Diferenta intre A/C Manual si Automat, Clima, climatizare
![]() ![]() ![]() |
Diferenta intre A/C Manual si Automat, Clima, climatizare
rac |
![]()
Post
#31
|
||
![]() teo Group: Members Posts: 276 Joined: 23 July 06 From: Rosiori de Vede ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006
- TR 78 VIV Bicorp Confort Dynamique, 1.6, 16V, VVT, 2006. 118.000km;1.1.2020.
|
|||
AlexC |
![]()
Post
#32
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce zici tu ori nu are sens ori te referi la altceva. Eu vad trei situatii posibile:
1. Afara sunt 28 grade, in masina 27 si tu l-ai setat pe 22 grade. ATunci va porni AC ca sa reduca temperatura. 2. temperatura afara este de 12 grade, in masina 14 si tu setezi clima pe 25. Atunci porneste AC ca sa faca caldura "teoretic" mai repede, dar ca sa nu abureasca geamurile. 3. Afara sunt 21-23 grade, in masina 21 si setezi clima pe 22. Atunci DE CE NAIBA PORNESTE AC???? |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#33
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
AlexC, AC-ul porneste din cauza incalzirii interiorului masinii de la respiratie/transpiratie/efect de sera.
Ce nu inteleg eu este chestia urmatoare. La un frigider normal desi tine temperatura ~ constanta in interior, compresorul ala se mai si opreste. La fel se intampla si la masina? Pentru ca la mine e non stop aprins ala de AC. This post has been edited by ssilviu: 29 Aug 2006, 17:15 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
sandman_ |
![]()
Post
#34
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
cornel_t |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Inainte de toate, de obicei daca afara sunt 20 si de grade in masina va fi mai cald cu cateva grade bune.
2. In acest caz nu porneste A/C decat daca il fortezi tu din manual sau cuplezi recircularea, a nu se confunda instalatia de pe masina cu una de tip split ce poate sa mearga si ca pompa de caldura. 3. Dupa cum ziceam mai sus in masina o sa fie ceva mai multe grade, si nu prea ai cum sa le masori. Trebuie sa mai ei in calcul ca unitatea de control A/C primeste informatii si de la senzorul de intensitate razelor solara, si in consecinta poate anticipa ca se va face cald si porneste A/C. |
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
rac |
![]()
Post
#36
|
![]() teo Group: Members Posts: 276 Joined: 23 July 06 From: Rosiori de Vede ![]() |
Probabil ca asa e programat pe AUTO, sa porneasca AC indiferent de temperatura exterioara...
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006
- TR 78 VIV Bicorp Confort Dynamique, 1.6, 16V, VVT, 2006. 118.000km;1.1.2020.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#37
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Eu nu inteleg ce-i asa de greu de inteles cum functioneaza clima !
1.Daca in masina sunt X grde si tu vrei X-Y , atunci porneste A/C-ul ca sa SCADA temperatura la valoarea pornita => in masina se raceste 2. Daca in masina sunt X grade si tu vrei X+Y, sistemul de climatizare NU va porni A/C-ul dar in schimb va orienta fluxul de aer care vine in habitaclu prin radiatorul de incalzire => in masina se incalzeste Pana aici nimic ciudat .. acest lucru poate fi facut si manual. Si acum unde intervine cu adevarat sistemul de climatizare: 3. Daca este nor si brusc se insenineaza, sistemul de aer conditionat va porni ca sa previna incalzirea habitaclului. 4. Daca se doreste mentinerea unei temperaturi de 23 de grade (de exemplu) si in masina sunt 23.5 grade, sistemul de climatizare va porni aerul conditionat dar in acelasi timp va redirecta o parte din fluxul de aer prin caloriferul masinii .. in felul asta aerul rece care iese din vaporizator este incalzit putin astfel incat la iesirea din aeratoare aerul sa aiba o temperatura placuta, apropiata de valoarea dorita in habitaclu. Acest reglaj fin care este executat CONTINUU cat timp sistemul e setat pe AUTO se numeste CLIMATIZARE si este foarte greu de "simulat" cu aerul conditionat manual. P.S.: la punctul 4, daca este anotimp racoros, sistemul de climatizare nu mai porneste aerul conditionat, in schimb va incalzi doar partial aerul rece care vine de afara astfel mentinandu-se temperatura dorita. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#38
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Mai exista un caz: Atunci cand in masina vrei x grade si afara sunt x-3,x-4 grade. Chiar si atunci porneste AC-ul. Asta pentru ca daca sistemul ar baga numai aer de afara, pentru a realiza temperatura x trebuie sa bage foarte mult => ventilator zgomotos. Asa ca porneste aerul conditionat si mai raceste aerul ala de afara si mai mult.
