Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema IAC (idle air control), turatie motor anormala

marius2606
post 11 Jul 2007, 15:51
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 483
Joined: 16 October 06




am si eu o intrebare poate ma ajuta cineva.am bagat de seama ca atunci cand stau la relanti , nu conteaza ca e motorul cald sau rece ,relanti-ul e la ~1100 si cateodata scade turatia dar nu mult ,ce am vazut eu cam cu 20 ture cu aproximatie,se vede pe turometru cum scade putin apoi isi revine.acu va intreb si eu "ceo fi?"multumesc anticipat pt. raspunsuri.


--------------------
renault megane - CL 10 ZCR 2002 coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 11 Jul 2007, 16:05
Post #32


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cand e rece nu e o problema dar daca zici ca si atunci cand se incalzeste turatia este tot de aprox. 1100 rpm (peste 1000 rpm) => nu e tocmai bine ... test computer.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 11 Jul 2007, 16:50
Post #33


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Daca este si a/c-ul pornit, e normal ca relanti-ul sa stea in jurul a 1.000 rpm.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 11 Jul 2007, 19:47
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Depinde de motor. La dci e normal sa stea pe la 900rpm ralanti-ul, iar cu AC sau in primele minute de functionare a motorului (mai ales iarna) poate creste pana pa 1000.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius2606
post 13 Jul 2007, 15:24
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 483
Joined: 16 October 06




baietii ma scuzati este la 900 rpm dar de ce scade turatia cate putin si apoi revine la turatia normala, v-am spus toarce normal si apoi ca si cum ar da sa se opreasca dar foarte putin sesizabil o aud si vad pe turometru cum scade un pic.


--------------------
renault megane - CL 10 ZCR 2002 coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
montainred
post 14 Jul 2007, 11:40
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 8 July 07




eu lucrez la o concesiune Renault si asa ca iti pot spune cu siguranta ca este regulatorul de aer ( electrovana de relanti ). cum functioneaza: este situat in partea de admisie de aer si arata ceva de genul unui cilindru cu o tija in partea lui inferioara care in functie de necesitatea de aer inchide sau deschide un orificiu. in momentul in care el se imbacseste culisarea tijei respective se face anevoios si atunci apare simptoma care o ai tu.


--------------------
renault lagunaII - b-08-agy 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius2606
post 14 Jul 2007, 16:24
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 483
Joined: 16 October 06




presupun ca nu e ceva grav montainred , si as mai dori sa te rog daca poti sa imi pui si mie o poza cu piesa respectiva sa vad si eu cam unde se afla pt. ca sunt afon si daca se poate curața "acasa".multumesc mult!


--------------------
renault megane - CL 10 ZCR 2002 coupe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 27 May 2010, 18:10
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Salutare,

Am si eu cateva neclaritati legate de cateva tevi/conducte care presupun ca sunt de la AC si sper sa ma lamuriti:

a) - la punctul 4 (presupun ca este compresorul) - dupa cum se observa in poza are pierderi/pete de ulei care apar si la punctul 5 (este o teava care coboara din compresor). Aici este mai mult o prelingere ( nu este evidenta din cauza spatiului mic). Iar la punctul 1 de asemenea sunt cateva pete de ulei. Intrebarea mea este daca este normal sau ar trebui sa fac o vizita la service blush.gif . Precizez ca arata asa de cand am luat-o in 2008, acum are aproximativ 127.000Km.

b ) - la punctul 2- nu stiu ce piesa este aia dar am observat ca are un joc foarte mare, parca sta sa se desprinda unsure.gif. La punctul 3 - iarasi nu stiu ce piesa este dar face un zgomot (un bazait) mai intens ca inainte ( astea sunt off-topic dar daca tot erau in poza.... rolleyes.gif ).

Poate pentru unii sunt intrebari de "gradinita" dar pentru mine sunt sf-uri, asa ca astept raspunsuri / pareri / recomandari icon_mrgreen.gif .

Multumesc.


Attached thumbnail(s)
1.JPG ( Size: 644.83k ) Number of downloads: 2500
3.JPG ( Size: 395.22k ) Number of downloads: 2656
4.JPG ( Size: 269.24k ) Number of downloads: 2455


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 28 May 2010, 08:47
Post #39


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Eu as spune cam asa ... atata timp cat functioneaza lasa-l asa.

As vrea sa-ti spun despre punctul 4 ... aia e pompa de servo cred eu ... dar poate ca ma insel totusi.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 28 May 2010, 08:54
Post #40


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




Pompa de servo este pe partea soferului, deasupra rotii.


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 28 May 2010, 09:07
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




@cmandrei,

Da intradevar, merge AC-ul, dar m-am gandit ca este mai bine sa intreb ca sa incerc sa previn decat sa ma trezesc intr-o zi ca s-a stricat. cel mai mult ma streseaza piesa de la punctul 2 - care are un joc foarte mare, parca sta sa se desprinda si nu stiu ce rol are blink.gif .


