Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Tremurat la 140-150 km/h 1.5 dCi, ce se intampla ?

sosolino
post 16 Apr 2006, 00:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 17 September 05




am un clio din 2005 1.5 dci 65 cp. imi poate spune si mie cineva cum se face ca la 30.000km a inceput sa tremure masina incepand cu viteza de 140- 150km/h? nu am apucat sa ajung cu masina la service ca sunt programat abia in 20.04.06. sa imi dea si mie cineva un sfat!!! lucru asta nu l-am observat decat de 2-3 zile. ohmy.gif . ar trebui sa imi fac griji??? sad.gif


--------------------
renault clio 2005 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 16 Apr 2006, 08:54
Post #2


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Primul lucru, mergi la o vulcanizare buna, verifica jantele sa nu fie indoite si echilibreaza rotile. In 90% din cazuri de aici provine tremuratul la viteze mari.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 16 Apr 2006, 09:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Daca ai jenti de aluminiu si ai luat o groapa mai tare sunt toate sansele ca janta sa se fi deformat. Am avut aceeasi problema dar s-a rezolvat.
Succes!!


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 16 Apr 2006, 11:02
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Sau da jos pentru inceput toate rotile si spala-le de noroi. Eu le curat la fiecare iesire din iarna si scot cate o movilita de pamant. Daca tot ai probleme atunci treci pe la vulcanizare.

Daca ai vibratii in volan la orice viteza inseamna ca ai o janta stramba si se rezolva doar prin inlocuire.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
k0b3
post 17 Apr 2006, 21:43
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 787
Joined: 14 August 05
From: Iași




Poate fi una din urmatoarele cauze, dupa cum s-a mai spus:

1. echilibrare defectuoasa
2. presiune incorecta (asta se simte si prin faptul ca trage intr-o parte, usor)
3. posibila dezlipire a plumbului de la echilibrare de pe janta.
4. janta deformata
5. boalfa in cauciuc

Un caz interesant (eu is patit) e sa se adune mult noroi in partea inferioara a jentilor de aluminiu spate. In cazul asta vibreaza masina "in sine". Ma rog, nu se dezmembreaza, dar se simte de la 150 incolo. Daca ai aluminiu, atentie cand cureti sa nu scoti si plumbul lipit tot pe interior. Iarna le curat odata pe luna (ii rog pe cei din spalatorie sa rezolve), vara la 3.


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km
Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 10:53
Post #6


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Salut!

Nu am vrut sa mai deschid un nou topic despre problema care vreau sa o relatez deoarece am gasit topicul acesta, desi este vorba de alta motorizare dar cu simptome asemanatoare...
Tatal meu are un Clio Symbol 2 din 2002 1.4 16V... De vreo 2 ani are un "tremurat" in volan stanga-dreapta foarte intens si enervant intre 100-120 apoi se reduce, iar la 140 aproape dispare. La revizii baietii nu depisteaza niciodata nimic, spun ca masina e in regula desi le explic problema. Motiveaza ca ar fi jantele ovalizate... A dus-o sa ii verifice si directia care tot asa spun ca e ok. O alta problema care am observat-o si nu mi se pare ok desi cei din reprezentanta spun ca nu au despcoperit defectiune e faptul ca, roata dreapta fata o uzeaza mai mult... indiferent care roata o monteaza acolo apare aceeasi uzura... Voi ce parere aveti?

P.S.: Masina asta a fost si este condusa "batraneste" de tatal meu si nu a fost lovita prin gropi mari, dupa care sa poti spune "da, de la groapa aia se trage totul"...

Va multumesc!

This post has been edited by shadower: 20 Jun 2008, 10:56


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 20 Jun 2008, 11:14
Post #7


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Jante strambe 100 %...ce jante are ?aliaj?


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 11:24
Post #8


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Da, are jante de aliaj, ca masina a fost echipata full... Jantele daca sunt strambe oricum nu sunt vizibile, ca le-au verificat astia la revizie si nu se vede sa fie lovite, ziceau doar ca e posibil sa fie ovalizate de la drumurile proaste din Romania...