In afara intrebarilor de mai sus, mai am una: Unde este senzorul de temperatura interioara? La Megane 2.1 avea turbina in piciorul oglinzii interiore. Acum la 2.2 este o chestie ca un mic led opac. Sa fie ala varful turbinei? Sau ce? Si cred ca imi influenteaza foarte puternic temperatura din masina. In sensul ca il pacalesc, eu tin aeratoarele date in sus, sa nu ma deranjeze fluxul de aer. Si astea bat direct in senzorul ala. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
razu |
![]()
Post
#39
|
![]() Eu scriu doar cand beau bere Group: Members Posts: 209 Joined: 15 March 06 From: Bucuresti ![]() |
@ssilviu: din cate stiu are 3 senzori de masurare a temp int 1 sus (in piciorul oglinzii retrovizoare) unul in zona consolei centrale (nu stiu unde) si unul in partea de jos!
|
--------------------
Renault
Megane
2004 hatch
- DB 05 LSJ Hatch 1.6/16v /gri boreal/clima/greieri/iulie 2004
|
|
fade2black |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 21 June 06 ![]() |
Parca incep si eu sa ma luminez putin!
Dilema mea era de ce pornea compresorul la o diferenta de 6 grade intre aerul de afara si cel de pe climatronic. Logic ar fi fost sa se foloseasca de cel exterior pentru incalzirea habitaclului, trecut bineinteles prin radiatorul de incalzire. Oricum imi place mult climatronicul, sa vedem la iarna cum se comporta! |
--------------------
Renault
Clio III
2006, dCi
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#41
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
pentru ca in functia de pornire/oprire a compresorului intra si variabila "temperatura aerului din interior", care este foarte importanta si pe care soferul nu o vede...
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
mefmef |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 17 October 06 ![]() |
QUOTE(VladK2K @ 11 Jun 2006, 19:42) Oprirea totala a oricarei activitati a climei se face numai prin setarea vitezei ventilatorului la 0 (toate cele 4 pale ale elicei figurate sa fie goale). Asta este singura posibilitate? Pt ca in manual lasa de inteles ca se poate opri de la butonul pe care scrie AC. Adica, in momentul in care dispare AC de pe ecran, climatizarea ar fi oprita. Oricum varianta din manual nu functioneaza, cel putin in cazul meu. ![]() Inseamna ca singura varianta de oprire completa a climatizarii e cea descrisa de VladK2K. (Imi raspund singur la intrebari? ![]() O sa testez in seara asta varianta descris de VladK2K si ii multumesc anticipat. ![]() ![]() This post has been edited by mefmef: 20 Oct 2006, 20:56 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.6 16V
|
|
cipman |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
E singura varianta excluzind scosul sigurantei.
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
adymateo |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 27 July 06 From: Homeland Security ![]() |
buna ziua baieti..am si o mica nelamurire...merg cu clima pe modul auto....si observ ca acum pe frigurile astea in modul automat aerul conditionat nu e pornit, adica nu il foloseste ea!baga caldura la greu, si foarte rar mai vad ca apare si ac! asa e normal, adica ea introduce in functiune unitatea de aer conditionat cand considera ea?ca in manual mare lucru despre chestia asta nu scrie! daca vreau, pot porni manual aerul conditionat apasand butonul ala AC, iesind astfel din modul auto! in manult scrie ca recomandat asa tre sa mergi ..cu modul auto activat!
thnx |
--------------------
Renault
Talisman
2016 TCE 200 Intens, 4Control, BOSE 2016 TCe 200 Intens, 4Control, BOSE, Pack asist, Pack securitate, Pack Easy Parking
|
|
cipman |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
citeste din urma, cam de la mesajul #26
|
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
ssilviu |
![]()
Post
#46
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Este normal acum iarna, cand sunt 2-3 grade afara ca atunci cand dau pe dezaburire rapida, desi imi afiseaza AC pe ecran, aerul bagat sa fie caldut?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
sandman_ |
![]()
Post
#47
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
da
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
- GJ-01-SSP Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
ssilviu |
![]()
Post
#48
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Si atunci de ce nu mai este la fel de eficient ca atunci cand baga aer rece si in 10 secunde era totul clar? Acum nici dupa un minut nu se dezabureste complet.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Liviu |
![]()
Post
#49
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Pentru ca se depune mai mult condens ? Pentru ca cu cat e mai rece geamul cantitatea de condens creste ?
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
roty |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 19 May 06 ![]() |
Eu de cand am masina nu prea am folosit deloc modul AUTO. Cand pun pe auto, indiferent de temperatura dorita de mine, ventilatia este ca si oprita...chiar daca ajunge la temperatura care o vreau, asta se intampla dupa mult mult prea mult timp...
