From: B u c u r e s t i




Eu schimb la 2.700-3.500, mai sus de 4.000 nu am schimbat niciodata. Am vazut ca se schimba si la 5.000-5.500, dar mie mi se pare putin cam mult. Masina are motor de 1.5/65 cp si poate ca e o diferenta de cele pe benzina.

Cand plec de pe loc, bag treapta 1, la ce turatie trebuie sa schimb corect in treapta 2? Eu schimb la 2.500-3.000 chiar si cu motorul rece. E corect?


--------------------
ex Renault Megane 2.2 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 29 Oct 2008, 18:23
Post #70


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Eu din treapta I in a II-a schimb destul de repede (adica pe la 2000 RPM). Restul le schimb la 2500 RPM pana se incalzeste motorul, iar dupa, in jurul valorii de 3000 RPM. wink.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 29 Oct 2008, 19:26
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.231
Joined: 13 October 06




3000 +/- 2-300rpm, si da ma uit de fiecare data in bord , din reflex, pb nu e indicat, dar eu asa m-am obisnuit sleep.gif
Eram curios dc doar masina mea trage prost in a 2-a si a 4-a in comp cu III/V


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ro!
post 29 Oct 2008, 21:32
Post #72


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 23 October 06
From: Bucuresti




QUOTE(Duyu @ 29 Oct 2008, 18:23)
Eu din treapta I in a II-a schimb destul de repede (adica pe la 2000 RPM). Restul le schimb la 2500 RPM pana se incalzeste motorul, iar dupa, in jurul valorii de 3000 RPM.  wink.gif
*



La fel obisnuiesc si eu, iar masina trage bine si nu am avut probleme in 31.000 km


--------------------
Renault Symbol 2006 1.5 DCI 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
houseISmusic
post 29 Oct 2008, 21:37
Post #73


Rasist


Group: Members
Posts: 735
Joined: 18 February 08




3000 - 3500 , masina a facut in weekend 30.000 km si nici o problema ...

Din cand in cand ii mai dau pana taie injectia sa-i mai curat injectoarele smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 / 8 v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 29 Oct 2008, 21:58
Post #74


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(Leoayca18 @ 29 Oct 2008, 17:22)
10x vallixx... esti primul care-mi spune k mai bine stau cu okii pe turometru la inceput... biggrin.gif (a fost funny postul tau si constructiv)
*


N-am zis ca e bine sa te uiti, normal ca mult mai bine e sa schimbi " la ureche", insa daca esti la inceput este inevitabil sa nu te uiti. Ideea e ca in timp sa nu te obisnuiesti asa, ci incet-incet, pe masura ce prinzi experienta si vei cunoaste masina, sa nu te mai uiti si sa inveti s-o "asculti"

QUOTE(andreis @ 29 Oct 2008, 18:11)
Eu schimb la 2.700-3.500, mai sus de 4.000 nu am schimbat niciodata. Am vazut ca se schimba si la 5.000-5.500, dar mie mi se pare putin cam mult. Masina are motor de 1.5/65 cp si poate ca e o diferenta de cele pe benzina.

Evident ca e o diferent uriasa intre MPI si DCI, deci clar turatiile de la diesel cu cele de la benzina sunt diferite. Oricum cu un dci nici nu poti ajunge inspre 5000. Pe la 4 mii si ceva oricum iti taie gazul.

QUOTE(mircea_aq @ 29 Oct 2008, 19:26)
3000 +/- 2-300rpm, si da ma uit de fiecare data in bord , din reflex, pb nu e indicat, dar eu asa m-am obisnuit  sleep.gif
Eram curios dc doar masina mea trage prost in a 2-a si a 4-a in comp cu III/V
*


Aici nu stiu ce sa-ti zic de a doua, eu unul sunt multumit. Despre a patra insa e o alta poveste. A patra e clar cea mai puturoasa treapta de la Clio, uneori chair mai puturoasa si decat a cincea(sau doar am eu impresia). Explicatia ar fi ca a patra ar fi oarecum treapta de mers constant in oras ( clar nu Bucuresti biggrin.gif ) iar a cincea ar fi treapta de mers afara din oras si sa zicem ca teoretic n-ar avea nevoie de forta ci de consum.....nu e o regula, eu unde am loc folosesc si a cincea in oras
E doar o parere....

This post has been edited by vallixx: 29 Oct 2008, 21:58


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leoayca18
post 4 Nov 2008, 21:13
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 19 October 08
From: Cluj-Napoca




La cat considerati ca se "subtureaza" un motor de 1.4 benzina?


