Baterie noua /acumulator nou, inlocuire
![]() ![]() ![]() |
Baterie noua /acumulator nou, inlocuire
diesel_power |
![]()
Post
#391
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|||
balanel |
![]()
Post
#392
|
![]() Transmisie automata - confort si siguranta. Group: Members Posts: 1.219 Joined: 29 September 06 ![]() |
Daca iti arata 14 si ceva volti cu motorul oprit, inseamna ca acesta fusese oprit cu foarte putin timp in urma.
Ceea ce inseamna ca la urmatoarea pornire, bujiile incandescente au fost foarte putin solicitate. Astfel, valoarea de 9 volti si ceva, mi se pare foarte mica, in aceste conditii. Asa ca se pare ca cei de la service au dreptate. Din ce spui, insa, tensiunea de incarcare a alternatorului este in regula. Daca ai posibilitatea, masoara dimineata, dupa o noapte de stat, tensiunea la bornele bateriei, si spune-o aici. Ca sa-ti faci o ideea, am avut pe masina aceeasi baterie ca a ta, si am schimbat-o dupa 3 ani, cand incepuse sa dea semne de oboseala. Probabil ca ar mai fi tinut maxim o iarna, dar nu am vrut sa risc. Daca a ta a tinut atat, cred ca locuiesti intr-o zona nu foarte friguroasa. La inlocuire, cauta o baterie de 70-75 Ah, si un curent de pornire de minim 600 A. This post has been edited by balanel: 24 Nov 2012, 22:48 |
--------------------
chevrolet aveo sedan
t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013
(in curand alta masina, cu transmisie automata) *********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale. Fan Mircea Badea. |
|
Zaherr |
![]()
Post
#393
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 22 August 08 From: Ploiesti ![]() |
@crisolro: eu intentionez sa'mi iau una de 65 Ah. cat despre cea veche, si'a facut datoria pana acum no name asa cum e ea. daca m'ar tine si iarna asta ar fi super
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2008 Fidji dCi Symbol Fidji 1,5 dCi 85 CP iulie 2008.gri eclipse
11-08-2008 11km 15-02-2009 15000km 15-06-2009 27000km 10-05-2010 60000km 20-03-2012 90000km |
|
Tyby_G |
![]()
Post
#394
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 13 August 09 ![]() |
|
--------------------
Renault
Kangoo / Symbol
1.5 dci 2005 / 2007
|
|
dddgab |
![]()
Post
#395
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 February 10 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca am ajuns si eu la momentul inlocuirii acumulatorului. Am un Symbol 1.5dCi cumparat in feb 2009 de la Auto Marcus (perioada unor oferte reduse) dar am gasit in masina data fabricatiei apr. 2008. Acum nu stiu daca si acumulatorul are aceeasi data de fabricatie/instalare pe masina. Cand au fost diminetile cele mai reci in Bucuresti (2...3 grade) am observat o oarecare tendinta de a invarti mai mult electromotorul.
Dupa ce am citit ce scrie pe aici ma gandesc sa aleg un Caranda (max 65 Ah) ca sa nu am emotii iarna asta. Ce parere aveti ? Sau imi recomandati alt acumulator, furnizor convenabil (pret, disponibilitate) ? Si inca o scurta intrebare, probabil off-topic, scuze, nu apare nicio problema la decuplarea vechiului acumulator si conectarea noului acumulator? Vreo resetare a calculatorului ? Multumesc. This post has been edited by dddgab: 26 Nov 2012, 18:38 |
--------------------
Renault
berlina
2009 1.5 dCi Symbol 30000 km
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#396
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Nu apare nici o problema. Trebuie introdus doar codul radio-ului.
