Probleme cutie de viteze ? - retrogradare, intra greu intr-a II-a
![]() ![]() ![]() |
Probleme cutie de viteze ? - retrogradare, intra greu intr-a II-a
lag_ph |
![]()
Post
#31
|
||
![]() miles away... Group: Members Posts: 2.253 Joined: 12 September 07 From: Bucuresti // Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 1.8 16v
- 05.10.1998
- de PH _________________________________________________
Nothing's impossible |
|||
DanM55 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 30 November 08 From: Bacau/Tulcea ![]() |
Salut,am si eu o problema la cutia de viteza. La drum lung din treapta a 5-a in a 4-a intra cateodata foarte greu,trebuie sa fortez uneori.Masina are 27k km,in august iese din garantie.Deci din a 3-a in treapta a 4-a intra fara probleme.
Din a 5-a intr-a-4-a schimb intre 70-80 km/h(de obicei),de ce intra greu sau chiar nu vrea sa intre decat din a 2-3-a incercare? |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji 1.5 dCI 70 CP
2007
|
|
MihaiDC |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 8 July 09 ![]() |
si mie tot in august iese din garantie masina,suna la reprezentant si programeazate acum cat inca mai ai garantie
|
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci 2007
1.5 dci 2007
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Reglajul timoneriei. Se rezolvă la servis în zece minute.
Symbolul meu a venit din fabrică cu ea dereglată. Un timp mergea bine, apoi brusc nu mai intra într-a-ntîia și nici într-a doua, orice i-aș fi făcut, nici în mers și nici pe loc. Uneori în loc de a-ntîia intra în marșarier; de vreo cîteva ori era să plec de la semafor cu spatele. ![]() Ulterior am aflat că o colegă de-a mea, care-și luase tot Symbol și cam în același timp cu mine, a avut și ea aceeași problemă. Cine știe, probabil că turcul care a făcut mașinile noastre băuse în timpul programului... ![]() This post has been edited by VladSoare: 10 Jul 2009, 13:13 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
lungan |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Dci-urile astea mai noi sunt cu cabluri. Am citit pe undeva pe forum despre un user care a avut aceeasi problema, si s-a rezolvat prinzand ceva cu un soricel de plastic. Nu cred ca problema este de la cutia de viteze.
|
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
MihaiDC |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 8 July 09 ![]() |
am fost azi la reprezentat,a facut niste probe si vad ca acuma merge perfect dar m-au programat luni ca sa dea cutia jos deoarece in august iese din garantie.Ce ziceti sa ma duc?(mentionez ca e in garantie si miau zis ca un ma costa nimic cap un ei piesele si manopera e 0)ce ma sfatuiti?
|
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci 2007
1.5 dci 2007
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
De tine depinde, nu de sfaturile noastre. Dar daca vrei, asteapta sa treaca luna august (cand expira garantia) si aproape sigur te vei duce la service pentru CV.
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
crisolro |
![]()
Post
#38
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
daca ei vor sa dea cutia jos inseamna ca stiu (sau suspecteaza) ei ceva ... eu i-as lasa sa o faca, mai ales ca nu costa nimic ... ar fi pacat sa platesti tu toate astea daca iese din garantie (si nu e chiar ieftina manopera unei asemenea operatii!)
si mai este o chestie - banuiesc ce te vei alege si cu un ulei nou in CV, ceea ce nu-i de neglijat ![]() |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
MihaiDC |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 8 July 09 ![]() |
nu ma costa chiar nimic ,ma costa niste pripoane de vin Cotnari.(au zis ei ca ma costa un sprit fara sa le zic eu nimic)
ma tem sa nu-mi schimbe piesele la cutie daca o sa fi uatent cred ca n-o sase intample asa ceva nu P.S in august trebuie sa fac si revizia(a 2-a) si mi-au zis ca ma costa 850 ron,e o sansa sa scap mai ieftin?cica e asa de scumpa ca schimba si filtru de motorina,la prima am dat 550 ron?AVETI idei unde gasesc un filtru de motorina mai ieftin ei imi cer in jur de 3 milioane pe un filtru de motorina This post has been edited by MihaiDC: 14 Jul 2009, 07:12 |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci 2007
1.5 dci 2007
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#40
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Se gaseste in magazinele de profil, exista topic separat.