--------------------
Renault Noul Symbol 2008/Expression 1.4 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
houseISmusic
post 4 Nov 2008, 22:22
Post #76


Rasist


Group: Members
Posts: 735
Joined: 18 February 08




treapta 2 - peste 20 km/h
treapta 3 - peste 40 km/h
treapta 4 - peste 60 km/h
treapta 5 - peste 85 km/h

asta e valabil pt 1.4 8v si e parerea mea personala . sper sa-ti fie de folos .

Sanatate si bafta la condus smile.gif



ps / Acum am vazut ca ai versiunea 16 v ... Recomand sa schimbi peste 3000 -3500 asta in conditiile in care motoru e incalzit bine ... si atentie .. nivelul apei induce pe multi in eroare , chiar daca nivelul se ridica repede , uleiul se incalzeste ceva mai greu .
Eu mai am un fiat 1.2 16v si sub 4000 -4500 nu schimb .

This post has been edited by houseISmusic: 4 Nov 2008, 22:31


--------------------
Renault Clio 1.4 / 8 v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3
post 15 Nov 2008, 12:27
Post #77


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 7 June 07
From: Bacau/Iasi




ce diferenta de consum iese daca schimb vitezele la 3500 rpm in loc de 2250-2500 rpm?? 1 % in plus?? unsure.gif


--------------------
Ford Focus - BC 2006 Ghia 1.6 16V TI-VCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexbudan
post 21 Nov 2008, 19:31
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 19 May 08
From: Pitesti




Ma refer strict la modelul 1.2 16V (benzina, desigur)

Avand in vedere ca specificatiile tehnice date de producator spun ca, cuplul maxim este obtinut la 4200 rpm si puterea maxima la 5500 rpm, si ca este cunoscut faptul ca acolo scrie ca masina ajunge de la 0-100 km/h in x secunde, sa fiti siguri ca masina aia nu face aceleasi x secunde daca ea este condusa sub 3000-3500 de ture.

Pentru cei care nu cunosc, schimbarea ideala a trepelor de viteza, pentru performante de la mari in sus, se face la si dupa momentul maxim al puterii motorului, si nu la momentul maxim al cuplului, ca sa nu mai vorbim sub aceste momente.

Spre exemplu vorbind din experienta proprie si efectuat teste de timp si performante la greutatea optima a masinii adica cu maxim 10 l in rezervor, cu sofer si pasager(care cronometra) deci +180 kg, peste greutatea din talon

schimbat a-I-a la 5500 - putere maxima - rezulta a-II-a la 4100-4300 - cuplu maxim
schimbat a-II-a la 5500 - putere maxima - rezulta a-III-a la 4100-4300 - cuplu maxim
schimbat a-III-a la 5500 - putere maxima - rezulta a-IV-a la 3800-4000 - cuplu aproape maxim
schimbat a-IV-a la 5500 - putere maxima - rezulta a-V-a la 3800-4000 cuplu aproape maxim

0-100 kmp/h - 12 secunde, obtinut in treapta a III-a, 0-180 km/h - 31 secunde

schimbat a-I-a la 4200- rezulta a-II-a la 3600-3800
schimbat a-II-a la 4200- rezulta a-III-a la 3600-3800
schimbat a-III-a la 4200- rezulta a-IV-a la 3400-3600
schimbat a-IV-a la 4200- rezulta a-V-a la 3400-3600

0-100 km/h - 14,5-15 secunde, obtinut in a IV-a, 0-180 km/h - 40 secunde

pentru curiozitatea mea, am verificat si maximul fizic al motorului adica turatie de pana la 6250, unde se taie injectia, de fapt exact pana sa moara adica 6200

schimbat a-I-a la 6200 - rezulta a-II-a la 4800
schimbat a-II-a la 6200 - rezulta a-III-a la 4900
schimbat a-III-a la 6200 - rezulta a-IV-a la 5000
schimbat a-IV-a la 6000 - rezulta a-V-a la 5100 ()

0-100 km/h - 10.5 secunde, obtinut in a III-a, 0-180 km/h - 33 secunde

Fireste, acestea sunt doar niste date, nu este o recomandare. eu unul conduc dupa nevoie, dar niciodata nu schimb la drum lung, sub 4500. schimb degeaba. in oras, treaba sta altfel.