Caranda sau Rombat sunt foarte bune si convenabile ca pret. |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Axe |
![]()
Post
#397
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
QUOTE(luckas_itd @ 21 Nov 2012, 00:43) Anotimpul rece,asta este motivul pentru care se merita un acumulator mai mare.Cea din fabrica a rezistat 7 ani pe masina,ei nu pun de capacitate mare din cauza costurilor.Cu cat un acumulator este mai mare cu atat electromotorul are de unde isi lua energia,nu are ce sa se strice.Singurul inconvenient este la un acumulator mai mare,timp de incarcare mai mare,asta depinzand de cat de descarcat este.Orice consumator electric decide puterea absorbita in functie de imprejurari,putem avea un acumulator de 10000 de amperi,nu este nici o problema,consumatorul absoarbe doar necesarul.A nu se confunda tensiunea(volti) cu intensitatea(amperi) Uiti ca si alternatorul trebuie sa fie de capacitatea bateriei ca altfel o sa ai o baterie mare, puternica, vanjoasa dar incarcata pe jumatate si ineficienta iarna ! ![]() Bateria e bine sa o pui dupa specificatiile din manual. |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#398
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
De fapt bateria poate fi asemanata cu o galeata de apa. Poate fi cat un butoi, important e cat golesti la pornire si cat pui la loc dupa aia. Daca pui mai mult decat golesti, nu e nici o problema, problema e cand consumi mai mult decat pui la loc. Capacitatile date de constructor sunt pentru o exploatare normala, daca rulezi in regim de taxi sau ai un sistem "sa rasune cartieru`" atunci ai nevoie o baterie mai mare si timp de incarcare mai lung. Orice alta alegere de baterii cu capacitati mult mai mari inseamna risipa de bani aiurea. E mai important curentul de pornire decat capacitatea mai mare.
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#399
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Tocmai, ca nu poate fi asemuit cu un rezervor de apa, fiindca bateria se descarca stand, doar din cauza trecerii timpului. Rata de descarcare este procent din capacitatea bateriei. O capacitate mare implica o pierdere mai mare de energie care va trebui refacuta de catre alternator.
Sistemele facute sa rasune cartierul trebuie dimensionate functie de alternatorul de pe masina si functie de capacitatea condensatorului ales. Bateria n-are nicio contributie, fara alternator cu un subwoofer serios ar descarca complet bateria in cateva minute, indiferent daca este de 50Ah sau 100Ah. This post has been edited by diesel_power: 26 Nov 2012, 22:17 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#400
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Acumulatorii auto(acid-plumb)atunci cand sant descarcati tind sa absoarba curent cat le dai,pe masura ce se incarca,curentul aborbit scade pana la 3% din capacitatea lui atunci cand este incarcat la maxim.Alternatoarele auto nu sant dimensionate fix cat necesarul de curent maxim al vehiculului,au capacitate mai mare.Atunci cand are de unde sa absoarba energie,fiind descarcat acesta va trage o cantitate mare de curent din alternator pentru a se incarca.La redresoarele de incarcare este limitat curentul la 10% din capacitatea acumulatorului pentru o incarcare corecta si protejarea lui.Un alternator de clio dci poate debita in jur de 120 de amperi,masina avand consumatori electrici destul de mari(directia electrohidraulica,termoplonjoarele,lumini).astia fiind printre cei mai mari consumatori.Alternatorul este dimensionat pentru a duce toti consumatorii,incarcarea acumulatorului plus o rezerva de putere.Dupa ce pornim motorul el incepe a se incarca,atunci luand o cantitate mai mare de curent si scazand pe masura ce se incarca.Oare de cate ori dupa ce pornim motorul dam drumul la toti consumatorii?
