Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema electrica f. ciudata

VladSoare
post 15 Dec 2004, 16:19
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Toate Novele au motor romanesc de dacie. Toate au lant. GTi-ul are motorul de 1.6 litri de pe papuc, din care s-a scos partea de antrenare a pompei de benzina.

Chestia cu cureaua cred ca are legatura cu socul puternic din momentul pornirii. Cind motorul porneste prin impingere, el porneste foarte brusc si forteaza cureaua sa se intinda brusc si sa puna in miscare distributia brusc. La pornirea normala socul e mult mai mic, e mai gradual (exista chiar si atunci un soc, dar suficient de mic pentru a fi amortizat prin elasticitatea curelei).


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 15 Dec 2004, 16:19
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




QUOTE
Sincer nu stiu sigur... am mai zis, daca este cineva care se pricepe mai bine ne poate explica insa am auzit ca exista posibilitatea chiar sa se rupa cureaua daca masina este pornita astfel.


Am mai auzit ca daca se rupe cureaua si incerci sa repornesti masina, atunci se perforeaza supapele.
Nu cred ca cureaua se poate rupe de la impins.


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 15 Dec 2004, 16:21
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Daca se rupe cureaua, e belea mare. Dar asta e alta poveste.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electriczbif
post 15 Dec 2004, 16:27
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 23 May 04
From: Cluj




Ok, deci e alta prejudecata provenita din epoca de aur, de data asta de la oltcitari, de pe vremea cand primul lucru pe care-l faceai dupa ce iti cumparai olcit-ul mult dorit era sa-ti schimbi curelele de distributie cu unele aduse in geamantan din vest. Si nu, n-am nimic cu detinatorii de olcit, nu fac bascalie, nu rad de ei, absolut nimic wink.gif
Din cate stiu eu problema la pornitul impins (si la pornitul greu in general) este ca ajunge combustibil nears in catalizator, iar dupa ce motorul porneste combustibilul se aprinde de la gazele fierbinti si poate duce la deteriorarea catalizatorului.


--------------------
Renault Megane II Sedan 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 15 Dec 2004, 16:45
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Era si normal sa schimbi cureaua la Oltcit, din moment ce o curea romaneasca se putea rupe in mers si la mai putin de 10.000 de km, facind praf supapele si pistoanele. Nu era prejudecata, ci aveau un motiv foarte serios sa-si schimbe cureaua imediat. Aia romaneasca era un dezastru.
Bine au facut cei de la Dacia ca le-au facut pe toate pe lant. Au stiut ei ce-au stiut. smile.gif

Chestia cu catalizatorul e valabila la orice pornire grea. Din cauza asta la masinile moderne se taie injectia daca motorul nu porneste in primele 2-3 secunde de invirtire. Daca n-a pornit imediat, poti sa tii demarorul si o ora, ca tot degeaba.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electriczbif
post 15 Dec 2004, 19:17
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 23 May 04
From: Cluj




Aia clar ca nu era prejudecata! :wink: Prejudecata era ca de la olcit incoace ORICE masina cu distributie pe curea e in pericol daca o pornesti impinsa...

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:22


--------------------
Renault Megane II Sedan 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyt
post 16 Dec 2004, 10:01
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 29 April 04
From: Bucuresti




Ma bag si io'...Eu zic ca pur si simplu nu are rost sa o impingi...Atat timp cat nu porneste normal, faptul ca o impingi...e vacx.

Nu pot sa-mi inchipui ca impinsul masinii genereaza atata curant incat sa miste pompa, sa-si faca toate damblalele, sa mai aprinda bujii si sa mai invarta si electromotorul...

Cred ca faptul ca o impingi, misca altceva pe acolo (fire, senzori, etc) ventual din socul ala initial si de aia o ia impinsa...Parerea mea...E primul Clio care il aud ca o ia impins...