Majoritatea celor care intreaba aceste date legate de schimbatul vitezelor, sau consumul ideal, nu au cunostinte tehnice. Multi dintre ei, nu pot asculta o masina, ce sa mai zicem de a o intelege. Eu zic ca fac bine ca intreaba, dar le recomand sa puna in practica eventualele teste, numai daca se considera in stare. spre exemplu, eu nu as face in viata mea o injectie cuiva, pentru simplu fapt ca nu stiu cum, chiar daca mi s-ar explica pe indelete. Aaaa, poate dupa ce fac un curs, ceva.

Ca si idee, consumul minim se poate obtine inaintea obtinerii cuplului maxim. iar acesta este cel declarat de constructor. si aici apare neconcordanta intre datele date de constructor. adica constructorul spune de la 0-100 km/h- 12.2 secunde si viteza maxima 170 de km/h, cu consum mediu de 5,3 l/100????. exact. Nu va incredeti in datele livrate, decat dupa ce le interpretati.

eu unul am consum mediu de 7-7,5% daca conduc frumos.(adica schimb in jur de 4500) si vreo 8,5-9 % pentru turatii extreme. de exemplu, pe autostrada bucuresti pitesti am consum de 9,5%, cu viteza medie de 170 km/h.

sper ca nu v-am plictisit!


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 1.2 TCE 130 EDC 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leoayca18
post 21 Nov 2008, 22:09
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 19 October 08
From: Cluj-Napoca




multumesc pentru informatiile primite


--------------------
Renault Noul Symbol 2008/Expression 1.4 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin-Bacau
post 21 Nov 2008, 22:24
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 18 September 07
From: Bacau




@alexbudan

Io' unul, recunosc ca nu prea am cunostinte tehnice, dar ce are de zis si motorul daca mergem in ritmul asta, nu zic ca io' merg subturat, schimb peste 2500 (diesel), dar indiferent de motor... mers permanent pana sau aproape de 4500 si apoi schimbat...nu afecteaza motorul si restul componentelor masinii? Ca si cum tu ai alerga tot timpul ..pe strada, in parc, in casa...etc.. in loc sa mergi normal si cand e nevoie sa alergi.... ai putea sa fii permanent solicitat fizic? Nu cred ...ori cedezi psihic...ori esti epuizat fizic... zic si io', nu dau cu paru'. Asa, de test, da...mergem sa vedem si noi cum trage/suna motorul, dar sincer...mie mi-e mila de mine si de masina sa merg in marea parte peste 3500/4000.

Asta e opinia mea, nu am postat sa te critic sau sa te contrazic.

Sa auzim numai de bine!


--------------------
Renault Symbol-Fidji - BC- 2007-1.5 dCI/70Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexbudan
post 21 Nov 2008, 23:20
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 19 May 08
From: Pitesti




nu e cu suparare. e un forum, se discuta, se trag concluzii. avand in vedere ca tu ai diesel, e normal sa fii multumit de turatie cat de cat joasa (2500), intrucat cuplul maxim la motoarele diesel este obtinut foarte jos, incepand sa zicem de la 1500-1700, unele chiar il pot tine constant pana la 3500. de fapt, din pucntul meu de vedere, asta este unul din cele doua avantaje ale acestor tipuri de motoare, celalalt fiind consumul mai redus de combustibil.

motorul pe benzina, avand o compresie mai scazutadecat cel diesel, are valoarea cuplului si puterea maxima la turatii foarte ridicate. acum, cel mai greu este de explicat pentru cei care nu au cunostinte tehice, diferenta dintre cuplu si putere, termeni care sunt deseori categorisiti ca fiind identici. Total fals... este relativ greu de explicat asa din vorbe, dar ideea este ca odata ce simti diferenta fizica dintre acesti doi termeni, incepi sa-ti sunosti masina, din punct de vedere al performantelor.

acum, faptul ca eu merg cu masina turata, in limitele bunului simt, nu afecteaza componentele motorului. sau daca vrei, le afecteaza intr-un sens bun. motorul se simte bine, si lucreaza bine cand este in "ture", pentru ca lui fizic, ii este mai simplu sa lucreze cu un bun inceput.