Dar acum ce au zis de cutia de viteze pana la urma ? |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
MihaiDC |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 8 July 09 ![]() |
au zis ca la exterior nu are nimic,ma refer la timonrie(pe cabluri) si celelalte si m-au programt pe luni sa dea cutia jos sa vada daca are vreun defect acolo,au zis ca ambreiaju e hidraulic si nu prea are ce sa fie decat pierderi de ulei cam atat
|
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci 2007
1.5 dci 2007
|
|
bengavesss |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 27 April 09 ![]() |
la schimbarea din a treia in a doua intra foarte greu, dar numai daca prin intrarea in treapta a doua as ajunge cu masina la peste 2000 de ture. daca incetinesc destul incat sa ajung cu masina sub 2000 intra mai greu dar intra. restul vitezelor nu au nimic. cand schimb din a-ntia a doua iar nici o problema. ma poate ajuta cineva?
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2001 1.6 16V Benzina
- B 57 MGD
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
La retrogradare, orice CV manuala poate sa-ți dea senzația de intrare mai grea în viteza respectiva. Cum ți se pare trecerea din treapta 2 în treapta 1? Normal ar fi sa fie si mai grea decât trecerea de la treapta 3 la treapta 2.
This post has been edited by Batrânul: 28 Jul 2010, 06:57 |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
bengavesss |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 27 April 09 ![]() |
din a II-a in a I-a nu intra de la inceput de cand am masina ... decat daca e masina oprita sau ruleaza foarte foarte incet...
Faza este ca din a III-a in a II-a intra greu de vreo luna si pana acum nu se intapla chestia asta. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2001 1.6 16V Benzina
- B 57 MGD
|
|
cip31 |
![]()
Post
#45
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Reguli generale:
-la schimbarea treptei superioare la cea inferioara trebuie sa se adapteze viteza masinii la treapta care urmeaza sa fie cuplata. In cazul in care nu se respecta aceasta regula cel mai mult au de suferit sincroanele din cutia de viteze mai exact inele de frecare care ajuta la egalizarea turatiilor celor doua piese-arbore si pinion -ceva asemanator se poate intampla daca ambreaijul nu este calcat sau nu decupleza complet in acest caz, in plus pe langa uzura inelelor de frecare, apare si riscul deterioarii danturii sincron-pinion. In functie de cum ai condus poti deduce ce s-a intamplat. Efectul este acelasi, cuplarea se face greoi sau mai rau apar socuri si zgomote. Ar mai fi o posibila cauza, uzura ambreiajului, dar asta implica cuplare greoaie in toate treptele. This post has been edited by cip31: 28 Jul 2010, 12:23 |
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
bardu |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
QUOTE(cip31 @ 28 Jul 2010, 12:20) Reguli generale: -la schimbarea treptei superioare la cea inferioara trebuie sa se adapteze viteza masinii la treapta care urmeaza sa fie cuplata. O mica corectie. Trebuie adaptata (sincronizata) turatia motorului la treapa si la viteza de deplasare. ex teoretic : treapta 3, 30 km/h @ 2000RPM treapta 2, 30 km/h @ 3000RPM treapta 1, 30km/h @ 4000RPM Deci nu prea ai cum sa fii sincronizat pentru o treapta inferioara atata vreme cat esti cu turatia motorului la ralanti (7-800 rpm). |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
theodor2004 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
in trafic, daca apas ambreiajul si o scot din viteza (ex cand ma apropii de un semafor pe rosu), atunci turometrul va arata 500 turatii/minut, iar masina are 30 km/h. Bardu, ce faci acum?? Ca nu mai ai turometru care sa iti indice nr. turatii?/ In ce viteza o bagi?