--------------------
Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 16 Dec 2004, 10:33
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




QUOTE

Tin sa te anunt ca am avut un Tico care avea bateria terminata (la stilul ca dupa 6 ore de stat in frig nu mai avea putere sa impinga electromotorul cand dadeai la demaror). Ei si odata a mers prietena mea cu el si cand a oprit a lasat luminile aprinse (faza scurta). Dupa 8 ore am vrut sa plecam. Bateria era descarcata complet. Atat de tare incat nu am avut curent nici sa dezarmam alarma (care avea imobilizator) si s-o pornim impinsa.

Cu multe chinuri si ajutor de la paznicul de la serviciu am reusit sa bypass-am imobilizatorul (era un releu care decupla alimentarea electromotorului) dupa care masina a pornit impinsa pe o distanta de 2-3 metri (:DTico rulez!!!biggrin.gif)

De unde a luat curent pentru aprindere? Simplu: ori de prin niste condensatori ori de la alternator pentru ca bateria era terminata. La Clio insa ma indoiesc ca ar tine faza asta pentru ca daca ii scoti borna + moare motorul din mers (vezi problema pe care am avut-o azi dimineata).

Este clar ca al tau tico nici nu avea de fapt nevoie de baterie, era suficient sa il plimbi 2-3m ca sa se invarta alternatorul si sa-ti dea curentul necesar pornirii. Eu cred altceva... eu cred ca era diesel al tau tico si nu avea nevoie de scanteie pentru aprindere. cred ca de asta a pornit. Cat despre faza cu borna+scoasa cu motorul pornit... Eu am patit o chestie f. nasoala, e adevarat la o masina foaarte veche, un Renault 16 (prima mea masina) unde, vrand sa verific daca incarca alternatorul, am scos borna de la baterie cu motorul pornit... si am mai si accelerat (aveam si farurile aprinse si casetofonul pornit, deci cat mai multi consumatori).... Rezultatul a fost ca s-a ars tot ce se putea arde pe masina aia, nici un beculet nu mai era intreg, din cas a iesit fum, etc dar motorul mergea in continuare. Cand m-am dus cu casul la reparat mi-au spus ca am bagat minim 24 de V in el. Acum banuiesc ca la Clio s-a oprit motorul tocmai pt ca a intervenit un sistem de protectie... dar curent ar fi produs alternatorul in continuare.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 16 Dec 2004, 10:36
Post #39


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




QUOTE
Nu pot sa-mi inchipui ca impinsul masinii genereaza atata curant incat sa miste pompa, sa-si faca toate damblalele, sa mai aprinda bujii si sa mai invarta si electromotorul...


Impinsul masinii duce la invartirea axului motorului (arborele cotit) prin intermediul cutiei de viteze care preia rotatia de la roti si o transmite la motor (invers de cum lucreaza in mod normal). Acest lucru este relativ similar cu ceea ce face si electromotorul. Impinsul masinii nu invarte deci electromotorul ci direct motorul. Cat despre curent, ceva, ceva se genereaza pentru ca motorul este cuplat la alternator deci daca se invarte motorul se invarte si alternatorul si de aici ar putea iesi un pic de curent electric. Cat... nu stiu eu sa-ti spun.



Revenind la problema de ieri dimineata, aseara am patit-o din nou. La volan tot prietena mea. Scena: intersectia dintre Fabrica de Glucoza si Barbu Vacarescu, ora 18:40 (super aglomeratie). Din nou a ramas fara curent complet, de data asta aproape in mijlocul intersectiei, spre nemultumirea celorlalti soferi.

Am coborat repede si am miscat putin de borna si am reusit sa o scoatem din intersectie. Dupa aceea am mai frecat-o eu putin (n-aveam smirghel dar am frecat contactele de borna) si am condus eu pana acasa (cu mare grija si cu cat mai putini consumatori porniti). Acasa am curatat borna + cu smirghel - era oxidata in ultimul hal.

Oricum, mie mi se pare ca Renault a gandit foarte prost tot sistemul si din cate am putut sa-mi dau seama aseara le lumina becului din colt borna si contactele sunt din metale diferite (cel putin 3 metale diferite) deci probabil ca fac efect de pila si din cauza asta se corodeaza asa rau.