Nu ar fi normal sa bage caldura la maxim cu ventilatia aproape de maxim la inceput si cand se apropie de temperatura ceruta sa reduca ventilatia? |
--------------------
Renault
Clio 3
2006, 1.4 16V Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
|
|
gustihor |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 2 November 06 ![]() |
Daca ai climatronic este normal sa fie asa deoarece ventilatia puternica va porni numai cand temperatura apei din motor va fi suficient de mare ca sa nu creeze disconfort - ventilatie cu aer rece - La unele masini acest lucru este evitat printr-un radiator electric care preia sarcina de incalzire a aerului pana cand apa din motor ajunge la o temperatura suficient de mare ptr a nu crea acel disconfort - sper ca nu ma insel!
|
--------------------
renault
megane
2006 Expression 1.5dci 100cp
- xxxxxx
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
A propos de postul precedent: am vazut in manualul de service, capitolul "climatizare" (manual in format pdf, cu mai multe fisiere, downloadat de pe un link gasit aici pe forum) ca in schema instalatiei de climatizare la megane exista un modul numit "resistances de chauffage", adica rezistente de incalzire, situate in interiorul blocului de climatizare din spatele bordului. Nu prea mi-am dat seama, dar par ca sunt cu functionare electrica. Ce rol au alea?! In manual da si cum se demonteaza, prin scoaterea capacului de sub consola centrala, in stinga (simetric cu capacul din dreapta, pentru filtrul de habitaclu). Dupa cum sunt desenate in schita aia, ar avea rol de incalzire. Au oare rol de preincalzire a aerului din habitaclu pina cind lichidul de racire ajunge la o anumita temperatura?
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
semit |
![]()
Post
#53
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
au urmatorul rol.. sa bage caldura chiar si cand e motorul rece si apa la temperatura mica..
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
roty |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 19 May 06 ![]() |
e doar pe diesel sau si la benzinare? si chiar e folosit (ca nu pare a se simte..)?
|
--------------------
Renault
Clio 3
2006, 1.4 16V Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
@semit: evident ca rolul asta ar trebui sa il aiba, nu sunt atit de timpit (desi par) incit sa nu imi dau seama. Problema e ca in practica nu prea se simte. Si sunt si la benzinare si la diesel, cel putin asa rezulta din manual.
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
semit |
![]()
Post
#56
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
la mine se simte...
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
roty |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 19 May 06 ![]() |
Nu cumva are cineva manual de Clio 3 sa stiu daca pe a mea am feon d-asta?
![]() |
--------------------
Renault
Clio 3
2006, 1.4 16V Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Am impresia ca suntem putin off-topic, dar nu cred ca merita a deschide un topic nou cu problema asta.
@semit: cum se simte? Eu am observat doua lucruri la dci: - dupa pornirea la rece, dimineata, in momentul cind acul de la indicatorul de temperatura a lichidului de racire trece cu putin peste prima linie din stinga (ajunge la un sfert din distanta dintre cele doua linii) incepe sa bage caldura. Si cum se stie ca dieselul nu e prea "calduros" dupa pornirea la rece, asta ar fi un argument in favoarea rezistentelor. - dupa pornirea la rece, daca imediat dau drumul la ventilator, e aer rece. Daca ar exista rezistentele alea, ar trebui sa fie aer cald aproape instantaneu. Si nu e. Si am incercat si pe modul auto, ca m-am gindit ca rezistentele alea sunt activate doar de compul de clima. |
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Imi cer scuze ca postez eu dupa mine, dar nu e vina mea ca e inactivitate pe topic
![]() Eu am clima. De o bucata de vreme merg cu ea inchisa. Adica cu ventilatorul dat la 0 pale. Ca altfel, nu stiu cum se poate inchide clima. Am observat urmatoarea situatie: - dimineata, cind afara sunt temperaturi scazute (0-1 grad), cu clima inchisa, baga aer cald pe aeratoare. In mers, e normal sa bage un curent de aer, chiar daca ventilatorul e inchis. Situatie se evita doar pe recirculare. Deci, cu clima inchisa, se simte un curent de aer cald prin aeratoare. Clima este setata la 19 grade. - la prinz, cind afara sunt temperaturi de 12-13 grade, tot cu clima inchisa, fara nici un fel de modificare a parametrilor climatizarii fata de dimineata, baga aer rece prin aeratoare (cu temperatura aerului de afara, nu pornesc AC!). Care e explicatia? Oare sistemul comanda trecerea lichidului de racire al motorului prin radiatorul de incalzire habitaclu in functie de temperatura exterioara sau in functie de diferenta dintre cea exterioara si cea interioara? Sau e vorba de rezistentele alea de incalzire? Repet, ventilatorul este inchis, deci clima nu ar trebui sa functioneze. Cu alte cuvinte, ar trebui tot timpul ca, curentul de aer pasiv ce intra in habitaclu la viteze mai mari sa fie tot timpul la temperatura aerului ambiant. |
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
roty |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 19 May 06 ![]() |
Problema mea e ca acum cu zilele astea mai calduroase (13 grade) si soare afara, setat pe 22 grade, baga ACul...lucru care creste consumul. Nu inteleg de ce face asta, in habitaclu este mai cald intr-adevar, dar ar putea baga aer de afara foarte bine...
Clima pe 0, geamul partial deschis, pletele in vant si vise la o trapa ![]() |
--------------------
Renault
Clio 3
2006, 1.4 16V Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 11:41 |