|
--------------------
Renault
Clio symbol
- db-
2004,1.5 dci 65
|
|
ciomi27 |
![]()
Post
#401
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 30 March 11 ![]() |
120 de Ah pe care ii da alternatorul din care scazi:
Dezghetare luneta : 25 Ah Faruri : 12,5 Ah Casetofon: 17Ah Iar daca creste sarcina peste 50% din capacitatea alternatorului, masina incepe sa traga si din baterie. Oricum ar fi nu cred ca se incarca la o rata mai mare decat 10% din capacitatea lui ceea ce te aduce la 30-40 de minute de condus pentru a recupera consumul. In plus cred ca alternatorul incarca la puterea maxima pe o anumita plaja de turatii... Am considerat petru calcule (Audi A4 sau BMW série 3 Diesel) - 1,95 Ah pentru o pornire de 10s (Fiat Punto / Bravo / Brava benzina, Volkswagen Polo) 0,78Ah pentru o pornire de 10s Masina nepornita de 3 zile: 3/100*65=1,95Ah This post has been edited by ciomi27: 27 Nov 2012, 12:26 |
--------------------
Renault
Symbol
2010 1.2 16v
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#402
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
QUOTE(diesel_power @ 26 Nov 2012, 23:16) Tocmai, ca nu poate fi asemuit cu un rezervor de apa, fiindca bateria se descarca stand, doar din cauza trecerii timpului. Rata de descarcare este procent din capacitatea bateriei. O capacitate mare implica o pierdere mai mare de energie care va trebui refacuta de catre alternator. Sistemele facute sa rasune cartierul trebuie dimensionate functie de alternatorul de pe masina si functie de capacitatea condensatorului ales. Bateria n-are nicio contributie, fara alternator cu un subwoofer serios ar descarca complet bateria in cateva minute, indiferent daca este de 50Ah sau 100Ah. Atunci o asemanam cu o galeata gaurita, OK? ![]() Sistemele auto tip disco au nevoie de un buffer serios pe langa alternator, adica de o baterie mai consistenta decat cea originala, poti avea un alternator triplu, daca bateria este de 35Ah, nu faci nici un spanac. Daca tragi direct din alternator fara baterie, pa-pa punte redresoare. This post has been edited by D-Ice: 27 Nov 2012, 19:31 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#403
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
"120 de Ah pe care ii da alternatorul din care scazi:
Dezghetare luneta : 25 Ah Faruri : 12,5 Ah Casetofon: 17Ah Iar daca creste sarcina peste 50% din capacitatea alternatorului, masina incepe sa traga si din baterie." Dezghetare luneta=Are 345w? Faruri=Au 173W? Casetofon=Are 234,6 W? Nu stiu cum ai calculat,dar uita-te la cablurile de la consumatori si grosimea lor.Conductorul de cupru pentru anumite aplicatii,de anumita durata este de obicei intre 4-6 amperi pe mm2.Cumva la acel casetofon vine conductor cu sectiunea de 4mm2? |
--------------------
Renault
Clio symbol
- db-
2004,1.5 dci 65
|
|
ciomi27 |
![]()
Post
#404
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 30 March 11 ![]() |
QUOTE(luckas_itd @ 27 Nov 2012, 19:11) Conductorul de cupru pentru anumite aplicatii,de anumita durata este de obicei intre 4-6 amperi pe mm2.Cumva la acel casetofon vine conductor cu sectiunea de 4mm2? Faci confuzie intre Amperi (A) si amperi ora (Ah)! Iar informatiile vin de la un renault laguna si citez: dezghetare 300W, faruri 150W, casetofon 200W si e normal sa fie diferite in functie de masina. Am facut eu o conversie rudimentara (pt 12V) Ti-as fi dat PM dar nu pot! |
--------------------
Renault
Symbol
2010 1.2 16v
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#405
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Nu fac confuzie.Amperul este unitatea de masura intensitatii curentului electric.
1 amper(A) reprezintă deplasarea unei sarcini de un coulomb într-un interval de o secundă(a=C/s),1 amper ora(Ah) este 1coulomb x 3600 secunde.Este la fel ca diferenta dintre putere(Watti)si energie consumata(Watti/h).Un mic exemplu :un acumulator de 75ah incarcat va suporta timp de 75 de ore un consumator de 1Ah sau 1A(s) ca si putere un consumator de 12.8 watti.Deci diferenta intre A si Ah este timpul de masurare a intensitatii curentului ce trece printr-un segment.Dupa cum ai spus farurile de 150w putere va consuma energie 150w/h ,o intensitate 10,86 A,va consuma 10,86 Ah din baterie.Deci raman valabile cele de mai sus? |
--------------------
Renault
Clio symbol
- db-
2004,1.5 dci 65
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#406
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
luckas_itd
Pai daca facem un calcul simplu cred ca faza scurta + pozitia sare de 150 W Faza scurta 55W X2 = 110W pozitie fata 5W x2=10W pozitie spate 5-10W X2=10-20W bord .. total 150 W |
--------------------
.