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 28 May 2010, 09:11
Post #42


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




smile.gif
Din pacate eu nu stiu ce face acolo mufa aia ... masinuta mea are alt tip de motor ... dar practic "mufa electrica" se misca sau suportul ei de pe carcasa de plastic ? (s-ar putea sa fie alimentarea bobinelor de inductie ?)


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 28 May 2010, 10:57
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Mufa se misca ( zic eu ), oricum am programare in service sambata viitoare ca sa schimb discurile, placutele si sabotii si o obtin mai multe informatii de la ei.

Multumesc.


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 28 May 2010, 13:24
Post #44


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Radu, la diesel e valabil ce zici tu. Motorul sau e 1.4 16v.

punctul 4 - este pompa de servo...ce se vede in poza sunt urme lasate de vapori de ulei. Poti incerca o curatire cu o carpa.

punctul 2 - ce se misca este prinderea mufei propriu-zise, si la mine se misca la fel, deci nicio problema.

punctul 3 - nu e normal sa faca un bazait, acela e IAC-ul (idle air control). Daca te duci in service poti sa-l rogi pe cel care se va ocupa de masina sa-l curete.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 28 May 2010, 13:54
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Multumesc hellcat,

Stiu ca nu are legatura cu topic-ul asta dar nu stiu unde se incadreaza asa ca te rog sa muti acest post.

Acest IAC (idle air control) poate sa influenteze relanti-ul ( sa devina mai instabil )?!



--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 28 May 2010, 14:26
Post #46


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Exact, functionarea sa defectuoasa se traduce printr-un relanti fluctuant.

Poti sa-i faci si tu curatarea. Nu e greu. Il demontezi, in interior vei vedea ca un cui extrem de murdar si afumat. Il dai cu spray curatitor de carburatoare de mai multe ori, de fiecare data lasi sa se scurga mizeria si apoi il conectezi la loc.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 28 May 2010, 15:38
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




O sa incerc sa-l curat singur daca zici ca e relativ usor ca la cati bani am bagat in ea anul asta si inca mai am.... blush.gif mai fac niste economii. Am observat ca nu ai specificat nimic despre stergerea lui,dor folosirea spray-ului, sa inteleg ca acel cui extern este mobil si nu trebuie miscat?!


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 28 May 2010, 15:46
Post #48


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Da, lui i se mai zice si motoras pas cu pas. Are mai multe pozitii. Daca-l misti ar trebui dupa montaj initializat...decuplezi borna de la baterie cateva minute si apoi o pornesti si-o lasi la relanti iar cateva minute. Eu n-am facut asa ceva, am curatat cateva de astea fara sa-i deranjez pozitia. Oricum, cu spray dat bine se curata perfect.
Dar la tine daca zici ca si a inceput sa bazaie, posibil sa aiba o problema. Vezi dupa curatire ce zgomot mai face. Ia legatura cu laurentziu83, el a aprofundat problema iac-ului, pe la matiz era toata ziua cu iac-ul desfacut. smile.gif


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 28 May 2010, 18:29
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Acum am iesit din ceata biggrin.gif , deci este motorasul pas cu pas. Acum imi aduc aminte si despre acel topic cu poze care de altfel era destul de explicit.
Multumesc.

L-am gasit in sfarsit.... icon_mrgreen.gif ( tutorialul lui cmandrei este pentru un alt tip de motor dar pentru motorasul pas cu pas sau idle air control cool.gif se procedeaza la fel).

http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html




This post has been edited by andr3i84: 28 May 2010, 19:55


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 28 May 2010, 23:26
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




poz. 1 = detentor <=> componenta a instalatiei de aer conditionat, scade local presiunea si regleaza "producerea" aerului rece ... urmele de "ulei" indica eventual faptul ca exista pierdere de agent termic in acea zona... sau mai degraba "a existat", fiindca ai fi ramas altfel repede-repede in cateva zile fara "freon", si deci si fara aer rece ...

poz.2 = senzor presiune aer admisie <=> captor cu fixare simpla, direct prin garnitura... daca nu iese si cade, e bine... nu conteaza ca se misca relativ!

poz. 3 = "motoras ralanti" <=> regleaza cantitatea de aer necesara functionarii motorului la ralanti si pe timp rece ...

poz.4 = pompa de servo-directie <=> asigura presiunea hidraulica necesara pentru manevrare usoara directie ... petele de ulei indica o usoara neetansare a acesteia ... (dar urmareste sa nu fie cumva ajuns prin scurgere de ulei de la mufa presostatului instalatiei de servodirectie...fiind cazuri frecvente si de acest gen)

poz. 5 = furtun de presiune, componenta in instalatia de servodirctie... ptr. petele de ulei vezi explicatia de mai sus

Compresorul de aer conditionat este la capatul celor doua conducte de aluminiu (una mai groasa, si alta mai subtire) si care se pot vedea in poza cu piesa 5, la cca. 1 cm mai sus de coada cifrei "5" scrisa de tine)


... si oricum nu-ti face griji, ca la fotbal si masini se "pricep" toti! 04.gif

This post has been edited by TRANCA: 28 May 2010, 23:30


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 31 May 2010, 08:51
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Explicatii pe intelesul tuturor... up.gif

Multumesc.


