Problema IAC (idle air control), turatie motor anormala
![]() ![]() ![]() |
Problema IAC (idle air control), turatie motor anormala
marius2606 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 483 Joined: 16 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane
- CL 10 ZCR
2002 coupe
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#32
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Cand e rece nu e o problema dar daca zici ca si atunci cand se incalzeste turatia este tot de aprox. 1100 rpm (peste 1000 rpm) => nu e tocmai bine ... test computer.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
hellcat |
![]()
Post
#33
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Daca este si a/c-ul pornit, e normal ca relanti-ul sa stea in jurul a 1.000 rpm.
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Depinde de motor. La dci e normal sa stea pe la 900rpm ralanti-ul, iar cu AC sau in primele minute de functionare a motorului (mai ales iarna) poate creste pana pa 1000.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
marius2606 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 483 Joined: 16 October 06 ![]() |
baietii ma scuzati este la 900 rpm dar de ce scade turatia cate putin si apoi revine la turatia normala, v-am spus toarce normal si apoi ca si cum ar da sa se opreasca dar foarte putin sesizabil o aud si vad pe turometru cum scade un pic.
|
--------------------
renault
megane
- CL 10 ZCR
2002 coupe
|
|
montainred |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 8 July 07 ![]() |
eu lucrez la o concesiune Renault si asa ca iti pot spune cu siguranta ca este regulatorul de aer ( electrovana de relanti ). cum functioneaza: este situat in partea de admisie de aer si arata ceva de genul unui cilindru cu o tija in partea lui inferioara care in functie de necesitatea de aer inchide sau deschide un orificiu. in momentul in care el se imbacseste culisarea tijei respective se face anevoios si atunci apare simptoma care o ai tu.
|
--------------------
renault
lagunaII
- b-08-agy
2006
|
|
marius2606 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 483 Joined: 16 October 06 ![]() |
presupun ca nu e ceva grav montainred , si as mai dori sa te rog daca poti sa imi pui si mie o poza cu piesa respectiva sa vad si eu cam unde se afla pt. ca sunt afon si daca se poate curața "acasa".multumesc mult!
|
--------------------
renault
megane
- CL 10 ZCR
2002 coupe
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Am si eu cateva neclaritati legate de cateva tevi/conducte care presupun ca sunt de la AC si sper sa ma lamuriti: a) - la punctul 4 (presupun ca este compresorul) - dupa cum se observa in poza are pierderi/pete de ulei care apar si la punctul 5 (este o teava care coboara din compresor). Aici este mai mult o prelingere ( nu este evidenta din cauza spatiului mic). Iar la punctul 1 de asemenea sunt cateva pete de ulei. Intrebarea mea este daca este normal sau ar trebui sa fac o vizita la service ![]() b ) - la punctul 2- nu stiu ce piesa este aia dar am observat ca are un joc foarte mare, parca sta sa se desprinda ![]() ![]() Poate pentru unii sunt intrebari de "gradinita" dar pentru mine sunt sf-uri, asa ca astept raspunsuri / pareri / recomandari ![]() Multumesc. Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 644.83k ) Number of downloads: 2500 3.JPG ( Size: 395.22k ) Number of downloads: 2656 4.JPG ( Size: 269.24k ) Number of downloads: 2455 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#39
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Eu as spune cam asa ... atata timp cat functioneaza lasa-l asa.
As vrea sa-ti spun despre punctul 4 ... aia e pompa de servo cred eu ... dar poate ca ma insel totusi. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
DrK |
![]()
Post
#40
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
Pompa de servo este pe partea soferului, deasupra rotii.
|
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
andr3i84 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
@cmandrei,
Da intradevar, merge AC-ul, dar m-am gandit ca este mai bine sa intreb ca sa incerc sa previn decat sa ma trezesc intr-o zi ca s-a stricat. cel mai mult ma streseaza piesa de la punctul 2 - care are un joc foarte mare, parca sta sa se desprinda si nu stiu ce rol are ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#42
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
![]() Din pacate eu nu stiu ce face acolo mufa aia ... masinuta mea are alt tip de motor ... dar practic "mufa electrica" se misca sau suportul ei de pe carcasa de plastic ? (s-ar putea sa fie alimentarea bobinelor de inductie ?) |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
andr3i84 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Mufa se misca ( zic eu ), oricum am programare in service sambata viitoare ca sa schimb discurile, placutele si sabotii si o obtin mai multe informatii de la ei.
