Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

RECAPITULARE: probleme de fabricatie Clio Expr. II 1.4 8v

Radu718
post 17 Dec 2004, 20:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Ma gandesc ca ar fi utila o astfel de recapitulare a tuturor problemelor des intalnite la Clio Expression 1.4 8v. Am incercat sa sintetizez majoritatea problemelor tehnice, des intalnite, care, tocmai datorita frecventei aparitiei lor, le putem incadra la defrecte de proiect/fabricatie, etc. si nu proastei utilizari sau intretineri de catre proprietari. Cu alte cuvinte, intra in vestita expresie "asa face toate". SO:
I) TRANSMISIE
a) Pedala de ambreiaj in trepte, insotita uneori de scartaieli. Apare in peste 90% din cazuri, in general intre 5.000-10.000 de km. Aceasta face ca plecare de pe loc sa se faca cu dificultate (ori smucit, ori oprit motorul). Vinovati: nuca ambreiajului, care pierde vaselina si se imbacseste cu ferodoul de la discul de ambreiaj. Se pare, conform ultimelor discutii, ca si cablul de ambreiaj ar fi vinovat. Rezolvarea: ungerea nucii (exista tutorial) cu efecte pe termen scurt (maxim 2 sapt.), sau schimbarea/ungerea ei corespunzatoare, dar acest lucru implica dat cutia jos.
cool.gif Zgomotul de "DIESEL" care apare la cald, cu multi consumatori (AC pornit, faruri aprinse) si nu numai. Peste 90% au acest simptom. Se datoreaza jocurilor nepermis de mari ale arculetelor din discul de ambreiaj (producator Valeo). Desi multi spun ca nu ar avea efecte negative, se pare ca perioada de functionare a acestor discuri este foarte redusa.
c) Cutia de viteze. Agata foarte usor in treptele I si II, iar treapta II, asa cum a spus majoritatea, are un "comportament ciudat" mai ales cand se trece dintr-o treapta superioara in treapta II. Toate au acest simtom, dar mai pot aparea si probleme la timonerie.
II) DIRECTIE/TREN RULARE
a) Cloncanit fata, la viteze relativ mici, in gropi usoare si damburi. Se datoreaza oalei amortizorului, fara a induce efecte negative. Toate prezinta acest simptom. A nu se confunda cu cel legat de celebrele bucsi. Cloncanitul este greu de sesizat. Acesta nu poate fi eliminat.
cool.gif Directia. Majoritatea (asa cum au recunoscut si cei de la Serus) au volanul stramb, datorat nu atat unghiurilor, cat mai ales celebrului surub din caseta de directie. Se rezova relativ usor, de catre un mecanic priceput.
III IZOLAREA FONICA
a) Suieratul de coltul de sus ale usilor fata. Se datoreaza chederului geamului, care nu se pliaza perfect pe usa in acel loc. Peste 90% prezinta aceasta problema. Se rezolva prin lipirea chederului cu un silicon de imbinari de caroserii. Este eliminat in totalitate.
cool.gif Vajaitul de fond la usile fata. Acesta problema este intalnita in 50% din cazuri. Exista mai multe cauze, principala fiind tot chederul usii. Acesta incepa la congruenta dintre aripa si usa, iar acolo are o forma de jgheab, pentru scurgerea apei. Trebuie fixat de caroserie tot cu silicon, pentru a nu permite aerului sa devieze pe jos (mai multe detalii in tutorial).
IV. ALTELE
Acestea apar in multe cazuri, dar nu asa de evidente ca cele de mai sus
a) Huruit compresor AC, sesizabil in jurul 2500-3000 de rotatii. Exista mai multi vinovati de acest aspect, dar eu banuiesc proasta calitate a componentelor.
cool.gif Troncanit stanga-spate cu masina incarcata. Se pare ca se datoreaza nu atat amortizorului, cat mai ales unor bucsi. Nu le-am identificat inca.
Daca cineva crede ca mai exista si alte probleme incadrate in categoria defecte de fabricatie si/sau proiectare gresita este rugat sa posteze. Eu consider ca putem incadra aici situatiile care apar in peste 50% din masini.