sa-ti dau un exemplu, poate nu cel mai potrivit. tu ca om nu ai alerga din ce in ce mai repede, daca ai face antrenament? ti se va parea banal sa faci 400 de metri in x secunde, ca sa nu mai zic de faptul ca nu mai obosesti asa repede. aaa, pai daca alergi constant mai mult timp, cu aceeasi viteza, obosesti, consumi toate resursele disponibile, incepi sa cedezi, moment in care poti sa mai reduci din viteza, sa incerci sa-ti canalizezi forta pe o odihnire in timpul alergarii, si dupa aceea sa revii in forta.... na, nu stiu daca m-am facut inteles, dar ideea era simpla, nu poti sa mergi constant cu o viteza, turatie, nici chiar cu masina, pui o frana, decelerezi...etc. acum nu te gandi ca eu la drum lung (exceptand autostrada) prefer sa merg cu a 4-a la 5000, decat sa merg cu a 5-a la 4000. ar fi absurd.

stiu o chestie de la un amic mai priceput ca mine in motoare & stuff. cand se pregatesc noile motoare de F1 pentru cursa, sunt testate pe banc echivalentul a 1000 de km, forjate la maxim, si cu schimbari de turatii, daca vrei, un fel de Dyno, dar mai dedicat. motoarele care sunt exploatate in mod similar de la inceput (dupa rodaj, care inseamna mai mult uzarea "logica" a pieselor noi), se vor comporta mai bine decat motoare care au trecut prin etape de folosire diferita.

oricum, repet ce am zis mai sus, tot ce vobim noi aici sunt doar niste date tehnice. umblatul cu masina difera total, in special datorita traficului infernal din tara asta, asa incat, nu folositi povestile astea, ca o recomandare de soferie.

iar v-am plictisit. smile.gif


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 1.2 TCE 130 EDC 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin-Bacau
post 21 Nov 2008, 23:40
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 18 September 07
From: Bacau




Recunosc, ai dreptate...la diesel este alta treaba, inainte de acest symbol am avut 2 benzinare...stiu cum e cu "condusul" unei masini pe benzina....numai ca ref. la uzura mecanica si oboseala umana... noi avem simturi..masina nu. Ref la masinile de F1...aici intram in alta actegorie de motoare, calitatea pieselor...etc. ..nu ne putem compara cu niste masini de serie, la F1 nu faci rabat de la calitate..la piese, la Renault... le potrivesti intre ele... dar hai sa nu ne mai abatem de la subiect. Acum, de curiozitate...cati dintre amicii tai conduc ca tine? sau..cati Km ai mers/detinut o masina, te intreb sa vad cum s-a comportat in timp..daca ai avut probl sau chestii legate de condusul relativ sportiv practicat (sunt curios)


Multumesc.


--------------------
Renault Symbol-Fidji - BC- 2007-1.5 dCI/70Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexbudan
post 22 Nov 2008, 00:12
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 19 May 08
From: Pitesti




pai, legat de F1 si restul motoarelor in general, nu ma refeream la faptul ca sunt identice si ca asa ar trebui sa tratam motoarele obisnuite. ideea este ca prin folosirea succesiva a unui mod e condus, uzura pieselor interne ale motorului (si aici ma refer la cuzineti pistoane, arbore, axe cu came, etc, si nu garnituri, doape, sau racorduri) capata caracteristici unice. motorul cu care s-a mers intre 2500-3500 in 50.000 de km, si dupa aceea intre 4500-5000 nu va functiona in parametrii unuia care a fost folosit de la inceput intre 4500-5000, sau cel putin nu imediat....

cat despre stilul de condus, am avut ocazia sa conduc pana acum 4 masini in cei 9 ani de permis (ma refer la masini cu care am mers cel putin 5.000 de km)

o dacie 1307, 1600cmc, benzina (a tatalui meu), prima masina pe care am condus-o si care m-a facut sa-mi doresc sa conduc altceva la viata mea smile.gif, cu care am facut aproximativ 15.000 km adunati in vreo 2 ani

un opel astra 1700 tdi, masina de servici, cu care am facut vreo 50.000 de km, adunati in vreo 2 ani, si care mi-a facut o impresie relativ buna despre opel in general. adica un motor reusit(cel de isuzu), foarte fiabil, o mecanica incredibil de rezistenta pentru drumurile noastre.

un VW1302 broscuta, 1300 cmc benzina, proprietate personala, de fapt o pasiune veche de-a mea, pe care o am de vreo 6 ani, si cu care am facut aproximativ 9000 de km, inlcusiv drumuri in afara.

renault clio II bicorp, 1200 cmc 16V, cel din semnatura, am facut vreo 75.000 de km cu ea, de noua, care nu mi-a lasat o impresie buna despre renault.