This post has been edited by shadower: 20 Jun 2008, 11:25


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Jun 2008, 11:31
Post #9


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Daca erau loviturile vizibile nu vibrau la 100...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 11:44
Post #10


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Nu stiu sincer ce sa mai cred... a mai schimbat rotile intre ele si persista aceeasi vibratie deranjanta... Intre 100 si 120 trebuie sa ti bine cu 2 mani de volan pentru ca trepidatia e puternica...


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 20 Jun 2008, 11:44
Post #11


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Trebuie, cred eu, din pacate sa mergi la un "atelier" specializat care sa echilibreze, intrepte etc. rotile ... de obicei la masinuta mea e vorba de echilibrare cand vibreaza, sau rotile sunt foarte uzate (dar nu se pune acum) ... daca nicicum nu vrea atunci "citeste mai sus" ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Jun 2008, 11:49
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ce inseamna ca le-ai schimbat intre ele? Stanga cu dreapta sau axa fata cu axa spate?

Cu ce anvelope sunt echipate jantele?

De http://www.autozoneonline.ro am auzit numai lucruri bune. Fa-le o vizita, vezi daca te scapa de problema.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 11:55
Post #13


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Au fost schimbate intre ele, adica axa fata cu axa spate si vibratia e identica nu se schimba... Jantele sunt echipate (recent) cu pneuri Michelin ENERGY...


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 20 Jun 2008, 12:01
Post #14


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




o metoda simpla: gaseste un tovaras cu acelasi tip de roti si imprumuta-i ptr 10 min toate rotile. pune-le la tine, mergi pe-un drum drept si vezi daca mai face.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 12:07
Post #15


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Este masina tatalui, dar cred ca in weekend nu are nevoie de ea si as putea incerca si chestia asta... Daca face la fel si cu alte roti atunci e clar ceva la partea mecanica...

This post has been edited by shadower: 20 Jun 2008, 12:08


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Jun 2008, 12:08
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu e mai simplu sa mearga la autozone sa ii puna aia fiecare janta pe masina de echilibrat?

Si jantele tovarasului pot fi strambe...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 12:19
Post #17


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Eu i-as duce masina la autozone dar sunt din provincie smile.gif Imi cer scuze ca nu am precizat...

Oricum trebuie sa ii duc masina la niste oameni specializati in jante de aluminiu, sa vada care e problema si sa le indrepte daca sunt lovite sau ovalizate... Aveti idee cat cost o operatiune de genul acesta?

This post has been edited by shadower: 20 Jun 2008, 12:48


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 20 Jun 2008, 13:34
Post #18


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pneurile ies din discutie, Michelin energy sunt bine echilibrate...
Eu aspectul urmator nu-l inteleg, daca s-au inlocuit rotile fata cu spate si vibratiile au ramas in aceeasi plaja de viteza...de regula fiind diferente de dezechilibru pe roti...s-ar modifica si raspunsul in raport cu viteza.

In general o janta ovalizata e parsiva...nu prezinta nici un semn de lovire (buza indoita, crapata) dar daca-o invarti merge ca sarpele. Si asta se simte in caroserie...o janta cu o buza lovita dar neovalizata nu va da niciodata vibratii in caroserie, ca pana la urma anvelopa e in contact cu solul si nu janta.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 14:38
Post #19


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Da, ai dreptate... Vibratia se simte si pe caroserie nu doar in volan, deci e o vibratie destul de puternica, foarte deranjanta...


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 20 Jun 2008, 14:45
Post #20


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Si eu as incerca, daca as avea problema asta, cu 4 roti de imprumut cat mai noi si fara probleme. Fac un test de sosea, mai multe viteze...nu se poate sa nu obtii niste raspunsuri...


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Himnosiss
post 20 Jun 2008, 14:49
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 13 November 05
From: Craiova




Am si eu problema asta.
Parerea mea e ca la tine nu e din roti pentru ca iti dispare deci ai un moment de "rezonanta" apoi dispare. E din alta parte. cred ca e de la frana sau planetare.
Oricum eu zic ca nu e de la roti.
La mine problem e de la roti si am si depistat roata cu probleme, pur si simplu fuleaza si e dreapta fata. Am sa o schimb dar pe moment am si rezerva stramba... deh sunt un ghinionist.