.
.
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#407
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Da este posibil sa sara de 150,eu nu am infirmat asta doar am spus ce curent iau acele sisteme la puterile date de coleul de mai sus.Dar casetofonul in nici un caz nu ia 17A,la acest curent ar trebui cabluri cu sectiunea in jur de 4 mm2.In afara de becuri nu stiu ce puteri au celelalte componente.
|
--------------------
Renault
Clio symbol
- db-
2004,1.5 dci 65
|
|
ciomi27 |
![]()
Post
#408
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 30 March 11 ![]() |
@luckas_itd 17Ah/3600 = 4,7mA (si deci nu ai nevoie de cabluri de grosime mare)
Si toate astea sun pentru a ma intreba daca ai nevoie cu adevarat de o baterie de capacitate mare sau de o baterie mica care sa dea suficienta energie la -20°C (cold crank amps mai multi). Argumentul meu (daca e bun): o baterie de plumb care nu e plina se va degrada (sulfata) mai repede. Din ce am citit bateriile originale (de mai mica capacitate) au tinut destul de mult. Poate ar trebui facut un sondaj pe tema asta! |
--------------------
Renault
Symbol
2010 1.2 16v
|
|
crisolro |
![]()
Post
#409
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
cam relativ sondajul: depinde de temperaturile din zona in care este folosita masina, durata de stationare, cat de des si de mult se merge cu masina etc.
taica-miu a folosit o baterie vreo 10 ani pe o dacie fara sa vada redresor, dar informatia asta nu ajuta pe nimeni - mergea destul de rar insa de regula drumuri destul de lungi 50-100 km in afara localitatii, tinea masina in garaj si scotea o borna de la ea cand stationa acolo in garaj (pasarele sau nu??? de babac, nu radeti) iarna o mai pornea si "incalzea" in stilul daciot la o saptamana-doua la taximetristi nu cred sa tina o baterie mai mult de 3-4 ani (probabil sunt optimist) |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#410
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Este gresit acel calcul. P=U x I, P=Watti, U=Volti,I=Amperi
Deci la un simplu calcul cu datele aratate de tine reiese - 13.8 x 0.0047 = 0.0648 Watti(puterea casetofonului) nu pare exagerata? asta ar insemna ca becurile ar avea 0.047 Watti. In legatura cu acumulatorul,acesta va rezista mai mult daca va sta incarcat la capacitate maxima,bineinteles ca o sa conteze si ciclurile incarcare-descarcare. Si faza cu scosul bornei de la baterie va face bine daca masina are consumatori in functiune(alarma,casetofon,etc.)Aici conteaza si ce masina,la cele fara electronica(dacia)daca merita deranjul.Cine are garaj,redresor si vrea sa tina mai mult acumulatorul il poate pune pe borne cu o putere egala cu cea a consumatorilor care ai are masina oprita(alarma aprx. 150ma etc.) |
--------------------
Renault
Clio symbol
- db-
2004,1.5 dci 65
|
|
Mr.NiceGuy |
![]()
Post
#411
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 319 Joined: 16 October 06 From: Oradea ![]() |
Sa nu fie intr-un ceas rau, dar am bateria din 2005 si inca nu am avut probleme cu ea. Daca ma mai tine si iarna asta, voi fi mai mult decat multumit si voi cauta sa cumpar alta la fel daca gasesc.
Attached thumbnail(s) 2012_02_14_08_51_48_922.jpg ( Size: 1.44mb ) Number of downloads: 788 |
--------------------
Renault
Symbol
2005 FIDJI
|
|
vasilecool |
![]()
Post
#412
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 25 March 09 From: Bucuresti ![]() |
avand in vedere temperaturile anuntate ,plus faptul ca al meu zap ,dadea semne de pensionare ,azi am cumparat un nou acumulator . rombat de 75Ah/75A la pornire contra sumei de 340 lei . astept GERURILE MARI !