stilul de condus sportiv il aplic numai in cazul VW si Renault, mai mult datorita motorului. Sunt foate placut surprins ce face un motor de 1.2 si 75 de cai, in cazul Reanultului cat si de batranul motor de 1300 cmc, cu carburatie si de 45 de cai, de pe VW. probleme legate de motoare nu am avut cu nici una dintre masinile de mai sus. le-am facut revizia periodic, dupa carnet, poate chiar uneori mai devreme. (cazul broscutei este mai special, e are parte de schimb de ulei o data la 2000 de km.)

singurele probleme pe care le-am avut au fost, pentru opel, compresorul de AC si traseul freonului, la Renault, mecanica fata (bucsi, rulmenti, bielete) si senzorul de acceleratie de pe pedala. la VW, e mai mult de explicat.

cat despre amici, fiecare conduce diferit, nu cred ca ma aseman cu nici unul dintre ei. am un prieten care are un logan 14mpi cu 100.000 km(cred) care merge zic eu extrem de sportiv, daca pot sa zic asa, si care a avut probleme cu caseta de directie, atat. si cealalta extrema, un amic care are o toyota corrola 1.6, 16V 124 de cai, cu care are vreo 30.000 km, care merge subturat ca dracii (peste puterea mea de a intelege motivul pentru care si-a cumparat masina, motivatia fiind "este foarte fiabila" blink.gif ).eu unul am condus-o putin pe autostrada, si sincer, este o fiara.

nu stiu, eu unul nu am vazut doi soferi care sa conduca la fel. Da, am vazut soferi inconstienti, prosti, inteligenti, atenti, prevazatori...etc. pana la urma, conteaza doar sa ne respectam intre noi. smile.gif

plictiseala este una din calitatile mele tongue.gif

This post has been edited by alexbudan: 22 Nov 2008, 00:16


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 1.2 TCE 130 EDC 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3
post 22 Nov 2008, 00:32
Post #84


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 7 June 07
From: Bacau/Iasi




QUOTE
0-100 km/h - 10.5 secunde, obtinut in a III-a, 0-180 km/h - 33 secunde
symbolul de 1.4 16v de 98 cp are 0-100 in 11,5 secunde. bine sa zicem ca ai schimbat la turatia maxima (desi dupa 5500 scade puterea iar cuplul si mai si) dar este o lege a fizicii care nu te lasa, blush.gif , sa scoti cu un motor de 75 cp un timp mai bun in 0-100 decat un motor de 98. ce vreau sa zic este ca puterea conteaza si sa nu uitam ce masini avem. nu stiu ce sa zic de cele 10.5 secunde, e deja sport rolleyes.gif
am incercat si eu sa vad cat poate si in turatiile maxime cu 3 oameni in masina mai putin de 13s 0-100, nu am putut sa scot. cu a I-a te duci la 40 km\h cu a II-a daca o storci bine te poti duce in 75 km\h dar cand ai schimbat a III-a se vede ce masina ai si aici pierzi timpul. 10,5 sec unsure.gif cu 1,6 16v da smile.gif

This post has been edited by al3: 22 Nov 2008, 00:34


--------------------
Ford Focus - BC 2006 Ghia 1.6 16V TI-VCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexbudan
post 22 Nov 2008, 21:26
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 19 May 08
From: Pitesti




salut. pai este relativ simplu de demonstrat din punct de vedere fizic. curba de putere scade imediat dupa 5500, dar nu foarte brusc, cum face cuplul, in cazul motoarelor pe benzina. important este ca atunci cand schimb 1-a la 6200, a doua este practic compromisa din punct de vedere al cuplului, dar mai mult decat pregatita pentru maximul de putere, si la schimbarea in a III-a sa fii sigur, ca cuplul maxim a fost deja atins.. se poate vedea ca folosind turatiile mari, viteza maxima a fost atinsa in timp mai mare decat in cazul schimbarii la momente maxime. pe lanaga asta, cutiile de viteze, ajuta enorm motoarele astea mici.

de exemplu eu in turatie de 6200 am

a-I-a - 50 km/h
a-II-a - 85 km/h
a-III-a - 120km/h
a-IV-a - 150 km/h (la 6000, mai mult, deja se simte lipsa de putere, ca sa nu mai zic cuplul aproape la jumatate.)
a-V-a - 175 km/h (la 5700, dupa aia, deja este fortata, chiar daca merge si 180 pe la vreo 5900)

vorbim de indicatiile vitezometrului in conditiile in care cauciucurile sunt cele din talon, si nu mai mici, si nu exista modificari la motor,

o sa pun si cateva linkuri pe youtube, dar am de procesat filmele, intrucat au fost filmate in HQ, si au peste 200 Mb.

iar 10.5 secunde, nu este sport, crede-ma ca am mers si cu masini destul de banale, si performante surprinzatoare.