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 17 Dec 2004, 21:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




dupa parerea mea ar mai fi 2 (nu pot sa arpob/ dezaprob ce ai zis inainte)...la masina din semntura nu am avut nici macar un lucru din ce ai zis in postul de mai sus (30 k km)...nu pot sa zic ca e noroc sau ca e o problema a benzinarelor....)dar...
defecte de fabricatie 1). CLAXONUL. 2) circuitul de alimentare al radioului ..care duce la celebrele intreruperi de alimentare dupa orirea motorului....din cate am vazut nu se intilneste chiar la toate masinile, dar toti cei care si-au luat odata cu mine (mai 2003) au problema asta...


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 20 Dec 2004, 09:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




V. Greierul din volan
Apare la 90% la Clio Symbol (nu si alte Renaulturi cu acelasi volan); este numai deranjant, functional este in regula.


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 20 Dec 2004, 10:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




III IZOLAREA FONICA
a) Suieratul de coltul de sus ale usilor fata. Se datoreaza chederului geamului, care nu se pliaza perfect pe usa in acel loc. Peste 90% prezinta aceasta problema. Se rezolva prin lipirea chederului cu un silicon de imbinari de caroserii. Este eliminat in totalitate.
cool.gif Vajaitul de fond la usile fata. Acesta problema este intalnita in 50% din cazuri. Exista mai multe cauze, principala fiind tot chederul usii. Acesta incepa la congruenta dintre aripa si usa, iar acolo are o forma de jgheab, pentru scurgerea apei. Trebuie fixat de caroserie tot cu silicon, pentru a nu permite aerului sa devieze pe jos (mai multe detalii in tutorial).
Cand faci tutorialul ala? Sunt si eu interesat de eliminarea suieratului...


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 20 Dec 2004, 11:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Am facut tutorialul, cred ca maine io sa-l public, trebuie sa mai fac mici retusuri la el....


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dem
post 20 Dec 2004, 13:34
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Sa nu ne grabim sa tragem linie la problemele cu Clio fiindca noi posesorii trebuie sa semnalam lucrurile astea. Never-ever n-o s-o faca Renault.
O masina ieftina ca Clio Symbol nu trebuie puricata la singe ci cu indulgenta. Sa nu uitam ca o mare parte din materiale (chedere, plasticaraie ornamente, etc) sau materiale interior habitaclu (integral) sunt made in Bursa si difera calitativ de bicorp.
Sa nu ma lungesc mai baga doua foarte minore:
1 pocniturile din zona geamurilor electrice care nu se baga la gramada cu izolarea fonica (ele nu tin cred doar de cheder).
2. scirtaielile stresante ale scaunului si ale centurii datorate finisajului prost a lui Hakan Sukur.

Ce ma dezamageste la Renault este ca toate aceste produse turcesti (scrie made in Turkey pe ele) (ex. ornament bara spate) sunt la preturi frantuzesti daca vrei sa le schimbi (constatat pe propria piele)


--------------------
Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavianf
post 20 Dec 2004, 13:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




Sunt si eu curios sa-l studiez.
Oricum felicitari pentru realizarea lui.


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 20 Dec 2004, 17:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




QUOTE
Am facut tutorialul, cred ca maine io sa-l public, trebuie sa mai fac mici retusuri la el....

Ok! Abia-l astept... :wink:


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demisonat
post 20 Dec 2004, 21:47
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 3 August 04




@Dem
Daca vrei sa le schimbi ieftin apeleaza la un sofer de autocar care face turcia ( olzem ) si ii dai codul sau piesa respectiva si omul iti aduce la juma de pret asta incluzand si spaga lui.
Ca pana la urma stang eu comanda de la voi de piese covorase huse ce va trebuie si plec si le aduc ( problema este ca nu am timp ) .