Multumesc. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
hellcat |
![]()
Post
#44
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Radu, la diesel e valabil ce zici tu. Motorul sau e 1.4 16v.
punctul 4 - este pompa de servo...ce se vede in poza sunt urme lasate de vapori de ulei. Poti incerca o curatire cu o carpa. punctul 2 - ce se misca este prinderea mufei propriu-zise, si la mine se misca la fel, deci nicio problema. punctul 3 - nu e normal sa faca un bazait, acela e IAC-ul (idle air control). Daca te duci in service poti sa-l rogi pe cel care se va ocupa de masina sa-l curete. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc hellcat,
Stiu ca nu are legatura cu topic-ul asta dar nu stiu unde se incadreaza asa ca te rog sa muti acest post. Acest IAC (idle air control) poate sa influenteze relanti-ul ( sa devina mai instabil )?! |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
hellcat |
![]()
Post
#46
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Exact, functionarea sa defectuoasa se traduce printr-un relanti fluctuant.
Poti sa-i faci si tu curatarea. Nu e greu. Il demontezi, in interior vei vedea ca un cui extrem de murdar si afumat. Il dai cu spray curatitor de carburatoare de mai multe ori, de fiecare data lasi sa se scurga mizeria si apoi il conectezi la loc. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
O sa incerc sa-l curat singur daca zici ca e relativ usor ca la cati bani am bagat in ea anul asta si inca mai am....
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
hellcat |
![]()
Post
#48
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Da, lui i se mai zice si motoras pas cu pas. Are mai multe pozitii. Daca-l misti ar trebui dupa montaj initializat...decuplezi borna de la baterie cateva minute si apoi o pornesti si-o lasi la relanti iar cateva minute. Eu n-am facut asa ceva, am curatat cateva de astea fara sa-i deranjez pozitia. Oricum, cu spray dat bine se curata perfect.
Dar la tine daca zici ca si a inceput sa bazaie, posibil sa aiba o problema. Vezi dupa curatire ce zgomot mai face. Ia legatura cu laurentziu83, el a aprofundat problema iac-ului, pe la matiz era toata ziua cu iac-ul desfacut. ![]() |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Acum am iesit din ceata
![]() Multumesc. L-am gasit in sfarsit.... ![]() ![]() http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html This post has been edited by andr3i84: 28 May 2010, 19:55 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
poz. 1 = detentor <=> componenta a instalatiei de aer conditionat, scade local presiunea si regleaza "producerea" aerului rece ... urmele de "ulei" indica eventual faptul ca exista pierdere de agent termic in acea zona... sau mai degraba "a existat", fiindca ai fi ramas altfel repede-repede in cateva zile fara "freon", si deci si fara aer rece ...
poz.2 = senzor presiune aer admisie <=> captor cu fixare simpla, direct prin garnitura... daca nu iese si cade, e bine... nu conteaza ca se misca relativ! poz. 3 = "motoras ralanti" <=> regleaza cantitatea de aer necesara functionarii motorului la ralanti si pe timp rece ... poz.4 = pompa de servo-directie <=> asigura presiunea hidraulica necesara pentru manevrare usoara directie ... petele de ulei indica o usoara neetansare a acesteia ... (dar urmareste sa nu fie cumva ajuns prin scurgere de ulei de la mufa presostatului instalatiei de servodirectie...fiind cazuri frecvente si de acest gen) poz. 5 = furtun de presiune, componenta in instalatia de servodirctie... ptr. petele de ulei vezi explicatia de mai sus Compresorul de aer conditionat este la capatul celor doua conducte de aluminiu (una mai groasa, si alta mai subtire) si care se pot vedea in poza cu piesa 5, la cca. 1 cm mai sus de coada cifrei "5" scrisa de tine) ... si oricum nu-ti face griji, ca la fotbal si masini se "pricep" toti! ![]() This post has been edited by TRANCA: 28 May 2010, 23:30 |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Explicatii pe intelesul tuturor...