--------------------
Renault Symbol - B 75 HFH decembrie 2007 diesel 85 CP 1.5L ~full
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 20 Jun 2008, 14:56
Post #22


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pai ce poate sa fie de la frana?
Iar o problema cu o planetara nu apare doar dupa 100 km/h...dupa mine.

Mai pot fi si alte cauze, de motor spre ex...dar dat fiind faptul ca la verificarile tehnice in service nu au gasit nimic anormal, iar jantele masinii au multi ani si km parcursi...


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 20 Jun 2008, 14:57
Post #23


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




De fiecare data cand tatal meu isi duce Clio la revizie, baietii de acolo ii spun ca problema e de la roti si nu e de pe partea mecanica a masinii... Nu stiu sincer ce sa mai zic...

Da hellcat, jantele au 6 ani si 90.000 km...

This post has been edited by shadower: 20 Jun 2008, 14:59


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 25 Jun 2008, 13:26
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Aceeasi problema am descris-o si eu in alt topic. Am jenti de tabla normale, intretinute normal..pt gropile de la noi.Oricum cu masina am mers numai eu (90 000 km) si nu am atins borduri sau altceva.Anul trecut am luat anvelope de vara noi firestone.Am mers cu ele perfect.Anul asta cind le-am incaltat din nou a inceput circul.Vibra in fata.Le-am schimbat si am rezolvat problema pentru ca dupa aia si vibra si tragea spre stanga biggrin.gif. Ma rog..incepusem sa ma gandesc sa imi iau alte jenti, insa am mai fost la o vulcanizare unde baietii stateau mai degeaba...asa ca i-am rugat sa imi dea jos toate cauciucurile si sa imi puna doar janta pe masina de echilibrat.Jentile sunt in parametri.Curios e ca dupa aia le-am echilibrat la ei si acum nu mai are nimic...Asa ca trebuie un mester bun si cu rabdare.Oricum, in cazul descris mai sus, dc cu orice janta tot aceeasi roata vibreaza, atunci e posibil sa fie altceva (roata care fuleaza din planetara, de ex).


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 30 Jun 2008, 01:08
Post #25


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Vineri urmeaza sa si-o duca la revizie si sunt curios daca depisteaza cei de acolo vreo defectiune... Oricum i-am spus ca trebuiesc verificate si jantele daca sunt ovalizate si atunci indreptate.


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Jun 2008, 08:12
Post #26


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Roti neeechilibrate necorespunzator 100%...poti sa o duci la 200 de revizii ca nu au cum sa-si dea seama daca sunt rotile neechilibrate....

Discurile de frana nu au cum sa fie...in momentul in care ai un disc ovalizat trepidatia se simte in volan numai in momentul in care pui frana si atat...

Planetara la fel...o auzi batand pe curbe... daca bate pe linie dreapta trage de orgenta masina pe dreapta si nu mai umbla cu ea... biggrin.gif biggrin.gif

Deci nu mai da vina pe mecanici ca nu au nici o treaba ei...du-te la o vulcanizare buna si rezolva problema in 30 de min.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadower
post 30 Jun 2008, 12:39
Post #27


EVERYTHING IS SPORT


Group: Members
Posts: 84
Joined: 2 June 08




Pana acum a dus-o la 3 ateliere diferite de echilibrat roti si dupa echilibrarea cu plumbi la fiecare aparat indica 000...


--------------------
RENAULT Megane RS CUP
Renault Sport Technologies
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 30 Jun 2008, 14:31
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Eu am o nelamurire...Sa zicem ca ti-ai lovit roata de trotuar.Iti strici janta (eventual din punctele de prindere...si atunci va sta prost pe flansa) si eventual iti fuleaza si roata (din cap planetara presupun...).Cum isi dau seama in service daca flansa cu totul fuleaza (e valabil si pentru rotile din spate) si cum o vor rectifica...pentru ca ce am vazut eu la majoritatea sunt presupuneri.


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th August 2025 - 05:56
Dacia