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 29 Jun 2010, 22:10
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Salutare,

Revin cu aceeasi problema: relanti instabil mad.gif.

1. Am curatat motorasul pas cu pas care era intradevar foarte murdar (acum este brici ).
2. Am curatat corp clapeta care spre uimirea mea era aproape ca noua ( etanseaza bine ).
3. Bobinele de inductie le-am verificat si sunt bune.
4. La tester nu apar probleme legate de injectoare (..." e in parametrii "... tongue.gif ).

Saptamana asta sper sa schimb si bujiile ca au in jur de 25.000Km si parca porneste mai greu. In mers nu am nici-o problema, urca bine in turatii.

Dupa cele efectuate mai sus tot am relanti-ul instabil si "sughituri" neregulate si nu stiu ce sa mai fac. Care ar fi urmatoarea etapa de urmat ( piesa de verificat )?

PS: la 1.4 16V este un adevarat chin sa cureti corpul clapeta spre deosebire de cel 8V. O sa demontati jumatate de motor: vas expansiune, fise, bobine de inductie, toate suruburile de la capacul de plastic de pe motor ca trebuie si ala scos si nu in ultimul rand motorasul pas cu pas din stanga ca si ala este iesit in afara si incomodeaza mad.gif ).

Astept sfaturi blush.gif .


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 30 Jun 2010, 07:49
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Daca ai schimbat pozitia motorasului "pas cu pas" incearca sa-i faci o calibrare cu ajutorul testerului. Si inca ceva, ai verificat daca nu cumva trage "aer fals"?


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 30 Jun 2010, 08:09
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Salut,

Nu am modificat pozitia motorasului pas cu pas. Tin sa precizez ca dupa curatare se simte o imbunatatire a relantiului.

Unde trebuie sa verific daca trage aer fals?



--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 1 Jul 2010, 16:11
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




nimeni nu-mi poae spune unde sa verific daca trage aer fals ? blush.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 17 Jul 2010, 21:58
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




... daca tragea aer fals, crestea turatia pe la 1200-1400 rot/min !...

... cati km ai? ...

... injectoarele nu le da neaparat pe tester ... mai degraba incearca o curatare a injectoarelor, eventual o inlocuire de proba cu alta rampa ... altfel vezi pe tester cum fluctueaza presiunea in admisie, posibil o supapa ciupita sau neetansa ... sau sonda de oxigen obosita ... si ar mai fi destule alte cauze cu acelasi efect de relanti instabil ... senzor PMH de curatat de pilitura, etc...

This post has been edited by TRANCA: 17 Jul 2010, 22:01


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 18 Jul 2010, 10:08
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




Salut TRANCA,

Am 128.500 Km.
Inseamna ca la mine nu trage aer fals pentru ca dupa ce se incalzeste motorul relanti-ul fluctueaza intre 650-800 de ture.

O sa verific ce mi-ai spus si o sa revin cu detalii.

Multumesc.


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutzmi
post 26 Mar 2012, 09:51
Post #58


Jon


Group: Members
Posts: 128
Joined: 22 March 07
From: G I U R G I U




si eu am probleme cu relantiu :
in sensul ca la pornire daca nu o accelerez un pic nu sta pornita relantiu scade si da sa moara motoru ,
dupa ce o turez un pic se aprinde un bec (poza) si se stabilizeaza relantiul
ma puteti ajuta cu o informatie ?
sa fie de la motorasu de relanti ??

This post has been edited by ionutzmi: 26 Mar 2012, 09:51


--------------------
RENAULT Laguna 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 25 Mar 2014, 08:21
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Sa redeschidem acest topic...

Am curatat iac(idle air control) cu un spray pentru discuri de frana(f bun dealtfel) deasemenea am curatat si clapeta fluture si cu toate acestea aveam ralanti-ul fluctuant.
Ce am facut...

Am scos din nou motorasul pas cu pas(iac) si gandindu-ma ca in urma curatarii nu mai este lubrifiat (era chiar uscat) filetul ce permite miscarea tijei,am dat putin wd-40 in interior fara a misca tija deloc.Functioneaza acum perfect.Ralanti stabil.

Aaaa si inca ceva...

Imi influenta si pornirea,in sensul ca invartea mai mult si pornea balbait,nu cu zvac.Uneori chiar se oprea...


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 06:23
Dacia