Asa ca ne luam dupa vitezometru: ai 30 km/h, o bag a III-a si intra f usor. Daca ai 20 km/h, atunci o bagi in a II-a, si intra f usor. Deci a zis bine Cip31, cu mentiunea ca se adapteaza treapta de viteza (ex viteza II sau III) la viteza de deplasare a masinii (si nu invers). @Bengavess: daca tii cont de ce am scris mai sus, vei constata ca intra f usor din viteza a III-a in a II-a. Dar daca si in acest caz intra greu, ai o problema la cutia de viteze. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Varianta ieftina: S-ar putea problema ta sa se rezolve doar schimband uleiul din cutie.
Varianta scumpa: S-ar putea sa fie nevoie de schimbat sincronul treptei 2. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
bardu |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
QUOTE(theodor2004 @ 28 Jul 2010, 17:10) in trafic, daca apas ambreiajul si o scot din viteza (ex cand ma apropii de un semafor pe rosu), atunci turometrul va arata 500 turatii/minut, iar masina are 30 km/h. Bardu, ce faci acum?? Pun frana ca e rosu nu? Nu am zis nicaieri sa te uiti la turometru, eu retrogradez dupa ureche. |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
bengavesss |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 27 April 09 ![]() |
Ideea e ca nu stau sa ma uit la turometru sau vitezometru schimb pur si simplu cand dupa cum simt motorul.
Faza este in felul urmator ... pana acum ceva timp puteam sa bag in a II a si la o viteza de 40 km/h si nu era nici o problema. Daca schimb din a VI a in a III a nu trage suficient viteza e prea mica si masina incepte sa tremure... mentionez ca masina are 105.000 Km si nu stiu daca a avut pana acum kit-ul de ambreiaj schimbat. Ca sa intre normal din a III a in a II a fara sa intre fortzat sau in trepte sau infranat, fara piedica cum vreti sa-i spuneti, trebuie sa am sub 20 km/h, chestie care nu era valabila si pana sa am probleme + ca a problema a aparut treptat treptat ... la inceput intra putin mai greu si acum destul de greu. Este ca si cum as avea 2 trepte pana ajunge in vireza. masina e din 2001 si a fost condus de o doamna. nu stiu decat k la 60.000 a fost schimbata distributia. |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2001 1.6 16V Benzina
- B 57 MGD
|
|
hellcat |
![]()
Post
#51
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Mai cititi oameni buni sectiunea ca sunt probleme discutate!
bengavesss, citeste topicul de la inceput si vezi la ce concluzie ajungi...ori e ceva serios si chiar exista o problema la sincron ori se incadreaza in normal. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
bengavesss |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 27 April 09 ![]() |
culmea k dupa ce am citit tot topicul nu am ajuns la nici o concluzie.
ma asteptam sa ma elucideze cineva care a intampinat problema si a si rezolvato. pareri am si eu. greseala mea ca am deschis topicul in sectiunea clio pt ca eu am un megane 1. scuze |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2001 1.6 16V Benzina
- B 57 MGD
|
|
vallixx |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pentru reducerea stresului suportat de transmisie este foarte util sa folositi manevra numita "rev matching". ( google it ! )
Este o tehnica imprumutata din curse dar care se aplica cu succes si la condusul prin oras. Nu o sa fac acum teoria chibritului, insa in mare, ideea din spatele acestei manevre este urmatoarea: Cand schimbi in jos, fortezi motorul sa urce in ture si sa faca o frana de motor mai pronuntata sau nu, in functie de turatia de la momentul schimbarii treptelor. Ideea e sa nu fortezi motorul sa faca treaba asta asa ca o face soferul. Manevra e ceva de genul: 1.apesi ambreiajul, 2.concomitent cu trecerea schimbatorului din trepta superioara in cea inferioara accelerezi usor sau "dai un spritz" 3. ridici piciorul de pe ambreiaj In felul asta eviti "socul" aplicat transmisiei, se reduce stresul suportat de transmisie, intra mult mai usor in treptele de viteza si executata corect asigura si un conform mai mare pasagerilor. This post has been edited by vallixx: 30 Jul 2010, 15:08 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
hellcat |
![]()
Post
#54
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Da, asa e...de fapt acceleratul usor e defapt un spritz ce ar trebui sa duca turatia in jurul celei la care va ajunge in treapta inferioara functie si de viteza de deplasare.