N-am avut vaselina sa le ung putin si n-am gasit la nici o benzinarie din apropiere (la Agip era inchis ca nu mergea casa de marcat) iar la Shelll aveau doar un tub foarte mare pe care n-aveam chef sa-l car prin portbagaj. Mai caut!


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electriczbif
post 16 Dec 2004, 10:37
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 23 May 04
From: Cluj




Intr-adevar la masinile moderne impinsul si-a pierdut mult din "eficienta". Sunt totusi cazuri in care poate rezolva problema: demaror defect, baterie la limita (adica are destula energie sa alimenteze pompa de benzina si aprinderea dar nu si pentru demaror). La masinile de generatie mai veche unde demarorul nu avea reductor si consuma sute de amperi, impinsul era salvarea.


--------------------
Renault Megane II Sedan 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 16 Dec 2004, 11:11
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




QUOTE
Eu am patit o chestie f. nasoala, e adevarat la o masina foaarte veche, un Renault 16 (prima mea masina) unde, vrand sa verific daca incarca alternatorul, am scos borna de la baterie cu motorul pornit... si am mai si accelerat (aveam si farurile aprinse si casetofonul pornit, deci cat mai multi consumatori).... Rezultatul a fost ca s-a ars tot ce se putea arde pe masina aia, nici un beculet nu mai era intreg, din cas a iesit fum, etc dar motorul mergea in continuare. Cand m-am dus cu casul la reparat mi-au spus ca am bagat minim 24 de V in el.

Nu inteleg. Pai releul regulator ce pazea? Daca alternatorul baga 24 de volti, atunci iti prajesti oricum instalatia, cu sau fara baterie.
Sau poate ca releul ala nu functioneaza fara baterie? Desi nu prea inteleg de ce n-ar face-o.

Cred ca a fost ceva dubios la mijloc, pentru ca in mod normal ar fi trebuit sa mearga normal si fara baterie.

Problema cu masinile moderne este ca au multa electronica, iar electronica este foarte sensibila la variatii de curent si tensiune. Alternatorul nu da un curent prea "curat", asa ca ai nevoie de baterie, ca un tampon. De-aia la masinile noi nu ai voie sa pornesti motorul fara baterie, sau cel putin asa am inteles eu.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyt
post 16 Dec 2004, 11:42
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 29 April 04
From: Bucuresti




E evident ca m-am prins ca se invarte si alternatorul...Nu asta era ideea, ideea e ca, la ce viteza trebuie sa invarti tu chestia aia a.i. sa genereze ceva curent...Doar nu e dinam de bicicleta...Gandeste-te , motorul o invarte minim la 750 rpm...


--------------------
Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electriczbif
post 16 Dec 2004, 11:58
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 23 May 04
From: Cluj




Masinile vechi au releu regulator electromecanic. Acesta nu regleaza continuu tensiunea de excitatie pe alternator ci prin impulsuri on/off. Prin reglarea factorului de umplere a impulsurilor se regleaza tensiunea MEDIE de iesire a alternatorului. Media o "face" chiar bateria, care in cazul acesta se comporta similar unui condensator, si face integrarea tensiunii primite de la alternator (deci mai pe romaneste taie spitzurile de tensiune). Daca decuplezi bateria cu motorul in functiune, orice impuls pe excitatia alternatorului provoaca (aproape) instantaneu la iesirea acestuia o tensiune proportionala cu turatia motorului. Bineinteles ca releul regulator cand vede tensiunea aia sky-high taie imediat (fiind electro-mecanic in zeci sau sute de milisecunde) excitatia dar pt. majoritatea echipamentelor e prea tarziu.
Bineinteles ca ciclul de on/off a releului regulator se reia peste alte cateva zecimi de secunda.
Bobina de inductie nu se supara asa de tare dar daca se insista se duce si ea.

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:23


--------------------
Renault Megane II Sedan 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 15:29
Dacia