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:37


--------------------
Octavia 2 elegance fulll!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 21 Dec 2004, 00:36
Post #10


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




QUOTE
Am facut tutorialul, cred ca maine io sa-l public, trebuie sa mai fac mici retusuri la el....

tutorialul se gaseste pe http://www.radu718.3x.ro/
in caz ca nu merge sa apasati direct pe el.. copiati linkul, si puneti-l in explorer


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 21 Dec 2004, 04:47
Post #11


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




Hai sa va ajut : http://www.pejo.ro/download/izolare.doc.

:idea:


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 21 Dec 2004, 04:48
Post #12


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




http://www.pejo.ro/download/izolare.doc .... ce ma calca pe nervi ca nu se poate EDITa


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dem
post 21 Dec 2004, 08:55
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




@demisionat
Scuze ca e off-topic dar nu inteleg de ce nu exista un furnizor de piese din Turcia la 1/2 sau 3/4 de pret fata de Renault in acest caz. Adica la peste 50.000 de Clio vindute pina acum, a doua masina dupa DSN nu se rentabil sa se faca un magazin de astfel de piese pe comanda eventual?? Turcia e atit de aproape...daca era facuta in China?

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:38


--------------------
Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
misterb
post 21 Dec 2004, 09:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 19 May 04
From: Bucuresti




pt simplul motiv ca in Turcia este asamblata, toate piesele vin din Franta. Se face in turcia datorita mainii de lucru ieftine atat. Asa ca daca ai comanda o piesa e mai ieftina din franta pt ca daca o aduci via Turcia platesti si mai mult transportul :wink:


--------------------
Renault Clio IV Estate 0,9 TCe 2015
Clio Estate 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dem
post 21 Dec 2004, 11:42
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Scuze dl. Misterb dar nu ai citit postarile anterioare. eu nu ma refeream la pompa de injectie sau cutia de directie ci la toate elementele de plastic, cauciuc, interior-exterior, ornamente, tapiterie, covorase si alte accesorii.
Bunaoara a trebuit sa schimb ornamentul plastic negru bara spate (set 3 buc) care costa 3 mil si ceva la Serus. Pe el scria clar made in Turkey.
Valoarea lui reala e cum zicea altcineva sub 1/2 din cea pe care o decartezi la renault. Pe linga asta tot ce tine de consumabile sa nu-ti inchipui ca se importa din Franta. Scuze pentru off-topic


--------------------
Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demisonat
post 21 Dec 2004, 12:25
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 3 August 04




QUOTE
Scuze dl. Misterb dar nu ai citit postarile anterioare. eu nu ma refeream la pompa de injectie sau cutia de directie ci la toate elementele de plastic, cauciuc, interior-exterior, ornamente, tapiterie, covorase si alte accesorii.
Bunaoara a trebuit sa schimb ornamentul plastic negru bara spate (set 3 buc) care costa 3 mil si ceva la Serus. Pe el scria clar made in Turkey. 
Valoarea lui reala e cum zicea altcineva sub 1/2 din cea pe care o decartezi la renault. Pe linga asta tot ce tine de consumabile sa nu-ti inchipui ca se importa din Franta. Scuze pentru off-topic

OT : cred ca pentru asta trebuie deschis alt topic ( daca deranjeaza rog moderatorii sa mute discutia unde cred de cuvinta )
Dem lucrurile stau in felul urmator , la reprezentanta esti taxat in plus pentru nume , in turcia unde se fabrica clio exista 2 tipuri de piese originale si fasluri care sunt si ele mai proaste sau uneori mai caliative ca cele originale.
In istambul de exemplu exista o strada unde se vand numai piese auto ( peste 100 de magazine ) , acolo poti gasi piese pentru toate marcile lumii.
Acum nu este indicat sa cumperi kit ambreaj sau piese vitale dar la plasticaraie si maruntisuri baietii sunt dotati .
Cam tot ce vezi tu prin vitan provine de acolo la niste preturi inimaginabil de mici.
Eu cand am fost am cumparat o protectie din aceea neagra la bara din spate cu 10 dolari si bonus am primit aparatori de noroi spate (identice cu cele care se vand la reprezentanta) + un suc pana le-a adus de la magazie.
Acum bineinteles ca piesele nu erau originale dar montate pe masina nu exista nici macar cea mai mica diferenta.
Deci pentru astfel de chesti este recomandat sa alegeti turcia .