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Offff, saracele cutii de viteze, ce pedeapsa pe capul lor...
Glumesc desigur. Uite cum fac eu retrogradarile: Cazul 1. Rampa destul de abrupta, ma prinde cu a treia, trebuie sa-i dau a doua. Apas rapid ambreiajul sa nu apuce sa se opreasca masina, retrogradez, accelerez USOR si dau drumul la ambreiaj (in acelasi timp) ca la plecarea de pe loc (nu repede ca la o schimbare normala de viteza), continui sa acelerez. Socul este aproape nedetectabil. Cazul 2. Oras, aglomeratie, molia din fata merge cu 20km/h si vorbeste la telefon. Apas ambreiajul, retrogradez, dau drumul la ambreiaj fara a accelera, acelerez si trec pe langa el cu urarile de rigoare adresate lui si celor dragi lui. Ideea este ca daca ai turatie mare si ramai fara cuplu si trebuie sa retrogradezi, trebuie ca atunci cand dai drumul ambreiajului motorul si arborele primar sa aiba aprozimativ aceeasi turatie, la retrogradarile in oras unde cuplul nu este necesar in cantitate mare ca in rampa, se poate cobora turatia din treapta superioara sub 1500rpm si retrograda in cea inferioara sub 2000rpm fara socuri asupra transmisiei. Cazul trei. Panta, masina o ia la vale. Franez usor fara sa apas ambreiajul, cobor pana la 1000rpm si retrogradez, dau drumul la frana si ambreiaj in acelasi timp (nu brusc). Cea mai buna este cutia automatica, nu iti da atata bataie de cap, schimba singura vitezele cand considera ea, si are destule protectii ca sa nu o rupa in doua tractoristul de la volan. ![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
@ vallixx:
Manevra pe care ai descris-o se numeste "dubla debreiere" si era obligatorie la masinile cu CV fara sincroane. O faceam si eu prin anii '70 la prima mea Dacie, dar numai la retrogradari bruste, pentru protejarea sincroanelor. Daca le-am protejat sau nu, asta n-o mai stiu, ca masina respectiva am vândut-o dupa 9 ani pe motiv de rugina avansata... |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
crisolro |
![]()
Post
#57
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
mie nu prea imi suna a dubla debreiere in ce zice valixx
la dubla debreiere spritz-ul nu se da cu pedala de ambreiaj "sus"? ![]() el ii da spitz-ul cu pedala de ambreiaj la podea @D-Ice: nu zic ca nu e bine ce faci dar eu stiu ca daca accelerezi ceva mai tare fara sa fi eliberat complet pedala de ambreiaj atunci scurtezi considerabil viata ambreiajului (a discului in speta) - este la fel de "nociv" ca abordarea patinata a virajelor eu chiar nu cred ca in conditiile tehnice actuale, la aceste masini mai sunt necesare manevre de acest fel atata timp cat sunt ok dpdv tehnic si atata timp cat retrogradarile se fac la viteze si in plajele de turatii corespunzatoare vitezelor in care se retrogradeaza, cu minima observatie ca ambreiajul se apasa pana la fund si se elibereaza cu blandete in aceste conditii This post has been edited by crisolro: 30 Jul 2010, 16:46 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Nu accelerez "ceva mai tare"cu ambreiajul ne-eliberat complet. In timpul debreierii si accelerarii simultane placa de presiune si discul de ambreiaj se cupleaza aproape la aceeasi turatie, dar aici trebuie sa cunosti masina foarte bine.
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#59
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Am o problema, cred, la viteza de mers inapoi, in sensul ca...daca e sa merg cu masina drept se accelereaza ok, dar daca virez imi "taie" acceleratia, nu ma lasa sa accelerez mai tare. Tin sa cred ca ar fi ceva de siguranta? Sau este vre-un defect?
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
alexgeogabriel |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.418 Joined: 24 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu patesc asta si nu vad legatura, franez singur in curba.
|
--------------------
Renault
Symbol
2007, 1.4, 75cp, 8v
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 17:23 |