This post has been edited by alexbudan: 22 Nov 2008, 21:28


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 1.2 TCE 130 EDC 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leoayca18
post 22 Nov 2008, 22:48
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 19 October 08
From: Cluj-Napoca




Pot spune ca eu sunt in ceata totala de ce se vorbeste aici. Dar imi place... smile.gif Poate ajung si eu sa pricep ce tot e cu cumplu ala motor... si celelalte multe chestii legate de diferentele intre cele doua motoare.
Sper sa nu "mi se strice masinuta" (pe benzina) ca eu conduc incet... Iar in timpul liber conduc un Logan pe motorina...


--------------------
Renault Noul Symbol 2008/Expression 1.4 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 23 Nov 2008, 00:28
Post #87


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nu se strica smile.gif ... ce zice alex e o extrema ... daca tu esti la cealalta nu inseamna ca e rau smile.gif ... fiecare conduce pana la urma cum doreste smile.gif ... cel mai important este sa o faca "legal" smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmacyu
post 24 Nov 2008, 23:37
Post #88


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 23 November 08




fratilor voi chiar sunteti razna, auzi tu sa schimbi viteza la 3500 de turatii... dezamagitor, din cate stiu eu o masina ca safie condusa bine trebuie schimbata viteza intre 2000 si 2500 de turatii, totusi clio e o masina mica si mai ales daca e si benzina... eu cel putin asa schimb viteza , plus ca ma mai uit si la kilometraj , cam cand are 50 km la ora cere schimbarea vitezei . pot sa zic ca la 60 de km sunt deja iontr-a 4-a ca sa imi mentin masina la 2000 de ture.


--------------------
renaul clio II 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 25 Nov 2008, 09:25
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Mie mi se pare ca topicul asta a luat-o razna, asa ca imi permit sa trag cateva concluzii referitor la schimbatul vitezelor la clio/symbol benzinar:

1) Cand "plictiseala este o calitate" (vorba colegului alexbudan) si se prefera un mers de vacanta, relaxare schimbati cu incredere pe la vreo 2500RPM accelerand lin mai ales pe drumurile patriei cu multe planuri orizontale, aglomeratii urbane etc. Veti avea timp suficient sa admirati imprejurimile si sa luati cateva instantanee cu aparatul digital preferat aflat la indemana.
2) Pentru mersul de rutina (drumuri la serviciu sau in interes de serviciu) se accepta de majoritatea conducatorilor de clio/symblol schimbatul vitezelor in plaja de turatii 3000-3500 RPM (o turatie bine intiparita in timpanele fiecarui conducator cu un minim de experienta). Mentionez ca aceasta practica este menita sa ofere respect atat masinutei cat si bugetului.
3) Dependentii de adrenalina si senzatii tari (pe care deseori ii cam vedem seara la stirile de la ora 5, asa numitii distrugatori de vieti), un caz particular ( in care expresii de genul: "sunt cel mai tare/bun", "seful strazilor" s.a. expresii si trivialitati sunt la ele acasa) in care se tine cont de un singur lucru: Sa fi mereu in fata celuilalt. Aici nu exista nici o regula (ex.poate sa te depaseasca cu 120 in viteza a 3 a si apoi sa franeze brusc ca sa te tina in spate ca nu i-ai facut loc). Nevoia de viteza este o boala...





PS. cred ca totusi ar trebui inchis topicul!




--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin-Bacau
post 25 Nov 2008, 10:56
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 18 September 07
From: Bacau




QUOTE(cosmacyu @ 24 Nov 2008, 23:37)
fratilor voi chiar sunteti razna, auzi tu sa schimbi viteza la 3500 de turatii... dezamagitor, din cate stiu eu o masina ca safie condusa bine trebuie schimbata viteza intre 2000 si 2500 de turatii, totusi clio e o masina mica si mai ales daca e si benzina...  eu cel putin asa schimb viteza , plus ca ma mai uit si la kilometraj , cam cand are 50 km la ora cere schimbarea vitezei . pot sa zic ca la 60 de km sunt deja iontr-a 4-a ca sa imi mentin masina la 2000 de ture.
*




Acum suntem si zurlii....smile.gif) nice slap.gif


--------------------
Renault Symbol-Fidji - BC- 2007-1.5 dCI/70Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 00:47
Dacia