--------------------
Octavia 2 elegance fulll!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flohusky
post 3 Jan 2005, 19:39
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 9 December 04
From: Galati




Am rupt un pres din ala de la roata spate, inexplicabil, fara sa-mi amintesc sa o fi lovit de ceva si agatatoarea de la torpedou, rupta de parca era din hartie. Scartiaie ceva prin bord si zornaie altceva tare in volan. Asta inauntru. Afara, trancane tare suspensia fata stanga, schimbat flansa, dar tot trancane, se pare de la amortizor sau oala acestuia. Cand trec peste denivelari mai mari, gen urcat pe o bordura, in timpul urcarii, paraie caroseria de zici ca se rupe. Poate scartaie usile, asa cum zic altii ca scartaie la ei. Eu am diesel 1,5 dci 65cp si am avut celebra problema cu injectia. Aici se discuta despre 1,4 8v, asa ca nu insist. Dar mai nou, imi trancane ceva pe la motor, la relanti, in ton cu vibratiile motorului. Sa fie un tampon ? :oops: am zis ca nu mai vorbesc despre diesel.
Suspensia e foarte tare. M-am saturat de ea. Vreau barca.


--------------------
Renault Clio Symbol 1,5 dci 65CP full options rosu-grena
Octavia II Ambiente 1,9 TDI 105CP sahara beige, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mallox
post 4 Jan 2005, 10:05
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 December 04
From: Bacau




QUOTE
Am rupt un pres din ala de la roata spate, inexplicabil, fara sa-mi amintesc sa o fi lovit de ceva si agatatoarea de la torpedou, rupta de parca era din hartie..... Suspensia e foarte tare. M-am saturat de ea. Vreau barca.


Presurile au disparut si la mine unul cate unul, pana acum recent cand am vazut ca numai am nici unul (cand era masina mai noua le-am cumparat de vreo 2 ori, dar dupa aia am lasat-o balta). Suspensie tare ??? :shock: mi-e tot timpul mi s-a parut ca masina asta are suspensii prea moi care adaugat la faptul ca e cocotata ca o barza (garda la sol mare), ma face sa imi aduc aminte tot timpul ce conduc cand ma mai apuca sportul prin nus ce curbe pe dealuri ... laugh.gif


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V
Opel New Astra vine pe 15 aug.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flohusky
post 5 Jan 2005, 18:02
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 9 December 04
From: Galati




A mea are kitul de drumuri grele. Nu imi amintesc sa fi dorit optional chestia asta, dealerul zicandu-mi ca asa sunt modelele astea noi (cele cu farurile mai misto), cu suspensii imbunatatite pentru drumurile din romania si cu scuturi peste tot pe dedesubt. Si crede-ma ca e groaznic de tare, nu filtreaza nimic. In schimb are un comportament destul de sportiv, sta foarte bine pe sosea. Cand iei o curba cu viteza mare, singura problema e cum sa te tii mai bine in scaun, ca nu are protectie laterala prea buna si te arunca peste pasagerul din dreapta sau peste usa. Se pare ca sunt niste amortizoare pe gaz, ca daca apas pe spate nu reusesc sa o cobor decat vreo 5-6 cm, apoi cand revine trage greu de amortizor, parca tragand si roata in sus. Pe fata mi s-a dus un amortizor de pe stanga si mai si trancane in zona aia, iar dreapta e foarte ferma. M-am mai suit si in dacii de cand o am si mi se parea mai confortabila suspensia la acestea. E misto si o masina cu suspensii tari, numai sa nu trancane. Dar, dupa mine, o suspensie tare nu amortizeaza bine socurile si le transmite si in componentele suspensiei si directiei,care cedeaza, chiar si in caroserie, care incepe sa cedeze si ea.


--------------------
Renault Clio Symbol 1,5 dci 65CP full options rosu-grena
Octavia II Ambiente 1,9 TDI 105CP sahara beige, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 07:27
Dacia