![]() Multumesc. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Revin cu aceeasi problema: relanti instabil ![]() 1. Am curatat motorasul pas cu pas care era intradevar foarte murdar (acum este brici ). 2. Am curatat corp clapeta care spre uimirea mea era aproape ca noua ( etanseaza bine ). 3. Bobinele de inductie le-am verificat si sunt bune. 4. La tester nu apar probleme legate de injectoare (..." e in parametrii "... ![]() Saptamana asta sper sa schimb si bujiile ca au in jur de 25.000Km si parca porneste mai greu. In mers nu am nici-o problema, urca bine in turatii. Dupa cele efectuate mai sus tot am relanti-ul instabil si "sughituri" neregulate si nu stiu ce sa mai fac. Care ar fi urmatoarea etapa de urmat ( piesa de verificat )? PS: la 1.4 16V este un adevarat chin sa cureti corpul clapeta spre deosebire de cel 8V. O sa demontati jumatate de motor: vas expansiune, fise, bobine de inductie, toate suruburile de la capacul de plastic de pe motor ca trebuie si ala scos si nu in ultimul rand motorasul pas cu pas din stanga ca si ala este iesit in afara si incomodeaza ![]() Astept sfaturi ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
cip31 |
![]()
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Daca ai schimbat pozitia motorasului "pas cu pas" incearca sa-i faci o calibrare cu ajutorul testerului. Si inca ceva, ai verificat daca nu cumva trage "aer fals"?
|
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Nu am modificat pozitia motorasului pas cu pas. Tin sa precizez ca dupa curatare se simte o imbunatatire a relantiului. Unde trebuie sa verific daca trage aer fals? |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
nimeni nu-mi poae spune unde sa verific daca trage aer fals ?
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
... daca tragea aer fals, crestea turatia pe la 1200-1400 rot/min !...
... cati km ai? ... ... injectoarele nu le da neaparat pe tester ... mai degraba incearca o curatare a injectoarelor, eventual o inlocuire de proba cu alta rampa ... altfel vezi pe tester cum fluctueaza presiunea in admisie, posibil o supapa ciupita sau neetansa ... sau sonda de oxigen obosita ... si ar mai fi destule alte cauze cu acelasi efect de relanti instabil ... senzor PMH de curatat de pilitura, etc... This post has been edited by TRANCA: 17 Jul 2010, 22:01 |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
andr3i84 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.086 Joined: 22 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut TRANCA,
Am 128.500 Km. Inseamna ca la mine nu trage aer fals pentru ca dupa ce se incalzeste motorul relanti-ul fluctueaza intre 650-800 de ture. O sa verific ce mi-ai spus si o sa revin cu detalii. Multumesc. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.4 16V expression
|
|
ionutzmi |
![]()
Post
#58
|
![]() Jon Group: Members Posts: 128 Joined: 22 March 07 From: G I U R G I U ![]() |
si eu am probleme cu relantiu :
in sensul ca la pornire daca nu o accelerez un pic nu sta pornita relantiu scade si da sa moara motoru , dupa ce o turez un pic se aprinde un bec (poza) si se stabilizeaza relantiul ma puteti ajuta cu o informatie ? sa fie de la motorasu de relanti ?? This post has been edited by ionutzmi: 26 Mar 2012, 09:51 |
--------------------
RENAULT
Laguna
2003
|
|
jas2 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Sa redeschidem acest topic...
Am curatat iac(idle air control) cu un spray pentru discuri de frana(f bun dealtfel) deasemenea am curatat si clapeta fluture si cu toate acestea aveam ralanti-ul fluctuant. Ce am facut... Am scos din nou motorasul pas cu pas(iac) si gandindu-ma ca in urma curatarii nu mai este lubrifiat (era chiar uscat) filetul ce permite miscarea tijei,am dat putin wd-40 in interior fara a misca tija deloc.Functioneaza acum perfect.Ralanti stabil. Aaaa si inca ceva... Imi influenta si pornirea,in sensul ca invartea mai mult si pornea balbait,nu cu zvac.Uneori chiar se oprea... |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 06:23 |