|
--------------------
renault
symbol
- B-46-ANU
2005
|
|
ida01ro |
![]()
Post
#413
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 12 March 07 From: Bacau ![]() |
QUOTE(ciomi27 @ 29 Nov 2012, 12:51) @luckas_itd 17Ah/3600 = 4,7mA (si deci nu ai nevoie de cabluri de grosime mare) Si toate astea sun pentru a ma intreba daca ai nevoie cu adevarat de o baterie de capacitate mare sau de o baterie mica care sa dea suficienta energie la -20°C (cold crank amps mai multi). Argumentul meu (daca e bun): o baterie de plumb care nu e plina se va degrada (sulfata) mai repede. Din ce am citit bateriile originale (de mai mica capacitate) au tinut destul de mult. Poate ar trebui facut un sondaj pe tema asta! Cred ca chestia cu sondajuleste in subconstient si vi se trage de la campania electorala ! ![]() ciomi27 are perfecta dreptate, si nu este necesar nici un sondaj ![]() Atasez- pt a incerca sa fiu mai convingator - un fragment dintr-o carte dedicata acumulatoarelor auto. Sper sa va folosesca.. Pentru curiozitatea mea, cand ati incarcat complet , (folosind un redresor bun) ultima data bateria ? Bafta si geruri ...mici si putine. PS: Mr Nice Guy : si eu am acelasi tip de acumulator , din acelasi leat (2005), si functioneaza excelent ! Din nefericire, brandul Tudor nu mai exista , pt ca era prea bun..... si societatea de consum trebuie sa mearga mai departe !! Planned obsolescence.... este o teorie aplicata in practica de astazi, din nefericire. La masina cumparata noua in 2007 am schimbat deja acumulatorul ![]() 1.png ( Size: 117.82k ) Number of downloads: 738 2.png ( Size: 25.01k ) Number of downloads: 650 This post has been edited by ida01ro: 11 Dec 2012, 21:10 |
--------------------
Renault
Clio 2 bicorp 1,4 16v / Megane 2 break 1,6 / 16v
2003
|
|
Tyby_G |
![]()
Post
#414
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 13 August 09 ![]() |
Bateria originala a masinii a decedat astazi dupa 5 ani si 3 luni, zic eu rezonabil pentru o baterie de 55Ah pe diesel.
|
--------------------
Renault
Kangoo / Symbol
1.5 dci 2005 / 2007
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#415
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
N-are a face ca e bateria de 55 Ah sau ca e diesel. Cam 5 ani e durata de viata a unui acumulator auto, daca partea de incarcare e ok.
|
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
bogdanel57 |
![]()
Post
#416
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 December 12 ![]() |
Am si eu o intrebare... detin un clio 2 din 2001 cu motor 1.4 8V.
Este vreo problema daca in locul bateriei vechi care era de 55 Ah am pus una noua , dar care are 65Ah (anturajul mai mare...afecteaza in vre-un fel negativ masina) ? Nu prea ma pricep, dar as dori sa stiu daca exista riscul, ca mergand distante scurte cu masina, sa afecteze alternatorul. |
--------------------
Renault
clio
2002
|
|
pepelutza |
![]()
Post
#417
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov ![]() |
" Anturajul " ........depinde , poate afecta .
|
--------------------
Renault
Clio 3
- BV-10---S
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
|
|
bogdanel57 |
![]()
Post
#418
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 December 12 ![]() |
Amperaj...imi cer scuze
|
--------------------
Renault
clio
2002
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#419
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
Cata vreme se incadreaza in limitele bunului simt, nu afecteaza in nici un fel. Si o baterie de 65 A se incadreaza perfect.
|
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
kadycool |
![]()
Post
#420
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 7 July 12 ![]() |
buna ziua am un renault clio 2 ,3 usi din 2003, 1.5 dci 48 kw si am pe el o baterie de 62 ah 480 curentul de pornire. as dori sa o schimb ca sa nu ma lase si m-am gandit sa pun una de 55 sau de 60 Ah max, dar de 55 as dori, ce ma sfatuiti, firma nu conteaza adica pretul.
This post has been edited by kadycool: 14 Dec 2012, 17:13 |
--------------------
Renault
clio
2003/1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th August 2025 - 19:31 |